![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() hopelijk zie jij nu ook jouw denkfout ... ps je zal Frankrijk dan toch ook moeten herdefiniëren hoor want bvb de Catharen belandden wel op de brandstapels van de inquisitie ... en zij waren dan nog christelijk geïnspireerd ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoeveel aanhangers zijn er zo van dat Wahabisme. Als er bv 20% van de Moslims Wahabisten zijn, dan vind ik dat eerlijk gezegd wel representatief voor de Islam en een heel groot probleem eigenlijk. Ook zijn er bepaalde moslims op dit forum die deze handelingen niet afkeuren. Zijn die Moslims dan Wahabisten of zijn het anderen die die stromingen niet afkeuren? Dan vind ik het eigenlijk nog een groter probleem en is het zeker representatief voor de Islamgemeenschap. En trouwens, what's in a name? Ik wil gerust Islam schrappen door Wahabisme maar wat gaat dit veranderen aan het feit dat deze handelingen haaks tegenover onze manier van leven staat en dat er toch mensen in onze samenleving zijn die deze acties goedkeuren en weigeren afstand te nemen van zulke barbaarse praktijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je gebruikte de katholieke inquisitie in de 17e eeuw om de islam te ontdoen van het sharia aura, terwijl sharia een vandaag toegepast gebruik is ... dan zal je t me toch met een ander voorbeeld moeten uitleggen hoor ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik gebruikte de Inquisitie enkel om betrokken forumlid erop te wijzen dat de elementen die hij aan het transitiviteitsbeginsel onderwerpt niet kloppen. Een (weliswaar kleine) denkfout dus. Meer niet... maar toch... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Sommige moslims beschouwen het echter als een zgn. "vijfde madhab", omdat (sommige) wahabieten - o.a. de substroming waartoe Bin Laden zich bekent - ook het principe van de "takfir" toepassen: het tot niet-moslim verklaren van diegenen die het niet helemaal met je eens zijn. Vooral de takfirbedrijvende wahabieten zijn debet aan de radicalisatie die de islam wereldwijd teistert. Waar men bvb. in Indonesië, 's werelds grootste moslimland qua aantal gelovigen, tot voor enkele jaren nog redelijk tolerant was jegens christenen en andersgelovigen, is dit vandaag veel minder het geval. Hetzelfde fenomeen doet zich ook bij ons voor: Saoedische importimams die de moslims hier weer in "het rechte spoor" pogen te maneuvreren, en daarbij met het takfirprincipe schermen. Hetzelfde verhaal in West-Afrika: vooralsnog heb je er als christen in Senegal nog niet het minste probleem, wanneer je bvb. getooid met een kruisje op straat rondloopt, en er een kerk binnenstapt. En dat in een land waar... 94% van de bewoners moslim is. Het is maar zeer de vraag hoelang dit nog zo blijft, nu de Saoedi's hun zonen ook naar Senegal sturen. Citaat:
Maar... of die lauwheid ingegeven is door hun waarachtige geloof, dan wel door hun angst voor de fundamentalistische elementen onder hen (veelal takfirbedrijvende wahabieten, maar er zijn er nóg) is een heel ander punt, dat in discussies als deze zwaar onderbelicht blijft. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() vuile hoer, ge hebt u laten verkrachten! Nu gaat iedereen over ons schande spreken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik jouw redenering volg was natuurlijk geen enkel land islamitisch, noch Iran noch Irak noch heel het midden oosten en zeker niet noordafrika. Maar als je dieper op de wettelijke stelsels wil ingaan, kan ik je wel de studie die Matthias Storme hierover maakte terug opzoeken. Staat helemaal online.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De katharenvervolging dateert van 4 eeuwen daarvoor. Als je eerst eens jezelf een beetje "inlas" in een discussie, i.p.v. zo totaal uit de lucht te reageren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat gij probeert te doen met uw vergelijking van tegen het gat, is afdwalen, de discussie op iets anders dan de sharia oriënteren, en beginnen met het proces van het christendom, inplaats van verder te praten over de sharia...Ter zake dus.Als ge wilt afgeven op de pilaarbijters , begin daar dan een draad over. Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 7 maart 2007 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Een denkfout m.a.w! En het doel van een vruchtbare discussie is het achterwege laten van denkfouten, en eventueel ook je discussiegenoot op denkfouten wijzen. Anders discussieer je niet zuiver meer. Citaat:
En meten met twee maten en twee gewichten bevordert ook al niet de zuiverheid van de discussie. Mag ik daar dan niet op wijzen? Ik besluit uit je repliek dat dit je petje blijkbaar te boven gaat... maar uiteraard kan ik me vergissen. Volledig naast de kwestie, maar toch: wat je opmerking betreft over de 13e eeuwse Inquisitie in Frankrijk en de katharenvervolging, kan ik je de raad geven even de kerkgeschiedenis na te pluizen. Dan zal je al spoedig merken dat die gebeurtenissen, buiten de benaming, bitter weinig te maken hadden met de latere Spaanse Inquisitie: dat was een bijzonder machtig rechtsorgaan, waarvoor zelfs de koning bang was. Zoveel macht had de vroegere Inquisitie nooit kunnen vergaren. Ook de methode van vervolgen was onder de Spaanse Inquisitie geperfectioneerd, en door en door gesystematiseerd en geïnstitutionaliseerd. De vroegere Inquisitie daarentegen ging nogal "�* l'improvisatoire" aan het werk, met groveborstelmethodes. Die gebeurtenissen speelden zich dan ook af tijdens de Middeleeuwen, terwijl de Spaanse Inquisitie een fenomeen van de Renaissance was! Dus nogmaals: een dergelijke inquisitie heeft in Frankrijk nooit bestaan. Maar goed, dat was niet het punt van discussie... Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 8 maart 2007 om 20:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() Voor alle duidelijkheid: dit zijn GEEN islamitische wetten.
Onrechtvaardig, oneerlijk, er zijn totaal geen rechten voor de vrouwen, pfffff Als ik dit allemaal kon veranderen....Zou ik dat NU NU al hebben gedaan |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Hoe geen islamitische wetten? Waarop zijn deze uitspraken dan gebasseerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel moet je kosten? ![]() Inderdaad...domme islamitische idioten die hetzelfde boekje hanteren als jij. |
|
![]() |
![]() |