![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland hadden de Duitse verkiezingen ook invloed op (althans ze waren nogal gelijkend) het stemgedrag. Sociaal-democraten verliezen (PvdA en SPD), Liberalen verliezen iets lichter (VVD en FDP), de extreemlinksen wonnen gigantisch (SP en ''die Linkspartei'' van Lafontaine). De Christendemocraten bleven op iets minder dan 30% steken. (CDA en ''die Union'') Overigens is in Duitsland het aantal partijen beperkter. Hier bestaat bijvoorbeeld een extreem-rechtse Geert Wilders, terwijl er in Duitsland helemaal geen sprake is van een significante rechtse partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb François Bayrou zeer graag als persoon maar het probleem met hem is dat hij te "zacht" is om President te worden. Men houdt van Sarkozy en Royal of men houdt niet van hen maar we moeten toch toegeven dat ze "weten hoe hun waar verkopen". Ségolène Royal was de gast van een TF1-uitzending enkele weken geleden, "J'ai une question �* vous poser" : 9.000.000 Franse toeschouwers. Zij deed zelf beter dan Sarkozy. Bon, natuurlijk, 9.000.000 toeschouwers betekent 9.000.000 pro Royal niet, dat weet ik wel, maar ze trekt aan. 9.000.000 toeschouwers voor een politieke debat, dat is enorm. Enfin, we zullen zien maar een ding is zeker : alles zal onder die drie mensen spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog iets: Dit zijn presidentsverkiezingen, en Frankrijk is een (semi)presidentiele democratie. Maar wat betekent dat concreet voor de positie van de president? Mag hij/zij net als in de VS de regering samenstellen? Ik ben thans onbekend met de Franse gang van zaken. Ik hou mij toch meer bezig met de Duitse en de Belgische politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ongrondwettelijk? Que? Heb ik iets gemist, mijn waarde Cyrano?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja dat is wel duidelijk dat je iets gemist hebt...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zou geen slechte zaak zijn voor Europa. Het zou om staashoofden gaan die zich bezig houden met hun dossiers n plaats van met hun profilering en hun spindoctors. Ook in België zouden wij verder komen met Leterme dan dat opgeblazen leugen hoofd van Verhofstadt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vergeet Matthias Storme niet te lezen. mvg
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja ok, maar anderzijds: wie Le Pen en andere rechtse partijen stemt zal in een tweede ronde Sarkozy stemmen hoor.
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En vergeet niet: die veldslagen in de Parijse rand zijn nog niet vergeten. Plus Sarkozy is toch anders dan Chirac.
![]() |