![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hangt er wel vanaf uit welk land ze komt en hoe goed ze haar weg in de internationale diplomatie kent. Ik ken mensen die reeds na een paar uur gelast meer hadden en andere die zelfs na 50 jaar hier wonen en zelfs reeds jaren Belg zijn en totaal naar belgische normen leven, die nog regelmatig worden gepest door sommige instanties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Tja op vraag van wie? Ze kunnen ze ook gewoon direct papieren geven en dan hebben ze tijd om zich met belangrijkere zaken bezig te houden. Maar nee dan steigert andev ook dus ...
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De economische vluchtelingen die ze binnenpakken zorgen er onrechtstreeks voor dat de rechthebbende vluchtelingen ook op hun honger blijven zitten. Dat dit gebeurt met of tegen de zin van vele Belgen zal later zijn weerslag hebben daar het betaald wordt door ons sociaal stelsel. De commentaar die prof vermeersch daar op had sprak boekdelen, "dit wordt onbetaalbaar". De vraag is moet men steeds nieuwe mensen binnenpakken die onze industrie niet vooruithelpen uit mededogen,of moet er een reguliere immigratie komen van mensen die juist wel onze industrie kunnen steunen. De 2 samen zal onze sociale zekerheid zeker niet kunnen dragen!
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "nationaliteit" is een achterhaald negentiende-eeuws begrip.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Dat is ook niet wat ik denk bittersweet. Ik heb er gewoon geen bezwaar tegen dat 70% van de workload naar vreemdelingendossiers gaat vermits vreemdelingen voor een deel van de bevolking een probleem blijkt te zijn. Waar ik wel een bezwaar tegen heb is dat dat soort mensen dan ook nog klaagt als men zich effectief met hun probleeem bezig houdt. Dan vraag ik me af waarom ze nog naar dat soort mensen luisteren vermits men voor dat soort mensen nooit iets goed zal kunnen doen.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leer eens iets over bevoegdheden van instellingen en kom daarna eens terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
“Jantje” u wil ons hier opzadelen met onwaarheden, zoals uw uitspraak als zouden de vreemdelingen geïntegreerd zijn. Bijna alle vreemdelingen zijn niet geïntegreerd, in mijn omgeving wonen heel wat vreemdelingen met Belgisch paspoort die alles behalve geïntegreerd zijn, die niet eens weten wie hun bestuurders op gemeentelijk vlak zijn, die alleen maar naar de satelliet TV kijken naar programma’s uit hun herkomst landen en die gaan winkelen in hun eigen winkeltjes. Als dit volledig geïntegreerd kan genoemd worden, dan heet ik Koning Albert! Ik ken een Belg van Algerijnse afkomst, waarvan ik dacht dat die volledig geïntegreerd was, maar die regelmatig naar Algerije trok tijdens vakanties en uiteindelijk huwde met een Belgische. Dit huwelijk hield enkele jaren stand, met een scheiding tot gevolg. Dit Belgisch meisje is intussen weer getrouwd met een Belgische jongen en hebben 3 kinderen samen en 1 kind bij de Belgische Algerijnse vader, dat nog steeds bij die Belgische Algerijnse vader woont. Maar nu komt het, tijdens zo’n vakantie in Algerije heeft hij een Algerijnse vrouw leren kennen waarmee hij nu getrouwd is en die nu tezamen wonen in mijn omgeving en reeds een kind op de wereld hebben gezet! Die vrouw heeft die man volledig omgetoverd naar haar geloof (moslim) en dat laat hij duidelijk blijken door z’n gedrag en kledij, alsof hij wil zeggen jullie Belgen kunnen de pot op. Die Belgische vader is terug een Algerijnse vader geworden De Politici zijn inderdaad schuldig aan dit integratie probleem door géén duidelijke gedragregels op te leggen aan vreemdelingen die naar hier willen immigreren maar ze zijn niet alleen schuldig ook de vreemdelingen zijn schuldig, door hun gewoonten, zeden, en leefwijze te willen bestendigen zoals ze dit deden in hun thuislanden. Deze handelwijze stuit op terecht onbegrip van de autochtonen en leidt naar een “wij & “zij” samenleving en dat kan niet goed aflopen. De vreemdelingen in hun gastland België moeten zichzelve de gedragsregels opleggen die wij hier hanteren en onze zeden en gewoonten overnemen, als ze enig respect voor onze samenleving willen tonen. En “Jantje” ze hebben hier niets te eisen, ze moeten zich neerleggen met onze leefwijze of anders moeten ze maar terug naar de moslim landen waar ze zich wel thuis voelen. De Vlaams Belang politici zijn hieraan absoluut niet schuldig, waar haalt u dat? Het Vlaams Belang heeft wel degelijk voorstellen gelanceerd, waarvan er steeds méér van worden overgenomen door de politiek correcten maar dan in een afgeslankte versie, waardoor ze hun doel grotendeels zullen missen. Door het feit alleen al dat het Vlaams Belang wegens het Cordon Sanitaire uitgesloten is van alle macht en uitgesloten is in de deelname op regeringsvlak, kan hen geen enkele schuld worden toegewezen!! Deze problemen veroorzaakt door de multikul samenleving kunnen nooit méér opgelost worden niet door België, niet door Europese onderlinge samenwerking, zonder de autochtonen voor het hoofd te stoten door ondemocratische wetten uit te vaardigen, omdat er in de Europese landen teveel vreemdelingen wonen die men onmogelijk nog kan terug sturen. Integendeel de problemen zullen nog verergeren met alle gevolgen vandien en hieraan dragen de politiekers een verpletterende verantwoordelijkheid en ook dat zal niet zonder gevolgen blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geintergeerd zijn, wil namelijk zeggen dat je binnen de samenleven een eigen plaats hebt verworven. En niet zoals vele denken, dat je bent opgegaan in een andere vorm van samenleving En je zal versteld staan hoe weinig mensen er hun burgervader kennen of zelfs weten wie er eerste mninster is, of mininster-president. Citaat:
Citaat:
Dat de integratie fout begint te lopen, was reeds jaren geleden voorspeld. Een integratie van een samenleving binnen een andere samenleving moet immers altijd botsen. En zeker al het over twee overheersende samenlevingen gaat. Men dacht en denkt dat men moslims kan behandelen zoals Joden of Chinezen en dat is dus de grote fout die men maakt. Citaat:
Oh, stop jij eens even. Er zijn door het VB idd voorstellen op tafel gelegd geweest, maar deze waren totaal niet werkbaar in de vorm van het VB. En sommige mensen uit andere partijen hebben de goed basis-ideeën dan omgezet naar iets werkbaar. En het CS is idd een ondemocratie iets, maar dat de andere partijen dit kunnen blijven aanhouden en dat het VB hier zelf niets tegen doet zal wel een reden hebben zekers. [qute] Deze problemen veroorzaakt door de multikul samenleving kunnen nooit méér opgelost worden niet door België, niet door Europese onderlinge samenwerking, zonder de autochtonen voor het hoofd te stoten door ondemocratische wetten uit te vaardigen, omdat er in de Europese landen teveel vreemdelingen wonen die men onmogelijk nog kan terug sturen. Integendeel de problemen zullen nog verergeren met alle gevolgen vandien en hieraan dragen de politiekers een verpletterende verantwoordelijkheid en ook dat zal niet zonder gevolgen blijven. [/quote] Om te beginnen, democratische wetten bestaan niet.Iedere wet zal wel tegenstand kennen en wel iemand benadelen, of wel ergens een vrijheid beperken. Laat dat duidelijk zijn, je moet dus niet opzoek gaan naar democratische wetten en oplossingen. En dat het probleem niet binnen de Belgische grenzen of zelfs binnen de EU grenzen kan opgelost worden, heb ik zelf reeds meerdere malen op het forum gepost. Men moet beginnen met eerst de echte oorzaak van de migratie van de Afrikaanse en Arabische mensen aan te pakken. En ja, op sommige plaatsen zal dit zowel hen als ons bloed, zweet en tranen kosten. En hiervoor is idd een volledige samenwerking van de westerse wereld nodig. Men kan nu eenmaal geen grote veranderingen doorvoeren zonder potten te breken. Citaat:
En ook hier moeten er idd bepaalde zaken totaal veranderd worden. Zo moet er terug plaats vrij gemaakt worden waar de jongeren kunnen bewegen en spelen. Moet er meer toezicht komen door mensen op de jongeren op straat en moeten bepaalde wetten totaal herschreven of zelfs afgeschaft worden. En moeten er terug plaatsen komen waar jongeren , onder toezicht en begeleiding, een hobby kunnen uitoefenen. Want de meeste problemen in Belgie zijn er gewoon omdat de jongeren nergens geen plaats meer hebben en geen eigen ruimte meer krijgen. Maar ook omdat men aan alles geld wil verdienen. Men mag en kan niets meer in Belgie en men moet voor alles betalen. En ja, in de grote steden heeft men dus last met de allochtone jongeren, maar buiten de steden vertonen de autochtone jongeren het zelfde gedrag. Het is zo nu schoolvakantie, maar de meeste ouders zijn gaan werken voor hun luxe. Gevolg, de meeste kinderen boven de 10 jaar zitten alleen thuis en hebben niemand die hen nog zegd wat wel en niet mag. En een groep tieners die zich aan het vervelen zijn, moet probemen geven. Zie je, zelfs vanuit de oppositie kan het VB hier echte werkbare oplossingen voor aanbrengen. Maar ze staan enkel te roepen dat de vreemdelingen terug naar hun eigen land moeten, hoewel voor de meeste Belgie hun eigenland is. Het oplossen van de problemen is idd iets dat niet vanzelf zal gaan. Daar is inzicht, moed en doortastendheid voor nodig. Ik heb zo ook ooit eens mijn voorstellen hier gepost, maar ik vind ze niet direct terug. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zouden we ze zelf moeten ronselen en ophalen met bussen in het buitenland + nog een half miljoentje zakgeld om ze te verwelkomen? Volgens jou toch...en dan zou jij héél tevreden zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga jij liever je kollektie koningskroontjes oppoetsen, en richt je commentaar niet naar mij maar naar de redactie van de Standaard. Waarschijnlijk allemaal idioten als ik jou mag geloven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Jantje" U kan ook al niet goed lezen!! Uw versie van geïntegreerd zijn is totaal fout. Geïntegreerd zijn wil zeggen dat men volledig moet opgaan in de gastsamenleving, zodat men zijn eigen plaats verwerft en aanvaardt wordt door de samenleving waarin hij of zij wordt aanvaardt, wat nu niet het geval is, want de vreemdelingen worden niet aanvaardt omdat ze zich niet willen integreren. Vandaar mijn verhaal over die Belgische Algerijn waarvan ik dacht dat hij geïntegreerd was, maar dat echter een schijn integratie was, hij deed maar alsof, als u dat beter verstaat!! Hij is dus inderdaad NIET geïntegreerd.
U bent volledig geïndoctrineerd door de rooien en aanhangsels ofwel door de groenen en aanhangsels als u beweert dat de Vlaams Belang voorstellen niet werkbaar zouden zijn. Die zijn het wel en zouden veel efficiënter hun doel bereiken als ze volledig zouden zijn toegepast geworden. Maar zijn niet efficiënt in een afgeslankte versie zoals door de politiek correcten toegepast, omdat ze in een niet-afgeslankte versie veel van hun kiezers voor het hoofd zullen stoten en verliezen en daarom dan de afgeslankte versie om hun kiezers op het verkeerde been te zetten (zie je wel we doen er wel iets aan het VB wil jullie alleen maar wat wijsmaken) Daarom trouwens wordt het Cordon Sanitaire in ere gehouden door de politiek correcte partijen en de reden waarom ze dat kunnen blijven aanhouden is heel simpel om hun te blijven verzekeren dat ze aan de macht blijven en aan potverteren kunnen blijven doen. Want géén rekening moeten houden met het Vlaams Belang brengt hun terug op nauwelijks 4 partijen ofwel VLD-Vivant met SP.a-Spirit en PS ofwel VLD-Vivant en CD&V-NVA en PS en dan zijn we rond, heel anders zou de situatie worden wanneer men wel moest rekening houden met het Vlaams Belang in het verdelen van de macht. Deze problemen veroorzaakt door de multikul samenleving kunnen nooit méér opgelost worden niet door België, niet door Europese onderlinge samenwerking, zonder de autochtonen voor het hoofd te stoten door ondemocratische wetten uit te vaardigen, omdat er in de Europese landen teveel vreemdelingen wonen die men onmogelijk nog kan terug sturen. Integendeel de problemen zullen nog verergeren met alle gevolgen vandien en hieraan dragen de politiekers een verpletterende verantwoordelijkheid en ook dat zal niet zonder gevolgen blijven. Volgens de politiek correcte waarvan u pretendeert deel van uit te maken zeggen wel dat democratische wetten bestaan, dus hier wéér spreekt u uzelf tegen!! Inderdaad men moet beginnen de echte oorzaken van de migratie aan te pakken en dat kan alleen door kordaat op te treden tegen vreemdelingen die ons overrompelen met hun komst en hun kordaat en zonder dralen terug te sturen naar hun vertrekpunten. Met de huidige pamper politiek die er wordt toegepast zal het alleen maar verergeren. België zit vol met 20% vreemdelingen, waarvan sommigen al vele jaren hier wonen en zich niet willen integreren in onze Belgische samenleving en het Vlaams Belang heeft gelijk als ze staan te roepen dat genoeg genoeg is en dat we onze samenleving alleen maar opzadelen met problemen veroorzaakt door de te grote toeloop van vreemdelingen die hier absoluut niet welkom zijn. Laten we duidelijk zijn er bestaan géén voorstellen om dit gigantisch probleem van de migratie op te lossen er is maar enkel één dat afdoende werkt nl een volledige immigratiestop instellen en alle illegalen transporteren naar hun thuislanden. Dan moeten de allochtonen die er nu zijn zich stilaan integreren en opgaan in onze samenleving inplaats van een “wij” & “zij” samenleving te creëren zoals men nu toelaat, wat moet en zal leiden tot agressie met alle uitwassen vandien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het juiste woord is hier aanpassen naar de normen van de nieuw samenleving waar zij naar toe komen. Citaat:
En nee, de voorstellen van het VB zijn niet werkbaar en zelfs zeer duur voor onze maatschappij. En ik moet je idd gelijk geven, dat de uitwerkingen van de huidige politici al even slecht zijn. Want nergens word er plaats gemaakt voor de jongeren. Citaat:
Maar het VB geniet van het CS, want nu kunnen zij zeggen en doen wat ze willen, zonder zich tegenover de kiezers te moeten verantwoorden. Citaat:
Jullie willen het gevolg van een probleem oplossen, meer duidelijk het probleem zelf niet. En dat gezijk over ondemocratische wetten voor autochtonen mag je gerust achterwegge laten, want wat de westerse beschaving in hun landen doet, is ook niet om over te stoeffen hoor. Zo word de vis uit de grote meren van Afrika naar hier gehaald, om hier als luxe voedsel te dienen. Dit terwijl de mensen rond de Afrikaanse grote meren omkomen van de honger. Dus niet alleen de politici hebben schuld, maar de volledige westerse bevolking is hier schuldig aan. Citaat:
Trouwens wie zegt er dat politieke correctheid bestaat? Citaat:
Het echte probleem is jou dus duidelijk totaal onbekend. Men kan het probleem zelfs niet oplossen in Europa, daarvoor moet men gaan werken in de arme landen. Citaat:
Dat zal ik zeker niet afstrijden. Citaat:
Want je krijgt de illegalen hier gewoon niet weg en een Belgische immigratie stop lost totaal niets op. De illegalen staan sneller terug hier, dan de mensen die hen begeleiden naar hun thuisland. En de illegalen kosten ons geen geld en zijn niet het echte probleem. Het zijn zij die hier legaal zijn die ons geld kosten en problemen opleveren. Citaat:
Maar dat zij moeten integreren in onze samenleving, wel dat hebben zij gedaan. Zo erg zelfs dat onze beleidsmensen zelfs wetten hebben gemaakt die enkel dienen om hen te integreren en niet om te zorgen dat zij zich aanpassen. Integratie leid altijd tot zware botsingen, aanpassen laat hun cultuur verdwijnen en veranderen in onze cultuur. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnenkort staan ze op de lijsten van de PS...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En men moet dan zelf maar uitmaken welke bevolking men voorrang geeft bij beslissingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
17.02.2007 08.21u - Gingen we onder de regering Dehaene (CVP-SP) al een gang inzake naturalisaties, onder Vrhfstdt (VLD-SPa) worden de Nouveaux Belges-Nieuwe Belgen met duizenden tegelijk gefabriceerd door de Kamer. Tegenwoordig vermijdt men zorgvuldig om te vermelden of zij een beroep uitoefenen, een groot deel zijn immers toekomstige doppers/OCMW-klanten/steuntrekkers. Neem even de tijd (want het is een vreselijk lange lijst) en ga kijken op: http://www.dekamer.be/flwb/pdf/51/2870/51K2870002.pdf
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders had ik mij allang de boel hier verkocht en een boot gekocht en was ik nu lekker op zee aan het rondzwerven. Citaat:
Maar GVH laat zich rond de vingers van de PS en SP.a draaien, en zij hebben deze kiezers nodig om in de regering te kunnen blijven. Laatst gewijzigd door Jantje : 23 februari 2007 om 16:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch normaal, eens hij nu baan ruimt heeft hij politiek volledig afgedaan.
Hij moet dus premier blijven om zijn vuiligheid verborgen te kunnen houden. Als CD&V en VB samen zouden gaan regeren en een onderzoek naar zijn regering haar daden zouden instellen, ziet het er immers heel slecht uit voor SP.a en VLD(open-vld). Want dan zou hun wanbeleid weleens naar boven kunnen komen. |
![]() |
![]() |