![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Is het nu echt noodzakelijk dat miljardairs de democratie moeten leiden in de VS? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 16,92% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
54 | 83,08% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Enige miljardair in de amerikaanse politiek die ik me voor de geest kan halen is John Kerry die een van de rijkste amerikaanse politici is. Ik heb wel eens gelezen dat G.W.Bush een fortuin had van zo'n 15 miljoen, dat vond ik best meevallen, wel veel maar het is niet iets wat niet binnen het bereik ligt van 'gewone' hard werkende mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is dat voor een idiote vraag
![]() ik heb er trouwens puur uit dwarsliggerij ja op geantwoord. In de VS kan IEDEREEN in de politiek gaan, de VS is namelijk geen standenmaatschappij, noch is de VS een arbeidersparadijs waarom zogenaamd democratische arbeidsraden het voor het zeggen hebben. Maar kennis van de VS politiek is iets wat je wel kan gebruiken ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Het zijn de 300 families die de wereld bezitten,de banken, het militair industrieel complex de agro farma business die de media ook in handen hebben. (WIDER UN rapport)
Ik noem ze de machts elite. Ze opereren van achter de schermen. In het daglicht is te gevaarlijk; Ze besturen de wereld via thinktanks zoals Tavistock en de PNAC ...dat bestuurs- rapporten uitbrengt. Een draak met 9 koppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik bezit is van mij alleen. En dat geldt ook zo voor meer dan 10 miljoen andere belgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Hierin kan ik mij 100% vinden. We kijken veel te veel naar wat er moet verbeterd worden op internationaal vlak (waarmee ik ook Europa bedoeld).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of anders gaan we maar naar Lourdes. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2007 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Meneer Zwart-Ei was al een rijk en beroemd wereldkampioen hormonenvreten annex/ijzerpomper en werd later een beroemdere en nog rijkere filmster en trouwde zich ook verdienstelijk in een miljardaire en presidentiabele familie in, maar dat was allemaal nog niet rijk genoeg, hij moest zich ook nog de finaciële steun verzekeren van een echt zwaargewicht-miljardair, vooraleer hij een gouverneurspostje kon binnenrijven.
Een klein aanloopje naar het Presidentschap... Meneer Zwart-Ei zit nu al wel op eieren. Zwarte, waarschijnlijk, hoofdzakelijk. Maar wie maalt daarnaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem trouwens toch nooit de trein, dus mij maak je geen slachtoffer van een ontsporing. De politiek van de VS valt voor iedereen na te trekken in de calamiteiten van de TV-joernaals, waarvan de inhoud toegeleverd wordt door de in de VS politiek omhooggevallen oliebazen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder meer dankzij zijn buitenlandse stichtingen zijn vreedzame revoluties zoals in Oekraiene, Kirgistan en Georgië mogelijk geworden. Hij is zeker en vast geen supporter van de amerikaanse neocons of van GW Bush en ik kan je alvast zijn laatste boek 'de illusie van onfeilbaarheid' aanraden waarin hij -terecht- een lans breekt voor een verniewing vande wereld orde en waarin hij ijvert voor een open samenleving. Van wikipedia : Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 26 april 2007 om 13:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vraag was: is het noodzakelijk dat miljardairs de democratie in de VS moeten controleren?
Het antwoord is: ja, dat is een historische noodzakelijkheid. Dat is zo, omdat het Amerikaanse systeem - gebouwd op een protestantse notie van het kapitalisme - dat vereist. Democratie in de VS is een bijproduct van die protestants-kapitalistische levensvisie. Die visie is veel primairder dan het Congress en de formele politieke instellingen van dat land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Zo verwonderlijk is dat ook allemaal niet, als men weet dat de leider van een communistisch land bij de 10 rijkste mensen ter wereld behoort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||