![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die scholen zijn er natuurlijk op vraag van joodse ouders in de religieuze betekenis van het woord. Lang niet alle ethnische joden sturen hun kinderen naar dergelijke scholen. Ik heb wel ergens gelezen dat naarmate meer joden worden lastiggevallen in "normale" scholen - iets wat namelijk in Frankrijk meer en meer voorkomt - joodse eouders veel meer de de neiging hebben om hun kinderen naar een religieuze school te sturen. Dat kan je hen niet verwijten. NB : Er is in Waterloo een Amerikaanse school. En in Bosvoorde nog één. In Neder-over-Heembeek is er een Duitse school. In Tervuren een Britse school. Er zijn ook verschillende Europese scholen voor de kinderen van de EU-ambtenaren. Laatst gewijzigd door Kaal : 27 februari 2007 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het bestaan van religieuze scholen stel ik niet in twijfel, maar dat zoiets al op kleuterniveau bestaat. Wat voegt zoiets toe?
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Godsdienst" schrappen uit de grondwet, voordat ook voetballers en darters zulke privileges gaan claimen. Alleen nog maar openbare scholen, die uitsluitend kennis aanbrengen.
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Geviseerd voelen, hoe voelt dat aan? Is niet omdat de schapen mee willen dansen op een singeltje van al 62 jaar oud, dat andere zich geviseerd zouden moeten voelen. Ik heb oor voor de uitleg van het "volk van david" ik kijk naar hetgeen het "volk van david" nu in het heden zich kan permiteren door een bepaalde "song" die al 62 jaar meegaat en trek daar mijn conclusie uit. Is dat mischien een probleem, zo ja moet u als schaap dat eens vragen aan uw herder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals er ook moslim, katholieke en protestantse scholen bestaan. Laatst gewijzigd door Sinistra : 4 maart 2007 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien hoog tijd dat je eens dat boek leest van Yakov Rabkin over de geschiedenis van het joodse antizionistische verzet leest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Erg genoeg, ja.
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
A Threat From Within : A Century of Jewish Opposition to Zionism Fernwood Publishing, janvier 2006![]() Laatst gewijzigd door sodoirt : 4 maart 2007 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad,onderwijs zou nooit godsdienstgebonden mogen zijn.
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan onderwijs gewoonweg niet koppelen aan Godsdienst. Probeer maar eens de evolutieleer uit te leggen want Adam en Eva daar stammen wij van af he ![]() Ik heb er niets op tegen dat er twee uur per week ofzo de kinderen vrij staat om een godsdienstles te volgen. Maar om een school volledig aan een godsdienst te koppelen daar heb ik zeer mijn twijfels bij.
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 maart 2007 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat vind ik geen argument. Niemand heeft het recht om een school te bekladden omdat ze het niet met de visie eens zijn.
![]() |
#36 |
|
![]() Ik vind GEVAAR en vooral: risico voor kinderen, altijd een argument.
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tuurlijk,maar de oorzaak ligt wel bij de daders en niet bij de school. Als mijn school morgen bekladt wordt omdat het een godsdienstvrije school is, moet die toch ook niet afgeschaft worden?
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het fout om godsdiensten gelijk te stellen met, of te bevoordelen boven, (anders)Denkenden.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 maart 2007 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tuurlijk, maar jij had het over het feit dat godsdienst scholen aanslagen uitlokken en daar was mijn reactie ook opgericht ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() idd: joodse scholen lokken aanslagen uit omdat het geleerd wordt op moslimscholen zoals de madrassas. Dus beide lokken aanslagen uit: de ene leiden ze op, de andere lijden er onder.
|
![]() |
![]() |