Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2004, 13:48   #21
Kleine Johannes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Ze zullen er nog vinden...
De enige moeilijkheid is het vinden van personen die weten waar ze steken... De meesten zullen al wel gesneuveld zijn.
Begin maar te zoeken naar een ondergrondse bunker in de woestijn. In Egypte zoeken ze na duizenden jaren nog naar onderaardse tombes.
Waarom zou het zoeken naar massavernietigingswapens dan gemakkelijker gaan ????
Zeker als Saddam ze zo goed verstopt had dat hij ze blijkbaar zélf niet meer kon vinden. Anders zou hij ze wel gebruikt hebben na de aanval door de VS, of niet soms?
Kleine Johannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2004, 13:55   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
''Danish troops have found dozens of mortar rounds in southern Iraq which could contain chemical weapons according to initial tests.
The 36 120mm shells appeared to have been buried for at least 10 years, the army said.

All showed traces of blister gases, the army said, a group of chemical compounds which include mustard gas.

The comments are published on the Danish army website, according to Reuters news agency.''

Toch eerst even bellen naar Dovo in Poelkapelle of ze daar niets verloren hebben moest ik de BBC zijn.

Nu, moest dit waar zijn dan is Bush zo goed als herkozen. Niemand die zich nog de vraag zal stellen waarom het zo lang heeft geduurd om ze te vinden, of er uberhaupt iemand in Irak nog wist waar die dingen lagen. Uitgerekend in een week dat zelfs de CIA zei dat Bush overdreef en de VS al haar onderzoekers uit Irak terughaalde.

Bush zal dan toch niet naar de maan moeten gaan om de verkiezingen te winnen.
De wapens bevonden zich volgens de eerste onderzoeken al tien jaar onder de grond, wat de hpothese bevestigd dat Irak in het eerste deel van de jaren '90 zijn wapens heeft vernietigd. Tzal dus toch de maan worden.

In het hele WMD-verhaal zit een gigantische paradox: Waarom zou Saddam wapens bijhouden als hij ze in een oorlog niet wil gebruiken?
Klopt uiteraard, maar theoretisch hebben ze massavernietigingswapens gevonden en dat kan voldoende zijn voor Bush om de nodige verwarring te zaaien. Als de tests positief zijn uiteraard.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2004, 23:19   #23
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt uiteraard, maar theoretisch hebben ze massavernietigingswapens gevonden en dat kan voldoende zijn voor Bush om de nodige verwarring te zaaien. Als de tests positief zijn uiteraard.
Ja sorry hoor maar dat noem ik toch geen MASSAvernietigingswapen.

Het zijn gewoon gifgasgranaten zoals degene die ze gebruikt hebben in WOI.
De paardemarkt voor Zeebrugge ligt er vol mee. (kijk maar op een zeekaart ten westen van Zeebrugge mag je niet vissen noch je anker uitwerpen)

Daar kun je toch moeilijk een stad mee wegvagen ?

Moesten ze nu een scudkop vinden met 300kg gifgas ja dan hebben we een WMD.
En dat is dan nog peanuts in vergelijking met een atoombom, waterstofbom of neutronenbom.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2004, 23:38   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Citaat:
Ja sorry hoor maar dat noem ik toch geen MASSAvernietigingswapen.

De paardemarkt voor Zeebrugge ligt er vol mee. (kijk maar op een zeekaart ten westen van Zeebrugge mag je niet vissen noch je anker uitwerpen)

En dat is dan nog peanuts in vergelijking met een atoombom, waterstofbom of neutronenbom.
Er zijn al eerder massavernietigingswapens gevonden.
Toen ging het om insecticiden.
Daarmee kun je uiteraard miljoenen insecten verdelgen.
Als dat geen massavernietigingswapens zijn. 8)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2004, 12:06   #25
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

En dat is dan nog peanuts in vergelijking met een atoombom, waterstofbom of neutronenbom
met diezelfde "insecticiden" heeft mijnheer Hoessein in 1989 wel een heel dorp van 2000 man uitgemoord. Het was weer te denken dat er zo'n reacties zouden komen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2004, 12:15   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

En dat is dan nog peanuts in vergelijking met een atoombom, waterstofbom of neutronenbom
met diezelfde "insecticiden" heeft mijnheer Hoessein in 1989 wel een heel dorp van 2000 man uitgemoord. Het was weer te denken dat er zo'n reacties zouden komen
Misschien beschouwt Bobke de Koerden niet echt als mensen, eerder als insecten. Hij gaat voor de genocide op de Koerden. Afijn, dat is wat ik er van belsuit. Ik hoop dat ik mij vergis.
Oud 12 januari 2004, 13:33   #27
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien beschouwt Bobke de Koerden niet echt als mensen, eerder als insecten. Hij gaat voor de genocide op de Koerden. Afijn, dat is wat ik er van belsuit. Ik hoop dat ik mij vergis
voor heel wat "pacifisten" is een dode blijkbaar pas erg als hij door de Amerikanen wordt gemaakt. Niets nieuws onder de zon maw
Oud 12 januari 2004, 14:02   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Toch niet. Heel wat Pacifisten waren ook anti-saddam.
Oud 12 januari 2004, 14:06   #29
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zo anti-Saddam dat hij er nu nog z'n bevolking aan het uitmoorden was als het van hen afhing...
Oud 12 januari 2004, 14:24   #30
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
zo anti-Saddam dat hij er nu nog z'n bevolking aan het uitmoorden was als het van hen afhing...
Misschien, maar dat was uiteraard niet hun doel.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2004, 14:49   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien, maar dat was uiteraard niet hun doel.
Dacht ik toch ook niet.

-"Meneer de pacifist, bent u voorstander van een gasaanval op koerden?"
-"Jaaaaa! Weg met die achterlijke koerden!"

Nooit ergens gelezen, gehoord of gezien. "if you're not with us, you're against us"?
Oud 12 januari 2004, 16:12   #32
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dacht ik toch ook niet.

Nooit ergens gelezen, gehoord of gezien. "if you're not with us, you're against us"?
dat heb ik nergens geschreven. Ik heb geschreven dat indien het van de "pacifisten" afhing, Saddam nu nog z'n bevolking aan het uitmoorden was. Of heb ik het fout?
Oud 12 januari 2004, 16:32   #33
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dacht ik toch ook niet.

dat heb ik nergens geschreven. Ik heb geschreven dat indien het van de "pacifisten" afhing, Saddam nu nog z'n bevolking aan het uitmoorden was. Of heb ik het fout?
Indien het van de pacifisten afhing, was er geen idioot in Washington die de wereld onveilig maakte.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 12 januari 2004, 16:53   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Indien het van de pacifisten afhing, was er geen idioot in Washington die de wereld onveilig maakte.
Wat een schijnheiligheid toch.

Bush heeft Saddam Hussein en zijn bloeddorstige regimeuit de weg geruimd alsook Afghanistan vrijgemaakt van de onmenselijke Taliban.

Dat heet dus "de idioot in washington die de wereld onveilig maakt".

De pacifisten waardoor Saddam nog steeds aan het uitmoorden was, ja, 't is niet zo erg, 't was niet hun doel geweest.

Oud 12 januari 2004, 16:58   #35
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Bush heeft Saddam Hussein en zijn bloeddorstige regimeuit de weg geruimd alsook Afghanistan vrijgemaakt van de onmenselijke Taliban.

De pacifisten waardoor Saddam nog steeds aan het uitmoorden was, ja, 't is niet zo erg, 't was niet hun doel geweest.

Dat heeft niets met schijnheiligheid te maken. Voor mij is het gewoon een kosten-batenanalyse. Ok, we zijn af van Saddam en de Taliban en dat op zich is waarschijnlijk goed voor de wereldvrede. Maar Bush heeft ook andere zaken op zijn geweten, die volgens mij veel gevaarlijker zijn voor de wereldvrede.
Oud 12 januari 2004, 17:12   #36
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Afghanistan lijkt mij nog niet echt bevrijd... net zo min als Irak, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn interpretatie van die woorden.
In Afghanistan controleert de door de VS ingestelde regering niet veel meer dan de hoofdstad en wordt de rest van het land onveilig gemaakt door roversbenden, stammen en oud-taliban.
In Irak zegt de bevolking wel blij te zijn met het verdwijnen van het Saddam regime, maar niet met de Amerikaanse troepen... Maar goed, gezien de geografie van Irak is het logisch dat dat land al "veiliger" is dan Afghanistan.

Vergeet ook niet dat het de VS waren die in de jaren '80 Irak en Saddam voorzien hebben in zijn arsenaal aan Weapons Of Mass Destruction, waarvan ze wisten dat hij ze niet alleen tegen de gezamelijke "vijand" Iran inschakelde, maar ook tegen zijn eigen bevolkingsgroepen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2004, 17:21   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets met schijnheiligheid te maken. Voor mij is het gewoon een kosten-batenanalyse. Ok, we zijn af van Saddam en de Taliban en dat op zich is waarschijnlijk goed voor de wereldvrede. Maar Bush heeft ook andere zaken op zijn geweten, die volgens mij veel gevaarlijker zijn voor de wereldvrede.
Zoals ?
Oud 12 januari 2004, 17:40   #38
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zoals ?
Ten eerste: Het internationaal strafhof zou elke dictator die nu aan de macht is schrik kunnen aanjagen. Maar ja, de VS steunen dat Hof niet, waardoor het vrij waardeloos is. Ten tweede voelen 'schrukenstaten' als Iran en Noord-Korea zich onveilig en zien maar één uitweg: zich tot de tanden bewapenen. In die zin is het goed dat Bush klappen krijgt in Irak. dat heeft ervoor gezorgd dat deze laden zich minder gingen bewapenen. Iran is van zijn programma afgestapt en Noord-Korea laat nu ook openingen. Ten derde geeft de aanwezigheid van VS-tropen in de Arabische wereld de leiders aldaar de mogelijkheid de frustratie van de bevolking over hun eigen leiders te kanaliseren naar de VS. Ten vierde is er het eeuwigdurende conflict in het Midden-Oosten. Bush heeft een daar een gigantische mogelijkheid voor vrede en veiligheid laten liggen door Israël niet te dwingen de Muur op de grens van 1967 te zetten. Meer algemeen heeft het unilateralisme van Bush voor een trendbreuk gezorgd. Na de Koude Oorlog had de VN een veel grotere rol kunnen spelen. De Irak-crisis heeft ervoor gezorgd dat dat niet zo is. Ook op andere vlakken komt er geen regeling van de zaken op wereldniveau, zoals het Kyotoprotocol dat naar de prullenmand is verwezen.
Oud 12 januari 2004, 18:01   #39
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste: Het internationaal strafhof zou elke dictator die nu aan de macht is schrik kunnen aanjagen. Maar ja, de VS steunen dat Hof niet, waardoor het vrij waardeloos is.
Voor mij heeft het proces tegen Milosevic reeds bewezen dat geen andere dictator hierdoor ontmoedigd wordt. De vangst van Saddam daarentegen...
Ook de klucht-aanklagen in België tegen Bush, Powel, Sharon en tenslotte ook nog Louis Michel zijn het bewijs dat zo'n internationaal strafhof enkel maar misbruikt zou worden.

Citaat:
Ten tweede voelen 'schrukenstaten' als Iran en Noord-Korea zich onveilig en zien maar één uitweg: zich tot de tanden bewapenen. In die zin is het goed dat Bush klappen krijgt in Irak. dat heeft ervoor gezorgd dat deze laden zich minder gingen bewapenen. Iran is van zijn programma afgestapt en Noord-Korea laat nu ook openingen.
Da's een goeie. Jij meent dat Iran en Noord-Korea hun mening hebben herzien omdat Bush 'klappen' krijgt in Irak? Dat moet je eens uitleggen, dan kunnen we eens allemaal goed lachen.

Niks van. Die harde en bloedige dictaturen praten een toontje lager precies omdat ze gezien hebben dat Amerika ervoor gaat. Gedaan met die smeerlappen toe te laten hun eigen ding te doen. Want het wordt heel duur terugbetaald. Een invasie in Irak èn de val en vangst van Saddam. Dat is wat de ayatollah's schrik heeft aangejaagd. Dat is ook de reden waarom Lybië ineens toegefelijk is geworden, en zelfs Syrië begint toenadering te zoeken, al is het in hun geval meer show dan menens.

Citaat:
Ten derde geeft de aanwezigheid van VS-tropen in de Arabische wereld de leiders aldaar de mogelijkheid de frustratie van de bevolking over hun eigen leiders te kanaliseren naar de VS.
Dat is het risico op korte termijn die de V.S. bereid zijn geweest te nemen om voor de langere termijn een andere richting te forceren, want die dictaturen deden gewoon maar hun zin, vandaar 11 september. Maar in hoeverre het gevaar voor de Amerikanen de wereldvrede in gevaar brengt is een andere vraag.

Citaat:
Ten vierde is er het eeuwigdurende conflict in het Midden-Oosten. Bush heeft een daar een gigantische mogelijkheid voor vrede en veiligheid laten liggen door Israël niet te dwingen de Muur op de grens van 1967 te zetten.
Wat hij daar precies beter had kunnen doen weet ik zelf ook niet, want dat probleem blijft reeds 60 jaar bestaan als een onheelbare zweer. De aanpak van Clinton waarbij Israelische leiders een hand toereikten aan Palestijnen en zelf zware concessies moesten doen heeft ook maar tot de bloedigste intifada ooit geleid.

Citaat:
Meer algemeen heeft het unilateralisme van Bush voor een trendbreuk gezorgd. Na de Koude Oorlog had de VN een veel grotere rol kunnen spelen. De Irak-crisis heeft ervoor gezorgd dat dat niet zo is. Ook op andere vlakken komt er geen regeling van de zaken op wereldniveau, zoals het Kyotoprotocol dat naar de prullenmand is verwezen.
Bwa, dat is al veel minder concreet en minder duidelijk. Je haalt er van alles bij. De rol van de VN na de koude oorlog, dan zijn Reagan, Bush Senior en Clinton er ook bij betrokken, niet alleen Bush Junior. En ik zie niet echt in wat Kyoto met de wereldvrede te maken heeft.
Oud 12 januari 2004, 20:50   #40
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ten tweede voelen 'schrukenstaten' als Iran en Noord-Korea zich onveilig en zien maar één uitweg: zich tot de tanden bewapenen. In die zin is het goed dat Bush klappen krijgt in Irak. dat heeft ervoor gezorgd dat deze laden zich minder gingen bewapenen. Iran is van zijn programma afgestapt en Noord-Korea laat nu ook openingen
Amerika heeft de dictaturen van het MO terug op de agenda geplaatst, en dat was nodig. Alle wapeninspecteurs die er ooit in Irak zijn binnengkomen zijn daar alleen maar binnengeraakt onder Amerikaanse militaire druk.

Citaat:
Ten vierde is er het eeuwigdurende conflict in het Midden-Oosten. Bush heeft een daar een gigantische mogelijkheid voor vrede en veiligheid laten liggen door Israël niet te dwingen de Muur op de grens van 1967 te zetten
ik hoop dat u het aandeel van de Palestijnen in deze niet ontkent. Inderdaad, stond die muur maar op de grenzen van 1967, maar hadden de Arabische landen de oorlog maar niet verklaard aan Israel en waren de Palestijnen maar niet begonnen met hun initfada's.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be