![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Rond die tijd zijn ook de joden naar ginds beginnen gaan en hebben het land GEKOCHT (ja inderdaad) van de grootgrondbezitters die meestal in turkije of egypte zaten. In de andere gevallen werd het van de kerk of van de britse overheidsregering gekocht (die het meeste van het land in bezit had) De mythe dat de joden het land stalen is dus niks meer dan een mythe. De rijkere joden trokken daarna veel arabieren uit de omliggende landen aan jordanie,egypte,... De arabische bevolking begon opeens sterk toe te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon pure provocatie in zijn domste soort. Ik hoop dat de EU dit niet zal slikken zoals ze in het verleden altijd tov Israel gedaan heeft. Dat ze overal antisemieten zien, is ons probleem niet , maar dat diplomaten notabene , de vrijheid van meningsuiting vertrappelen op ons grondgebied , is onaanvaardbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie eigenlijk geen probleem in de eis van een eigen staat voor de joden. Elk volk heeft recht op een eigen staat. Doet me denken aan Abu Yahyah die een jaar of wat geleden in Zwart of Wit doodleuk zei dat joden geen recht hebben op een staat. Akkoord, geen totalitaire staat die anderen onderdrukt. Maar wat sommigen voorstellen, de joden daar wegjagen, is ook extremistisch.
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je kan begrijpelijk problemen hebben met het ontstaan van Israel , maar het staat er nu en mensen hebben daar hun leven opgebouwd. In principe is het een democratie waar ook Arabieren zich kunnen in ontwikkelen zolang ze Israel aanvaarden als staat. Ik zeg "in principe" want in de praktijk zien we dat dit de laatste jaren niet meer zo is en aan het verslechteren is. Maar waar ik wel problemen heb , is hun arrogante houding t.o.v. iedereen die kritiek heeft. Het is enorm zielig hoe ze Europa van anti-semitisme zitten te beschuldigen. Dat landje moet haar plaats kennen. Zonder peetvader VS en vroeger ook EU , was er geen Israel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is mij inderdaad ook al opgevallen hoe snel termen als 'anti-semiet' opduiken. Een beetje te veel eigenlijk.
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() S:
Nog meer research: het kunstwerk is gemaakt door een Israëli, dus echt antisemitisch zal het niet zijn... ydde: 1) Hebt g'hem zelf (de kunstenaar) horen uitleggen op tv wat hij "bedoeld" met zijn "kunstwerk" (zo niet : nog wat beter re-searchen zenne!) 2) 't Zou de eerste niet zijn die tegen "zijn eigen volk" is nietwaar?
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is het volgende? Manneke pis komen besnijden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Max:
... zelfs moest dit kunstwerk zelfmoordaanslagen verheerlijken. Wat een absurd idee is ydde: Voor de rest hebt gij gelijk.
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb nog nooit een jood vermoord. Ik ben niet verantwoordelijk voor de holocaust. Geen enkele huidige regering in Europa is verantwoordelijk voor de holocaust. De holocaust is verleden tijd en Europa hoeft haar kritiek t.o.v. Israel , gegrond of niet, niet te wijzigen voor dat verleden. "Anti-semitisme" wordt te pas en te onpas misbruikt door Israel en heeft haar kracht helemaal verloren. Als kritisch zijn anti-semitisch is , dan kan ik enkel toejuichen dat Europa nóg anti-semitischer wordt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik bedoel over de wetten in israel en daar is de situatie veel verbeterd tegenover 10 jaar geleden. Citaat:
Pas vanaf 73 geef ik je gelijk dan is de VS israel hevig beginnen steunen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Dit is het werk waar het allemaal om draait ...
![]() |
![]() |
![]() |