Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2007, 14:11   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Appelen met citroenen vergelijken!

Worden de helicoptervluchten van zakenlui betaald door u en ik?
Eigenlijk wel want waar denkt u dat die zakenlui hun inkomsten vandaan halen. Hun drukker.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 maart 2007 om 14:11.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 14:33   #22
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Eigenlijk wel want waar denkt u dat die zakenlui hun inkomsten vandaan halen. Hun drukker.
Zo valt alles uit te leggen. Zakenlui WERKEN hard genoeg om zichzelf een helicopter te kunnen veroorloven. Flahaut misbruikt zijn macht.
Oud 9 maart 2007, 14:34   #23
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Appelen met citroenen vergelijken!

Worden de helicoptervluchten van zakenlui betaald door u en ik?
Wel ik neem aan dat het normaal is dat jij en ik betalen voor oefenvluchten van ons leger. Dat is er immers om ons te vervoeren. Ik bedoel om ons te beschermen. Toch?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 14:35   #24
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

De ironie van het lot is wel dat meneer gaat kijken naar een film over het milieu. Zelfs Laurent weet dat je dan best je Ferrari thuis laat en je Smartje uit de kast haalt.
Ge kunt dat ook anders bekijken. Misschien was Flahaut normaliter met een straaljager naar de cinema gegaan, en is hij nu uit milieubewustzijn of uit pure spaardrift op een helicopter overgeschakeld. Tenslotte vliegt Gore ook met een privé-jet kriskras door Amerika om overal te gaan zeggen dat er minder koolzuurgas moet geproduceerd worden.
Oud 9 maart 2007, 14:37   #25
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Een echte potentaat die zich verheven voelt boven het gepeupel!
Oud 9 maart 2007, 14:48   #26
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wel ik neem aan dat het normaal is dat jij en ik betalen voor oefenvluchten van ons leger. Dat is er immers om ons te vervoeren. Ik bedoel om ons te beschermen. Toch?
Ja. En?
Oud 9 maart 2007, 15:12   #27
Prien G.
Burger

Standaard

Citaat:

mja , maar van die zakenlui krijg je iets in de plaats als ge aan hen uw geld geeft , van die dikke waal heb ik nog niks gezien (buiten bullshit)
Oud 9 maart 2007, 15:28   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prien G. Bekijk bericht
mja , maar van die zakenlui krijg je iets in de plaats als ge aan hen uw geld geeft , van die dikke waal heb ik nog niks gezien (buiten bullshit)

Tja dan kan je dan evengoed zeggen van quasi alle ministers en parlementairen die dagelijks embraergewijs het Europees luchtruim doorkruisen.
Oud 9 maart 2007, 15:28   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oefenvluchten is niet de lijnbus van Flahaut International Airways uithangen...

Van Bierset naar Evere, en van Evere naar Hasselt, en terug da kunde vliegen met een deftige wegenkaart.

Echte oevenvluchten, dat is van zandbank X voor de kust naar kaartcoördinaat Y boven een veld naar kaartcoördinaat Z boven een bos, en dat nog liefst in het donker of halfduister zonder GPS dat is oefenen op navigatie, VIP's rondvliegen met nen Agusta 109 als Taxi is voor privémaatschapijen...

Best wel leuk overigens, ik zal het nie ontkennen. van zodra zich de gelegenheid terug voordoet, zal ik nie twijfelen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 15:32   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja dan kan je dan evengoed zeggen van quasi alle ministers en parlementairen die dagelijks embraergewijs het Europees luchtruim doorkruisen.

Die zouden inderdaad beter gewoon met een lijnvlucht meevliegen, sparen ze nog airmiles ook.

Komaan, de aankoopprijs van zo'n embraer in VIP configuratie + de crew en dat om De Gucht en Flahaut naar Timboektoe te vliegen, ... hallo, we spreken hier over een paar duizend euro per uur zonder de uren te rekenen van de bemaning die daar te plaatse een paar dagen zit te koekeloeren.

Dat het leger een Embraer heeft voor gewonden te vervoeren akkoord, maar da dient nie om ministers en leden van het hof op shoppingtrip rond te shuttelen.

Als de king privé wilt reizen dat hij hem dan zoals ieder zichzelf respecterend miljonair zijn eigen jet koopt of huurt, op zijn kosten wel te verstaan.

En als ze dan toch echt een vliegerke moeten hebben voor VIP's rond te leuren in Europa en elders, nen Falcon of Citation zal ook wel groot genoeg zijn zeker... Nen Embraer is godverdomme een lijnvliegtuig, dat ze hier gebruiken als privé jet.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 maart 2007 om 15:34.
Oud 9 maart 2007, 15:33   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Kosovo hebben ze maanden lang niet anders gedaan dan dikkoppen vervoeren. "Verbindingsvluchten" heet zoiets in het jargon dacht ik.

Had ie beter een wagen genomen? Ja maar om daar nu selectief zo'n verhaal rond te maken. Goed combinatie van Flahaut, heli en klimaat levert een goed verhaal op.
Oud 9 maart 2007, 15:38   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Kosovo hebben ze maanden lang niet anders gedaan dan dikkoppen vervoeren. "Verbindingsvluchten" heet zoiets in het jargon dacht ik.

Had ie beter een wagen genomen? Ja maar om daar nu selectief zo'n verhaal rond te maken. Goed combinatie van Flahaut, heli en klimaat levert een goed verhaal op.

Wel, in Kosovo kunt ge da nog verantwoorden doordat het gevaarlijker is van over de weg te reizen bv, (alhoewel het inderdaad ook al op het randje is )

Het lijkt wel of die Agusta's gekocht zijn voor taxi te spelen (is eigenlijk ook het enige wat ge ermee kunt doen... )

Alhoewel gaan die nie over hun maximum startgewicht als ze Air Flahaut moeten meekpakken ? Dan gaan ze toch wa van hun electronic warfare kit moeten thuislaten,
Oud 9 maart 2007, 15:39   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die zouden inderdaad beter gewoon met een lijnvlucht meevliegen, sparen ze nog airmiles ook.

Komaan, de aankoopprijs van zo'n embraer in VIP configuratie + de crew en dat om De Gucht en Flahaut naar Timboektoe te vliegen, ... hallo, we spreken hier over een paar duizend euro per uur zonder de uren te rekenen van de bemaning die daar te plaatse een paar dagen zit te koekeloeren.

Dat het leger een Embraer heeft voor gewonden te vervoeren akkoord, maar da dient nie om ministers en leden van het hof op shoppingtrip rond te shuttelen.

Als de king privé wilt reizen dat hij hem dan zoals ieder zichzelf respecterend miljonair zijn eigen jet koopt of huurt, op zijn kosten wel te verstaan.
Mij moet je niet proberen te overtuigen hoor. Ik vind het nog altijd een schande dat de burgerlijke partijen Sabena gedumpt hebben en overgeleverd aan Swissair om vervolgens zelf lustig dure privé-jets aan te kopen. België heeft in verhouding één van de grootste vloten militaire privé-jets van Europa maar we hebben in Brussel dan ook de dichtste concentratie dikkoppen ter wereld. Het één is wellicht een gevolg van het ander. Binnen Europa vind ik persoonlijk dat de meeste vluchten met burgerluchtvaarmaatschappijen gedaan kunnen worden. Zaventem is niet de grootste luchthaven van Europa maar vandaar geraak je ook op de belangrijkste bestemmingen in Europa. Buiten Europa is nog iets anders. Misschien moeten ze B-Flex eens proberen.
Oud 9 maart 2007, 15:45   #34
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, in Kosovo kunt ge da nog verantwoorden doordat het gevaarlijker is van over de weg te reizen bv, (alhoewel het inderdaad ook al op het randje is )

Het lijkt wel of die Agusta's gekocht zijn voor taxi te spelen (is eigenlijk ook het enige wat ge ermee kunt doen... )

Alhoewel gaan die nie over hun maximum startgewicht als ze Air Flahaut moeten meekpakken ? Dan gaan ze toch wa van hun electronic warfare kit moeten thuislaten,
Ik ging net hetzelfde zeggen. Wellicht wilde ze gewoon het maximaal VIP-laadvermogen van die dingen testen.

Nja die bakken zijn as such geen slechte beestjes hoor. Verschillende landen hebben die bakken aangekocht, waaronder de Amerikaanse kustwacht maar de Belgische versies zijn dacht ik underpowerd voor hun taken. Maar goed toen ze die heli's kochten zaten ze met hun gedachten elders zoals we ondertussen weten. Enfin politiekers en heli's. De NH90 beslissing had ook al een jaar geleden moeten genomen zijn en dat blijft maar aanslepen terwijl de Seakings ondertussen ouder zijn dan hun bemanning.
Oud 9 maart 2007, 15:59   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad te weinig motorvermogen, om te zware lasten mee te voeren, ze hebben die besteld om lucht grond raketten mee te kunnen afschieten, maar als ze die racks aan het toestel hangen kunnen ze hun electronica nie meer meenemen of ze geraken nie van de grond...

coole gunships...
Oud 9 maart 2007, 16:16   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad te weinig motorvermogen, om te zware lasten mee te voeren, ze hebben die besteld om lucht grond raketten mee te kunnen afschieten, maar als ze die racks aan het toestel hangen kunnen ze hun electronica nie meer meenemen of ze geraken nie van de grond...

coole gunships...

Ze hadden beter Hinds gekocht (uiteraard met een dikke rode ster ). Die kunnen desnoods ook vips vervoeren of nuttige lading en hebben wel de nodige brol aan boord om met de deur in huis te vallen mocht het nodig zijn maar die Russen waren tot hun verbazing wellicht niet corrupt genoeg. Persoonlijk- maar wat ken ik ervan -was dit ideeal geweest. De nodige transportcapaciteit en de nodig vuurkracht en dat allemaal in één bak. Ideaal voor patrouilles en verkenningsvluchten.

Enfin de Hind is uiteraard nooit in de runnig geweest zijn. Er is nochtans voldoende ruimte voor Barco schermen en FZ raketten.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 maart 2007 om 16:21.
Oud 9 maart 2007, 16:21   #37
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Oud 9 maart 2007, 16:50   #38
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Ge kunt dat ook anders bekijken. Misschien was Flahaut normaliter met een straaljager naar de cinema gegaan, en is hij nu uit milieubewustzijn of uit pure spaardrift op een helicopter overgeschakeld. Tenslotte vliegt Gore ook met een privé-jet kriskras door Amerika om overal te gaan zeggen dat er minder koolzuurgas moet geproduceerd worden.
Om het niet over Gore's electriciteitsrekening te hebben...
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 17:15   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hadden beter Hinds gekocht (uiteraard met een dikke rode ster ). Die kunnen desnoods ook vips vervoeren of nuttige lading en hebben wel de nodige brol aan boord om met de deur in huis te vallen mocht het nodig zijn maar die Russen waren tot hun verbazing wellicht niet corrupt genoeg. Persoonlijk- maar wat ken ik ervan -was dit ideeal geweest. De nodige transportcapaciteit en de nodig vuurkracht en dat allemaal in één bak. Ideaal voor patrouilles en verkenningsvluchten.

Enfin de Hind is uiteraard nooit in de runnig geweest zijn. Er is nochtans voldoende ruimte voor Barco schermen en FZ raketten.
K zou het geloven,

Op da moment was er ook een Messershmit in de running, die konden ze zelf gebruiken als hakselaar, want die kon tussen de boomtoppen hooveren zonder echt schrik te moeten hebben voor de rotorbladen... Of een Westland Linx (niet in de running) maar nee dien italiaansen brol, ...

kijk da is goe om in de jachthaven van Monte Carlo of Portofino op het achterdek van uw luxejacht te landen, maar nie om oorlog mee te gaan voeren hé.
Oud 9 maart 2007, 19:43   #40
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Splitsen dat land! Gedaan met belastingen betalen aan een land dat gekken zoals Flahaut het hand boven het hoofd houdt!
Voor u moeten helicopters dus afgeschaft worden, ofzo?

Stem VB ! Terug naar het stenen tijdperk !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be