![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer begint massaal de "reverse migration"? | |||
Vanaf 2030 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,04% |
Vanaf 2050 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 17,39% |
Vanaf 2080 of zo |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
14 | 60,87% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb nee geantwoord en daarmee bedoel ik: niet tijdens de volgende 250 jaar. Ik ben er wel van uitgegaan dat we het hier hebben over aanzienlijke groepen en niet over enkele "natuurreizigers".
Het zal wel zo zijn dat de emigratie uit westerse landen de komende jaren gradueel zal blijven stijgen. Maar Afrika zal toch steeds, behoudens uitzonderlijke omstandigheden, laatste keus blijven. De traditioneel goed scorende emigratielanden (VS, Canada, Australië,...) zullen ook in de toekomst geprefereerd worden. Misschien dat landen zoals Finland het ook goed zullen doen. Alhoewel taalbarrières ook hun rol spelen natuurlijk. Maar Afrika staat op te veel vlakken te ver van de westerse wijze van samenleven. En ik ben ook niet van mening dat er zich daar de komende decennia grote opportuniteiten zullen aanbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
By the way: wat u waanzin noemt is onvermijdelijke realiteit. Ze is niet tegen te houden en al helemaal niet terug te draaien. Get used to it. Zoals elke demografische verandering brengt ook de huidige migratie problemen mee. Maar het is niet de eerste migratiegolf (want anders woonden jij en ik hier natuurlijk ook niet) en het zal niet de laatste zijn. Zoals de geschiedenis heeft aangetoond, betekent elke migratie op termijn een belangrijke impuls voor het land van bestemming. Een initiële reactionaire reflex van mensen die mentaal niet opgewassen zijn tegen veranderingen in hun leefwereld, hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn: dieren die zich niet aanpassen aan veranderende omstandigheden, sterven gewoon uit. Dat zal met de Vlaming ook gebeuren en niemand (behalve op dit stukje grond van een voorschot groot) zal er een traan om laten.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 maart 2007 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Er is een optie vergeten en die is : 'is reeds begonnen'.
In mijn persoonlijke kennisenkring zijn er al een heel pak vertrokken. Van Zuid Spanje tot Afrika tot Azië tot Z-Amerika. Redenen verschillen, maar moslims is nu echt nog nooit genoemd. Het weer, kakvolk die Vlamingen/Belgen, Iets anders willen, het zelf niet weten, Lief volgen zijn redenen. Weet ook niet of dit echt een fenomeen is dat gelinkt kan worden aan dien Cassiman. Maar dat het vandaag aan een opmars bezig is valt niet te ontkennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jaarlijks vertrekken er een paar duizend blanken naar dat land, vooral om er in de wetenschappelijke en dan speciaal in de IT-sector te werken. Het gaat niet zomaar om expats, het gaat om jongeren die in eigen land geen werk vinden en toch hooggekwalificeerd zijn. Ze nemen genoegen met Indiase lonen. Bovendien keren ook duizenden Indiërs die het corps van top-wetenschappers in de V.S. uitmaken, terug naar hun land van herkomst, omdat de kansen daar nu interessanter zijn. In dit geval gaat het dan om een "reverse braindrain". USATODAY.com - Reverse brain drain threatens U.S. economy Until recently, if Americans heard the words brain drain, they knew clearly what that meant: Bright, talented scientists, engineers and other techies from ... www.usatoday.com/news/opinion/editorials/2004-02-23-economy-edit_x.htm Laatst gewijzigd door C2C : 4 maart 2007 om 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Get used to it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() overal waar je komt op deze planeet zitten blanken
OVERAL Marrakesch zit vol ; heel de oude binnenstad word opgekocht door europeanen Er is daar hoop en blijheid... Zuid Amerika overal in elk land De rijke eltie van Venezuela allemaal blanken. India Bali Indonesia Canada thailand, singapore, Zwart Afrika overal Zuid Afrika Iran zit vol buitenlanders, Israel Van Japan weet ik t niet, china een beetje, Ethiopie? De states zelf ;1 miljoen Iranezen, 10 miljoen mexicanen, en ga maar door.... Wat een absolute energieverspilling om mensen in groepen te zien ... We zijn met 6 miljard individuen die elk op 1 m2 in de provincie texas zouden kunnen staan en dan is de rest van de wereld leeg dus wat een gezeur. Er is plaats zat en overdaad aan ideen, oplossingen, appels , wind en regen en zon en liefde Als we die idoite aderlating van een moordmachine zouden kunnen stoppen. De VS moet gedwongen worden te ontwapenen zoals ze dat ons ook hebben gelapt. En europese unie als voorloper op de wereldregering ontmanteld dat kost een geld !!! Diversiteit kleinschaligheid en menselijkheid kunnen dan terug komen als primaire waarden. Het neoliberale kapitalisme zal moeten stoppen want het vernietigd de aarde. Alsof er niks anders meer bestaat. natuurlijk wel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Opmerkelijk hoe sommigen de toekomst kunnen voorspellen. Ik wou dat ik dat ook kon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als de vetpotten hier leeg zijn zal er wel een 'remigratie' zijn, hoewel ik eerder denk dat ze naar plaatsen zullen gaan waar de vetpotten nog vol zijn (China of VS).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, 'mijn' partij gaat een politiek van 'aanpassen of terugkeren' invoeren. Allochtonen die zich wensen te assimileren met onze Vlaamse cultuur, kunnen blijven, diegenen die dat niet wensen, kunnen hun boeltje pakken en het afbollen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() En als ik bijv. weiger, geboren en getogen in Antwerpen (net zoals vele 'allochtonen' trouwens)?
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 maart 2007 om 13:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geboren en getogen West-Vlaming, en woon nu in Brussel, alwaar ik zovéél mogelijk Nederlands probeer te spreken (géén 'gekuist Vlaams', hé!) en toch hoffelijk blijf. Ik weiger me aan te passen aan de 'verkramptes'. Wat zal dat VB dan met mij aanvangen, hè? Laatst gewijzigd door djimi : 4 maart 2007 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De aids-eppidemie moet volgens wetenschappers zijn hoogtepunt nog gaan bereiken en er zullen nog miljoenen Afrikanen door sterven, je moet de besmettingscijfers eens zien in Zuid-Afrika. Nee, ik denk dat ik toch nog wat hier blijf en als ik moet emigreren toch Zuid-Amerika verkies, want tussen de overbevolking in Azië zie ik het toch ook niet zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer? Is nu al bezig ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Staan wel een hoop landen op mijn verlanglijstje...zolang het maar weg is uit Europa
![]() Zijn wel een paar leuke Afrikaanse landen waar bepaalde mogelijkheden zijn. Toch gaat mijn voorkeur uit naar Canada, dit omdat ik mijn welvaartsniveau niet wil verliezen binnen 30-40jaar en dan liever in een land zit met bepaalde gewilde grondstoffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat de minister hier ergens een punt heeft, in die zin dat er wel eens een masale emigratie van blanken op gang zou kunnen komen. Dat is in het verleden al gebeurd en kan zeker nog gebeuren, gezien de vele lange-termijn problemen zoals vegrijzing, verkleuring en algemene pessimisme.
Maar naar Afrika? Waarom naar Afrika gaan als je naar Noord-Amerika, Nieuw-Zeeland of Australië kunt gaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Ek kan u verseker dat 'n Vlaming weinig probleme behoort te ondervind om tussen ons Afrikaners in Suid Afrika 'n welkome tuiste te vind. Per slot van sake is die meerderheid Afrikaners oorspronklik afkomstig vanuit veral Nederlandstalige Europa. Ek kan egter nie waarborg dat u die kriminaliteit en geweld wat ons oor die afgelope dekade ervaar, aanvaarbaar sal vind nie.
Maar soos ons in "goeie" Afrikaans sê: "Afrika is en was nog nooit 'n tuiste vir sissies nie!" ![]() ![]() Laatst gewijzigd door MAXIM : 5 maart 2007 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |