![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morgen wordt wettelijk beslist dat je voortaan nog maar 80 km /u op de autostrade mag rijden. Benieuwd hoeveel mensen tegen de lamp lopen en "DE WET" overtreden.
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() op de antwerpse ring mag je 100 rijden, ik reed 120 km /uur en nog knalde iedereen voorbij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als die wetten niet stroken met het rechtvaardigheidsgevoel van de overgrote meerderheid van de burgers ben ik blij dat er tenminste nog iemand ze onder de aandacht wil brengen. Met uw mentaliteit kunnen dictaturen gewoon eeuwigdurend hun vrije gang gaan, en particratieën op zijn minst tot de volgende verkiezingen. Als het VB binnen X jaar aan de macht zou zitten en de staatsveiligheid in gaat zetten tegen bvb de sp-a of cd&v, dan zouden die dat ook niet mogen aanklagen volgens u zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, dat bedoel ik net met het voorbeeld van 80 km/u. Als de overgrote meerderheid aanvoelt dat een wet niet juist is, moet er op z'n minst over gepraat worden. Wet is wet, dat is iets van uit de middeleuwen, we leven nu in een tijd dat de modale burger iets slimmer is dan vroeger. De tijd van de kerk houdt ze dom, de politiek houdt ze arm is hopelijk reeds lang voorbij. Alhoewel ik, hoe meer ik op dit forum kom, hieraan steeds meer begin te twijfelen.
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel dan kan ik ook zeggen. ik vind de wet tegen diefstal slecht, dus mag ik stelen.
![]() |
![]() |
#26 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens is er een verschil tussen de staatsveiligheid op mensen afsturen en minderjarigen hun foto verspreiden. Moet er maar een wetvoorstel over ingediend worden en gestemd worden. Dat is de normale gang van zaken.
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En?
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() gewoon maar eens om te zeggen hoeveel belachelijke wetten hier nog bestaan, er moet dringend grote kuis worden gehouden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Moeten ze maar een wetsvoorstel indienen ipv de wet te overtreden.
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() misschien hadden ze dat beter ineens gedaan ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerst gedaan. Nu is het van wij zijn daar tegen, maar we weten dat de andere partijen daar niet tegen zijn (dus de meerderheid van de bevolking,want die wordt daardoor vertegenwoordigd) dus zwijgen we maar. En door zulk een houding leggen ze de democratie langs zich.
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 25 februari 2007 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat de bevolking integendeel vindt dat de wettelijke bestraffing veel te laks is, zeker als je de verhouding "celstraf uitgesproken door de rechter en de effectieve duurtijd van de celstraf" bekijkt. Dus voorlopig nog niet stelen ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
trouwens wanneer het vb een wetsvoorstel doet keurt niemand het toch goed (ook al is het bv een zinnig voorstel) omdat het van vb komt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar daar zijn geen cijfers voor, evenmin als die er zijn voor stelen. Dus de logica blijft, ik mag dat want ik denk dat... Verder had het VB, zoals hierboven gezegd, een voorstel kunnen indienen. Maar dat deden ze niet, omdat de andere partijen waarschijnlijk tegen zullen stemmen en die partijen vertegenwoordigen nog altijd de rest van de bevolking.
![]() |
![]() |
#35 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heel hypocriet dat zij dat dus andere partijen verwijten,terwijl ze het zelf doen. Citaat:
Overigens vertegenwoordigen die andere partijen nog altijd de rest van de bevolking. En wat zij doen wordt dus gesteund door de rest van de bevolking, die dan weer de meerderheid is. Waarbij we dus terug aanbelanden bij de democratie.
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 25 februari 2007 om 20:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind ik dus totaal verkeerd, een wetsvoorstel moet steeds op dezelfde manier behandeld worden, wie het indient zou niets mogen uitmaken.
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() nochtans maakt het echt wel uit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De lezersbrieven in de dag allemaal zijn representatief voor de rest van de bevolking. Alsjeblieft zeg, als je lezersbrieven toest aan representativiteit ga dan ergens anders een discussie voeren.
![]() |