Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2007, 22:12   #21
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heeft iemand last van eventueel smog?
Ik werk ganse dagen buiten, dikwijls hoor ik zeggen in de zomer dat de waarden overschreden zijn en dat je rustig moet blijven en binnen blijven.
Ja oké, ik mag wel mijn kas afdraaien verder in de hitte en de smog. En van die smog voel ik niks, de hitte dikwijls te veel maar dat is dus wat anders.

Bovendien zegt men dat er x zoveel doden zijn van die vervuiling.
Wel hoe weten ze dat?
Steken ze iets in een lichaamsholte om dat te meten of zo?
Nee, dus hoe weten ze dat dan?
Dat wil ik dus graag eens weten...hoe zij dat weten.
Rustig blijven en geen zware arbeid verrichten? Sabine en Frank hebben makkelijk praten, maar maak het uw 'baas' maar eens wijs!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 14:46   #22
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck Bekijk bericht
hahaha 8 uurtjes werken per dag da is een luxe leventje , hier bij ons minstens 10 uur per dag en we spreken nog ni over weekendwerk , ja ik durf dus wel wa rapper rijden om toch nog in de suppermarkt te geraken of ik heb geen eten
Ik werk 0 uur per dag, dat is pas een luxeleven
Oud 19 maart 2007, 14:53   #23
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
constant haast hebben is vluchten voor zijn eigen existentie.
Voor één keer ben ik het zowaar met u eens. Wie had dat ooit gedacht?

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 19 maart 2007 om 14:53.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 15:00   #24
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge moet eens nen afstand van 1000 km afleggen tegen 90 per uur, ...

Tegen da ge halverwege zijt slaat ge gegarandeerd tegen ne verlichtingspaal omdat ge gewoon in slaap zijt gevallen...

in de jaren 70 was 90 verschrikkelijk hard natuurlijk, nen opel GT ne Manta of ne Capri haalden immers met veel moeite en schakelen amper 140 of 160, nu haalt ge met nen Land Rover op uw sloffen 160 per uur (en dan zitte belange nog nie op het einde van uw latijn hij kan nog veel harder... )

We zijn ondertussen 30 jaar verder, in ontwikkeling van motoren, actieve en passieve veiligheidsmaatregelen. kreukelzones, rolkooien, electronisch motormanagement etc...

en gij wilt 90 per uur op de snelwegen invoeren,...
En als ge diezelfde afstand van duizend kilometer met 200 per uur aflegt, is het risico groot dat ge eer ge halverwege zijt om precies dezelfde reden in de eerste de beste verlichtingspaal vliegt.

Als 90 per uur te traag is, dan is meer dan 120-130 per uur te snel. Moest iedereen zich correct aan een maximumsnelheid van 120-130 houden, zoudt ge al hopen minder ongevallen en minder schade hebben.
Oud 19 maart 2007, 15:03   #25
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect Bekijk bericht
Dat heeft helemaal niks met een kick te maken, maar met het feit dat een mens na 8 uur werken en 2 uur in de file te staan zo rap mogelijk op 't gemak in zijne zetel wil zitten.
En ook omgekeerd. Dezelfde mens wil om acht uur 's ochtens op het werk zijn, en liefst stipt.
Oud 20 maart 2007, 01:07   #26
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En als ge diezelfde afstand van duizend kilometer met 200 per uur aflegt, is het risico groot dat ge eer ge halverwege zijt om precies dezelfde reden in de eerste de beste verlichtingspaal vliegt.

Als 90 per uur te traag is, dan is meer dan 120-130 per uur te snel. Moest iedereen zich correct aan een maximumsnelheid van 120-130 houden, zoudt ge al hopen minder ongevallen en minder schade hebben.
Nochtans kent Duitsland drastisch minder doden in het verkeer dan België, zelfs met 200 km/u wat daar helemaal geen uitzondering is.
Wat je er wel niet vindt zijn middenstrookklevers, schoolmeesterkes, ...

In België blijft men de snelheid ondertussen tot het ridicule beperken. Andere landen (waaronder een aantal zg. grote voorbeelden, bv. Zweden) verhogen de laatste jaren de snelheid (Denemarken, Zweden, Luxemburg, Oostenrijk, Italië). De belachelijk lage snelheden in België hebben ondertussen maar weinig resultaat. Er is geen enkele studie die stelt dat de beperking tot 70 de vermindering in het aantal doden in het verkeer verklaard. Er zijn ander factoren die wellicht veel feller meespelen. De auto's zijn ondertussen veel veiliger geworden. Maar we mogen ook niet vergeten dat er in hoog tempo zwarte punten worden weggewerkt wat zeker zijn effect op de verkeersveiligheid heeft.

Voor velen is er ondertussen het misverstand ontstaan dat de maximumsnelheid een soort van richtsnelheid is. Als je zelf 120, of 90 te snel vindt kan je inderdaad trager rijden.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be