Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 11 januari 2004, 18:08   #21
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Verreycken
In principe wens ik iedereen die wil opkomen succes, maarre...
Opkomen met de NVA, waarvoor?
Door de kiesdrempel (die wij niet gewild hebben, laat dat duidelijk zijn) haalt de NVA geen zetels, en dus is elke Vlaamse stem voor NVA een verloren stem, die ten goede komt aan de grootste partij, in dit geval in Brussel dus de Franstalige MR.
Verstandige flaminganten en Vlaamsnationalisten stemmen dus Vlaams Blok, een partij die zeker boven de kiesdrempel zit, radikaal Vlaams is en de MR en de PS écht schrik aanjaagt. De NVA beschouwen zij als een nuttig en onschadelijk vehikel om het VB wat stemmen af te snoepen.
[size=6]100 % akkoord met deze stelling![/size]

En wat als de drie vzw's van het BLOK veroordeeld worden ?? Welke Vl-Nat. partij blijft er dan nog over buiten de NVA ??
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 11 januari 2004, 19:34   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:

En wat als de drie vzw's van het BLOK veroordeeld worden ?? Welke Vl-Nat. partij blijft er dan nog over buiten de NVA ??

SPIRIT
solidarnosc is offline  
Oud 11 januari 2004, 19:55   #23
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verstandige flaminganten en Vlaamsnationalisten stemmen dus Vlaams Blok, een partij die zeker boven de kiesdrempel zit, radikaal Vlaams is en de MR en de PS écht schrik aanjaagt.
Weet je wat? Mij jaagt het Blok OOK schrik aan!

Ik ben van mening dat het Blok slecht is voor de Vlaamse zaak en voor Vlaanderen in het algemeen. De Franstaligen hebben met het Blok een machtig wapen dat ze steeds weer tegen ons kunnen gebruiken.
Ook krijgt Vlaanderen door het Blok een slecht imago in het buitenland.

Maar vooral het anti-vreemdelingen-gedoe (en de algemene onverdraagzame ondertoon) storen mij énorm aan het Blok. "De" allochtonen zijn precies verantwoordelijk voor alles wat er misgaat. Tuurlijk zitten er binnen die gemeenschap rotte appels, maar daarom moet je niet de hele gemeenschap stigmatiseren.

Als ik Dewinter op een congres hoor brullen (want spreken kan je dat niet noemen) over "alle ali baba's", dan keert mijn maag.

Het énige wat mij aanspreekt in het Blok is hun standpunt ivm Vlaamse onafhankelijkheid. Maar stemmen zal ik er nooit op doen. Nooit nooit nooit nooit.
Zeno! is offline  
Oud 11 januari 2004, 20:47   #24
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
"De" allochtonen zijn precies verantwoordelijk voor alles wat er misgaat. Tuurlijk zitten er binnen die gemeenschap rotte appels, maar daarom moet je niet de hele gemeenschap stigmatiseren.
Dat doet de N-VA anders wel met "de" Walen.
Bruno* is offline  
Oud 11 januari 2004, 20:50   #25
Véronique
Schepen

Véronique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wij hebben niks tegen de Walen, we hebben enkel iets tegen de Waalse regering die in Vlaanderen ook in de pap te brokken heeft
Véronique is offline  
Oud 11 januari 2004, 20:53   #26
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Net zoals wij in Wallonië. Quitte.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 11 januari 2004, 20:55   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
"De" allochtonen zijn precies verantwoordelijk voor alles wat er misgaat. Tuurlijk zitten er binnen die gemeenschap rotte appels, maar daarom moet je niet de hele gemeenschap stigmatiseren.

Jullie klacht wegens aanzet van de N-VA tot racisme tegenover de Walen werd dus weerhouden

Blijkbaar heeft de geslaagde visualisering van de transfers door de N-VA een uiterst gevoelige snaar geraakt bij de Waalsgezinde belgicisten.

Mijn ondertiteling klopt weer eens als een bus
Oud 11 januari 2004, 20:56   #28
Véronique
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Jullie stigmatiseren Vlaamse partijen ook hoor
Véronique is offline  
Oud 11 januari 2004, 21:18   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Je bedoelt de wapenleveringen aan Nepal waar Vlaanderen tegen was?
Of de vorige wapenuitvoerperikelen waarover de Walen zelfs de regering lieten struikelen?
Of de tabaksreclame in Francorchamps?

ALS Vlaanderen al iets kan doorduwen voor zichzelf, en tegen de zin in van de Walen dan stonden daar steevast miljarden Vlaams geld tegenover.
Oud 11 januari 2004, 21:48   #30
Rob Verreycken
Vreemdeling

Standaard

Ik zeg niet dat elke kiezer van de NVA dom is, verre van.
Ik zeg wel dat wetens en willens stemmen op een partij waarvan je weet dat ze de kiesdrempel niet haalt, je stem weggooien is - en dat is wel het domste dat een Vlaamsgezinde in de belgische context kan doen, aangezien elke stem nuttig nodig is om België te doen breken. Daarom zou NVA er erg goed aan doen, met het Vlaams Blok in kartel te gaan; en als de politiek-correcte top dat niet wil, dan kunnen nog altijd de kiezers de juiste conclusie trekken.

Weblog op www.verreycken.net
Rob Verreycken is offline  
Oud 11 januari 2004, 21:51   #31
Véronique
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik zeg wel dat wetens en willens stemmen op een partij waarvan je weet dat ze de kiesdrempel niet haalt, je stem weggooien is
Ik kan alleen maar zeggen dat u niet zo voorbarig conclusies moet trekken.

Ik vind nog altijd dat het voor de Vlaming ideaal is om een keuze te hebben op welke Vlaamse partij hij/zij wil stemmen
Véronique is offline  
Oud 11 januari 2004, 21:59   #32
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
De nagel op de kop. Terechte uitspraak hoor.. Dat is wat ik veel ondervind op dit forum... Steeds veralgemeningen.. stigmatiseren tegen de bergen op..

Net zoals giserke.. De walen zijn allemaal profiteurs.. Ach, Tacitus, we weten wel beter...
SP is offline  
Oud 11 januari 2004, 22:01   #33
Véronique
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SP
Citaat:

De nagel op de kop. Terechte uitspraak hoor.. Dat is wat ik veel ondervind op dit forum... Steeds veralgemeningen.. stigmatiseren tegen de bergen op..

Net zoals giserke.. De walen zijn allemaal profiteurs.. Ach, Tacitus, we weten wel beter...

dus als giserke iets zegt dan zegt N-VA het?
Bent u nu ook niet aan het veralgemenen??????
Véronique is offline  
Oud 11 januari 2004, 22:10   #34
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:

Dan komt er een nieuwe naam en zetten we de strijd verder!
Vastberadener dan ooit. Mogelijk zonder centen maar desnoods met de verfkwast en de kalkemmer.
Een idee dat gedragen wordt door zoveel mensen kan men niet breken door vervolging. Kijk naar de repressie na de oorlog, ook dat heeft het nationalisme overleeft.
Dan zullen de militanten van het VB en ook de andere nationalistische actiegroepen zich dag en nacht moeten inzetten.
Ik ben daartoe bereid en duizenden met mij.
johan is offline  
Oud 11 januari 2004, 22:18   #35
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veronique
Citaat:

dus als giserke iets zegt dan zegt N-VA het?
Bent u nu ook niet aan het veralgemenen??????

Dus geef je toe dat Giserke , eigenlijk niet NVA vertegenwoordigt.. terwijl ie zegt dat ie zowel lokaal als nationaal mandataris is??
SP is offline  
Oud 11 januari 2004, 22:24   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat elke kiezer van de NVA dom is, verre van.
Ik zeg wel dat wetens en willens stemmen op een partij waarvan je weet dat ze de kiesdrempel niet haalt, je stem weggooien is - en dat is wel het domste dat een Vlaamsgezinde in de belgische context kan doen, aangezien elke stem nuttig nodig is om België te doen breken. Daarom zou NVA er erg goed aan doen, met het Vlaams Blok in kartel te gaan; en als de politiek-correcte top dat niet wil, dan kunnen nog altijd de kiezers de juiste conclusie trekken.
Inderdaad, bepaalden moeten dringend leren dat de Vlamingen niet gebaat zijn met interne strijd. Het zou niet zo'n probleem zijn mocht de N-VA een groter aantal stemmen halen en daarenboven zich bereid zou tonen om met het Vlaams Blok samen te werken. Nu echter gaan de stemmen voor de N-VA verloren. Ook kan de N-VA het niet laten voortdurend uit te halen naar het Vlaams Blok, waarbij men zelf niet schuwt om de taktiek en de woordenschat van de andere machtspartijen te gebruiken. Zal dit de N-VA winst doen boeken? Dat betwijfel ik in grote mate. N-VA moet beseffen dat de uitsluiting van het Vlaams Blok niet zozeer is ingegeven door haar programma over de vreemdelingenproblematiek, maar in de eerste plaats door de schrik die de gevestigde machtspartijen hebben voor de duidelijke Vlaamse krijtlijnen die het VB uitstippelt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 12 januari 2004, 00:18   #37
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Nogmaals: Waarom is de N-VA slecht voor de Vlaamse zaak?

Is het feit dat er zowel een zeer rechtse als een gematigde Vlaamse partij bestaat niet net een ontegensprekelijk VOORDEEL voor de Vlaamse beweging?
Want wat moet een kiezer die niét uiterst rechts is maar wel Vlaamsgezind als de N-VA de strijd zou staken en het thema van de Vlaamse Onafhankelijkheid volledig in handen zou laten van het VB? Blanco stemmen? Daar zal Vlaanderen véél mee gebaat zijn. Op de VLD of de CD&V stemmen? Daar zal Vlaanderen nog minder mee gebaat zijn...

Het Vlaams Blok positioneert zich politiek uiterst rechts en uiterst conservatief. Dat is uiteraard hun goed recht en het uiteraard logisch dat zo'n partij er is als er een electoraal draagvlak voor is.
Maar dat maakt het niét mogelijk om hen als de eenheidspartij voor de Vlaamse Zaak te beschouwen, aangezien de Vlaamse strijd een streven is dat in het verleden links, rechts en centrum wist te verbinden. Wanneer wij dat thema nu alleen aan (extreem-)rechts laten, hypothekeren we haar toekomst voor altijd.

Willen wij dat? Welke Vlaamsgezinde kan oprecht zeggen dat zoiets goed is voor Vlaanderen? Welke Vlaamsgezinde zal toegeven dat het géén schade voor zijn ideaal is als een extreem-rechtse partij het monopolie daarop heeft?

Daarom zeg ik aan alle Vlaams Blokkers die zich als Barmhartige Samaritanen voordoen en zelfs het Ijzertestament erbij durven halen: Richt uw pijlen op een ander en wees blij dat de N-VA er is, als je oprecht Vlaams-nationalist bent.
zorroaster is offline  
Oud 12 januari 2004, 00:50   #38
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik heb nergens gezegd dat Walen allemaal profiteurs zijn, ik heb enkel gezegd dat het systeem van de PS en ABVV ervoor zorgt dat er een slechte bedrijfsmentaliteit is in Wallonië. Die ervoor zorgt dat Wallonië moeilijk economisch op eigen benen kan staan. Dat heeft Niks te maken met de Waalse bevolking! Als de situatie omgekeerd moest zijn zouden wij ook die mentaliteit hebben.
Dat is helemaal iets anders dan profiteren.

Man gij bent meester in het verspreiden van leugens en het verdraaien van uitspraken!
giserke is offline  
Oud 12 januari 2004, 00:54   #39
Véronique
Schepen

Standaard

Citaat:

Dus geef je toe dat Giserke , eigenlijk niet NVA vertegenwoordigt.. terwijl ie zegt dat ie zowel lokaal als nationaal mandataris is??
Heb ik dat gezegd???
Amaai, ik had het over veralgemenen, da's alles.
Giserke vertegenwoordigt wel degelijk N-VA zowel lokaal en nationaal, maar daarom wil dat nog altijd niet zeggen dat JULLIE moeten veralgemenen
Véronique is offline  
Oud 12 januari 2004, 00:59   #40
giserke
Banneling

Standaard

Er is geen sprake van een leegloop in de N-VA.
Op de +/- 150 mandatarissen in Vlaanderen zijn er amper 15 die uit de partij zijn gestapt. Dat waren mensen die al lang van plan waren uit de partij te stappen.

Het leuke om te weten is dat van die 15 mensen er al 2 zijn terug gekeerd, die hebben ingezien dat je in geen enkele andere partij momenteel een rechtlijnig Vlaams-nationalistische visie kan hanteren.
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be