Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2004, 22:14   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Wie heeft dat geschreven Temsamani ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 23:44   #22
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Arabica Princess
Citaat:
Iedere mens is vrij in kiezen van geloven!!
Mis poes, de moslims niet

Een moslim kan niet van geloof veranderen, daarop staan zeer zware straffen, tot de doodstraf toe. Dus hij/zij is NIET vrij in kiezen van geloven!
Heb jij persoonlijk je geloof gekozen? Waarop heb je je gebaseerd? Heb je andere godsdiensten bestudeerd en daarna in alle vrijheid gekozen?

Allez kom, Arabica Princess, in your dreams en ge weet da maar al te goed, als ge tenminste eerlijk zijt tegenover uzelf...

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 00:11   #23
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Islam is de enigste godsdienst waar men flexibel kan handelen.
Immers er is geen macht tussen gelovige en God.
Je bent geen moslim meer als je de 5pilaren verwaarloost.
Wie/wat houdt u tegen om de rug te keren naar de 5pilaren? Niemand beste dutch gewoonweg niemand.
Islam zegt "doet maar beste mensen, betaling zal komen na de dood", vind ik enorm prachtig! Hier op de wereldlijke tegenover niemand verantwoording afleggen wat betreft geloof.

En gij komt mij hier vertellen dat een moslim die geen moslim wilt zijn enorme hinder zal ondervinden?
Uiteraard zoek je problemen als je in Iran of Saoedi Arabië begint te brullen dat je de islam vaarwel zegt.
Bidt niet,
vast niet,
verricht geen hadj,
geef geen zakaat,
geloof niet in de getuigenis,
en je bent geen moslim.

Kan het nog simpeler?
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 13:19   #24
Arabica_Princess
Vreemdeling

Arabica_Princess's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Islam is de enigste godsdienst waar men flexibel kan handelen.
Immers er is geen macht tussen gelovige en God.
Je bent geen moslim meer als je de 5pilaren verwaarloost.
Wie/wat houdt u tegen om de rug te keren naar de 5pilaren? Niemand beste dutch gewoonweg niemand.
Islam zegt "doet maar beste mensen, betaling zal komen na de dood", vind ik enorm prachtig! Hier op de wereldlijke tegenover niemand verantwoording afleggen wat betreft geloof.

En gij komt mij hier vertellen dat een moslim die geen moslim wilt zijn enorme hinder zal ondervinden?
Uiteraard zoek je problemen als je in Iran of Saoedi Arabië begint te brullen dat je de islam vaarwel zegt.
Bidt niet,
vast niet,
verricht geen hadj,
geef geen zakaat,
geloof niet in de getuigenis,
en je bent geen moslim.

Kan het nog simpeler?
Beter verwoorden, kan ik niet!!!
Oud 22 januari 2004, 15:24   #25
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Mustapha en Arabica Princess, jullie hebben beiden nog heel wat te lezen in de koran.
Begin met onderstaande verzen, en zie voor jezelf of een moslim zonder problemen en in alle vrijheid een ex-moslim kan worden...

Citaat:
koran
4.89 Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

9.73 O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.
9.74 Zij zweren bij Allah, dat zij niets zeiden, maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard, verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen. Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt. Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn, maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben.

3.90 Voorzeker, degenen die terugvallen na te hebben geloofd en dan in ongeloof toenemen: hun berouw zal niet worden aanvaard, dezen zijn de dwalenden.
3.91. Degenen die ongelovig zijn en als ongelovigen sterven, van geen hunner zal een aarde vol goud worden aanvaard als hij zich daarmede zou willen vrijkopen. Dezen zijn het wie een smartelijke straf wacht en er zullen voor hen geen helpers zijn.
Als je dan toch verder wil zien, lees dan meteen enkele ahadith, zoals shahih Bukhari 4.260, 9.58 en 9.271

Nog afgezien van de aardse en hellestraffen na de dood, zijn er ook de sociale uitsluiting en het paria-statuut dat een ex-moslim kent in een moslimmaatschappij...
Hoe zouden jullie zélf reageren indien een lid van je familie (broer of zus bvb.) besluit de islam in alle vrijheid de rug toe te keren? Graag antwoord.

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 15:30   #26
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Vandemorgen nog een geuniformeerde non zien rondlopen op de school. Een school met een kapel op het terrein daarenboven. Terwijl er overal kruisbeelden hangen
Ik ga straks naar de flikken stappen om non, kapel en kruisbeeld te laten vernietigen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 16:31   #27
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Citaat:
4.89 Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Hier sta ik volstrekt achter, omdat ik weet in welke tijd die aya is geopenbaard met name in een OORLOGSITUATIE.
En geloof me vrij als ik in een oorlogsgebied zit en de vijand doet wat vijandelijk tegen mij. Ja ik zal hen grijpen en eveneens doden!
Wat zeggen de Amerikaanse generaals tegen de soldaten? "Beste soldiers, en indien de enemy in vijandschap vervalt, grijp hen en doodt hen vooraleer ze u doden en denk erom in gelijk welk gebied je zit, vertrouw noch vriend noch helper uit hun midden"

Citaat:
9.73 O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.
Dit is een antwoord op de profeet die niet wist wat te doen in die tijd (weer oorlogssituatie�*.

Citaat:
9.74 Zij zweren bij Allah, dat zij niets zeiden, maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard, verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen. Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt. Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn, maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben.
Een P R A C H T I G stukje poezie zal Etienne Vermeerch zeggen
Wat hier verkeerd aan is mag joost weten.

Citaat:
3.90 Voorzeker, degenen die terugvallen na te hebben geloofd en dan in ongeloof toenemen: hun berouw zal niet worden aanvaard, dezen zijn de dwalenden.
Eveneens een prachtig stukje waar ik niks slechts van kan afleiden. Berouw is spijt tonen zodat je zonden worden vergeven. Uit deze ayaa haal ik alleen uit dat hun berouw niet zal aanvaard worden.
Wie aanvaard of verwerpt berouw? JAAAAAAA dutch Allah!
Wat heeft een gelovige moslim die in ongeloof vervalt dan op aarde te vrezen? JAAAAAAAAAAAA dutch , gene zak!

Citaat:
3.91. Degenen die ongelovig zijn en als ongelovigen sterven, van geen hunner zal een aarde vol goud worden aanvaard als hij zich daarmede zou willen vrijkopen. Dezen zijn het wie een smartelijke straf wacht en er zullen voor hen geen helpers zijn.
Ben je zo bekommerd om de doden? Die ayaa waarschuwt wat m'n te wachten staat NA de dood.

M'n broers en zussen z'n mij heilig. Ik blijf hen als broers en zussen zien in gelijk welk situatie. Zelfs indien ze moorden plegen
Oud 22 januari 2004, 17:14   #28
Kaal
Minister-President

Standaard

Die twee uitsraken zijn niet met elkaar te verzoenen :

Citaat:
Citaat:
En je bent Nigeria, Soudan, Pakistan en nog een paar landen vergeten.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 17:27   #29
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
9.74 Zij zweren bij Allah, dat zij niets zeiden, maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard, verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen. Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt. Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn, [size=6]maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld [/size]en in het Hiernamaals straffen en [size=6]zij zullen op aarde vriend noch helper hebben[/size].
Een P R A C H T I G stukje poezie zal Etienne Vermeerch zeggen
Wat hier verkeerd aan is mag joost weten.
Inderdaad een zeer prachtig stukje. Elke ongelovige en ex-moslim zal erdoor verrukt zijn.

Citaat:
M'n broers en zussen z'n mij [size=6]heilig[/size]. Ik blijf hen als broers en zussen zien in gelijk welk situatie. [size=6]Zelfs indien ze moorden plegen [/size]
Nogmaals bedankt om hier te zeggen waar de Islam nu [size=6]werkelijk[/size] voor staat.

Om het met Arabica Princess te zeggen:

Beter verwoorden, kan ik niet!!!
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 17:29   #30
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik wil dit toch effe kwijt:
Ik ken een Westerse vrouw die in Nigeria woont, niet uitgesproken gelovig, en zeker geen moslimvrouw, en die er bovendien regelmatig uit hoofde van haar beroep rondtrekt, dus ook naar het conservatieve Noorden. Ze is blond, ongetrouwd en heeft een kind. Voor zover ik weet heeft ze nog nooit problemen gehad.
Er wonen trouwens superveel Westerlingen in Nigeria, het is een van de meest geindustrialiseerde landen in Oost africa, en qua ontwikkelingsgraad een voortrekker in de regio.

Natuurlijk is de shaira in het Noorden niet goed, maar dat betekent niet dat daar superintolerant gedaan wordt tegenover andersgelovigen.
Oud 22 januari 2004, 17:32   #31
Darwin
Banneling

Standaard

knip
Oud 22 januari 2004, 17:37   #32
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Citaat:
M'n broers en zussen z'n mij [size=6]heilig[/size]. Ik blijf hen als broers en zussen zien in gelijk welk situatie. [size=6]Zelfs indien ze moorden plegen [/size]
Nogmaals bedankt om hier te zeggen waar de Islam nu [size=6]werkelijk[/size] voor staat.

Ach kom Darwin, tenzij ge ontwrichte familiebanden hebt zal de gemiddelde vlaming niet zo snel de familiebanden doorbreken van een broer of zus die zo'n zware fout begaat als een moord plegen. Ik ken toevallig twee Vlaamse families waar iemand een moord gepleegd hebben, en die families bezoeken hun broers, kinderen, zusters,... ook in de gevangenis hoor.
En eerlijk gezegd, ik zou het ook doen. Al is zo'n misdaad verschrikkelijk en vind ik dat ze er gepast voor gestraft mogen worden, ik zie mijn familie te graag om de banden door te breken, vooral op een moment waarop die persoon het extra moeilijk heeft vind ik het mijn morele plicht om dat familielid te steunen, no matter wat hij misdaan heeft.
Oud 22 januari 2004, 18:11   #33
Mustapha
Gouverneur

Standaard

maar indien zij zich afwenden [size=7]zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld [/size]en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben.

Ga je Allah voor de rechter dagen?
Hmm ik zie psychopaten het nog proberen ook nog!
Oud 22 januari 2004, 19:01   #34
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Je hebt het verkeerde deel van de tekst groen gekleurd, je had het gedeelte 'en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben' groen moeten markeren. Of heb je ook hier reeds een handige uitleg voor klaar waarom we dit anders zouden moeten interpreteren dan wat het lijkt te zijn?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 23:22   #35
Mustapha
Gouverneur

Standaard

"En zij zullen op aarde vriend noch helper hebben"
Gezien de koran een openbaring is van God. Moet je het lezen vanuit Gods kant. Dus God zegt "En zij zullen op aarde vriend noch helper hebben".
Dat is een Goddelijke oordeel. Geen menselijke.
In mensentaal, God zal ervoor zorgen dat zij op aarde noch vriend noch helper zal hebben.

Moeilijk hé.
Oud 22 januari 2004, 23:53   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien de koran een openbaring is van God. Moet je het lezen vanuit Gods kant. Dus God zegt "En zij zullen op aarde vriend noch helper hebben".
In mensentaal, God zal ervoor zorgen dat zij op aarde noch vriend noch helper zal hebben.

Moeilijk hé.
Voor mij wel.
Hoe zal god ervoor zorgen dat zij op aarde noch vriend noch helper zal hebben ?
Heeft hij menselijke handlangers ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 13:45   #37
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Moeilijk hé.
Voor mij wel.
Hoe zal god ervoor zorgen dat zij op aarde noch vriend noch helper zal hebben ?
Heeft hij menselijke handlangers ?
God als bedenksel van de menselijke geest heeft enorm veel handlangers op aarde. En die zien zich als uitvoerders van de "goddelijke wil".

Zo was het Ajatollah Khomeini die ervoor zorgde dat veel mensen Salman Rushdie niet zouden "helpen".

Zo werkt dus de Koran en de Islam. Er staan allerlei verwerpelijke aansporingen in, die altijd voor groepen en individuen een aanleiding zijn om zich "Goddelijk gedekt" te voelen voor hun daden.

Door het veelvuldig prosterneren van de islamieten worden deze denkbeelden ook nog eens voortdurend via onbewuste weg versterkt.

Islam is echt iets door en door duivels, "sirenenzang" is er niets bij, en Salman Rushdie sprak terecht van de "Duivelsverzen".
Oud 23 januari 2004, 14:44   #38
Mustapha
Gouverneur

Standaard

God is volmaakt, God heeft de mens niet nodig.
De mens heeft God nodig.

Sji'ieten is nog een andere zaak.
Zij hebben de systeem van de ayatollahs. De meerderheid vereren die personen gewoon. Als een ayatollah knipt met zijn vingers, bewegen de sji'ieten.

In de strafwet bestaat de wettelijke zelfverdediging, als je je rechtstreeks bedreigt voelt mag je even hard en met gelijke wapens terugslaan.
Vermoord je toevallig de aanvaller onder de wettelijke zelfverdediging.
Dan ben je ook gedekt door de rechtvaardigingsgrond.

Zo ook met de islam, als er een zin in de koran staat waarin staat dat je de andere mag doden als die wat vijandelijk doet, ben je ook gedekt door een rechtvaardigingsgrond

Ik zie geen verschil!
Oud 23 januari 2004, 14:50   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het verschil zit hem in "WANNEER mag je van zelfverdediging spreken".

In ons wettelijk stelsel kan er enkel sprake zijn van zelfverdediging als je LEVEN bedreigd wordt.

Waar ligt de grens bij een moslim? Als hij op zijn tenen getrapt is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 15:11   #40
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
[size=4]Zo ook met de islam, [/size]

[size=6]als er een zin in de koran staat waarin staat dat je de andere mag doden[/size]

[size=4] als die wat vijandelijk doet, [/size]

[size=6]ben je ook gedekt door een rechtvaardigingsgrond[/size]

Wie beweerde er ook al weer dat de islam een "godsdienst" is als een andere?

Hier hoor je een moslim zelf aan het woord.

Wel Mustaphakontenlikkers, wat is jullie wederwoord?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be