![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() De Standaard, 9 maart 2007
Kamerlid Guido Tastenhoye overleden Vlaams Belang verliest Guido Tastenhoye. Wellicht gaat het om zelfmoord. Zijn carrière was voorbij. BRUSSEL. In januari 1999 maakte Guido Tastenhoye (47) een opgemerkte overstap van de journalistiek - hij werkte bij Gazet Van Antwerpen - naar de politiek. Tastenhoye had zich steeds geprofileerd als Vlaams-nationalist en had ook op het vlak van migratie uitgesproken ideeën. Als politicus zou hij echter nooit gelukkig worden. ,,Ik had als journalist onweerlegbaar meer invloed,'' zo vertelde hij vorig jaar in Tertio. Hij worstelde met zijn carrière. Als politicus haalde Tastenhoye twee keer de media. Enkele jaren geleden pleitte hij ervoor om Brussel desnoods uit te hongeren wanneer de hoofdstad zou weigeren aansluiting te zoeken bij een zelfstandig Vlaanderen. Een jaar geleden lekte zijn lobbywerk uit voor een Kazachs gezin dat geen asiel kreeg in België. Zo bracht Tastenhoye de partij twee keer in verlegenheid. Maar het werd hem vergeven. Tastenhoye woonde in Deurne, een Antwerps district waar Vlaams Belang bij de jongste gemeenteraadsverkiezingen 43procent haalde. Na de verkiezingen verzaakte Tastenhoye (hij trok nochtans de districtslijst) zijn mandaten in de districts- en gemeenteraad. Volgens de gewezen journalist was de combinatie van een plaatselijk met een nationaal mandaat te zwaar. Hij wilde zich concentreren op een nieuwe termijn als kamerlid. Zware privé- en gezondheidsproblemen ondergroeven zijn politieke toekomst. Tastenhoye had met de komst van Bruno Valkeniers en Rita De Bont geen uitzicht meer op een verkiesbare plaats. De partij wil zo inzetten op meer communautaire knowhow, uitgerekend het sterke punt van Tastenhoye. Vlaams Belang bood hem nog een functie aan op de studiedienst, maar het kamerlid verkoos uiteindelijk een andere optie. Tastenhoye laat een vrouw en een kind achter. Paul Meeus volgt hem op. (bbr) Indien dit waar is... verschrikkelijk ! Waarom zou ik er trouwens aan twijfelen, voor de Bloktop telde nooit het menselijke , alleen de koele berekening uit eigen belang... Guido was een goede man, mijn deelneming aan de familie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat was hij!
Hij heeft al de rottigheid die de media en de weldenkenden over hem uitstortten na zijn overstap naar het VB, niet verdiend. In dat licht wil ik wel eens weten waardoor die "ernstige privéproblemen" precies veroorzaakt werden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Man toch!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben er zeker van dat toen hem nog leefde je zeker op hem gekakt hebt. Dus niet hypocriet gaan doen hé
![]() |
#25 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kende de man niet en ik ga nu dus ook niet doen alsof het mij diep raakt, maar elk overlijden komt met verdriet voor de naasten.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Helaba...ik pleegde deze posting om Jans stelling bij te treden hoe onmenselijk er soms wordt gereageerd bij menselijk verlies...ik distantieer dus ook volledig van zulke hemeltergend krapuleuze uitspraken...
BTW: innige deeleming voor familieleden van Guido...
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit op hem gekakt, wist goed dat hij zich schromelijk heeft misrekend. Guido besefte pas véél te laat dat hij terecht gekomen was in een koude en gevoelloze partij. Bij een regime dat het rekenmachientje gebruikt en mensen die het beste van zichzelf gaven (én hun toekomst op het spel gezet hebben, zie ook Geert van Cleemput), als een vuile dweil in de hoek te gooien. De man moet door een hel zijn gegaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Mijn deelneming aan de familie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() Ongelooflijk hoe de media er mee speelt! Bij De standaard heet het: zelfmoord en bij de andere mediakanalen wordt er helemaal niet over zelfmoord gepraat. Lijkt me dat de Standaard liegt zonder schroom (zelfs een heel verhaaltje erbij dat hij uitgerangerd werd en zo.... intriest! M'n medeleven voor de naasten van Guido!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() [SIZE=3][FONT=Times New Roman]Dood van een politicus.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3]Een politicus is dood.[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3]Zijn daden worden genegeerd,[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3], beschimpt of geroemd[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3]Door linkse en rechtse lieden[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3], door de onzen en de hunnen.[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3]Zijn wezen wordt herinnerd[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3]door enkel de zijnen.[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3]Want in de ogen van zijn naasten[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3]was hij bovenal een mens.[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=3]Een mens is gestorven.[/SIZE][/FONT] Laatst gewijzigd door Enter : 9 maart 2007 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb mijn abonnement opgezegd. Er zijn echt grenzen, of je nu links of rechts bent.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 maart 2007 om 11:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1- Collega's- journalisten onder elkaar weten veel, Brinckman is veel te intelligent (materie is ook te delicaat) om dit zomaar uit zijn duim te zuigen. Het treft hem persoonlijk msschien meer dan u denkt. 2- Zelfdoding wordt meestal met de nodige terughoudendheid behandeld. Bij publieke figuren (regeringsleden, parlementsleden) is dit uiterst zeldzaam. Hoeft eigenlijk ook niet op de keper beschouwd. De pers heeft overgenomen uit de Blok-persmedeling zonder bijkomende informatie. 3- Indien er (belangrijke) achtergronden zijn heeft het publiek (de kiezer) recht op correcte inbformatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zoals u zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ben je daar wel zeker van?
Kan iemand die zelfmoord pleegt niet sterven in een ziekenhuis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is je persbericht. Mag je mij eens uitleggen waar je ergens kan lezen wat Brinckman zegt. En nee, Brinckman is niet intelligent. Hij heeft reeds meermaals flagrante leugens geschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |