![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind mooi wat ik mooi vind, sommige moderne dingen zijn knap gemaakt, en er zit werkelijk iets achter, zij het wetenschappelijke, de techniek of de artistieke waarde. Maar een modern iets hoort niet thuis op een wereldberoemde kunsthistorische plaats als de Burg. Die plaats op zich is uniek, van hoge historische architecturele waarde. en daar hoort geen modern kunstwerk thuis. Er zijn plaatsen genoeg, waar ze die japanner zijn paviljoeneke kunnen neerpoten, desnoods in een museum met foto's van de burg erond of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dit is een leugen! Ik stoorde me aan het feit dat dit plein ontsierd wordt door een werkstuk van een Japanner. Dat dit werkstuk op niets trekt maakt het extra storend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is hier kunstzinnig aan? Dank u voor de voorbeelden van wat men moeilijk onder noemer 'kunst' kan plaatsen. Indien het stuk metaal in de vorm van een open tunnel met daaronder water een weergave is van die man zij 'kunnen' dan stel ik mij daar terecht vragen bij. Dit zijn allemaal posts van je in deze draad, die de "kunstigheid" van de werken in vraag stelt. Die vraagt of het wel degelijk kunst is, en dus een recht heeft om te bestaan (aangezien je het anders grootsprakerig met een knokploeg omver zou gooien). Nergens staat er ook maar één woord over het feit dat het het landschap zou ontsieren. Wat is dus eigenlijk je punt ? Want als dit het niet is, dan stel ik voor dat je je mening eerst wat duidelijker aanbrengt en beargumenteert vooraleer je uit je krammen schiet en mij een leugenaar gaat noemen. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 6 maart 2007 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Na expo 58 dacht men ook zo over veel paviljoenen, daardoor kunnen we vandaag niet meer de pracht bewonderen van bv: De pijl van de burgerlijke bouwkunde, het philips paviljoen van Le Corbusier, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() De persoon waar u die vraag aan stelt, voelt zich altijd goed (mag zijn naam niet noemen, levert punten op nog drie en heb een reis naar disnyland Parijs gewonnen dus recht naar de sprookjeswereld waar deze persoon zijn kennis haalt). Hij voelt zich superieur, intelligent, verheven boven alles en iedereen en niet op z'n minst, hij denkt of is een politieker. Al de rest is dom en minderwaardig of u moet symphatie betonen voor zijn intelligente multicul gedachte doorweven met een progressief (s)links tintje. Anders behoort u voor "hem" tot de klasse van het gepeupel en een soort die men zou moeten verwijderen uit de samenleving. Dus op z'n teksten, arrogantie en gedrag afgaand, een op en top racist maar dan wel gekeerd tegen zijn "eigen volk" en onder bescherming dus van de "jef en aanhangsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja: van mijn paart laat je het in tirolerbroeken opvoeren. Bedankt voor het bulderend gelach aan deze kant van het scherm. Merci. Danke shön. Mij heeft het vooral gestoord dat zijn muziek door de nazi's werd verkracht in hun propagandafilms. Opdracht van de Fuhrer waarschijnlijk. En zijn nageslacht waren ook al zwartzakjes. Enfin. Ik snap je voorkeur. Het hyper nationalistische "Ring" is natuurlijk voor jou hemels. En dan de componist! "Das Judenthum in der Musik" (1850), een schrijfsel dat de lafaard onder een pseudoniem pleegde in "Neue Zeitschrif für Musik" : Citaat:
Je bent echt goed bezig ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 maart 2007 om 16:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is helaas zo dat in hoofdzaak "de politiek" beslist over wat behouden wordt en wat afgebroken. Het monumentenspelletje op Tv was hier geen uitzondering op, eerder een bevestiging. De vraag is : Moet kunst in wezen anti-democratisch zijn ?
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Brussel bv, op de markt, mag iedereen een zonneluifel aan zijn café hangen, maar ge moet eens gaan kijken, dat zijn allemaal dezelfde, dat maakt deel uit van de schoonheid van heel die grote markt... En er zijn zo nog pleinen in Europa, die prachtig zijn door de historische gebouwen die daarop staan, bv, het marktje van Trento of Modena, Parma etc... daar vindt ge pleinen, die nog volledig, of toch zo goed als volledig intact zijn soms zetten ze daar ook wel eens een tribune of tijdelijke expositie, maar dat is dan wel tijdelijk... Hier worden soms zelfs tekeningen van het gebouw voor de stelling gehangen als ze eraan het werken zijn, kwestie van het historisch zicht zo min mogelijk te beschadigen. Ze hebben daar verdoeme zo'n schoon plein in Brugge, ze komen speciaal van Japan naar daar om het te gaan bekijken en dan zetten ze daar zo'n ding neer... komaan zeg... Van de Italianen die ik al ontmoet heb die in Brugge geweest zijn (en dat zijn er toch wat ook ) stoefen ze er allemaal op, ze vinden het wreed schoon en dan wordt een van de trekplijsters bij uitstek verpest door zo'n "kunstwerk" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een van de prachtigste scenes uit een van de beste oorlogsfilms, wordt mede gedragen door Wagner, denk wagner weg uit de helicopter aanvalsscene in Appocalypse Now en ge hebt alleen nog wa slappe koffie over... Wist u trouwens dat Appocalypse Now gebaseerd is op "Heart of Darkness" een boekje dat hem afspeelt in het Kongo van ons aller o zo gelievde vorst Polle II. Zonder Polle 2 dus geen Appocalypse Now, ![]() Nog ergerns waar ge Wagner kunt terugvinden is in het Kasteel van Zotte Ludwig, in de buurt van Fussen (Beieren hoe kan het anders... ) Er zijn daar een paar prachtige muurschilderingen terug te vinden met thema's uit zijn opera's. (het kasteel dat model gestaan heeft voor dat van Disneyland... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dat nogal gestoord. Nu mag Dutroux nog de beste poëet van Vlaanderen zijn, mocht het gedicht "De knaap en de roos" van hem zijn, en niet van GG dan zou ik dat anders lezen, en terecht. Een hypernationalistische opera gaan bekijken, en alleen letten op de kostuums van Bruhnilde of de mooie klanken van het orkest lijkt me een vorm van ofwel onozelheid ofwel zelfverloochening. Kunst los zien van hun functie, hun tijd, hun uitvoerders, hun publiek en hun bedoeling is doen aan debilisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() De eerste zal me niet in dank worden afgenomen, maar de teergeliefde Guido Gezelle is zelf geen onbesproken blad op het gebied dat je hier vermeldt. De tweede is dat je kunst niet los kan zien van zijn functie/tijd/uitvoerders/publiek/bedoeling. Daar geef ik je geen gelijk in. Kunst heeft géén bedoeling. Het is niet de kunstenaar die iets bedoelt of -nog erger- een bepaald publiek voor ogen heeft. Dat zou willen zeggen dat de kunstenaar iets maakt wat mooi is voor een publiek. Maar dat is niet zo. Of beter nog: De kunst wordt gemaakt. Dat maakt kunst blijvend. Het staat los van een publiek, en van een doel. Van zodra Kunst een doel heeft, is het op dat gebied geen kunst meer. Van zodra het gemaakt is voor een publiek, kan het niet meer kunst genoemd worden, maar eerder een consumptieartikel, een blik conserven. Je moet het ook los kunnen bekijken van zijn "schepper", of eerder van zijn medium. Kunst wordt gemaakt door iemand. Die iemand is niet het onderwerp, maar het lijdend voorwerp voor de kunst. Zo zie ik het tenminste ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn geen makers van popmuziek, die verkoopbare producten maken. (alhoewel daar ook zeer stevige boodschappen in kunnen zitten). Wagner was niet minder of meer dan een hevige anti-semiet. Een hyper nationalist en volgens sommigen één van de peilers waarop het nazisme voorbouwde. De scheiding maken Kunst-kunstenaar is proberen een kunstwerk te verplaatsen naar de huidige tijd. Hierdoor kan men het niet meer begrijpen. Dat wil niet zeggen dat voor een brave huismoeder die "het lam gods" gaat bekijken er geen invloed van uitgaat. Maar voor de rest zal ze er niet veel wijzer van worden. Kunst is een vorm van communicatie die niet alledaags is. Maar ze veronderstelt, wil ze goed worden begrepen kennis van de omstandigheden en de personen waarin het kunstwerk is ontstaan, is geboren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ondertussen heb ik nog altijd geen antwoord gekregen van Lao Tzu over zijn bespiegelingen van wat er Kunst is. Hij besloot het gewoon over een andere boeg te gooien... Jammer. Ik vind dit wel een interessante discussie, anders! |
|||
![]() |
![]() |