Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2004, 20:32   #21
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Nonsens? we zullen eens zien hoe lang het nog zal duren met het Blok als ze in de regering zullen zitten.
Naar mijn weten heeft hyder (of hoe schrijf je het ook weer) ook de Oostenrijkse pers keihard aangepakt.
Jörg Haider heeft gereageerd op lastercampagnes... kritiek kan maar niet met modder gooien en niet onder de gordel slaan
Ach, zit dat zo, als de pers kritisch is over een extreem rechts beleid, is dat dan met modder gooien?
De pers heeft zich daar gedragen als overal!
Grappig deze topic (van een Blokker) gaat over politiekers die journalisten afdreigen. In Oostenrijk hebben ze zelfs nog en stap verder gegaan. 10 tallen journalisten zijn ontslagen uit de ORF omdat ze "te lastig waren" en verschillende kranten hebben ze proberen te saboteren via chantage en schijnprocessen tot zelfs persoonlijke afdreigingen van jawel gezinsleden van journalisten! En vele andere trucjes die eigen zijn aan maffiosi
En net een blokker komt dat hier afdoen als met "de pers die modder gooien" naar Haider.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 20:48   #22
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

giserke daar ging het over laster en eerroof praktisch

zoals gaan skiën in Nasi-Autriche
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 20:52   #23
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
giserke daar ging het over laster en eerroof praktisch

Neen jongen daar gaat het niet over!
Het gaat over het bedrog die hij pleegde met de begrotingscijfers!
En het achterover duwen van belasting geld naar zijn eigen partij! En dat zijn gerechtelijke processen die nu nog aan het lopen zijn!

Daarover schreef de pers!
Oud 21 januari 2004, 20:56   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

daar weten ze alles van in deze regering
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 21 januari 2004, 21:15   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is ook waar
Oud 21 januari 2004, 21:39   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
dat is ook waar
erg hé
pas op voor de plopmuts Paulus
Oud 21 januari 2004, 23:18   #27
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat van politicsinfo.net weet ik niet,
Maar ik ben wel zeer zeker dat journalisten persoonlijk worden afgedregd door de meerderheidspartijen.
Klopt. Persoonlijk vastgesteld ten nadele van Vivant in de weken vòòr 18 Juni.

RD heeft aandelen in een aantal dunbevolkte internetfora, maar da's daar juist een garantie voor volmaakte vrijheid van meningsuiting !

Kan u hetzelfde zeggen over de 'grote' media (waar andere 'jongens' de lakens uitdelen) ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 01:09   #28
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

dat is ook waar
erg hé
ik heb me al altijd zitten afvragen,
Paulus, is hij rechts, links, centraal, of gewoon averechts?
Oud 22 januari 2004, 01:58   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het zou interessant zijn als RD dat hier zelf eens kwam uitleggen...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 12:29   #30
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Uittreksel uit mijn brief aan de vrederechter ter verantwoording van mijn weigering om te stemmen bij de verkiezingen van mei 2003.

"Niemand loochent dat de pers in een democratie een zeer belangrijke taak heeft te vervullen.
De pers wordt dan ook extra beschermd door de grondwetgever.
De Preconstituante heeft de artikels 25, 148 tweede lid, en 150 van de Grondwet voor herziening vatbaar gesteld. Volgens de toelichting gebeurt dit « om de waarborg van de vrijheid van drukpers naar andere informatiemiddelen uit te breiden. » (doc 50 2389/001 van de Kamer op blz. 3)
In het ontwerp zelf klinkt het echter reeds anders voor art. 148 : er wordt alleen nog vermeld dat men het tweede lid wil herzien en hetzelfde geldt voor artikel 150. De wens die wordt uitgedrukt om de waarborgen voor de pers uit te breiden, wordt alleen hernomen bij art. 25.

Wanneer een lid van de oppositie, senator Vandenberghe, echter pleit om art. 25 ook te herzien in functie van de civielrechterlijke aansprakelijkheid om de cascade-aansprakelijkheid uit te schakelen, wat op zichzelf zijn goed recht is, treedt minister Van den Bossche zijn uitspraken bij en hij « erkent dat het voor de constituante een zeer moeilijke oefening zal zijn om art. 25 van de Grondwet te herschrijven » (doc. 2-1549/3 Senaat blz. 35)
De rapporteur van de senaatscommissie, de heer Monfils, lid van de meerderheid in de Senaat, deed in dat verband volgende uitspraak : « Art. 150 kan worden herzien zodat drukpersmisdrijven niet altijd voor het Hof van Assisen behandeld dienen te worden , wat in de praktijk toch nooit het geval is. » (blz. 8 van het reeds geciteerd document Senaat)
Hoe kan ik als kiezer een verantwoorde stem uitbrengen als de regering zelf twee interpretaties openlaat (uitbreiding van bescherming en tegelijk aanpakken van de civielrechterlijke verantwoordelijkheid in eenzelfde artikel) terwijl een lid van de meerderheid door het afschaffen van de Assisenprocedure de bescherming van de pers wil verzwakken.
De eerst betrokkene, de pers zelf, heeft geen enkele bijdrage geleverd om het debat te verduidelijken, de politieke partijen zwijgen in alle talen over de plannen in hun verkiezingscommunicatie.

Ik besef dat ik de stemplicht die de Grondwet mij oplegt naast mij neerleg. Ik besef dat het verkiezingswetboek straffen voorziet bij het niet-naleven van deze plicht. Ik meen echter te hebben aangetoond dat het juist uit respect voor de democratie is dat ik geen stem wil uitbrengen die ik, ondanks de geleverde inspanningen, niet kan motiveren."
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 12:31   #31
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

erg hé
ik heb me al altijd zitten afvragen,
Paulus, is hij rechts, links, centraal, of gewoon averechts?
zou'm het zelf weten?

The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 12:46   #32
Sseppe
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
De paarse regering heeft het niet begrepen op kritische journalisten. Dat is op zich al een uitstervend ras in de modelstaat van Guy Verhofstadt, maar daar komt nog bij dat Verhofstadt, Louis Michel en Steve Stevaert elke kritiek op hun bewind ongewenst en ontoelaatbaar vinden. Bedreigingen en intimidatie van de schaarse lastige journalisten die weigeren in de paarse pas te lopen, zijn schering en inslag.

Zo ondernam het hoofdkwartier van de VLD al herhaalde pogingen om de kritische stem van Luc Van Der Kelen (het laatste nieuws) te smoren. Tevergeefs. Voorlopig. Steve Stevaert drong er dan weer bij de uitgeverij van Gazet van Antwerpenop aan om Roger Van Houtte het zwijgen op te leggen. Van Houtte durft luidop twijfelen aan het beleid van Patrick Janssens en Steve Stevaert. "Steve is god" schreven de lakeien van de macht na 18 mei in De Morgen. En ... aan het woord van "god" mag niet getwijfeld worden.

Het voldende slachtoffer is Jurgen Verstrepen. Verstrepen is de man achter "zwart-wit". Dat geruchtmakende programma werd onder politieke druk afgevoerd bij VTM, en kwam enige tijd terug op Liberty TV onder de nieuwe naam "zwart op wit". Verstrepen is ook geestelijke vader van "politicsinfo.net", een onafhankelijke en zeer interessante webstek over het politieke reilen en zeilen in dit land. Maar, dat Verstrepen zijn kolommen en studio ook openzette voor de "bozen" van het Vlaams Blok, leverde hem heel wat vijanden op. En nu is het dus zo ver.

Een tijdje terug verscheen ergens in een klein berichtje in de krant dat politicsinfo werd overgenomen door de schatrijke Ronald Duchatelet. En ga er nu maar even bij zitten. Ronald Duchatelet is de schatrijke baas van Vivant, het marginale partijtje dat zopas besliste om in een kartel met de VLD naar de verkiezingen te gaan. Duchatelet gaf zopas politicsinfo het fatale nekschot. De onafhankelijke politieke webstek wordt van het net gehaald.

Waarschijnlijk is dat de "deal" achter de schermen, de bruidschat waarmee Ronald Duchatelet zich een toegang forceerde tot de VLD! Alweer een lastige journalist die door Verhofstadt en De Gucht werd uitgeschakeld. De maskers vallen af! Als De Gucht en co. nog eens beginnen te zeveren over "democratie" en "de democratische partijen" kan u maar beter een kotszakje in de buurt hebben.
Als ik vandaag het editoriaal van Luk Van der Kelen lees in HLN heb ik niet den indruk dat het konijn veel indruk op hem heeft gemaakt met zijn dreigementen.
Sseppe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 12:49   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als Vanderkelen zelfs kritiek heeft op paars in de kranten en ook al een paar keer in de zevende dag moet er wel iets van waar zijn...

hij gaat zijn partijkaart toch niet in brand steken...

of is dat telkens maar het topje van de ijsberg
Oud 22 januari 2004, 13:00   #34
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Citaat:
Nonsens? we zullen eens zien hoe lang het nog zal duren met het Blok als ze in de regering zullen zitten.
Naar mijn weten heeft hyder (of hoe schrijf je het ook weer) ook de Oostenrijkse pers keihard aangepakt.
Jörg Haider heeft gereageerd op lastercampagnes... kritiek kan maar niet met modder gooien en niet onder de gordel slaan
zoals Berlusconi zeker ....
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 13:02   #35
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anarchistisch Front - AF
Citaat:

hey mannen! kom eens kijken! Ne anarchist die het internet gebruikt!!!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 13:04   #36
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anarchistisch Front - AF

hey mannen! kom eens kijken! Ne anarchist die het internet gebruikt!!!
behoort dit ook dit de onzin die straks wordt gewist?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 17:35   #37
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
De paarse regering heeft het niet begrepen op kritische journalisten. Dat is op zich al een uitstervend ras in de modelstaat van Guy Verhofstadt, maar daar komt nog bij dat Verhofstadt, Louis Michel en Steve Stevaert elke kritiek op hun bewind ongewenst en ontoelaatbaar vinden. Bedreigingen en intimidatie van de schaarse lastige journalisten die weigeren in de paarse pas te lopen, zijn schering en inslag.

Zo ondernam het hoofdkwartier van de VLD al herhaalde pogingen om de kritische stem van Luc Van Der Kelen (het laatste nieuws) te smoren. Tevergeefs. Voorlopig. Steve Stevaert drong er dan weer bij de uitgeverij van Gazet van Antwerpenop aan om Roger Van Houtte het zwijgen op te leggen. Van Houtte durft luidop twijfelen aan het beleid van Patrick Janssens en Steve Stevaert. "Steve is god" schreven de lakeien van de macht na 18 mei in De Morgen. En ... aan het woord van "god" mag niet getwijfeld worden.

Het voldende slachtoffer is Jurgen Verstrepen. Verstrepen is de man achter "zwart-wit". Dat geruchtmakende programma werd onder politieke druk afgevoerd bij VTM, en kwam enige tijd terug op Liberty TV onder de nieuwe naam "zwart op wit". Verstrepen is ook geestelijke vader van "politicsinfo.net", een onafhankelijke en zeer interessante webstek over het politieke reilen en zeilen in dit land. Maar, dat Verstrepen zijn kolommen en studio ook openzette voor de "bozen" van het Vlaams Blok, leverde hem heel wat vijanden op. En nu is het dus zo ver.

Een tijdje terug verscheen ergens in een klein berichtje in de krant dat politicsinfo werd overgenomen door de schatrijke Ronald Duchatelet. En ga er nu maar even bij zitten. Ronald Duchatelet is de schatrijke baas van Vivant, het marginale partijtje dat zopas besliste om in een kartel met de VLD naar de verkiezingen te gaan. Duchatelet gaf zopas politicsinfo het fatale nekschot. De onafhankelijke politieke webstek wordt van het net gehaald.

Waarschijnlijk is dat de "deal" achter de schermen, de bruidschat waarmee Ronald Duchatelet zich een toegang forceerde tot de VLD! Alweer een lastige journalist die door Verhofstadt en De Gucht werd uitgeschakeld. De maskers vallen af! Als De Gucht en co. nog eens beginnen te zeveren over "democratie" en "de democratische partijen" kan u maar beter een kotszakje in de buurt hebben.
Als ik vandaag het editoriaal van Luk Van der Kelen lees in HLN heb ik niet den indruk dat het konijn veel indruk op hem heeft gemaakt met zijn dreigementen.
het hoeft geen indruk te maken op van der kelen. Het moet alleen maar indruk maken aan de top van de VUM. En als ze daar in slagen, is het dada Lukske!
Oud 22 januari 2004, 21:52   #38
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anarcho
Citaat:

wie weet, die heeft al een paar straffe uitspraken op zijn actief dat hij soms vijanden maakt en dan wordt met stronza gesmeten
Oud 23 januari 2004, 07:03   #39
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ikzelf ga al vanaf mijn 4 jaar skieën in Oostenrijk (in Sölden om precies te zijn)en heb van die Haider toestanden nog niks ondervonden.Wat ik echter des te vaker heb vastgesteld is dat er géén betere mannier is om een "zimmer" vol Oostenrijkers stil te krijgen en het schaamrood op hun wangen te toveren dan eventjes de annexatie van Oostenrijk bij Nazi Duitsland te vermelden.
Oostenrijk is een land met een kulturele rijkdom waar zelfs Frankrijk jaloers op is,het heeft prachtige natuurgebieden en een beleid die deze aktief in stand houdt - om nog maar te zwijgen van hun onbeschrijfelijk uitgebreidde variatie aan onevenaarbare alcoholische dranken.Verder heb ik van de Oostenrijkers niets dan vriendelijkheid ondervonden.Zelfs in het allerslechtste geval zal je ze nooit op een onbeschoftheid betrappen.En er ligt in gans Oostenrijk minder vuil op de straten dan in 1 Brusselse gemeente.We kunnen ervan leren.

Gaat dat nu eindelijk eens gedaan zijn de kleinkinderen te verwijten voor de zonden van hun grootouders????????????
Oud 23 januari 2004, 08:15   #40
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Misschien zou het een goed initiatief zijn wanneer alle reporters die vrij hun mening willen verkondigen een eigen weekblad oprichten.

Het is steeds weer schrijnend te moeten vaststellen dat toch gerennomeerde bladen gelijk bijvoorbeeld Knack, een instrument is van bepaalde politici.

De waarheid wordt in o.a. knack maar al te vaak dwang aangedaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be