Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2007, 16:03   #21
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Beter? Heb ik het woord "beter" gebruikt? Als t er beter was was ik er gaan wonen. Maar op gebied van extremisme denk ik dat de walen de vlamingen niet kunnen kloppen.
Marokkanen in Antwerpen en Rotterdam voelen zich gelukkiger dan Marokkanen in de Franstalige steden Brussel en Luik. Marokkaanse Antwerpenaren geven zichzelf een 7,4 voor hun levensgeluk. Zo blijkt uit een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen.
Volgens onderzoekers Jan Pieter van Oudenhoven en Hilda Lubbers zijn de resultaten van het onderzoek verrassend omdat zij veronderstelden dat Marokkanen zich eerder gelukkig zouden voelen in een stad waar Frans wordt gesproken.

In Brussel en Luik voelen Marokkanen zich minder gelukkig, respectievelijk 6,4 en 6,2. Ook hadden de onderzoekers verwacht dat Marokkanen in Rotterdam en Antwerpen zich minder gelukkig zouden voelen door de opkomst van Leefbaar Rotterdam en het Vlaams Belang. (belga/hln)

bron HLN

Autoritair zoekt autoritair me dunkt</STRONG></EM></U></I></B>
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:22   #22
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef u groot gelijk maar ge moogt dat niet zeggen want dan ben je een linkse rakker.
Het zijn anders ook linkse rakkers , die vooral op hun privacy staan.
Je mag niet op zoek gaan naar illegalen, je mag geen papieren vragen,je mag amper vragen of je wél een tramkaartje hebt,.....
In dit verband wil ik wel even aanhalen dat de minister van onderwijs duidelijk heeft gemaakt dat het de leerkrachten niet toegelaten is in de boekentas te kijken, dat hiervoor de politie dient geroepen te worden, maar die komen niet voor zo'n bagatel. De leerkrachten kijken dan ook graag de andere richting op , kwestie van geen problemen te hebben met Voorhamme, besturen, inrichtende macht, gerecht, inspectie,De Witte....
De gevolgen laten zich raden, men stapt zomaar met een boekentas vol wapentuig de school binnen en er is allicht een linkse advokaat in de buurt om moord en brand te schreeuwen als er toch systematisch gefouilleerd wordt......
Om duidelijk te zijn , dit heeft niets met rechts te maken.
Zou het kunnen te maken hebben met aloude "normen & waarden", die door linkse mei 68-ers naar de prullenmand werden verwezen en nu ten volle in het onderwijs zijn doorgedrongen.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 februari 2007 om 16:27.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:39   #23
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politieke partijen hebben het inderdaad zover laten komen dat haatpredikende partijen zomaar hun zeg kunnen doen. Wat doen ze er tegen? Ze veroordelen zodat ze onder een andere naam dezelfde boodschap mogen verkondigen. Blijkbaar begint wallonie ook te kraken voor zulke mentaliteit.
-Walgelijk staaltje van poging tot recuperatie. Volledig los van alles.
-Totaal respectloos voor het slachtoffer.
-Typisch voor de hardheid van de "linkse" verzuurde.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:44   #24
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Marokkanen in Antwerpen en Rotterdam voelen zich gelukkiger dan Marokkanen in de Franstalige steden Brussel en Luik. Marokkaanse Antwerpenaren geven zichzelf een 7,4 voor hun levensgeluk. Zo blijkt uit een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen.
Volgens onderzoekers Jan Pieter van Oudenhoven en Hilda Lubbers zijn de resultaten van het onderzoek verrassend omdat zij veronderstelden dat Marokkanen zich eerder gelukkig zouden voelen in een stad waar Frans wordt gesproken.

In Brussel en Luik voelen Marokkanen zich minder gelukkig, respectievelijk 6,4 en 6,2. Ook hadden de onderzoekers verwacht dat Marokkanen in Rotterdam en Antwerpen zich minder gelukkig zouden voelen door de opkomst van Leefbaar Rotterdam en het Vlaams Belang. (belga/hln)

bron HLN

Dit snoert Bazilfunk duidelijk de verzuurde bek, maar het is triestig dat zelfs dergelijke topics weer moeten afglijden naar het gekende "VB dit Marokkaan dat"-niveau.

En intussen ligt er dus een jongen van 17 in het lijkhuis omdat een klootzak besliste dat hij eens een mensenleven zou beeïndigen.

Het doet m'n hart pijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:47   #25
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

bron HLN

Ze voelen zich vogelvrij dankzij het cordon sanitair. Niemand durft nog hard op te treden tegen de vreemdelingen die een misdrijf begaan omdat ze dan over dezelfde kam als het Vlaams Belang geschoren worden.
Oud 23 februari 2007, 00:23   #26
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter? Heb ik het woord "beter" gebruikt? Als t er beter was was ik er gaan wonen. Maar op gebied van extremisme denk ik dat de walen de vlamingen niet kunnen kloppen.
vooroordelen geïnspireerd door de "vlamingen-haat" die u kenmerkt.In feite ben je een racist.Of een "ethnie-cist".Naar keuze...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 18:26   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist. Ik vraag me af wat jongeren bezielt om elkaar met messen te lijf te gaan.

Wordt dit soms dagelijkse kost?
Zou dit kunnen liggen aan het feit dat in een aantal landen waar onze allochtonen vandaan komen ongeveer iedereen daar met een mes rondloopt? En dan komen er velen uit die landen naar hier en brengen gewoon een deel van hun "cultuur" mee. Sommige types van autochtone jongeren vinden dat cool en staan altijd klaar om over te nemen wat ze juist niet zouden moeten overnemen...
Maakt deel uit van de "verrijking", doodsimpel.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 18:30   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De politieke partijen hebben het inderdaad zover laten komen dat haatpredikende partijen zomaar hun zeg kunnen doen. Wat doen ze er tegen? Ze veroordelen zodat ze onder een andere naam dezelfde boodschap mogen verkondigen. Blijkbaar begint wallonie ook te kraken voor zulke mentaliteit.
Dringend tijd dat ze de gewoontes overnemen van bepaalde moslim"democratieën" en wie wat meer zegt dan wat ze willen horen gewoon onder de grond doen verdwijnen. Massagraven of zoiets...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 18:32   #29
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Ze voelen zich vogelvrij dankzij het cordon sanitair. Niemand durft nog hard op te treden tegen de vreemdelingen die een misdrijf begaan omdat ze dan over dezelfde kam als het Vlaams Belang geschoren worden.
En aan de andere kant het VB wel verdedigen natuurlijk.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 20:56   #30
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik vraag mij af waarom het vb hier weeral word bijgehaald?De topic heeft er geen fluit mee te maken en de daders zijn een bende domme kloten.

Zowel ik als het vb keuren zo'n dingen helemaal niet goed,integendeel.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be