Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2004, 23:12   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mensen zonder doel zijn bijna hetzelfde als zombies.

Op dit moment is de helft van de mensheid bezig met consumeren, en de andere helft met middelen te zoeken om mee te consumeren.

Alleen oorlog ,of de inspanning vereist om natuurrampen te vermijden kan mensen samentrekken tot groepen die een doel verwezelijken.

En daarbovenop, een veelgeroemd bestuursysteem is erop gericht van iedereen zijn eigen doelloos leventje te laten leiden.
Oud 10 januari 2004, 23:27   #22
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

Op dit moment is de helft van de mensheid bezig met consumeren, en de andere helft met middelen te zoeken om mee te consumeren.

Alleen oorlog ,of de inspanning vereist om natuurrampen te vermijden kan mensen samentrekken tot groepen die een doel verwezelijken.

En daarbovenop, een veelgeroemd bestuursysteem is erop gericht van iedereen zijn eigen doelloos leventje te laten leiden.
Je tekst komt vrij Hitleriaans over. Voor Hitler was er niks gezonder dan oorlog. Vrede was verwerpelijk. Je weet waar de man eindigde. Slechte punten, maddox.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2004, 23:35   #23
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:

Je tekst komt vrij Hitleriaans over. Voor Hitler was er niks gezonder dan oorlog. Vrede was verwerpelijk. Je weet waar de man eindigde. Slechte punten, maddox.
Ok, ik heb wel dat puntensysteem gestart maar nu is het genoeg! Het is belachelijk en de mop is in die mate uitgemolken dat men het onmogelijk nog grappig kan vinden.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2004, 23:45   #24
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Ok, ik heb wel dat puntensysteem gestart maar nu is het genoeg! Het is belachelijk en de mop is in die mate uitgemolken dat men het onmogelijk nog grappig kan vinden.
Sorry, Aangebrande Phönix, maar wat voor onzin komt er nu weer uit je binnenste.
Oud 10 januari 2004, 23:54   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De enige vergissing die begaan heeft in mijn visie was kleine bevolkingsgroepen te viseren uit persoonlijke fobieënen en waanzin.

Voor de rest heeft deze dictator een vergruisde ,doelloze natie op 6 jaar terug op de rails gezet, en er een doel aan gegeven.
Tot op het laatste was de grootste hoop van de Duitse bevolking niet tegen Hitler.

Japan deed net hetzelfde.De Keizerlijke familie heeft nu nog steeds een enorm aanzien, dit in tegenstelling tot de Belgische Monarchen.
Churchill, van het zelfde laken een pak, er kwam een doel, en de bevolking deed wat nodig was om dit te verwezelijken.

Oftewel Nummer 10, ik had misschien beter Stalin aangehaald?
Oud 11 januari 2004, 00:03   #26
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
De enige vergissing die begaan heeft in mijn visie was kleine bevolkingsgroepen te viseren uit persoonlijke fobieënen en waanzin.

Voor de rest heeft deze dictator een vergruisde ,doelloze natie op 6 jaar terug op de rails gezet, en er een doel aan gegeven.
Tot op het laatste was de grootste hoop van de Duitse bevolking niet tegen Hitler.

Japan deed net hetzelfde.De Keizerlijke familie heeft nu nog steeds een enorm aanzien, dit in tegenstelling tot de Belgische Monarchen.
Churchill, van het zelfde laken een pak, er kwam een doel, en de bevolking deed wat nodig was om dit te verwezelijken.

Plus het is altijd interessant als een volk haar "oerinstincten" terugvindt he.
Oud 11 januari 2004, 00:18   #27
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan een volk nu oerinstincten hebben. Volkeren bestaan niet. Er bestaan alleen mensen. Ik heb even weinig en tegelijkertijd even veel gemeen met mijn buurman als met de gemiddelde inwoner van Madagascar.

Hoeveel mensen lopen er rond op deze planeet ? Zes miljard.
Hoeveel volkeren lopen er rond ?
Oud 11 januari 2004, 00:30   #28
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heil Hitler, zei maddox. Hitler gaf dus een doel aan de natie. Zo kan ik er ook één geven. Al een geluk dat je achter een scherm zit, of ik had allang een pint in je smoel gekapt.
Oud 11 januari 2004, 00:55   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zucht Nr 10.

Je mag een vat bier(Keizer Karel aub) over me uitkappen, dan nog krijg je me niet boos.

Helaas is het moeilijk door te laten dringen dat Hitler een dictator was als zovelen. Niet een afgod, of halfgod of een demon.

Maar het voorbeeld van Duitsland ,van een uitgeputte natie naar een grootmacht in minder dan een decade leidende, door ze een doel te geven.Dat bewijst eerder dat de grote massa niet beter verdient.
Citaat:
Wir Haben das nich gewurst
is geen ijdele uitdrukking, maar een halflam excuus.
En het resultaat is dat een politieke stroming tot nog heel ver in de toekomst verketterd gaat worden, terwijl een andere stroming, met ergere gruweldaden achter de kiezen nog steeds bejubeld word.
Oud 11 januari 2004, 01:29   #30
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Dat bewijst eerder dat de grote massa niet beter verdient.
Citaat:
Wir Haben das nich gewurst
is geen ijdele uitdrukking, maar een halflam excuus.

2. En het resultaat is dat een politieke stroming tot nog heel ver in de toekomst verketterd gaat worden, terwijl een andere stroming, met ergere gruweldaden achter de kiezen nog steeds bejubeld word.
1. De grote massa heeft alle kansen om ge-empowered te worden. Nu veel meer dan in de vorige eeuw. Een punt om positief over te zijn.

2. Waarom de ene stroming bejubelen en de andere verketteren.
Oud 11 januari 2004, 01:44   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
. De grote massa heeft alle kansen om ge-empowered te worden. Nu veel meer dan in de vorige eeuw. Een punt om positief over te zijn.
Vind je? Het enige verschil is dat we nu een hoop technologische snufjes meer hebben,het leven in de basismaatschappij minder tijd vergt om te overleven.
Maar een invulling van een doel?
Voorbeeld)
Waarom denk je dat er tussen de hoolligans hoger opgeleiden rondlopen, of gesettelde vaders? Het is een doel.Je groep verdedigen.

Citaat:
2. Waarom de ene stroming bejubelen en de andere verketteren.
Goed punt, politieke correctheid ,desinformatie, wensdenken, onwetendheid en hypocrisie.Allemaal redenen,met nog vele anderen, waarom de ene stroming bejubel word, en een andere vergruisd.

En de winnaar, die schrijft de geschiedenis.
Oud 11 januari 2004, 02:31   #32
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ron kreike
Ongeveer zoals de mens niet is voorbestemd om onder water te leven, is de mens ook niet voorbestemd om te leven buiten de Aardse dampkring.

Hierbij uitnodiging om te reageren op deze stelling.
Citaat:
DE GROTE VRAAG Is de mens tot iets bepaald voorbestemd
iets voor filosofen!
De mens definiëert zichzelf door zijn daden
(J.-P. Sartre in: "L'existentialisme est un humanisme, éd. Nagel, Genève)
DUS , als hij het k�*n, en hij doet het, dan JA, doet de mens het niet? Dan NIET....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2004, 02:44   #33
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hoe kan een volk nu oerinstincten hebben. Volkeren bestaan niet. Er bestaan alleen mensen. Ik heb even weinig en tegelijkertijd even veel gemeen met mijn buurman als met de gemiddelde inwoner van Madagascar.

Hoeveel mensen lopen er rond op deze planeet ? Zes miljard.
Hoeveel volkeren lopen er rond ?
Relativeer, dude! Denk 5 maal na hoe ik het zou bedoeld hebben als ik er aanhalingstekens rond plaats en of ik wel een bedoeling had. Was ik niet gewoon expres ruimte voor interpretatie aan het openen? De bedoeling van zo'n zinnetjes is dat ze doen nadenken. En zelfs de grootste on-zin kan dat.
Volkeren bestaan niet, maar er bestaat wel zoiets als een groepsgedrag. Groepsgedrag van een bende bavianen en groepsgedrag van inwoners van eenzelfde lap grond die loopt van beek A naar boom D die beweren dat hun bloed dezelfde kleur heeft en dat kunnen bewijzen met 30000 pagina's van die onzinnen die Aangebrande Phönices bij elkaar krabbelen.
Daarover had ik het, als je het wil weten.

Hey, er is een postje bij.
Oud 11 januari 2004, 03:49   #34
w.e.
Vreemdeling

w.e.'s schermafbeelding

Standaard

De mens komt vanuit het water als "eencellige" naar het land.
We leven in een beperkte omgeving. Stillaan ontwikkelt de mens zich. Hij realiseert dat de wereld niet plat is maar rond. De omgeving wordt groter. Men merkt dat de wereld niet stopt bij de atmosfeer maar verdergaat. De trein en auto worden uitgevonden. We kunnen veel sneller over de wereld reizen. De omgeving wordt groter en makkelijk bereikbaar. We merken dat we kunnen vliegen met ijzeren vogels. We sturen raketten naar de maan, er is een wereldcommunicatienet,...
De omgeving wordt groter en groter. we maken altijd meer gebruik van de ruimte.

We zijn dus uit het water geklommen, hebben de hele wereld ontdekt en zijn nu bezig aan de ontdekking van het universum. De mens wil altijd weten wat "is" en wat er rondom "is".

De zon zal binnen miljarden jaren het leven op aarde verbranden, waardoor we diep onder de grond moeten leven. Het enigste alternatief is een koepel bouwen, een soort gouden atmosfeer die ons beschermt zodat we op aarde kunnen blijven leven. Of 2, naar een ander zonnestelsel reizigen en stillaan onze beschaving verplaatsen en zeker stellen van overleven.
w.e. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2004, 03:51   #35
w.e.
Vreemdeling

w.e.'s schermafbeelding

Standaard

beschermd!!

sorry
w.e. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2004, 10:40   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Wauw, een filosofisch onderwerp, dan mogen we ook eens filosofisch doen.

Als U stelt dat de mens niet voor iets voorbestemd is, dan zegt U eigenlijk dat 'de' bestemming van de mensheid bestaat, dat er dus een reden is waarvoor wij hier zijn. Meer zelfs, u kent die reden blijkbaar.

Daarom mijn twee vragen: hoe weet U dat de mensheid een bestemming heeft, en wat zou die bestemming dan wel mogen zijn.
Klopt als een Bus S.
'Bestemming' is een maaksel van de mens. Waarschijnlijk uit onvrede met de grote doelloze leegte waarin hij zichzelf waarneemt bij een echt objectieve (zelf)reflectie.
Dit 'horror vacui' vulde men vroeger op met vermeende impulsen en oekazen vanwege vermeende superieure machten. Later met zogezegde menselijke 'opdrachten', 'bestemmingen', morele en sociale verplichtingen en engagementen.
De enige bestemmingen zijn diegene dewelke we onszelf opleggen. Ze worden al dan niet bereikt naargelang onze beperkingen.
Als we onszelf als bestemming een andere locatie in het heelal toemeten, dan zal het gewoon een kwestie zijn van de wil én de fysieke mogelijkheid om de bestaande beperkingen op te heffen.
Oud 11 januari 2004, 12:54   #37
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ron kreike
Ongeveer zoals de mens niet is voorbestemd om onder water te leven, is de mens ook niet voorbestemd om te leven buiten de Aardse dampkring.

Hierbij uitnodiging om te reageren op deze stelling.
De analogie dringt zich op met de exploratie van Amerika door
Europa : toen was er ook een discussie over het al dan niet
"gerechtvaardigd" zijn van deze tocht...(zie de film 1492).
Aldus zal er ook nu een discussie komen, maar dan niet door
theologen maar door wetenschappers en filosofen. Die zullen
moeten concurreren met de expansiedrang van zakenlieden.
Het resultaat zal niets zeggen over de "voorbestemdheid van
de mens", maar wel iets over het culturele kader dat dan
zal heersen.
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2004, 13:51   #38
Kleine Johannes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w.e.
De mens komt vanuit het water als "eencellige" naar het land.
We leven in een beperkte omgeving. Stillaan ontwikkelt de mens zich. Hij realiseert dat de wereld niet plat is maar rond. De omgeving wordt groter. Men merkt dat de wereld niet stopt bij de atmosfeer maar verdergaat. De trein en auto worden uitgevonden. We kunnen veel sneller over de wereld reizen. De omgeving wordt groter en makkelijk bereikbaar. We merken dat we kunnen vliegen met ijzeren vogels. We sturen raketten naar de maan, er is een wereldcommunicatienet,...
De omgeving wordt groter en groter. we maken altijd meer gebruik van de ruimte.

We zijn dus uit het water geklommen, hebben de hele wereld ontdekt en zijn nu bezig aan de ontdekking van het universum. De mens wil altijd weten wat "is" en wat er rondom "is".

De zon zal binnen miljarden jaren het leven op aarde verbranden, waardoor we diep onder de grond moeten leven. Het enigste alternatief is een koepel bouwen, een soort gouden atmosfeer die ons beschermt zodat we op aarde kunnen blijven leven. Of 2, naar een ander zonnestelsel reizigen en stillaan onze beschaving verplaatsen en zeker stellen van overleven.
Daar hebben we wél nog een paar miljarden jaren voor, misschien is het beter nu eerst te focussen op meer welvaart en minder oorlog op hetgeen we nu al ontdekt hebben.
Kleine Johannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2004, 11:19   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Om de lijn door te trekken: De mens heeft geen vleugels, dus moeten we ook geen vliegtuigen maken die ons in de lucht kunnen brengen. De mens heeft geen zwemvliezen dus kunnen ze beter alle zwembaden sluiten. De mens heeft geen vacht dus is het ook niet nodig om kledij te maken. De mens heeft geen metalen onderdelen in zich dus de eerste oermensen die zich met werktuigen bezig hielden hadden ze beter geëxecuteerd wegens verraad aan de menselijke natuur.

Nee, beste. De mens is een intelligent wezen dus is het zijn verdomde heilige plicht de sterren te bezoeken. Anders is het een verspilling van wat God/natuur/evolutie of hoe u het ook noemt ons gegeven heeft.
Oud 12 januari 2004, 12:59   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Heb je de kosten/baten analyse van zijn "werk" al eens bekeken? Een 40 mio doden minimum in totaal als kost....
en wat als baat??
Citaat:
vraag eens aan die 40 mio doden en aan hun familie of zij dat de slachting waard vinden....Ik in elk geval niet....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be