Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2007, 21:49   #21
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Jij ziet ze vliegen.

Dat is pas een onderbouwd argument.
Ik zal alvast onthouden dat je het niet eens bent met de stelling die ik boven heb aangeduid.
En dat je dus niet vind dat de media zulke zaken altijd als racistisch bestempeld.
Oud 24 mei 2007, 09:40   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hopelijk sloeg hij al zijn tanden kapot.Dat hij dat geld niet krijgt voor juist een bloedneus of een blauw oog, die smeerlap!
Waarop baseer jij je oordeel?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 09:43   #23
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In het vervolg frieten bakken in varkensvet! Probleem opgelost.
beurk
Oud 24 mei 2007, 10:14   #24
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dit is toch ongeloofelijk.
Ander voorbeeldje;2 kameraden van mij in gent op gentse feesten;vragen er 2 allochtonen voor een sigaret,deze geven ze omdat ze het zaakje niet al te erg vertrouwden.Niets aan de hand,ze gaven hen een sigaret en oef dachten ze,we zijn er vanaf tot nog geen 5 min later ze opnieuw een sigaret vroegen en ze wilde echt geen problemen natuurlijk en wilden hen toch nog een 2de laatste sigaret geven maar wat gebeurt er;yep,de lieve allochtoontjes trokken het pakje sigarretten uit z'n handen en waren er mee weg.

Mooi om zien hoe men hier steeds allochtonen verdedigd zelfs al zijn ze in de fout.
Was het een pakske Marlboro ???
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:41   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Man sloeg allochtoon voor enkele frietjes

MALDEGEM/OOSTKAMP - De correctionele rechtbank in Brugge heeft 49-jarige J.P.B. uit Maldegem veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijke celstraf voor opzettelijke slagen en verwondingen. Op 5 december 2004 kreeg J.P.B. het in frituur City I in de Kortrijksestraat aan de stok met een allochtone man uit Oostkamp.
J.P.B. ging met de man naar buiten waar hij hem een flink pak slaag verkocht. Volgens de veroordeelde had de man dat zelf uitgelokt. De allochtoon zou een aantal frieten uit zijn bakje hebben genomen en hem lastig hebben gevallen met zijn geloof. Daarop zou hij hem ,,onder zachte dwang'' naar buiten hebben geleid. De rechtbank volgde deze redenering niet en zegt dat er geen sprake kan zijn van uitlokking. Verschillende getuigen konden dat trouwens bevestigen. J.P.B. is veroordeeld tot zes maanden met uitstel en een boete van 275 euro. Aan het slachtoffer moet hij 500 euro schadevergoeding betalen.
-------------

Stel je voor, je staat wat frietjes te eten, iemand komt frieten uit je bak stelen. Je doet een opmerking en vraagt excuses, maar je krijgt het tegenovergestelde resultaat en deze persoon nodigt je uit om buiten het 'even uit te vechten'. Hoe veel mensen kunnen het hoofd koel houden? 10% 30% 50%? En dit ongeacht of je autochtoon of allochtoon bent...

Stel je voor, je steelt frieten uit iemand anders zijn bakje. Die doet een opmerking, en je nodigt hem uit om dat even met de vuist te regelen. Na het gevecht krijg je nog gelijk van de rechter ook en nog wat geld...

Nog eens een bewijs dat ons gerecht totaal zich niet kan en wil inleven in een dagdagelijkse situatie. Het gerecht zou eerder op volgende manier moeten denken:
wie is de aanstoker? Ik herinner me nog goed dat amper 10 �* 20 jaar geleden de kinderen die de ruzie waren begonnen werden gestraft. Maar, deze waarde bestaat niet meer.

Als er iemand met zijn vuile fikken in mijn pakske frieten komt zitten krijgt hij het meteen ingtegraal in zijne smiekel en er nog wat kletsen bij, ik kan er niet tegen als ze mij storen bij het eten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:43   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
leg uit AUB" tever"

Met uw fikken in mijn pakske frieten zitten bv,
Oud 24 mei 2007, 10:44   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Gelukkig dat het allochtonen waren, een blanke had hem neergestoken zie maar in Oostende.

Als je even wil veralgemenen dan doe je maar gerust verder, dan gebruik ik ook even van die simpele argumenten die nergens op slaan.
Jij zou vast en zeker die gast nog trakteren op een groot pak met mayonaise en een kalkoensatéke zeker, ...

verdoeme zeg, ik krijg er honger van,
Oud 24 mei 2007, 10:46   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarop baseer jij je oordeel?
500 € is veel geld voor alleen maar ne bloedneus en een blauw oog, niet ?

ik vind dat er dan toch ook wel wat tanden enzo mogen loszitten, ge moet waar voor uw geld krijgen hé,
Oud 24 mei 2007, 10:58   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Was het een pakske Marlboro ???
Ongeloofelijk!! En natuurlijk kwam dat niet op 't TVjournaal van de rooie tv? Een schande!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2007 om 11:00.
Oud 24 mei 2007, 23:02   #30
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Man sloeg allochtoon voor enkele frietjes

MALDEGEM/OOSTKAMP - De correctionele rechtbank in Brugge heeft 49-jarige J.P.B. uit Maldegem veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijke celstraf voor opzettelijke slagen en verwondingen. Op 5 december 2004 kreeg J.P.B. het in frituur City I in de Kortrijksestraat aan de stok met een allochtone man uit Oostkamp.
J.P.B. ging met de man naar buiten waar hij hem een flink pak slaag verkocht. Volgens de veroordeelde had de man dat zelf uitgelokt. De allochtoon zou een aantal frieten uit zijn bakje hebben genomen en hem lastig hebben gevallen met zijn geloof. Daarop zou hij hem ,,onder zachte dwang'' naar buiten hebben geleid. De rechtbank volgde deze redenering niet en zegt dat er geen sprake kan zijn van uitlokking. Verschillende getuigen konden dat trouwens bevestigen. J.P.B. is veroordeeld tot zes maanden met uitstel en een boete van 275 euro. Aan het slachtoffer moet hij 500 euro schadevergoeding betalen.
-------------

Stel je voor, je staat wat frietjes te eten, iemand komt frieten uit je bak stelen. Je doet een opmerking en vraagt excuses, maar je krijgt het tegenovergestelde resultaat en deze persoon nodigt je uit om buiten het 'even uit te vechten'. Hoe veel mensen kunnen het hoofd koel houden? 10% 30% 50%? En dit ongeacht of je autochtoon of allochtoon bent...

Stel je voor, je steelt frieten uit iemand anders zijn bakje. Die doet een opmerking, en je nodigt hem uit om dat even met de vuist te regelen. Na het gevecht krijg je nog gelijk van de rechter ook en nog wat geld...

Nog eens een bewijs dat ons gerecht totaal zich niet kan en wil inleven in een dagdagelijkse situatie. Het gerecht zou eerder op volgende manier moeten denken:
wie is de aanstoker? Ik herinner me nog goed dat amper 10 �* 20 jaar geleden de kinderen die de ruzie waren begonnen werden gestraft. Maar, deze waarde bestaat niet meer.

Zucht, wat n gezaag.

Trouwens, leer lezen! Waar staat dat de allochtoon hem uitnodigde om het uit te vechten? In het artikel staat dat hij hem 'onder zachte dwang naar buiten uitnodigde'.

En verder, laat de rechtspraak over aan diegenen die er jaren voor studeerden.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be