Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2007, 07:30   #21
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Dit heb ik me ook weleens afgevraagd. Mijn voorouders komen van het Turkse platteland in het oosten. Ik vraag me af of ze wel arm waren. Ze hadden een eigen kudde schapen en koeien. Ze hadden een stuk grond waarop ze graasden. Ze produceerden hun eigen melk en kaas. Ze maakten hun eigen brood. Ze verbouwden hun eigen groenten. Ze verkochten granen. Er was geen stromend water maar het dorp was langs een stromende rivier gebouwd en er kwam schoon grondwater uit verschillende plaatsen in het dorp. Je hoefde maximaal 100 meter te lopen voor schoon drinkwater. Wat is er mis met dit leven? Het lijkt me best aantrekkelijk.
Maar je ouders zullen toch hun redenen gehad hebben om hun geboorteland te verlaten? Misschien stelt men het Turkse platteland iets te idyllisch voor...
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 17:04   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard turkije: 80 miljoen arme mensen....én moslim...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Roemenië is nog altijd armer dan Turkije, en toch is dat land wél lid van de EU.
Turkije heeft een grootse geschiedenis, een interessante kultuur, en er zijn héél mooie gebieden in dat land.Maar: de Turkse geschiedenis en kultuur is geen Europese, het Ottomaanse Rijk was zelfs een direkte concurrent van de Europeanen.Meer: een doodsvijand.
Vandaag hebben we commerciële verdragen met dat land, en dat is meer dan genoeg.Haal de vos niet in het kiekenkot!
Trouwens, wat mij betreft had Roemenië ook nog wel wat mogen wachten.Dat ze eerst maar proberen goed te draaien met 25, zou ik gezegd hebben.Maar nee! Het zijn er 27 nu...
Als je er ook nog Turkije bijkapt, dan k�*n het niet meer lukken, dan gaan we regelrecht de dieperik in...Het is niet voor niets dat Bush ons (Europa) zo aanspoorde om de Turken binnen te laten.Dat zou ons nog wat meer verzwakken....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 17:09   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Turkije heeft een grootse geschiedenis, een interessante kultuur, en er zijn héél mooie gebieden in dat land.Maar: de Turkse geschiedenis en kultuur is geen Europese, het Ottomaanse Rijk was zelfs een direkte concurrent van de Europeanen.Meer: een doodsvijand.
Vandaag hebben we commerciële verdragen met dat land, en dat is meer dan genoeg.Haal de vos niet in het kiekenkot!
Trouwens, wat mij betreft had Roemenië ook nog wel wat mogen wachten.Dat ze eerst maar proberen goed te draaien met 25, zou ik gezegd hebben.Maar nee! Het zijn er 27 nu...
Als je er ook nog Turkije bijkapt, dan k�*n het niet meer lukken, dan gaan we regelrecht de dieperik in...Het is niet voor niets dat Bush ons (Europa) zo aanspoorde om de Turken binnen te laten.Dat zou ons nog wat meer verzwakken....
Bush die zegt dat eerder omdat hij graag ziet dat de grootmacht Europa aan het Midden-Oosten grenst. Dan heeft hij een goed machtsbuffer. Over Roemenië heb je opzich een punt. Het land had beter kunnen wachten tot het ongeveer op het economisch niveau van Polen zat. Maar ik heb geen bezwaren tegen een toetreding van Turkije. Want wat is Europees? Niet christelijk in ieder geval. Misschien christelijk van karakter, maar dat is dan ook alles. Als Turkije aan álle eisen voldoet, mag het toetreden. Ik vraag me ook af waarom men eigenlijk onderhandelt met Turkije. Het moet simpel zijn: Je accepteert onze voorwaarden of je wordt niet lid.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 23:12   #24
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Bush die zegt dat eerder omdat hij graag ziet dat de grootmacht Europa aan het Midden-Oosten grenst. Dan heeft hij een goed machtsbuffer. Over Roemenië heb je opzich een punt. Het land had beter kunnen wachten tot het ongeveer op het economisch niveau van Polen zat. Maar ik heb geen bezwaren tegen een toetreding van Turkije. Want wat is Europees? Niet christelijk in ieder geval. Misschien christelijk van karakter, maar dat is dan ook alles. Als Turkije aan álle eisen voldoet, mag het toetreden. Ik vraag me ook af waarom men eigenlijk onderhandelt met Turkije. Het moet simpel zijn: Je accepteert onze voorwaarden of je wordt niet lid.
want wat is Europees? In ieder geval niet islamietisch, nog véél minder dan christelijk.Turkije is niet Europees, geografisch niet, behalve Istanboel dan, het voormalige Constantinopel, dat ze eigenlijk aan de Grieken zouden moeten teruggeven, en cultureel nog véél minder, want islamietisch van inborst.Het Ottomaanse rijk heeft tot 2 x toe Europa belaagd, en de hele Balkan eeuwen lang verdrukt.De laatste burgeroorlog in ex-Joegoslavië is een rechtstreeks gevolg van deze moslim-overheersing.De oude haat was door Tito onder de knoet gehouden voor een paar tientallen jaren, waar deze gevoelens zoals in een prespot bleven verder stomen.En toen Tito weg was, vloog het deksel van de prespot, en schuimde de boel over...Turkije binnen de E.U. is gewis het begin van het einde.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 23:19   #25
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
want wat is Europees? In ieder geval niet islamietisch, nog véél minder dan christelijk.Turkije is niet Europees, geografisch niet, behalve Istanboel dan, het voormalige Constantinopel, dat ze eigenlijk aan de Grieken zouden moeten teruggeven, en cultureel nog véél minder, want islamietisch van inborst.Het Ottomaanse rijk heeft tot 2 x toe Europa belaagd, en de hele Balkan eeuwen lang verdrukt.De laatste burgeroorlog in ex-Joegoslavië is een rechtstreeks gevolg van deze moslim-overheersing.De oude haat was door Tito onder de knoet gehouden voor een paar tientallen jaren, waar deze gevoelens zoals in een prespot bleven verder stomen.En toen Tito weg was, vloog het deksel van de prespot, en schuimde de boel over...Turkije binnen de E.U. is gewis het begin van het einde.
Duitsland heeft het grootste gedeelte van Europa maarliefst tweemaal overheerst, en nu is het een van de meest gerespecteerde lidstaten. Zo'n geschiedenis is dus niet een argument. En dan nu over het Islamitische: In Turkije bestaat een veel strenger beleid op het uitoefenen van een geloof dan in de meeste Europese landen. Het wordt strikt beperkt tot het privédomein. Hoofddoeken zijn er uit den boze. Turkije is nog niet klaar, maar op de goede weg.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be