![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Het "de wet is hard, maar het is de wet" principe zit stevig verankerd in Duitsland (& nog andere landen). Heel deze discussie lijkt terug te voeren op een dispuut over de examenuitslagen voor enkele vakken. Ik ken mensen hier bij ons die met hetzelfde geconfronteerd waren en dan is er ook een voorgeschreven procedure om dart aan te vechten enz.. Maar als de onderwijzende partij dan op zijn/haar strpen gaat staan komt er hommeles van.
Als ik recent tijdens een reportage zag dat het grote succes van het zelftuisonderwijs in de midwest van de Vs toe te schrijven is dat ouders erop staan dat hun kinderen met groot fanatisme de stelling gaan aanhangen dat OLHeer de wereld in 6 werkdagen van 24 uur geschapen heeft & dat alle fossielen van "zogezegd" miljoenen jaren oud een propagandatruc van Satan zijn, ben ik meteen een vast besloten tegenstander van "thuisonderwijs" zoals het bestaan van Jihadstrijdersscholen "Madrassa's" me ook problematisch lijkt als een oorbare vorm van privaatonderwijs. Ook op het gebied van onderwijs houdt individuele vrijheid op waar de vrijheid van anderen een aanvang neemt. Op dit forum zijn er genoeg voorbeelden van mensen die niet begrijpen at de westerse democratische waarden van godsdienstvrijheid en verdraagzaamheid precies betekenen idem dito over discriminatie en uitbuiting van de medemens inclusief machtsmisbruik. Voor het meisje in kwestie hoop ik van harte dat ipv confrontatie en een beroep op persmuskieten men de weg van dialoog zal bewandelen om een eerbaar compromis te vinden. Hoe een onrechtmatig verblijf in een psychiatrische instelling hieraan zou helpen is mij een raadsel.
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik dacht eerder aan "de fascistische Euro-staat in wording".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wij zijn van dezelfde generatie. Ik heb van 1976 tot 1993 school gelopen (plus 1973-1976 kleuterschool, dat maakt 20 jaar in totaal). Ik kan U verzekeren dat het merendeel mijner klasgenoten graag naar school ging. Slechts enkelen kwamen er tegen hun goesting. Of ben ik misschien bevooroordeeld ?
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gevolg : kinderen die een gevaar voor zichzelf betekenen, komen op het einde van de rit in Beernem of Mol terecht. Een plaats waar alleen deliquenten thuis horen. Met andere woorden : het kind krijgt er nog een trauma bij. Dit werd over een week of drie nog uitvoerig op radio 2 besproken door onderandere prof De Boette en jeugdrechter van Antwerpen Mevr. Hënch. Dat dit soort proktijken nog kunnen in 2007 is ontoelaatbaar. Anderzijds zie je dan asielcentra ontstaan, kompleet met zwembad en alle faciliteiten van een vakantieoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() AZ-VUB bouwt afdeling kinderpsychiatrie Het AZ-VUB is begonnen met de voorbereidingen van een afdeling kinder- en jongerenpsychiatrie. Het zal de eerste Nederlandstalige in Brussel zijn. Het ziekenhuis is ook andere afdelingen aan het verbouwen.
----------------------- Het nieuwe fusieziekenhuis van Sint-Niklaas krijgt twintig plaatsen kinderpsychiatrie. Een alomvattend plan om het tekort aan kinderpsychiaters aan te pakken, is er nog niet. De twee ministers, de Vlaamse Inge Vervotte (CD&V), en de federale Rudy Demotte (PS) - de hoofdverantwoordelijke - erkennen wel dat er een probleem is. ----- Vlaams minister van Welzijn Inge Vervotte (CD&V) heeft een akkoord bereikt met haar federale collega Rudy Demotte (PS) over 36 extra plaatsen voor de behandeling van jonge delinquenten met psychiatrische problemen. Er komen 21 extra forensische bedden en 15 bedden voor crisis-kinderpsychiatrie. ------- 't is er misschien nog niet zoals het zou moeten zijn ; maar ze zijn er toch mee bezig. Je kan ook aan de kant blijven roepen of iets doen.
![]() |
#27 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: