![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat gebruik je? | |||
Als Vlaamsgezinde gebruik ik AZERTY |
![]() ![]() ![]() |
32 | 58,18% |
Als Vlaamsgezinde gebruik ik QWERTY |
![]() ![]() ![]() |
15 | 27,27% |
Als belgicist gebruik ik AZERTY |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,73% |
Als belgicist gebruik ik QWERTY |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,82% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Azerty, omdat ik het gewoon ben. qwerty heb ik ook al getypt en er is gewoon geen verschil in snelheid, het blijft de gewoonte die belangrijk is. hoe je sneller op een qwerty zou kunnen typen in het Nederlands dan met Azerty, dat is toch een raadsel voor mij hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet niet telkens de shift induwen om een . te kunnen tikken vb.
De bovenste rij (cijfers en andere leestekens) behoeven evenmin het gebruik van de shifttoets. Dit scheelt een pak in snelheid. (Ik spreek nu wel over héél snel tikken hoor).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() neen, je kan me niet overtuigen dat ik sneller zou kunnen typen op een qwerty.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ik schrijf met een qwerty toetsenbord. Ik kan geen dactilo, maar kan wel snel typen. Het enigste wat me stoort is die oervervelende caps-lock toets, omdat ik vaak de tab-toets gebruik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Azerty graag.
![]() 1) Als je wiskunde bedrijft, moet je voortdurend ronde haakjes ( en ) zetten. Bij Azerty staan die boven de letters, en je moet SHIFT gebruiken om de cijfers daar te gebruiken. Bij Qwerty is het omgekeerd. Dat vind ik zinloos, omdat er rechts toch al een numerieke zone is. 2) Ik heb een Franstalige voornaam (ook al spreekt iedereen, ikzelf inclusief, die op de Nederlandse wijze uit). Het is niet fijn als je je eigen naam niet kan schrijven. Ook laat Azerty om bijvoorbeeld umlauts te maken. Helaas geen essetz. Op een andere faculteit heb ik nog meegemaakt dat een hele computerklas QWERTY was, omdat er daar misschien een hoekje een of zelfs twee (!) Chinese of zo studenten konden zitten die dat niet gewoon waren. Maak daar practica en examens op. (naast de cursussen en lessen in het Engels een van de vele voorbeeldjes van de Vlaamse ruggengraatsloosheid in het onderwijs ![]() Trouwens, het feit dat men aan de unief vaak met Qwerty werkt heeft mij, door het feit dat mijn naam botst met het systeem, al in administratieve moeilijkheden gebracht. Maar de oplossing daarvoor is niet allen omschakelen naar Qwerty. ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 9 maart 2007 om 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
on-topic: een communtaire rel over Qwerty-Azerty is ietsje teveel van het goede, maar dat neemt niet weg dat een qwerty-toetsenbord superieur is, bovendien is een qwerty toetsenbord zowat de standaard(BE&FR:Azerty, DE:Qwertz, quasi al de rest:Qwerty).
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Belgiciste gebruik ik Azerty (niet bewust of zo, ik kijk bij de aankoop van een laptop enkel naar de prestaties en de prijs, niet naar het toetsenbord).
Ondertussen is het een jarenlange gewoonte en ik zou moeite hebben om van de ene dag op de andere over te schakelen naar Qwerty (gezien ik blind typ en dus redelijk wat fouten zou maken met een qwertytoetsenbord).
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Azerty. Ik heb wel niet gestemd in de peiling omdat ik niet zeker weet of ik een Vlaamsgezinde of Belgiciste ben lol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Accent grave - in NL beter bekend als 'streepje naar links' ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ooit lessen dactylo gevolgd op azerty maar ben later vrij probleemloos overgegaan op querty. Na een dag of twee zit dat al geheel in je vingers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
De Witte Pion Laatst gewijzigd door ZERO : 9 maart 2007 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Kwestie van gewoonte. En ik vind het best handig dat ik die "franse" tekentjes snel terug kan vinden wanneer ik eens in een andere taal moet typen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb QWERTY, nooit anders gehad, en wil nooit anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Nu ben ikzelf een enthousiaste Linuxgebruiker, maar aangezien 90% van de arbeidsmarkt met Windows werkt, lijkt het mij redelijk onrealistisch om als school daar geen rekening mee te houden.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk moet het onderwijs dat ook aanbrengen. Vraag is evenwel of het zo eenzijdig hoort te zijn zoals het nu is. Op dat vlak kan men gerust eens kijken naar het Franstalig onderwijs waar men gekozen heeft voor Mac/Apple, zonder daarom de lessen PC/Windows te vergeten.
|
![]() |
![]() |