![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: opgeven van anonimiteit op het internet | |||
onvoorwaardelijk voor |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,38% |
voor, maar enkel via mail aan de personen die je (terecht of ten onrechte) vertrouwt |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,46% |
tegen, behalve voor forumbeheerders i.v.m. misbruiken |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,69% |
onvoorwaardelijk tegen |
![]() ![]() ![]() |
20 | 38,46% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dames die door mijn nicknaam wilde fantasieën in hun knappe hoofdje bouwden, zal ik dus bij deze wél grondig moeten teleurstellen. Ziehier de enige echte oorsprong van mijn naam: Ik ben een Romeinse keizer, nl. Nero. Ik lijk er toch minstens een beetje op, want ik zing ook abominabel. Elke Romeinse keizer was augustus= de verhevene. August noemen ze in Aalst: Staaf. Waarom? Volg even mee: August....Gust.... Gustaaf.........Staaf. Dat Super is maar een prefix om het banale van Staaf te doorbreken, en de oorspronkelijke betekenis van augustus alsnog een beetje in de verf te zetten. Je kan dus in feite van een verdoken tautologie gewagen. Een bijkomend detail is de mogelijkheid om me als SS aan te spreken, met alle connotaties die het bij de mensen oproept. Wanneer dit gebeurt, dan schep ik er een duivels plezier in………… van het straal te negeren. Het ®-tekentje, is enkel om op te scheppen. Wie over pc’s 5% meer schijnt te weten als een andere, lijkt in diens ogen een expert. In de hoop iedereen slimmer te hebben gemaakt, verblijf ik met de meeste hoogachting. Superstaaf®
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Zo'n uitleg, zeg.
![]() Ik vind zo'n nic wel interessant omdat het vaak al een deel van iemands persoonlijkheid prijsgeeft. Eenmaal raden waarom ik groentje heet 8) En ps: zoals al zo vaak gezegd op dit forum, vooraleer we ons aan prognostieken overgeven, wil ik eerst een gestemd hebben.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Ik geef gewoon mijn naam, ben niet bang dat iedereen mijn naam weet!
Thomas
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Wel Superstaaf®, omdat je dan toch een verklaring hebt voor je naam, zal ik mijn echte ook maar geven. VL staat dus eigenlijk voor Venus Lover. Venus zoals je weet is de Romeinse godin van de liefde. Het is een godin. Vrouwelijk dus. Die lover die wil zeggen dat ik het nogal heb voor de vrouwen. Ik ben heteroseksueel. Vandaar mijn nick.
En meteen was mijn liefde voor Vlaanderen ook duidelijk kenbaar gemaakt. Dat ik voor Vlaanderen was, hadden de meeste waarschijnlijk al door, maar dat Venuslover, tja, de diepzinnige kant in mij zeker? Een nick zegt veel over de persoon zelf. Hèhè. Groeten van VL. U ondertussen wel bekend.
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergezocht maar zeer goed gevonden! ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het gebruik van een nick-name, schuilnaam of roepnaam, komt voort uit een atavistisch gebruik dat we ook terugvinden bij de Navajo-indianen. Ze geloofden dat het gebruik van je echte naam moest beperkt blijven opdat hij niet aan kracht zou inboeten. Het veelvuldig uitspreken ervan had tot gevolg dat er sleet op kwam, en dat moest vermeden worden. Ook de christenen hebben iets met namen. Lezen we maar de aanhef van het boek Genesis: "In den beginnen was het woord, en het woord was bij god, en het woord was god" Woord of naam zijn hier verwisselbaar. In vele monotheïstische bekeringsgodsdiensten, zoals christendom, Jehova's, jodendom, islaam, mocht en mag de naam van God, Allah, Jahweh, Jehova etc. ook niet genoemd worden. Roepnamen zijn dus een wijdverspreid cultureel gegeven. Zal ik er voor jou, waarde Thomas, eens een paar verzinnen? Wat dacht je van het Latijnse 'Quercus"? Dit betekent eik, en kan misschien bijdragen tot wat meer ideologische en politieke standvastigheid in je postings. Ook een paar Engelse mogelijkheden wil ik je niet onthouden: 'Goofy' (leuk cartoonkarakter), 'Davy Crocket' (die wurgde als zuigeling een beer in zijn wiegje), 'Johnny Wayny' ("a man's got to do, what a man's got to do"), 'Basil' (Fawlty-don't-mention-the-war?) Wat exotische namen? 'Manuel' (because you're from Barcelona, and you know nothing) 'Sam Ball' (doet me vaag aan iets pikants denken) 'Cabron Camion' (lekker stoer) 'El loco' (puur voor de klank ervan) Of het meer poëtische Franse 'Moulin-�*-vent'? Een schildering van je huidige wispelturigheid, die geen verdere uitleg behoeft. In de hoop je van dienst te zijn geweest tekent met veel hoogachting Superstaaf®
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen weet ik niet of Thomas rijp genoeg is om daar "happy" mee te zijn. Zolang je mijn eigen schuilnaam maar niet bekommentariëert... Een knuppel is nu eenmaal een geschikt instrument om "in het hoenderhok" te gooien. (Dat was trouwens aanvankelijk mijn wachtwoord ) Die naam beklemtoont ook de mannelijke trekjes in mij (die ik dus niet ontken omdat ze al te duidelijk aanwezig zijn) terwijl hij de vrouwelijke probeert te beschermen (die er beslist ook zijn maar die al duidelijk genoeg spreken uit mijn echte naam, die ik daarom liever voorbehoud voor degenen die mij lief zijn). Meer moet men daar niet achter zoeken en al zeker geen connotaties insinueren met een welbepaalde partij. Knuppel laat in dat hok immers al evenzeer eens de kippen kakelen.
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() hehehehe,
Superstaaf heeft het nog altijd moeilijk om te geloven dat iemand christelijk kan zijn ![]() Ik ben inderdaad te lomp om een nick te verzinnen ![]() Thomas
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo onchristelijk is Superstaaf toch niet dat hij iemand zo zou noemen? ![]() Had het niet eerder iets te maken met een beetje gebrek aan fantasie ![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() idd, goed gevonden, Superstaaf. En als ik nog een enkele suggestie mag doen voor onze jonge vriend?
Bond, omdat hij het toch zo valt op onze gezinsvriendelijke vereniging. En met een knipoog naar onze vriend 007. Daphnis, uit een Griekse roman van Longus, die 'heet' liep, maar niet wist wat te doen(dank u, prof. Wouters :wink: ). Dreumes, om zijn leeftijd nog wat in de verf te zetten, ev. aan te vullen met Dekselse, ter wille van een mooie alliteratie. ... Natuurlijk zijn die van jou beter, Superstaaf :wink: . Thomas, nog veel plezier met het zoeken naar een schuilnaam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thomas is intussen echter zo herkenbaar voor ons dat geen tien schuilnamen hem nog zouden kunnen beschermen.
![]() Bovendien is hij veel te trots op zijn echte naam om zich tot een nickname te, euh...verlagen. ![]() Vergis jullie echte niet in die "kerel"! Binnen tien jaar is hij een standvastige CD&V-er én schrijft hij taalkundig en inhoudelijk als de besten. De CD&V is intussen zeker opnieuw aan de macht en Thomas zal dan wellicht, als één van de jongste politici aller tijden, in het Christelijk vaderhuis zijn opgenomen. Zet hem op, Thomas ![]() ![]() ![]()
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb je stijl steeds geäpprecieerd, de ideeën niet altijd evenzeer. In wat ik hierboven quote, verlaag jij je echter tot het niveau van een goedkope stationsroman. Geloof maar niet dat irl de dokter de nachtzuster tot zijn bruid neemt, na een hitsige nacht op de operatietafel. Inhoudelijk is het pure horror, ook al niet mijn dada: de CD&V aan de macht! Komaan, mijn copieus ontbijt speelt zowaar op en het is al middag! Of ben je alsnog verworden tot een perfide sarcaste?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag één keer raden, Staaf!
![]() ![]()
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Mag ik meeraden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Ik moet gewoon geen schuilnaam hebben
![]() ![]() Thomas
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Heb ik niet
![]()
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om de discussie eens een andere wending te geven:
mijn avatar is wel degelijk een foto van mezelf. Zo anoniem ben ik dus ook niet. Misschien minder anoniem dan iemand met een nietszeggende naam, die bovendien verzonnen kan zijn. Mijn nick is trouwens ook mijn roepnaam irl. 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Tja, Staaf... Jouw foto, maar ik herken er wel drie keer niets in! Is het misschien een foto van toen je nog een klein mannetje was dat ongelooflijk fier meeparadeerde in de grote stoet van Aalst? Of is het een recente foto die wegens gevaar voor de oogleden zodanig wazig is opgesteld, dat enige schade uitgesloten is. Aan de mmoi kleurtjes errond zou het zelfs nog kunnen dat het voor, tijdens of na een uitstapje naar een vrouwtje van lichte zeden was. Snoeper!!!
Groeten, VL ![]() En zo geef ook ik een stukje van mezelf prijs!!!
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar dat zal je wel weten via een 'vriend' zeker ![]() ![]() Groetjes van de op zijn manier niet-anonieme, steeds en overal onder dezelfde naam schrijvende Superstaaf®. |
|||
![]() |
![]() |