Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2004, 10:38   #21
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Ambassadeur Zvi Mazel van Israël in Zweden heeft een kunstwerk vernield op een tentoonstelling in Stockholm. Het kunstwerk, gemaakt door Dror Feiler, een Israëli die woont in Zweden en maakt deel uit van een tentoonstelling in het kader van een internationale conferentie over de genocide (26-28.1.2004 in Stockholm).
Het kunstwerk bestaat uit een fontein gevuld met rood water waarop een zeilboot dobbert met de naam 'Sneeuwwitje' Op de zeilboot staat een foto van Hanadi Jaradat, een Palestijnse advocate die in oktober 2003 in Haifa een zelfmoordaanslag pleegde. Daarbij werden 21 Israëli's gedood.
De ambassadeurs trok stekkers uit en kieperde een spot in het water.

Een normaal land zou zich verontschuldigen voor het gedrag van zijn ambassadeur. Volgens Haaretz, de Israëlische krant, vindt minister Tzachi Hanegbi dat de ambassadeur moet beloond worden voor zijn daad en de staat Israël heeft aan Zweden gevraagd het kunstwerk te verwijderen.
Gevoelig onderwerp zoiets , verontschuldigingen? vind van niet .

Citaat:
Kan men eigenlijk iets anders verwachten van een land dat geleid wordt door een eerste minister die in 1953 een gans dorp, Kibya, heeft uitgemoord? En daarvoor bij resolutie van de Veiligheidsraad werd veroordeeld.
Gans dorp? Helemaal niet in totaal zijn er daar nog geen 70 mensen gedood het dorp was een heel stuk groter dan dat. Dat er daar een slachting heeft plaatsgevonden is wel duidelijk maar nu niet overdrijven.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 10:43   #22
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Eigenlijk is dat debat zeer eenvoudig.
Israël is een zionistische staat: zij heeft als doel alle Joden uit de ganse wereld bijeen te brengen in Israël. Ik denk niet dat iemand twijfelt aan deze doelstelling. Zeker niet in Israël.
Dan ben je compleet verkeerd vele joden zijn er compleet tegen dit. Zeker na bijna een miljoen ex-USSR joden van de laatste decenia die het land aan de afgrond aan het brengen zijn .

Citaat:
Neem vervolgens de oppervlakte van Israël samen met Palestina en bereken de bevolkingsdichtheid die er zal bestaan als alle Joden op deze oppervlakte wonen, samen met de huidige Palestijnse bevolking.

Als u dan nog denkt dat Israël nog niet-Joden kan dulden in de bezette gebieden, begin dan de berekening opnieuw, want dan hebt u een fout gemaakt.
Doe niet belachelijk als israel dat wou dan had het dat gedaan in 67 of in 73 of op gelijk welk tijdstip de laatste 40 jaar . Israel heeft de macht om dat in enkele dagen te doen dus waarom wachten ze al 40 jaar? Om de palestijnse israelies de kans te geven joodse israelies op te blazen?
Oud 19 januari 2004, 10:53   #23
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw

Israël is aangevallen geweest sinds zijn ontstaan omdat de Joden - met toestemming van de Britten - zich ginder illegaal zijn gaan vestigen en land hebben afgenomen van de aldaar wonende Arabieren.
Doe niet achterlijk en lees eens iets anders dan propaganda. Eind 1800 was die streek daar grotendeels verlaten de bevolking ging al decenia achteruit. Zoek eens op wat mark twain die daar rond 1870 was erover schreef?

Rond die tijd zijn ook de joden naar ginds beginnen gaan en hebben het land GEKOCHT (ja inderdaad) van de grootgrondbezitters die meestal in turkije of egypte zaten. In de andere gevallen werd het van de kerk of van de britse overheidsregering gekocht (die het meeste van het land in bezit had)

De mythe dat de joden het land stalen is dus niks meer dan een mythe.

De rijkere joden trokken daarna veel arabieren uit de omliggende landen aan jordanie,egypte,... De arabische bevolking begon opeens sterk toe te nemen.
Oud 19 januari 2004, 10:59   #24
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Even terug on topic.

De woede-uitbarsting van de Israëlische ambassadeur in Zweden en diens beschadiging van een kunstwerk over de 'schoonheid van zelfmoordaanslagen' leidt tot meer verontwaardiging in Europa (inclusief op dit forum) dan de zelfmoordaanslag zelf die toen in het stadje Haïfa het leven kostte aan 21 onschuldige mannen, vrouwen en kinderen, en er een 50 tal verminkte.

Dit is tekenend voor de foute opstelling van de Europese media en politici in dat confllict.
Al even gecultiveerd eh Antoon. Het kunstwerk ging over Wanhoop en eenzaamheid en wat het mensen tot in staat kan brengen. Het gaat helemaal niet over de schoonheid van zelfmoordaanslagen. DOE RESEARCH vooraleer je iets zegt.

Dit is gewoon pure provocatie in zijn domste soort. Ik hoop dat de EU dit niet zal slikken zoals ze in het verleden altijd tov Israel gedaan heeft. Dat ze overal antisemieten zien, is ons probleem niet , maar dat diplomaten notabene , de vrijheid van meningsuiting vertrappelen op ons grondgebied , is onaanvaardbaar.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 11:09   #25
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Even terug on topic.

De woede-uitbarsting van de Israëlische ambassadeur in Zweden en diens beschadiging van een kunstwerk over de 'schoonheid van zelfmoordaanslagen' leidt tot meer verontwaardiging in Europa (inclusief op dit forum) dan de zelfmoordaanslag zelf die toen in het stadje Haïfa het leven kostte aan 21 onschuldige mannen, vrouwen en kinderen, en er een 50 tal verminkte.

Dit is tekenend voor de foute opstelling van de Europese media en politici in dat confllict.
Al even gecultiveerd eh Antoon. Het kunstwerk ging over Wanhoop en eenzaamheid en wat het mensen tot in staat kan brengen. Het gaat helemaal niet over de schoonheid van zelfmoordaanslagen. DOE RESEARCH vooraleer je iets zegt.

Dit is gewoon pure provocatie in zijn domste soort. Ik hoop dat de EU dit niet zal slikken zoals ze in het verleden altijd tov Israel gedaan heeft. Dat ze overal antisemieten zien, is ons probleem niet , maar dat diplomaten notabene , de vrijheid van meningsuiting vertrappelen op ons grondgebied , is onaanvaardbaar.
Nog meer research: het kunstwerk is gemaakt door een Israëli, dus echt antisemitisch zal het niet zijn...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 11:16   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik zie eigenlijk geen probleem in de eis van een eigen staat voor de joden. Elk volk heeft recht op een eigen staat. Doet me denken aan Abu Yahyah die een jaar of wat geleden in Zwart of Wit doodleuk zei dat joden geen recht hebben op een staat. Akkoord, geen totalitaire staat die anderen onderdrukt. Maar wat sommigen voorstellen, de joden daar wegjagen, is ook extremistisch.
Oud 19 januari 2004, 11:46   #27
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik zie eigenlijk geen probleem in de eis van een eigen staat voor de joden. Elk volk heeft recht op een eigen staat. Doet me denken aan Abu Yahyah die een jaar of wat geleden in Zwart of Wit doodleuk zei dat joden geen recht hebben op een staat. Akkoord, geen totalitaire staat die anderen onderdrukt. Maar wat sommigen voorstellen, de joden daar wegjagen, is ook extremistisch.
Ik heb daar ook geen problemen mee. Je moet eens Israel bekijken.Het gaat dus om een miniscule oppervlakte. Op sommige plaatsen is het zo smal dat je in een half uur het land uit bent. De Arabieren hebben er een symbool van gemaakt. Hebben nooit kunnen verkroppen dat ze gekoloniseerd zijn geweest door het Westen.
Je kan begrijpelijk problemen hebben met het ontstaan van Israel , maar het staat er nu en mensen hebben daar hun leven opgebouwd. In principe is het een democratie waar ook Arabieren zich kunnen in ontwikkelen zolang ze Israel aanvaarden als staat. Ik zeg "in principe" want in de praktijk zien we dat dit de laatste jaren niet meer zo is en aan het verslechteren is.

Maar waar ik wel problemen heb , is hun arrogante houding t.o.v. iedereen die kritiek heeft. Het is enorm zielig hoe ze Europa van anti-semitisme zitten te beschuldigen. Dat landje moet haar plaats kennen. Zonder peetvader VS en vroeger ook EU , was er geen Israel.
Oud 19 januari 2004, 11:58   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Het is mij inderdaad ook al opgevallen hoe snel termen als 'anti-semiet' opduiken. Een beetje te veel eigenlijk.
Oud 19 januari 2004, 12:01   #29
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

S:
Nog meer research: het kunstwerk is gemaakt door een Israëli, dus echt antisemitisch zal het niet zijn...
ydde:
1) Hebt g'hem zelf (de kunstenaar) horen uitleggen op tv wat hij "bedoeld" met zijn "kunstwerk" (zo niet : nog wat beter re-searchen zenne!)
2) 't Zou de eerste niet zijn die tegen "zijn eigen volk" is nietwaar?
Oud 19 januari 2004, 12:08   #30
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
S:
ydde:
1) Hebt g'hem zelf (de kunstenaar) horen uitleggen op tv wat hij "bedoeld" met zijn "kunstwerk" (zo niet : nog wat beter re-searchen zenne!)
2) 't Zou de eerste niet zijn die tegen "zijn eigen volk" is nietwaar?
ydde , zelfs moest dit kunstwerk zelfmoordaanslagen verheerlijken. Wat een absurd idee is. Dan nog is het onaanvaardbaar dat een diplomaat op ons grondgebied onze vrije meningsuiting symbolisch komt vertrappelen. Dat een of ander activistje dat doet , daar heb ik geen problemen mee , maar een DIPLOMAAT , dat kan niet. Da's een officieel standpunt dat ingenomen wordt en is voor mij een serieus incident.
Wat is het volgende? Manneke pis komen besnijden?
Oud 19 januari 2004, 12:27   #31
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Max:
... zelfs moest dit kunstwerk zelfmoordaanslagen verheerlijken. Wat een absurd idee is
ydde:
Voor de rest hebt gij gelijk.
Oud 19 januari 2004, 22:24   #32
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het is mij inderdaad ook al opgevallen hoe snel termen als 'anti-semiet' opduiken. Een beetje te veel eigenlijk.
Tja als een terrorist zoals Arafat de nobelprijs voor de vrede krijgt kan ik hun reactie wel begrijpen. Tenslotte is Europa medeverantwoordelijk voor de moord op 6.000.000 vergaste Joden. Ik ben de eerste om te pleiten voor goede relaties tussen Europa en ISraël!!!
Oud 19 januari 2004, 23:12   #33
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:
Tja als een terrorist zoals Arafat de nobelprijs voor de vrede krijgt kan ik hun reactie wel begrijpen. Tenslotte is Europa medeverantwoordelijk voor de moord op 6.000.000 vergaste Joden. Ik ben de eerste om te pleiten voor goede relaties tussen Europa en ISraël!!!
Tja , als zelf Henry Kissinger de nobelprijs voor de vrede kan krijgen...

Ik heb nog nooit een jood vermoord. Ik ben niet verantwoordelijk voor de holocaust. Geen enkele huidige regering in Europa is verantwoordelijk voor de holocaust. De holocaust is verleden tijd en Europa hoeft haar kritiek t.o.v. Israel , gegrond of niet, niet te wijzigen voor dat verleden.
"Anti-semitisme" wordt te pas en te onpas misbruikt door Israel en heeft haar kracht helemaal verloren. Als kritisch zijn anti-semitisch is , dan kan ik enkel toejuichen dat Europa nóg anti-semitischer wordt.
Oud 20 januari 2004, 00:37   #34
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tja , als zelf Henry Kissinger de nobelprijs voor de vrede kan krijgen...

Ik heb nog nooit een jood vermoord. Ik ben niet verantwoordelijk voor de holocaust. Geen enkele huidige regering in Europa is verantwoordelijk voor de holocaust. De holocaust is verleden tijd en Europa hoeft haar kritiek t.o.v. Israel , gegrond of niet, niet te wijzigen voor dat verleden.
"Anti-semitisme" wordt te pas en te onpas misbruikt door Israel en heeft haar kracht helemaal verloren. Als kritisch zijn anti-semitisch is , dan kan ik enkel toejuichen dat Europa nóg anti-semitischer wordt.
akkoord, maar dat Europa dan ook maar eens wat "kritischer" wordt t.o.v Arafat en de terroristen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 10:53   #35
k9

Standaard

Citaat:
Citaat:
Europa is helemaal niet mede verantwoordelijk voor de holocaust dat is pure onzin.
Oud 20 januari 2004, 10:56   #36
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Europa is niet verantoordelijk voor de holocaust!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 10:58   #37
k9

Standaard

Citaat:

Ik heb daar ook geen problemen mee. Je moet eens Israel bekijken.Het gaat dus om een miniscule oppervlakte. Op sommige plaatsen is het zo smal dat je in een half uur het land uit bent. De Arabieren hebben er een symbool van gemaakt. Hebben nooit kunnen verkroppen dat ze gekoloniseerd zijn geweest door het Westen.
Euh ooit al eens gezien waar arabie ligt? En er hebben altijd joden in die streek gewoond .

Citaat:
Je kan begrijpelijk problemen hebben met het ontstaan van Israel , maar het staat er nu en mensen hebben daar hun leven opgebouwd. In principe is het een democratie waar ook Arabieren zich kunnen in ontwikkelen zolang ze Israel aanvaarden als staat. Ik zeg "in principe" want in de praktijk zien we dat dit de laatste jaren niet meer zo is en aan het verslechteren is.
Helemaal niet de meeste discrimineerende wetten zijn afgeschaft de laatste jaren.

Citaat:
Maar waar ik wel problemen heb , is hun arrogante houding t.o.v. iedereen die kritiek heeft. Het is enorm zielig hoe ze Europa van anti-semitisme zitten te beschuldigen.
Inderdaad

Citaat:
Dat landje moet haar plaats kennen. Zonder peetvader VS en vroeger ook EU , was er geen Israel.
Helemaal niet in 45/46 heeft israel 0.0 hulp gehad van het westen integendeel bij de onafhankelijkheid zijn er zelfs gevechten geweest tussen britse en israelische vliegtuigen. In 67' hetzelfde pas in 73' begint de VS israel te steunen . Israel zou een stuk armer zijn dat is zeker maar het zou zeker nog bestaan.
Oud 20 januari 2004, 11:51   #38
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh ooit al eens gezien waar arabie ligt? En er hebben altijd joden in die streek gewoond .
k9 , Arabieren zijn een volk geen land Er hebben ook altijd Arabieren gewoond. Van Maroko tot Saudi-Arabië is Arabisch gebied. Al deze gebieden zijn door het Westen gekoloniseerd. Dat hebben de Arabieren idd nooit kunnen verkroppen als ex-wereldmacht (in dit millenium). Israel is volgens hen de laatste kolonie van het Westen in het Midden-Oosten. En daarom is Israel een symbool.

Citaat:
Helemaal niet de meeste discrimineerende wetten zijn afgeschaft de laatste jaren.
En de muur? Dat doet bij u geen bellen rinkelen?

Citaat:
Helemaal niet in 45/46 heeft israel 0.0 hulp gehad van het westen integendeel bij de onafhankelijkheid zijn er zelfs gevechten geweest tussen britse en israelische vliegtuigen. In 67' hetzelfde pas in 73' begint de VS israel te steunen . Israel zou een stuk armer zijn dat is zeker maar het zou zeker nog bestaan.
Ja da's een speculatieve mening natuurlijk of Israel al dan niet zou bestaan zonder enige hulp van buitenaf. Waar kwam al dat geld om hun defensie uit te bouwen? Van Joden uit het Westen natuurlijk. Het zionisme is mss niet door de staten officieel gesteund , maar werd wel door de Joodse bevolkingen in het Westen en dus geld van het Westen gesteund.
Oud 20 januari 2004, 11:57   #39
k9

Standaard

Citaat:

k9 , Arabieren zijn een volk geen land Er hebben ook altijd Arabieren gewoond. Van Maroko tot Saudi-Arabië is Arabisch gebied.
Nu niet vroeger de arabieren hebben op hun buurt al die gebieden gekoloniseerd. Komen zagen dat iemand hetzelfde doet is dan wel hypocriet.

Citaat:
Al deze gebieden zijn door het Westen gekoloniseerd. Dat hebben de Arabieren idd nooit kunnen verkroppen als ex-wereldmacht (in dit millenium). Israel is volgens hen de laatste kolonie van het Westen in het Midden-Oosten. En daarom is Israel een symbool.
Dat is propaganda . Een symbool inderdaad maar de belangrijkst arabische landen hebben vrede gesloten de rest maakt niet veel uit.

Citaat:

En de muur? Dat doet bij u geen bellen rinkelen?
Hoe is dat discrimineren? Er staat ook een muur tussen de VS en mexico hoor, ga je daar ook tegen protesteren?

Ik bedoel over de wetten in israel en daar is de situatie veel verbeterd tegenover 10 jaar geleden.

Citaat:

Ja da's een speculatieve mening natuurlijk of Israel al dan niet zou bestaan zonder enige hulp van buitenaf. Waar kwam al dat geld om hun defensie uit te bouwen? Van Joden uit het Westen natuurlijk. Het zionisme is mss niet door de staten officieel gesteund , maar werd wel door de Joodse bevolkingen in het Westen en dus geld van het Westen gesteund.
Ja en? Sorry hoor er is een vershil tussen staatsteun en burgers . Wie denk je dat het jordaanse leger bewapende en opleide in 45'? Juist de britten en diezelfde britten verboden wapenverkoop aan de joden met als gevolg dat de joden al hun wapens in tsjecholslowakije zijn gaan zoeken. Dan zeggen dat het westen de joden steunden is toch echt wel verkeerd.

Pas vanaf 73 geef ik je gelijk dan is de VS israel hevig beginnen steunen.
Oud 20 januari 2004, 21:56   #40
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Dit is het werk waar het allemaal om draait ...

Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be