![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of vind jij het toelaten van treinen meewerken?
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat van dat verhaaltje klopt ook, mar dat draagt Bush alleen uit op z'n speeches, als hij heel de bevolking toespreekt. Op gewone persconferenties waar hij niets kan voorbereiden praat hij veel normaler en genuanceerder, maar soit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Amerikanen meehelpen om de democratisch verkozen president van Congo af te maken en Mubutu installeren is het duidelijk dat ook daar de Amerikanen het beste voor hadden met de democratie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Dejogan Shreef
Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Seba schreef
Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat Cuba geen democratie is en het eigenlijk wel zou moeten worden - zoals zovele landen - ben ik met je eens. Maar of het een consumptiemaatschappij zonder rechten voor de sociaal zwakkeren zoals de VS moet worden, dat zou het land alleen maar nog slechter maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij moeten gewoon alle handelsbarrières van de VS tegen Cuba opgehoffen worden. Een deel van de Cubanen zal snel welvarend worden, en zij die het niet kunnen worden zullen wel inzien dat dat niet de schuld van de Amerikanen maar van hun regering is. Prima mix om hervormingen mee door te voeren.
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Castro heeft de Cubanen bevrijd van het dictatoriale bewind van Batista. Hij heeft ze weer toekomstperspectieven gegeven, een beter leven. Van politieke moorden is nooit sprake geweest; als je op de 3 executies doelt enkele maanden geleden; dit waren géén dissidenten ofzo, het waren bootkapers, gesteund door de anti-Castro clan in Miami, en de Cubaanse bevolking is dat terrorisme grondig beu (ik citeer een inwoner van Havana, stond in humo enkele maanden geleden). Natuurlijk heeft de Fidel fouten gemaakt, bv. de invoering van de dollar, dat ontken ik niet, natuurlijk heeft hij ook te veel macht over de PCC. Maar, die macht heeft hij gebruikt om het leven van het volk te verbeteren, niét het zijne. Als je mij niet geloofd maar het cliché van de 'verblinde, idealistische, tegendraadse punk' stel ik voor dringend eens beginnen lezen. Als je daar problemen mee hebt, in Cuba geven ze gratis onderwijs. Tis maar dat u het weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
People who do not agree with official ideology may be banned from attending a university. (bron: http://www.settlement.org/cp/english/cuba/index.html) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar een land dat zijn inwoners verbied om zijn o zo geweldig land te verlaten? Dat is een dictatuur. Als het land dan toch zo goed is, waarom mogen de bewoners dan niet eens naar de VS reizen om te kijken hoe slecht het ginder wel is? Tot slot zeg ik in mijn post enkel dat de handelsboycot van de VS opgeheven moet worden. Volgens mij worden zowel de VS als Cuba daar beter van. En ik ben ervan overtuigd dat er dan democratiseringen zullen komen. En dat wil heus niet zeggen dat alle scholen dichtgaan.
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cuba is tot nader order een dictatuur. Ik krijg iets van dat onvoorwaardelijk verdedigen van linkse regimes. Is het zo moeilijk om te zeggen:
"het Cubaanse systeem heeft heel wat sterke punten, alleen is het waar dat er ook een aantal keerzijdes zijn die moeten veranderd worden". Een meer genuanceerdere houding is veel constructiever dan wild roepen 'alles gaat goed!'
![]() |