Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2007, 14:31   #21
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Anti-Brits?
Integendeel maar de geschiedenis van de relaties tussen het VK en Ierland is geen gloriebladzijde voor engeland.Voor het overige zijn engelsen sympathiek.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 14:33   #22
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Omdat ze mss toevallig gekozen zijn door het Britse volk. En ja hoor de meerderheid, goed luisteren nu, M E E R D E R H E I D van de inwoners van Ulster zijn Protestantse Presbyterianen en ingeweken Schotten.
Ongetwijfeld maar ierland is één geheel en de protestanten zijn de afstammelingen van inwijkelingen of beter gezegd bezetters.
Oud 12 maart 2007, 15:49   #23
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De Arabieren in Palestina zijn het ook niet vrijwillig afgetrapt. Zoek maar eens op wat voor een genocide de Hagana en de Irgun heeft uitgevoerd daar. Zelfs het Derde Rijk heeft het nooit zo uitgehangen.

De eerste staat die gesticht is op basis van etnische zuivering (en wel degelijk etnische en niet religieuze) is Israël geweest.Demografisch bekeken zijn de katholieken nu al jaren in opmars. De dag komt nog dat de meerderheid van Noord-Ierland voor hereniging stemt.
De Ieren zijn een sterk en dapper volk. Ierland zal zich uiteindelijk bevrijden van de britse bemoeienissen
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 16:37   #24
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
De Ieren zijn een sterk en dapper volk. Ierland zal zich uiteindelijk bevrijden van de britse bemoeienissen
Ik gun het ze van harte maar hoop toch dat daar niet weer moordpartijen aan vooraf zullen hoeven te gaan.
Oud 12 maart 2007, 16:39   #25
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou wat, omdat jouw B&H vrienden een Ulster vlag te koop aanbieden? Doet me denken aan die Voorpost skins die in 1995 een serieus pak slaag kregen van Britse Hammerskins omdat ze IRA-liederen zongen...

Die bende zatte en gedrogeerde kletskoppen d�*chten een jonge dame gezien te hebben met een pro-Iers T-hemdje. Als het avondland daarmee gered moet worden, vree bedankt!

En oh ja, ik zat er tussen die avond en ik heb het dus niet van horen zeggen. En voor alle duidelijkheid: aan de kant van Voorpost en NSV.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 16:41   #26
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Integendeel maar de geschiedenis van de relaties tussen het VK en Ierland is geen gloriebladzijde voor engeland.Voor het overige zijn engelsen sympathiek.
Om het met Jean D' Arc te zeggen: ik hou van de Engelsen als ze in Engeland zijn.
Oud 12 maart 2007, 16:45   #27
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Om het met Jean D' Arc te zeggen: ik hou van de Engelsen als ze in Engeland zijn.
Ze zijn niet slecht maar in Ierland zijn ze natuurlijk nogal stout geweest om het vriendelijk uit te drukken.
Oud 12 maart 2007, 16:52   #28
Ambiorix

Standaard

Citaat:
en da's goed gezegd!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 18:13   #29
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld maar ierland is één geheel en de protestanten zijn de afstammelingen van inwijkelingen of beter gezegd bezetters.
En wat denk je dat er dan gaat gebeuren? Een heuse burgeroorlog, want de protestanten zullen weigeren om in een Verenigd Ierland te leven. De aanslagen zullen zich van Londen naar Dublin verplaatsen en het Ierse leger voor zover dat bestaat zal geconfronteerd worden met een heuse stadsguerilla vanwege protestantse verzetsgroepen als de UDA en de LVF. Dat hebben jullie dan blijkbaar liever??
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 18:13   #30
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ierland kan mij net zoals Baskenland geen fluit, maar dan ook ècht geen fluit schelen. Meer zelfs, ik vind het al even relevant als de vrijheidsstrijd van de Zuid-Samoa's. Bovendien heb ik nog in de verste verte geen sympathie voor de communisten van Sinn Fein.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 18:22   #31
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht
Ierland kan mij net zoals Baskenland geen fluit, maar dan ook ècht geen fluit schelen. Meer zelfs, ik vind het al even relevant als de vrijheidsstrijd van de Zuid-Samoa's. Bovendien heb ik nog in de verste verte geen sympathie voor de communisten van Sinn Fein.
Gij zult ook nooit veranderen. Maar ik blijf dan ook een principieel separatist: het is niet aan mij om te beslissen wat een volk wil doen eens het onafhankelijk is, maar 't is het recht van ieder volk om onafhankelijk te worden.
Oud 12 maart 2007, 18:27   #32
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Gij zult ook nooit veranderen. Maar ik blijf dan ook een principieel separatist: het is niet aan mij om te beslissen wat een volk wil doen eens het onafhankelijk is, maar 't is het recht van ieder volk om onafhankelijk te worden.
van waar zouden wij mekaar dan wel moeten kennen?
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 18:39   #33
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht
van waar zouden wij mekaar dan wel moeten kennen?
stuur je een berichtje.
Oud 12 maart 2007, 19:09   #34
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt. Ze waren heel sympathiek in Zimbabwe.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 19:37   #35
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
En wat denk je dat er dan gaat gebeuren? Een heuse burgeroorlog, want de protestanten zullen weigeren om in een Verenigd Ierland te leven. De aanslagen zullen zich van Londen naar Dublin verplaatsen en het Ierse leger voor zover dat bestaat zal geconfronteerd worden met een heuse stadsguerilla vanwege protestantse verzetsgroepen als de UDA en de LVF. Dat hebben jullie dan blijkbaar liever??
De protestanten zullen in dat geval terug in de zee gedreven worden, terug naar Engeland en Schotland waar ze thuishoren. Ierland is één en ondeelbaar. Als de Ieren daartoe een burgeroorlog verkiezen, het zij zo.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 21:35   #36
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De protestanten zullen in dat geval terug in de zee gedreven worden, terug naar Engeland en Schotland waar ze thuishoren. Ierland is één en ondeelbaar. Als de Ieren daartoe een burgeroorlog verkiezen, het zij zo.
Je verkiest dus in dat geval een genocide. Goed om weten. Het NSV heeft weeral eens zijn ware gelaat getoond.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 21:39   #37
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Je verkiest dus in dat geval een genocide. Goed om weten. Het NSV heeft weeral eens zijn ware gelaat getoond.
Een genocide? Helemaal niet. Ik ben niet zo voor Hagana/Irgun-taktieken waarbij de lokale bevolking uitgemoord wordt, ongeacht leeftijd/geslacht.

Maar als de protestanten daar rel willen gaan schoppen in een gebied dat niet het hunne is, zullen zij teruggedreven worden naar hun gebieden.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:27   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze mss toevallig gekozen zijn door het Britse volk. En ja hoor de meerderheid, goed luisteren nu, M E E R D E R H E I D van de inwoners van Ulster zijn Protestantse Presbyterianen en ingeweken Schotten.
De fascisten van Paisley halen geen m e e r d e r h e i d.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:43   #39
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De fascisten van Paisley halen geen m e e r d e r h e i d.
Ik meende vernomen te hebben van wel, de helft-plus-1 of daaromtrent .... ?
Oud 12 maart 2007, 23:58   #40
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

De defintieve uitslag, in zetels en in percentages, van de BBC-site:

NORTHERN IRELAND: FINAL RESULT PartySeatsSeats +/-Votes*Votes %+/-%DUP36+6207,72130.1+4.4SF28+4180,57326.2+2.6UUP18-9103,14514.9-7.7SDLP16-2105,16415.2-1.8AP7+136,1395.2+1.6GP1+111,9851.7+1.4PUP103,8220 .6-0.6UKUP0-110,4521.5+0.7Con003,4570.5+0.3SEA002,0450.30.0UKI P01,2290.2+0.2PBP07740.1+0.1Soc004730.1+0.0WP00975 0.1-0.1LP001230.00.0MPH02210.0+0.0ProC0220.00OTH1021,9933.2+0.4Total valid vote 690,313 63.0 -0.1Turnout 696,538 63.5 -0.5 Electorate1,107,904

http://news.bbc.co.uk/2/shared/vote2.../html/main.stm

Een beetje uitleg over de belangrijkste partijen:

Unionisten:
-de Democratic Unionist Party van Paisley is radicaal-loyalistisch, protestants en sociaal conservatief.
-de Ulster Unionist Party is gematigd loyalistisch en prtestants, sociaal)econmisch centrum
-de Progressive Unionist Party is radicaal loyalistisch en protestants, en sociaal-economisch links. Ze heben banden met de potestantse paramilitairen van de Ulster Volunteer Force

Republikeinen:
-Sinn Fein is de politieke vleugel van het IRA, onder leiding van Gerry Adams. Zij zijn nationalistisch, republikeins, katholiek en sociaal-economisch links
-de Social Democratic Labour party is centrum-links, en heeft vooral aanhangers bij de katholieken, hoewel het formeel een niet-sectaire partij is

Anderen:
-de GP is de Green Party
-de Alliance Party is een anti-sectaire parrij, liberaal-democratisch. Ze komen op voor samenwerking en "power sharing" volgens hun site
http://www.allianceparty.org/

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 maart 2007 om 00:01.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be