Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe zou je het vinden dat Nederland België een cursus opvoeding geeft?
Precies wat we nodig hebben! 5 21,74%
Laat die Hollanders maar wat aanprutsen, we've got nothing to lose 3 13,04%
Blijf met je poten van België af! 15 65,22%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2007, 08:31   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dus kom als Nederlander niet in Vlaanderen en Belgie zeggen hoe WIJ het moeten doen, WIJ verzorgen zelfs een deel van de Nederlandse politici en waterwegen en spoorwegen. En WIJ zorgen er voor dat de EU economie niet stil valt.
Sterker nog, ik zeg helemaal niks hierover. Heb je mij ooit horen zeggen dat België dit móet doen, dat België dat móet doen? Nope.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 maart 2007 om 08:31.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 08:51   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is maar een voorbeeld. Juist omdat het Nederland is, vraag ik me af hoe de Belg hierop zou reageren. Denk je nou echt dat ik zo'n post gestart zou zijn zonder dit soort reacties in mijn achterhoofd?
Je voorbeeld is idd een heel duidelijk beeld van wat de echte Hollanders en oragisten denken dat ze zijn.
Zij lijden aan grootheidswaanzin en denken dat ze almachtig en superieur zijn tegenover de rest van Europa.

Ze vergeten daarbij, dat Belgie hen zonder problemen ieder ogenblik van het jaar, in watersnood kan brengen. De ene periode kunnen we hun waterwegen droog zetten, de andere periode kunnen we hen verzuipen.
Belgie geeft jaarlijks miljarden uit voor de beveiliging tegen waterproblemen van de Nederlandse bevolking en om de Nederlandse waterwegen bevaarbaar te houden.

Belgie geeft jaarlijks miljarden uit aan de gezondheidszorg van de Nederlanders die zich hier laten verzorgen, omdat de Nederlandse gezondheidszorg faalt.
Belgie geeft jaarlijks miljarden uit om de Nederlanders hun wrakken op te ruimen, als ze weereens op vakantie vertrekken met overladen en fout geladen caravans. Vanaf de maand mei tot de maand oktober kan je er in Belgie voor 65% zeker van zijn dat een fille op de snelweg veroorzaakt word door een omgedraaide Nederlandse caravan.
Vlaanderen geeft jaarlijks miljarden uit om de vernielingen van Nederlandse feestvierders te herstellen.
Wallonie geeft jaarlijks miljarden uit om de snelwegen te herstellen die door overladen en fout geladen Nederlandse vrachtwagens worden vernield.

Zouden WIJ Belgen de Nederlanders mss eens beter onder onze voogdij nemen en hen heropvoeden. Het zou veel EU-landen veel geld besparen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 08:54   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sterker nog, ik zeg helemaal niks hierover. Heb je mij ooit horen zeggen dat België dit móet doen, dat België dat móet doen? Nope.
Luister eens naar wat je eigen poltici zeggen en kijk eens naar wat ze doen.

Dus ja, ik heb de Nederlanders deze zaken horen eisen en horen huilen omdat Belgie dreigde er mee te stoppen.
Oud 13 maart 2007, 09:00   #24
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je voorbeeld is idd een heel duidelijk beeld van wat de echte Hollanders en oragisten denken dat ze zijn.
Zij lijden aan grootheidswaanzin en denken dat ze almachtig en superieur zijn tegenover de rest van Europa.
Als je ook maar een half jaar in Nederland had gewoond, dan zou je weten dat de meeste Nederlanders Nederland als een ''Klein-kikkerlandje'' beschouwen.
Citaat:
Ze vergeten daarbij, dat Belgie hen zonder problemen ieder ogenblik van het jaar, in watersnood kan brengen. De ene periode kunnen we hun waterwegen droog zetten, de andere periode kunnen we hen verzuipen.
Belgie geeft jaarlijks miljarden uit voor de beveiliging tegen waterproblemen van de Nederlandse bevolking en om de Nederlandse waterwegen bevaarbaar te houden.
Noem er één. En de Deltawerken horen niet bij België hoor!
Citaat:
Belgie geeft jaarlijks miljarden uit aan de gezondheidszorg van de Nederlanders die zich hier laten verzorgen, omdat de Nederlandse gezondheidszorg faalt.
Nee, de Belgische gezondheidszorg wordt beter omdat het jaarlijks tonnen Nederlands verzekeringsgeld binnenkrijgt.
Citaat:
Belgie geeft jaarlijks miljarden uit om de Nederlanders hun wrakken op te ruimen, als ze weereens op vakantie vertrekken met overladen en fout geladen caravans. Vanaf de maand mei tot de maand oktober kan je er in Belgie voor 65% zeker van zijn dat een fille op de snelweg veroorzaakt word door een omgedraaide Nederlandse caravan.
De Belgen compenseren dat ruimschoots door eens in de tijd een paar Nederlanders van de weg te vegen. Altijd als ik in Frankrijk ben en ik zie een ongeluk langs de snelweg, dan is daar een Belg bij betrokken. Niet over zeuren dus.
Citaat:
Vlaanderen geeft jaarlijks miljarden uit om de vernielingen van Nederlandse feestvierders te herstellen.
En hoeveel belastinggeld krijgt België van die feestvierders? Miljoenen extra.
Citaat:
Wallonie geeft jaarlijks miljarden uit om de snelwegen te herstellen die door overladen en fout geladen Nederlandse vrachtwagens worden vernield.
Ach kerel, die snelwegen zijn al decennia niet hersteld. Nu pas is er eindelijk iets aan gedaan.
Citaat:
Zouden WIJ Belgen de Nederlanders mss eens beter onder onze voogdij nemen en hen heropvoeden. Het zou veel EU-landen veel geld besparen.
Van mij mogen jullie de asocialen hebben. Ik heb trouwens geen zin in een Nederland is beter in dit, België is beter in dat discussie. Ik beschouw beide landen als gelijkwaardig.
Oud 13 maart 2007, 09:02   #25
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luister eens naar wat je eigen poltici zeggen en kijk eens naar wat ze doen.

Dus ja, ik heb de Nederlanders deze zaken horen eisen en horen huilen omdat Belgie dreigde er mee te stoppen.
Net zoiets als het niet uitbaggeren van de Westerschelde dus? Sommige ministers hebben trouwens al meerdere persoonlijke aanvallen op premier Balkenende geopend. De Nederlandse politiek stelt zich uitermate afzijdig op van de Belgische.
Oud 13 maart 2007, 09:11   #26
araneus
Gouverneur

Standaard

Waarom plaatsen we Wallonië en Brussel niet onder curatele, met als courator Vlaanderen.

Dat hier nog niemand opgekomen is !
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 09:25   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je ook maar een half jaar in Nederland had gewoond, dan zou je weten dat de meeste Nederlanders Nederland als een ''Klein-kikkerlandje'' beschouwen.
2 jaar rond Den Haag voldoende.
Citaat:
Noem er één. En de Deltawerken horen niet bij België hoor!
De Deltawerken zijn tegen de zeewater overstomingen.
Zullen we in Belgie eens de Maas en Schelde werken stil leggen en deze gewoon op een bevaarbaar en veilig peil voor Belgie houden.
Citaat:
Nee, de Belgische gezondheidszorg wordt beter omdat het jaarlijks tonnen Nederlands verzekeringsgeld binnenkrijgt.
Je geeft hier dus zelf nogeens het bewijs dat de Nederlandse gezondheidszorg geen balle waard is, zelfs de Nederlandse verzekeringen vinden dit.
Citaat:
De Belgen compenseren dat ruimschoots door eens in de tijd een paar Nederlanders van de weg te vegen. Altijd als ik in Frankrijk ben en ik zie een ongeluk langs de snelweg, dan is daar een Belg bij betrokken. Niet over zeuren dus.
Hela, je verward de nationaliteit van de nummerplaten met die van de bestuurder. Je vergeet dat veel Nederlanders met belgische nummerplaten rijden.
Citaat:
En hoeveel belastinggeld krijgt België van die feestvierders? Miljoenen extra.
Ja en dat is dan een reden om zich als krapul te mogen gedragen zekers.
In sommige EU-landen hangen er zelfs bordjes aan de ingang van hotels en restaurants
" Honden en Katten toegelaten"
" Nederlanders NIET toegelaten"
Dat komt zeker dankzij hun welopgevoed gedrag?

Citaat:
Ach kerel, die snelwegen zijn al decennia niet hersteld. Nu pas is er eindelijk iets aan gedaan.
Ik rijd al meer dan 30 jaar met de Vrachtwagen, heb nooit anders geweten dan dat Wallonie zijn wegen aan het herstellen is. Vooral die naar Nederland.
Citaat:
Van mij mogen jullie de asocialen hebben.
Blijft er dan nog een bevolking over in Nederland, of is het dan gemakkelijker om Nederland bij Belgie te voegen?
Citaat:
Ik heb trouwens geen zin in een Nederland is beter in dit, België is beter in dat discussie. Ik beschouw beide landen als gelijkwaardig.
Het gaat er echt niet over wie in wat beter is, maar dat de Nederlanders maar eens eerst de balk in hun ogen moeten zien, voor ze de Belgen op die kleine splinster wijzen.
Oud 13 maart 2007, 09:27   #28
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Laat de tanks maar aanrukken!
Oud 13 maart 2007, 09:34   #29
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Belachelijk scenario. Wat zouden jullie ervan vinden mocht België jullie land binnenvallen om de ons ontstolen gebieden - in 1839 - terug bij het vaderland te voegen?

Samenvattend: blijf met uw klauwen van ons land, Hollander.
Correctie: het zijn Franse oproerkraaiers die reeds negen jaar voordien een stuk van 'ons vaderland' ontnomen hebben.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 09:36   #30
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2 jaar rond Den Haag voldoende.
En we hebben volgens jou grootheidswaanzin?
Citaat:
De Deltawerken zijn tegen de zeewater overstomingen.
Zullen we in Belgie eens de Maas en Schelde werken stil leggen en deze gewoon op een bevaarbaar en veilig peil voor Belgie houden.
Dan komt er ook geen boot België meer binnen of uit. Dat werkt alleen maar in jullie nadeel.
Citaat:
Je geeft hier dus zelf nogeens het bewijs dat de Nederlandse gezondheidszorg geen balle waard is, zelfs de Nederlandse verzekeringen vinden dit.
Dat is ook zo. In Vlaanderen is de zorg veel geliberaliseerder en dus meer afgestemd op vraag en aanbod. In Nederland schiet het aanbod tekort omdat de overheid maximumprijzen instelt.
Citaat:
Hela, je verward de nationaliteit van de nummerplaten met die van de bestuurder. Je vergeet dat veel Nederlanders met belgische nummerplaten rijden.

Citaat:
Ja en dat is dan een reden om zich als krapul te mogen gedragen zekers.
In sommige EU-landen hangen er zelfs bordjes aan de ingang van hotels en restaurants
" Honden en Katten toegelaten"
" Nederlanders NIET toegelaten"
Dat komt zeker dankzij hun welopgevoed gedrag?
Ik krijg het idee dat u echt een hekel aan Nederland hebt. We zijn echt niet allemaal vervelende mensen hoor. We hebben allemaal een hart, ja. Als voorstander van het individualisme is het ook volstrekt onacceptabel om zomaar een heel volk asociaal te noemen. Nee, Nederland heeft asocialen, en het zijn er niet weinig nee. Dat hangt helemaal van de persoon af. Ik kan zo ook een lijstje maken met Vlamingen op dit forum die zich verschrikkelijk misdragen. Immers, als Vlamingen zo braaf zouden zijn, waarom worden er dan members geband? Dat Nederlanders niet toegelaten heb ik nog nóóit meegemaakt. In elk land waar ik ooit geweest ben was ik meer dan welkom en Nederlanders worden over het algemeen als zeer welkome toeristen beschouwd. Volgens mij zuig je dit echt uit je duim. Hier zijn het de Britten die zich hopeloos misdragen, en dragen wij hun verboden op? Nee, dus dat van die Nederlanders is de grootste leugen die ik ooit gehoord heb.
Citaat:
Ik rijd al meer dan 30 jaar met de Vrachtwagen, heb nooit anders geweten dan dat Wallonie zijn wegen aan het herstellen is. Vooral die naar Nederland.
En wat is je punt? Internationaal verkeer is er overal, en Nederland is een exportland waarvan de grootste opbrengst naar de EU gaat.
Citaat:
Blijft er dan nog een bevolking over in Nederland, of is het dan gemakkelijker om Nederland bij Belgie te voegen?
Misschien wel ja.
Citaat:
Het gaat er echt niet over wie in wat beter is, maar dat de Nederlanders maar eens eerst de balk in hun ogen moeten zien, voor ze de Belgen op die kleine splinster wijzen.
Waarom denk je dat ik bij een partij hoor die de vicieuze cirkel van machtsspelletjes in Den Haag wil verbreken? Er is veel mis in Nederland, dat geef ik maar al te graag toe!
Oud 13 maart 2007, 09:39   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoiets als het niet uitbaggeren van de Westerschelde dus? Sommige ministers hebben trouwens al meerdere persoonlijke aanvallen op premier Balkenende geopend. De Nederlandse politiek stelt zich uitermate afzijdig op van de Belgische.
Westerschelde, TGV, Ijzeren-Rijn, enz..

Waarom denk je, dat de Belgische politici zich het kunnen permiteren om de Nederlandse Premier zwaar aan te vallen en te beledingen, zonder dat er een probleem ontstaat.
Net als bij de Congolese politici, zonder Belgie zitten ze dik in de stront.
Moest Nederland zonder gevolgen voor de Nederlandse bevolking kunnen reageren, hadden ze van deze beledigingen een zeer zware diplomatieke rel gemaakt waar Nederland winst had uitgeslagen.
Maar Nederland moet zich dit laten welgevallen, of geraakt in de problemen.

Belgie heeft de macht om Europa economisch lam te leggen, en sommige van de Belgische politici hebben dit hun duidelijk gaan inzien en bewezen aan de wereld.

Het word dus tijd dat al onze politici dit gaan inzien en stoppen met hun onderlinge kinderachtige ruzies.
Oud 13 maart 2007, 09:41   #32
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Westerschelde, TGV, Ijzeren-Rijn, enz..

Waarom denk je, dat de Belgische politici zich het kunnen permiteren om de Nederlandse Premier zwaar aan te vallen en te beledingen, zonder dat er een probleem ontstaat.
Net als bij de Congolese politici, zonder Belgie zitten ze dik in de stront.
Moest Nederland zonder gevolgen voor de Nederlandse bevolking kunnen reageren, hadden ze van deze beledigingen een zeer zware diplomatieke rel gemaakt waar Nederland winst had uitgeslagen.
Maar Nederland moet zich dit laten welgevallen, of geraakt in de problemen.

Belgie heeft de macht om Europa economisch lam te leggen, en sommige van de Belgische politici hebben dit hun duidelijk gaan inzien en bewezen aan de wereld.

Het word dus tijd dat al onze politici dit gaan inzien en stoppen met hun onderlinge kinderachtige ruzies.
Balkenende is een zeer sympathiek man. Hij heeft over zijn stijfheid al heel veel kritiek gehad en dat die Belgen daar een schepje bovenop doen maakt hem niet zoveel uit. Nederland en België zijn afhankelijk van elkaar. We kunnen niet zonder elkaars samenwerking, hoewel die samenwerking wel wat soepeler zou mogen verlopen.
Oud 13 maart 2007, 10:01   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En we hebben volgens jou grootheidswaanzin?
Zeer zeker.
Ik ondervind dat zelfs dagelijks aan de schoolpoort en in de winkels.
Citaat:
Dan komt er ook geen boot België meer binnen of uit. Dat werkt alleen maar in jullie nadeel.
Of juist allemaal, je vergeet dat Belgie het waterpeil van Maas en Waal regeld. Zullen we die twee eens laten overstromen.
Citaat:
Dat is ook zo. In Vlaanderen is de zorg veel geliberaliseerder en dus meer afgestemd op vraag en aanbod. In Nederland schiet het aanbod tekort omdat de overheid maximumprijzen instelt.
Nederland staat op wel meer punten zichzelf in de weg.

Citaat:
Ik krijg het idee dat u echt een hekel aan Nederland hebt.
Helemaal niet, ik heb zelfs veel Nederlandse vrienden en met een Nederlandse samen geleefd.

Citaat:
We zijn echt niet allemaal vervelende mensen hoor. We hebben allemaal een hart, ja. Als voorstander van het individualisme is het ook volstrekt onacceptabel om zomaar een heel volk asociaal te noemen. Nee, Nederland heeft asocialen, en het zijn er niet weinig nee. Dat hangt helemaal van de persoon af. Ik kan zo ook een lijstje maken met Vlamingen op dit forum die zich verschrikkelijk misdragen. Immers, als Vlamingen zo braaf zouden zijn, waarom worden er dan members geband?
Weet ik, maar vele hebben een hart van steen eens buiten de Nederlandse grenzen.
En dat er Belgen zijn die zich misdragen, ja tussen alle koren heb je kaf.

Citaat:
Dat Nederlanders niet toegelaten heb ik nog nóóit meegemaakt. In elk land waar ik ooit geweest ben was ik meer dan welkom en Nederlanders worden over het algemeen als zeer welkome toeristen beschouwd. Volgens mij zuig je dit echt uit je duim. Hier zijn het de Britten die zich hopeloos misdragen, en dragen wij hun verboden op? Nee, dus dat van die Nederlanders is de grootste leugen die ik ooit gehoord heb.
Ga eens naar Bohemia en Tatra.
Citaat:
En wat is je punt? Internationaal verkeer is er overal, en Nederland is een exportland waarvan de grootste opbrengst naar de EU gaat.
Belgie is wel het draaipunt van dit internationaal verkeer.
Citaat:
Misschien wel ja.
Blijft er bevolking over? toch niet veel dan.
Nederland onder Belgisch bewind? het zou beide landen onbestuurbaar maken. 1bestuur voor deze beide landen is niet mogelijk. Dat is reeds bewezen in de jaren voor 1830.
Verder is het beter om een federaal Europa op te bouwen met regionale besturen.
Citaat:
Waarom denk je dat ik bij een partij hoor die de vicieuze cirkel van machtsspelletjes in Den Haag wil verbreken? Er is veel mis in Nederland, dat geef ik maar al te graag toe!
Er zit in Nederland een pak meer fout dan in Belgie, alleen hebben wij een gebrek aan politici die het lef hebben onze economische macht uit te spelen.
Oud 13 maart 2007, 10:10   #34
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Laat de tanks maar aanrukken!
Nee, laat ze maar even doorgaan. Het is altijd vermakelijk om twee mensen die niet weten waar ze het over hebben te zien discussieren.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:11   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer zeker.
Ik ondervind dat zelfs dagelijks aan de schoolpoort en in de winkels.
Spijtig. Ik heb dat helemaal niet. (geloof ik)
Citaat:
Of juist allemaal, je vergeet dat Belgie het waterpeil van Maas en Waal regeld. Zullen we die twee eens laten overstromen.
Nederland staat op wel meer punten zichzelf in de weg.
Dat is zo.
Citaat:
Helemaal niet, ik heb zelfs veel Nederlandse vrienden en met een Nederlandse samen geleefd.
Weet ik, maar vele hebben een hart van steen eens buiten de Nederlandse grenzen.
En dat er Belgen zijn die zich misdragen, ja tussen alle koren heb je kaf.
Er zijn niet meer asociale Nederlanders dan er asociale Belgen zijn hoor. Asocialiteit is namelijk een relatief begrip. Dat Nederlanders wat meer ''outspoken'' zijn kan je nauwelijks asociaal noemen. De reden dat dat zo lijkt is omdat er 3 x zoveel Nederlanders zijn dan dat er Vlamingen zijn.
Citaat:
Ga eens naar Bohemia en Tatra.
Ben in Bohemen geweest, geen enkel probleem. Daar komt trouwens geen hond, ik zou niet weten waarom Nederlanders daar geweerd worden. Zoveel Nederlanders komen daar namelijk niet.
Citaat:
Belgie is wel het draaipunt van dit internationaal verkeer.
Blijft er bevolking over? toch niet veel dan.
Elk land heeft asocialen, en in Vlaanderen zijn dat er procentueel gezien niet meer of minder dan Nederland.
Citaat:
Nederland onder Belgisch bewind? het zou beide landen onbestuurbaar maken. 1bestuur voor deze beide landen is niet mogelijk. Dat is reeds bewezen in de jaren voor 1830.
Het waren enkel de Franstaligen die in opstand kwamen.
Citaat:
Verder is het beter om een federaal Europa op te bouwen met regionale besturen.
Met Nederland en Vlaanderen onder één regionaal bestuur? Dat we andere biertjes hebben betekent niet dat we binnen Europa niet sterker staan.
Citaat:
Er zit in Nederland een pak meer fout dan in Belgie, alleen hebben wij een gebrek aan politici die het lef hebben onze economische macht uit te spelen.
Daar kan je niet over oordelen. Nederland scoort op de meeste terreinen wat betreft welvaart altijd nog hoger dan België. In het onderwijs en de gezondheidzorg zijn er problemen, inderdaad. Maar ik ben van mening dat dat allemaal anders kan. Verder wil ik dat u niet zoveel vuil spuwt over mijn land alsof het enkel narigheid kan brengen.
Oud 13 maart 2007, 10:12   #36
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee, laat ze maar even doorgaan. Het is altijd vermakelijk om twee mensen die niet weten waar ze het over hebben te zien discussieren.
Je hebt het nu natuurlijk niet over mij.
Oud 13 maart 2007, 10:12   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Balkenende is een zeer sympathiek man. Hij heeft over zijn stijfheid al heel veel kritiek gehad en dat die Belgen daar een schepje bovenop doen maakt hem niet zoveel uit. Nederland en België zijn afhankelijk van elkaar. We kunnen niet zonder elkaars samenwerking, hoewel die samenwerking wel wat soepeler zou mogen verlopen.
Belgie werk al jaren zonder behoorlijke samenwerking vanwege haar buurlanden.
Want Belgie betaald echt niet alleen voor zaken in Nederland hoor.
Belgie betaald ook voor sommige zaken in Frankrijk en zelfs in Duitsland en Engeland.
Ja, Belgie heeft zelfs lange tijd betaald aan de USA en zit nog met een paar zaken van de USA waarvoor wij de kosten moeten betalen.
Zo betaald Belgie de kosten van de militaire zeeschepen die hier worden geladen en gelost. Dat is ook de reden waarom bijna alle militaire vrachtschepen van de USA in Antwerpen laden en lossen als ze goederen in Europa moeten brengen of afhalen.

Een soepeler houding van Nederland is idd dus zeer wenselijk.
Oud 13 maart 2007, 10:14   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgie werk al jaren zonder behoorlijke samenwerking vanwege haar buurlanden.
Want Belgie betaald echt niet alleen voor zaken in Nederland hoor.
Belgie betaald ook voor sommige zaken in Frankrijk en zelfs in Duitsland en Engeland.
Ja, Belgie heeft zelfs lange tijd betaald aan de USA en zit nog met een paar zaken van de USA waarvoor wij de kosten moeten betalen.
Zo betaald Belgie de kosten van de militaire zeeschepen die hier worden geladen en gelost. Dat is ook de reden waarom bijna alle militaire vrachtschepen van de USA in Antwerpen laden en lossen als ze goederen in Europa moeten brengen of afhalen.

Een soepeler houding van Nederland is idd dus zeer wenselijk.
België betaalt alleen wat haar zelf baat. I.t.t. Nederland, weet België haar begroting trouwens niet in toom te houden, de Belgische staatsschuld is een van de hoogste van de EU (procentueel). En dat komt niet door buitenlandse bestedingen, hoor.
Oud 13 maart 2007, 10:19   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hertog, ik woon aan de Nederlandse grens en verblijf evenveel in Nederland als in Belgie.
Ik volg de politici in beide landen en woon tussen beide volkeren.
Ik weet heel goed waarover ik het heb.

Dat is juist het hele probleem van Nederland en Belgie.
Er bestaan een hoop overeenkomsten uit de jaren 1830/1840 die sterk in het nadeel zijn van Belgie, maar waar Belgie zich toen moest bij neerleggen wilde het zijn onafhankelijkheid bekomen.

En het zijn die overeenkomsten die nu misbruikt worden door de Nederlandse politici.
Oud 13 maart 2007, 10:22   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België betaalt alleen wat haar zelf baat. I.t.t. Nederland, weet België haar begroting trouwens niet in toom te houden, de Belgische staatsschuld is een van de hoogste van de EU (procentueel). En dat komt niet door buitenlandse bestedingen, hoor.
Vergeet dat jong.

Belgie betaald veel meer dan je denkt.
Ga anders maar eens opzoeken wat de Schelde overeenkomsten bepalen en waarom Nederland in fout is gesteld met de Ijzeren-Rijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be