Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer begint massaal de "reverse migration"?
Vanaf 2030 3 13,04%
Vanaf 2050 4 17,39%
Vanaf 2080 of zo 2 8,70%
Nooit 14 60,87%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 23:44   #21
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het diende wel reeds meer dan 2000 jaar als slaven-reservoir voor de arabieren.Al lang voor de islam bestond hielden die daar razia's...
Daar bestaat nauwelijks betrouwbaar bronnenmateriaal over, niet?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 00:18   #22
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nee geantwoord en daarmee bedoel ik: niet tijdens de volgende 250 jaar. Ik ben er wel van uitgegaan dat we het hier hebben over aanzienlijke groepen en niet over enkele "natuurreizigers".
Het zal wel zo zijn dat de emigratie uit westerse landen de komende jaren gradueel zal blijven stijgen. Maar Afrika zal toch steeds, behoudens uitzonderlijke omstandigheden, laatste keus blijven. De traditioneel goed scorende emigratielanden (VS, Canada, Australië,...) zullen ook in de toekomst geprefereerd worden. Misschien dat landen zoals Finland het ook goed zullen doen. Alhoewel taalbarrières ook hun rol spelen natuurlijk. Maar Afrika staat op te veel vlakken te ver van de westerse wijze van samenleven. En ik ben ook niet van mening dat er zich daar de komende decennia grote opportuniteiten zullen aanbieden.
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 00:23   #23
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Nog enkele jaren en er komt een eind aan de multiculturele waanzin.
Gaat uw partij ethnische zuiveringen organiseren?

By the way
: wat u waanzin noemt is onvermijdelijke realiteit. Ze is niet tegen te houden en al helemaal niet terug te draaien. Get used to it.

Zoals elke demografische verandering brengt ook de huidige migratie problemen mee. Maar het is niet de eerste migratiegolf (want anders woonden jij en ik hier natuurlijk ook niet) en het zal niet de laatste zijn. Zoals de geschiedenis heeft aangetoond, betekent elke migratie op termijn een belangrijke impuls voor het land van bestemming.

Een initiële reactionaire reflex van mensen die mentaal niet opgewassen zijn tegen veranderingen in hun leefwereld, hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn: dieren die zich niet aanpassen aan veranderende omstandigheden, sterven gewoon uit. Dat zal met de Vlaming ook gebeuren en niemand (behalve op dit stukje grond van een voorschot groot) zal er een traan om laten.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 maart 2007 om 00:31.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 00:37   #24
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Er is een optie vergeten en die is : 'is reeds begonnen'.

In mijn persoonlijke kennisenkring zijn er al een heel pak vertrokken. Van Zuid Spanje tot Afrika tot Azië tot Z-Amerika. Redenen verschillen, maar moslims is nu echt nog nooit genoemd. Het weer, kakvolk die Vlamingen/Belgen, Iets anders willen, het zelf niet weten, Lief volgen zijn redenen. Weet ook niet of dit echt een fenomeen is dat gelinkt kan worden aan dien Cassiman. Maar dat het vandaag aan een opmars bezig is valt niet te ontkennen.
Oud 4 maart 2007, 00:58   #25
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Er is een optie vergeten en die is : 'is reeds begonnen'.

In mijn persoonlijke kennisenkring zijn er al een heel pak vertrokken. Van Zuid Spanje tot Afrika tot Azië tot Z-Amerika. Redenen verschillen, maar moslims is nu echt nog nooit genoemd. Het weer, kakvolk die Vlamingen/Belgen, Iets anders willen, het zelf niet weten, Lief volgen zijn redenen. Weet ook niet of dit echt een fenomeen is dat gelinkt kan worden aan dien Cassiman. Maar dat het vandaag aan een opmars bezig is valt niet te ontkennen.
De enige echte "reverse migration" waarover onderzoek bestaat en die al wat voeten in de aarde heeft is die van Europeanen en Amerikanen naar Indië.

Jaarlijks vertrekken er een paar duizend blanken naar dat land, vooral om er in de wetenschappelijke en dan speciaal in de IT-sector te werken. Het gaat niet zomaar om expats, het gaat om jongeren die in eigen land geen werk vinden en toch hooggekwalificeerd zijn. Ze nemen genoegen met Indiase lonen.

Bovendien keren ook duizenden Indiërs die het corps van top-wetenschappers in de V.S. uitmaken, terug naar hun land van herkomst, omdat de kansen daar nu interessanter zijn. In dit geval gaat het dan om een "reverse braindrain".

USATODAY.com - Reverse brain drain threatens U.S. economy

Until recently, if Americans heard the words brain drain, they knew clearly what that meant: Bright, talented scientists, engineers and other techies from ...
www.usatoday.com/news/opinion/editorials/2004-02-23-economy-edit_x.htm

Laatst gewijzigd door C2C : 4 maart 2007 om 01:00.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 01:37   #26
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

By the way
: wat u waanzin noemt is onvermijdelijke realiteit. Ze is niet tegen te houden en al helemaal niet terug te draaien. Get used to it.
So is global warming.
Get used to it.
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 01:46   #27
Babylonia
Parlementslid

Standaard

overal waar je komt op deze planeet zitten blanken
OVERAL
Marrakesch zit vol ; heel de oude binnenstad word opgekocht door europeanen Er is daar hoop en blijheid...
Zuid Amerika overal in elk land De rijke eltie van Venezuela allemaal blanken.
India Bali Indonesia Canada thailand, singapore,
Zwart Afrika overal Zuid Afrika
Iran zit vol buitenlanders,
Israel
Van Japan weet ik t niet, china een beetje, Ethiopie?
De states zelf ;1 miljoen Iranezen, 10 miljoen mexicanen, en ga maar door....
Wat een absolute energieverspilling om mensen in groepen te zien ...
We zijn met 6 miljard individuen die elk op 1 m2 in de provincie texas zouden kunnen staan en dan is de rest van de wereld leeg dus wat een gezeur.
Er is plaats zat en overdaad aan ideen, oplossingen, appels , wind en regen en zon en liefde Als we die idoite aderlating van een moordmachine zouden kunnen stoppen. De VS moet gedwongen worden te ontwapenen zoals ze dat ons ook hebben gelapt. En europese unie als voorloper op de wereldregering ontmanteld dat kost een geld !!! Diversiteit kleinschaligheid en menselijkheid kunnen dan terug komen als primaire waarden. Het neoliberale kapitalisme zal moeten stoppen want het vernietigd de aarde. Alsof er niks anders meer bestaat. natuurlijk wel!
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 05:33   #28
Heftruck

Standaard

Opmerkelijk hoe sommigen de toekomst kunnen voorspellen. Ik wou dat ik dat ook kon.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 09:44   #29
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Als de vetpotten hier leeg zijn zal er wel een 'remigratie' zijn, hoewel ik eerder denk dat ze naar plaatsen zullen gaan waar de vetpotten nog vol zijn (China of VS).
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 12:28   #30
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Gaat uw partij ethnische zuiveringen organiseren?
Neen, 'mijn' partij gaat een politiek van 'aanpassen of terugkeren' invoeren. Allochtonen die zich wensen te assimileren met onze Vlaamse cultuur, kunnen blijven, diegenen die dat niet wensen, kunnen hun boeltje pakken en het afbollen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 13:40   #31
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

En als ik bijv. weiger, geboren en getogen in Antwerpen (net zoals vele 'allochtonen' trouwens)?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 maart 2007 om 13:41.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:32   #32
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vermoed vanaf het moment dat islam hier aan de macht is, en Europa binnen de korste tijd in een verloederde zandbak zal omgetoverd zijn waar de vetpotten leeg zijn.

2050 dus.
Ha ha, circe naar afrika met haar koffers , ik zie het al...
Oud 4 maart 2007, 21:15   #33
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
En als ik bijv. weiger, geboren en getogen in Antwerpen (net zoals vele 'allochtonen' trouwens)?
Ik doe méé, StevenNr1.

Ik ben geboren en getogen West-Vlaming, en woon nu in Brussel, alwaar ik zovéél mogelijk Nederlands probeer te spreken (géén 'gekuist Vlaams', hé!) en toch hoffelijk blijf.

Ik weiger me aan te passen aan de 'verkramptes'.

Wat zal dat VB dan met mij aanvangen, hè?

Laatst gewijzigd door djimi : 4 maart 2007 om 21:15.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 23:14   #34
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Jean-Jacques Cassiman - toch geen volstrekte idioot me dunkt - voorspelt dat er een tijd komt wanneer Europese jongeren massaal hun geriatrische, trage, vastgeroeste continent verlaten en emigreren naar het vitale Afrika, dat volop kansen biedt aan creatieve mensen en dat volop zal bloeien als nieuwe super-economie.

Deze visie van een soort mondiale "reverse migration" (die ik hier al eens eerder voorspelde), is natuurlijk niet voor morgen. Maar toch zien we al enkele voortekenen dat dit eraan zit te komen. Persoonlijk ken ik zelfs al enkele geo-greens van mijn generatie, die behoren tot de "generazione mille euro", die naar Afrika zijn vertrokken en daar letterlijk goed boeren.

Jean-Jacques Cassiman plakte geen datum op zijn voorspelling. Dus zullen wij het maar doen zeker?
Als je rekening houdt met de opwarming van de aarde en Afrika nog droger en warmer zal worden, zal Afrika veranderen in een grote woestijn, je ziet dat nu al, rivieren die normaal eens per jaar voor de broodnodige overstromingen zorgen voor de boeren vallen nu zelfs tijdens het regenseizoen al droog.

De aids-eppidemie moet volgens wetenschappers zijn hoogtepunt nog gaan bereiken en er zullen nog miljoenen Afrikanen door sterven, je moet de besmettingscijfers eens zien in Zuid-Afrika.

Nee, ik denk dat ik toch nog wat hier blijf en als ik moet emigreren toch Zuid-Amerika verkies, want tussen de overbevolking in Azië zie ik het toch ook niet zitten.
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 00:12   #35
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jean-Jacques Cassiman - toch geen volstrekte idioot me dunkt - voorspelt dat er een tijd komt wanneer Europese jongeren massaal hun geriatrische, trage, vastgeroeste continent verlaten en emigreren naar het vitale Afrika, dat volop kansen biedt aan creatieve mensen en dat volop zal bloeien als nieuwe super-economie.

Deze visie van een soort mondiale "reverse migration" (die ik hier al eens eerder voorspelde), is natuurlijk niet voor morgen. Maar toch zien we al enkele voortekenen dat dit eraan zit te komen. Persoonlijk ken ik zelfs al enkele geo-greens van mijn generatie, die behoren tot de "generazione mille euro", die naar Afrika zijn vertrokken en daar letterlijk goed boeren.

Jean-Jacques Cassiman plakte geen datum op zijn voorspelling. Dus zullen wij het maar doen zeker?
Ik zie eerder een emigratie naar India van de hi-tech europeanen.

Wanneer? Is nu al bezig
Oud 5 maart 2007, 00:31   #36
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel uw plannen, ik ben zeer nieuwsgierig.
Staan wel een hoop landen op mijn verlanglijstje...zolang het maar weg is uit Europa
Zijn wel een paar leuke Afrikaanse landen waar bepaalde mogelijkheden zijn.
Toch gaat mijn voorkeur uit naar Canada, dit omdat ik mijn welvaartsniveau niet wil verliezen binnen 30-40jaar en dan liever in een land zit met bepaalde gewilde grondstoffen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 00:33   #37
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik zie eerder een emigratie naar India van de hi-tech europeanen.

Wanneer? Is nu al bezig
Is waar...heb ook al wel wat aangeboden gekregen in de loop der jaren.
Toch blijft het afwachten tot er wat dingen veranderen in de persoonlijke sfeer.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 09:08   #38
Kaal
Minister-President

Standaard

Ik denk dat de minister hier ergens een punt heeft, in die zin dat er wel eens een masale emigratie van blanken op gang zou kunnen komen. Dat is in het verleden al gebeurd en kan zeker nog gebeuren, gezien de vele lange-termijn problemen zoals vegrijzing, verkleuring en algemene pessimisme.

Maar naar Afrika? Waarom naar Afrika gaan als je naar Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland of Australië kunt gaan?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 09:16   #39
MAXIM
Vreemdeling

Standaard

Ek kan u verseker dat 'n Vlaming weinig probleme behoort te ondervind om tussen ons Afrikaners in Suid Afrika 'n welkome tuiste te vind. Per slot van sake is die meerderheid Afrikaners oorspronklik afkomstig vanuit veral Nederlandstalige Europa. Ek kan egter nie waarborg dat u die kriminaliteit en geweld wat ons oor die afgelope dekade ervaar, aanvaarbaar sal vind nie.

Maar soos ons in "goeie" Afrikaans sê: "Afrika is en was nog nooit 'n tuiste vir sissies nie!"

Laatst gewijzigd door MAXIM : 5 maart 2007 om 09:18.
MAXIM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 11:21   #40
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Schoon fait divers. Is het al vier uur?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be