![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Eno2 stelde :
Citaat:
toevallig en tijdelijk werklozen wenden zich niet graag tot het HVW. Waarom ? Ze beschouwen het als een laatste redmiddel voor ... beroepsdoppers. Beste Groeten. Naschrift. Eno2, ik heb over je problemen gelezen; vat hogerstaande tekst dus niet ... persoonlijk op ... ten andere, hoe gaat het met je rijke dochterS in Brugge ?
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Elossov stelde :
Citaat:
uit België wegtrekken wegens te hoge kosten, te veel stakingen én te veel onnodige inmenging van de vakbonden ! Beste Groeten. Naschrift. Eigen volk eerst, is VW niet vreemd hoor ! Zélfs hun investeringen in het "wonderland dat géén wonderland meer is" : China, beperken ze.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
geen enkele spa'er die ooit op het idee zou komen, of bij de uitbetaling van den dop, alles wel correct verloopt. 't is niet den diene van SP-a, maar diene sukkelaar, die goed werk leverde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D�*t brouw jij er van, maar: -in 't begin sprak VW over de sluiting van Vorst -na de eerste staking zou dan niet gesloten worden, toen wéér brulde extreem"rechts" over de staking, maar werd een deel van de montage van de kleine Audi toegezegd en kwam men over de brug met consequente vergoedingen voor wie vrijwillig ontslag zou aanvaarden. Ook toen weer brulde extreem"rechts": "te hoog!", riepen ze... -na de tweede staking werd de montage van een deel van de Polo's toegezegd... Kom dan nog vertellen dat de bonden Vorst "kapotstaakten": Kijk liever eens hier waar het om draait: http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=12 en onthou ook dat VW de laatste jaren nogal wat stomme prestige-aankopen deed, zoals Bugatti, Bentley en Lamborghini...(en nog een pak speculatieverliezen incasseerde op de financiële markten) Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2007 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een ezels op dat OCMW dat ze die man niet vertelden dat die regeling kon getroffen worden, en dat bij gebrek daaraan hij steeds beroep kan doen op het HVW... Vreemd, maar ik heb de indruk dat hier maar een half verhaal verteld werd!! ![]() Andere mogelijkheid: Guido De Padt (Open Vld), voorzitter van het OCMW in Geraardsbergen kent zijn job niet? Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2007 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Vandaag meldt Eric Donckier (Het Belang van Limburg) dat het een vals verhaal betreft dat door een Open VLD-er de wereld werd ingestuurd.
Verder denk ik niet dat een vakbond werkloosheidsuitkeringen mag 'beheren'. Nog verder geloof ik niet in werkloosheidsuitkeringen tout court, maar dat zal niemand verrassen.
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Er klopt iets niet, zoals bij zoveel gazettepraat...
Verre van de vakbonden te verdedigen, maar wie geen lid (meer) is moet er geen beroep op doen. Zes maanden geen lidgeld betalen kan uitsluiting betekenen en dan is er "gratis" het HVW om het dossier over te hevelen. De overheidsdienst die perfect werkt. Het is zoals aanschuiven bij de jaarlijkse maaltijd van de spaarkas zonder er lid van te zijn. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Hulp kas voor werkloosheids uitkeringen.
deze staan wel vermeld in het telefoonboek. Maar men moet eerst van hun bestaan afweten. Heel weinig arbeiders weten dat simpelweg niet. en wanneer men u buiten zet uit de vakbond zeggen zij het U ook niet. U moet er maar op eigen houtje achter komen. de media zeggen dat ook niet, want dat past natuurlijk niet in het straatje van de vakbodsmedia. en zo houden ze de arbeider onder de knoet. vroeger was het de pastoor en de leraar die de arbeider onder de knoet hielden. en nu worden het de vakbonden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Dit is ongetwijfeld het non-event van gisteren.
Het ACV heeft niets meer of niets minder gedaan dan de wetgeving gevolgd. Er staat in de wetgeving hierrond zwart op wit dat personen die wensen hun werkloosheidsuitkering via één van de erkende vakbonden te ontvangen gehouden zijn aan het regelmatig betalen van hun lidgeld. Indien ze dit niet doen moeten ze zich wenden tot de Hulpkas. Het ACV volgt enkel de bestaande richtlijnen maar blijkbaar zijn er een paar donkerblauwe mensen uit media en politiek die een aanval hebben van geldingsdrang. Is er ongelukkig gecommuniceerd door het ACV? Lijkt me wel. Is er een fout gebeurd of is er sprake van machtsmisbruik? Neen.
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() filo stelde :
Citaat:
20% minder loon ! Begin dat maar eens als vakbondsman/vrouw aan de peuples vd fgtb aan te praten ... Volkswagen toch ... of is het Audi toch ... Zeg filo : "wie sagt mann auf Deutsch : eigen volk eerst" ?
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() La chunga steld :
Citaat:
nieuwe brief ACV houdt dopgeld werkloze achter De lichte artillerie van het ACV komt in aktie én ... lees maar ... Beste Groeten. Naschrift. Krantenverkoop steunen hé L C.
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() filo stelde :
Citaat:
De enige vooraarde om deze te realiseren is : naar Antwerpen verhuizen ? Een voorzitster van het OCMW, je weet wél die van : waar zijn die 250.000.000 EUR gebleven is er nu : - schepene én : - haar parlementszetel (opvolging) is al besteld.
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Het Laatste Nieuws, dat is toch die kwaliteitskrant die naast de hoax rond het ACv als tweede grote artikel iets bracht over het slechte gebit van een Idool 2007 kandidaat?
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf van G'bergen en ik verzeker je dat er nog meer zulke praktijken gebeuren, maar die gewoonweg in de doofpot worden gestopt. Maar ja, t'is weer eens een aanhangsel van de tsjeven. Ik vraag me af of, indien de tsjeven bij ons aan de macht zouden zijn, er iets was van uitgelekt! ?
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat indien het ABVV dit zou hebben gedaan ? Zou hij ook zo hebben gereageerd of zou het dan enkel een "vergissing" zijn geweest ? ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Nogmaals: het ACV volgt strikt de richtlijnen van de RVA ('wie een erkende vakbond kiest als uitbetalingsinstelling is gebonden om lidgeld te betalen aan deze vakbond'). Leden die hun lidgeld niet betalen krijgen 3 verwittigingen voor ze effectief als lid geschrapt worden. Tijdens hun mutatie naar de Hulpkas blijft het ACV als uitbetalingsinstelling fungeren. Ik zie dus echt het probleem niet maar het is natuurlijk makkelijker om dingen simpel voor te stellen en uit de context te rukken dan de soms ingewikkelde realiteit te moeten snappen.
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() De werkenden hebben een vakbond nodig. Ze verkiezen hun bestuurders
& hebben alzo de vakbond die ze zelf verdienen. Niet-gesyndikeerden zouden de voor de werkenden ondehandelde en bekomen voordelen niet mogen genieten, maar zelf individueel gaan onderhandelen - ze zouden vlug een vakbond oprichten... Een VB vakbond is uiteraard een schitterend idee : die zou vlug de voordelen inzien van een samlenwerking met andere vakbonden..;