![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oud ijzer drijft in de hoogovens als het wordt omgesmolten.
Maar ik kan me vergissen.
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom zou er kracht onttrokken worden als temperatuur daalt? En waarom zou kracht nodig moeten zijn om de molecuulstructuur te veranderen? Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 21 februari 2007 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe bevries je anders iets? Verwarmen is kracht toevoeren/toevoegen. Maar goed, als waterbuizen breken etc dan wordt er overduidelijk een kracht op de buis uitgeoefend. oder? ![]() Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 21 februari 2007 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() lol pindar
bevriezen is energie onttrekken. energie =/= kracht. JE KAN GEEN KRACHT ONTTREKKEN UIT IETS! Dat ligt gewoon aan de manier waarop het concept kracht in elkaar zit. Je kan, mits een juist systeem, energie toevoeren door kracht uit te oefenen. Maar je kan evenveer energie weghalen (afkoelen) door krachten uit te oefenen ( of heb je geen koelkast thuis? ) wat betreft dat kapot maken van buizen door bevriezen. Het is zo dat als het koud genoeg wordt het energetisch gewoonweg voordelig wordt voor water om een buis te breken en bevriezen ipv gewoon vloeibaar blijven. De reden waarom dit is heeft niet echt met krachten of energie te maken maar vooral met Entropie ( wanorde) . Laatst gewijzigd door mad_drone : 21 februari 2007 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is volgens mij echt een cirkelredenering, als het koud genoeg wordt (afkoeling), is het beter voor water om uit te zetten. Nog simpeler: water zet uit omdat het beter is dat het uitzet Vraag is echter WAAROM Zet water uit en er wordt wel degelijk een kracht uitgeoefend. Dus we zijn er nog niet ![]() Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() heuh... de waarom staat er in hoor. Omdat het energetisch voordeliger is. In ijsvorm, zelfs met het vernietigen van de buis, is de inhoud energie van het water het laagste, dus daarom zal het dat doen. Helemaal geen cirkelredenering. Wil je echter een goede uitleg waarom zoiets net in ijsvorm de laagste energieinhoud geeft en zo voort en zo verder, studeer dan enkele cursussen vaste-stoffysica, anders kan ik het je niet uitleggen.
Een cirkelredenering is iets waarbij A volgt uit B, dan B uit C en dan C uit A. Hier is dat helemaal niet het geval, dus ik zie niet in waarom je altijd met dat woord aan komt lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, we houden het maar simpel. Als pijpen breken onder druk van ijs wordt er een kracht uitgeoefend? Akkoord? Nogmaals. waar komt die, echt geweldige kracht, vandaan? Ik heb er nog steeds geen antwoord op het probleem verschuift alleen maar. En een cursus vind ik heel leuk, maar het is ook leuk het zo uit te vinden en ik vind het een beetje een dooddoener, sorry en o ja, een cirkelredeneriing kan ook zijn iets is A van wege B, terwijl A en B anders klinken maar eigenlijk hetzwelfde zijn, Hier dus: ijs zet uit, omdat het beter is dat het ijs uitzet. Meer kan ik er echt niet van maken, hoe graag ik het ook zou willen. Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 21 februari 2007 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() and then there's water. water is just brilliant!
just imagine what you can do with it! you can boil it, drink it, wash your socks in it and swim in it and sometimes when its like cold you can even walk on it, you know, without getting wet 'n all. water is just FANTASTIC! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en wat dacht je van Victor Schauberger? ![]() Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 21 februari 2007 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar komt die kracht vandaan?????? Citaat:
en als dat niet lukt dan wordt ik blijkbaar moeilijk Riekt een beetje naar een ad hominem . Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 21 februari 2007 om 19:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() vanwaar de kracht komt?
raad eens het verschil in energie dat wel in water maar niet in ijs zit, wordt in dit geval tijdens het stollen omgezet in arbeid. Namelijk het breken van die fokking buis. Laatst gewijzigd door mad_drone : 21 februari 2007 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Namelijk de volgende: Citaat:
Niemand hier heeft me nog verteld waar die kracht nu vandaan komt Niet dat het geeft, ik vind het wel leuk zo'n beetje exploreren Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 21 februari 2007 om 20:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() heuh
je verdraait m'n woorden, mijn beste. Dat is niet fijn van jou. ik zeg niet dat er een verschil is in energie tussen water en ijs omdat de buis breekt. HEB Ik nooit beweerd. Natuurlijk is het goed in te zien dat je altijd cirkelredenering ziet als je m'n woorden zo verdraait ![]() verschil in energie tussen water en ijs volgt uit het feit dat de wanorde in ijs lager is dan in water en simpelweg omdat ijs ook kouder is dan water. u citeert zelfs dingen die ik althans nooit gezegd heb. goed bezig. ik heb je in de vorige post vertelt waarvan de kracht komt. Door de warmte die water moet afgeven om ijs te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik snap uw probleem dus nog altijd niet. Is het zo raar dat een stof die streeft naar z'n rusttoestand bepaalde krachten opwekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is heel raar, want nogmaals, waar komen die enorme krachten vandaan? Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 21 februari 2007 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Water is water ...
Water is op allerlei gebieden een uitzondering ... Wanneer je in de periodieke tabel van Medelejev een aantal atomen neemt die in de buurt van O (zuurstof) staan en deze verbindt met H (waterstof) krijgt men steeds een gas bij 1 Bar en kamertemperatuur: N (stikstof) - S (zwavel) - F (fluor) - Cl (chloor) - P (fosfor) - ... De reden ligt hem zoals reeds gemeld in het verschil in electronegativiteit Waterstof heeft 1 vrij electron en Zuurstof 6, door twee H te linken aan één O krijgt men het ideale (stabiele) aantal nl. 8 electronen op de buitenste schil. Aangezien O veel electronegatiever is van H gaat O de electronen naar zich toe trekken waardoor in een watermolecule de O eerder negatief zal zijn en de H eerder positief. Omwille van de aantrekkingskracht tussen + en - gaan de zuurstofatomen van één molecule de waterstofatomen van andere moleculen aantrekken waardoor de waterstofbruggen onstaat en water bij 1 Bar en kamertemperatuur vloeibaar is. Bij vriespunt gaan die waterstofbruggen zich vast zetten in (6-hoekige) kristalstrukturen. De energie die verborgen zat in waterstofbruggen wordt nu omgezet in kracht die uw buizen laat springen. ...
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 21 februari 2007 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Het is een complot van de NWO, die de duistere kennis over het uitzetten van water willen weghouden uit de bevolking met een circelredenering, die als wetenschap wordt verkocht.
Dat hebben ze gedaan omdat je anders met bevriezend water het energieprobleem kunt oplossen en we geen olie meer zouden nodig hebben.
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() |