![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() Ik ben voorstander van een privatisering van de pensioenen in verzekeringsfirma's.
1)Iedereen kan eruit stappen wanneer hij wil 2)Alles wat je als premie betaalt krijg je zowiezo terug 3)niet onderhevig aan demografische factoren 4)Verzekeringsfirma's doen aan kapitaalsvorming. De intrestvoet blijft laag: leningen zijn goedkoper en meer ondernemingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hier kost een brood weldra 2 euro. Hoeveel is dat in Roemenië? Een doodgewoon appartementje huur je hier voor 500 Euro. Hoeveel in R?
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf. Laatst gewijzigd door Freddie : 19 augustus 2007 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Pensioenen zen VEELS te laag en onze NETTO inkomsten ook zo doende neemt ONZE koop kracht af want ONS geld werd gestolen ( belastings wetten ....) door ONZE politiekers .
*Hoogste loonkost in dees apenland en benelux en europa bijna . |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De meeste prijzen zijn gelijk aan de prijzen "bij ons".. De mensen moeten het daar eerder van een parallelle markt hebben, groenten die ze zelf kweken enz.. Het vergelijken van armoede en levensstandaard is een hachelijke zaak omdat men zichzelf steeds in een spectrum van een gepercepteerde middelnmoot plaatst.
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarde van de pesioenfondsen is in delaatste weken met zo'n 15 % gemiiddeld gedaald. De beurscommentatoren zeggen hirvan dat het effect op langere termijn niet voelbaar zal zijn.. wat prettig is voor diegenen die nu van dat pensioen zouden willen genieten.. die moeten wachten met hun rekeningen te betalen tot de beurs wat aangetrokken is zeker ? Probeer de netto-lonen eens met 15 % te verlagen omdat er idioten over de oceaan met het vooruitzicht op grote winsten roekeloos leningen verstrekten...
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() ik zen voorstander van een inkomens garantie en dus per definitie een onvoorwaardelijke basis inkomen zoals dhr.T.Wlaslac op vws ( vierde wereld syndicaat ) verkondigde .
Laatst gewijzigd door duncan : 19 augustus 2007 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik verkies toch mijn systeem want de vergrijzingskost wordt geraamd op 1024 miljard euro, minder dan 4 maal onze staatsschuld en dat moet worden betaald binnen de 20 jaar. Het lukt om ons niet om de staatsschuld af te lossen hoe zouden we dan de vergrijzing kunnen betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En pensioenleeftijd overal verhogen tot minimaal 60 jaar maar ook dat is een complex gegeven want waar vind je werk als je 55 bent en je firma overkop is gegaan ? Een oplossing kan zijn dat men enkel ambtenaar kan worden vanaf 50 jaar. Zodat er een plaats is waar je als oudere aan de slag kan en ik ben ervan overtuigd dat deze beter zullen presteren dan de huidige ambtenaar van 40 jaar die al 20 jaar vastgeroest zit ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() Men kan op de duur al beter niet aan pensioensparen doen.
Iedere maand geld van je rekening houden en thuis in een kous onder je matras leggen. Na 40 jaar heb je dan wel zoooooooooooo'n bult onder de matras, maar er blijft van je geld tenminste nog iets over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als alleenstaande met een doorsnee inkomen blijft er weinig over om aan pensioensparen of aan sparen te doen. Mijn matras is gewoon lekker zacht en heeft ook geen bult !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |