Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2004, 22:35   #21
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Scheer uw baard af, laat een tatoeage maken op uw baardlijn, (een opeenvolging van kruisjes) en laat dan opnieuw uw baard groeien om het geloofssymbool te verbergen. Dan hebt u meteen het bewijs dat u een anti-religieuze baard hebt.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 23:42   #22
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

[quote="Seba"]
Citaat:
Tegen een ongeremde immigratie zijn, tegen een opgedrongen multiculturele samenleving zijn, kritisch beoordelen van allochtonen heeft niks te maken met racisme of discriminatie. Als je denkt van wel ben je het zoveelste slachtoffer van politiek-correcte politicie die deze begrippen gemanipuleerd hebben om elke kritiek de kop in te drukken.
en wat hebben baarden daar in hemelsnaam mee te maken?

Moet je daarom zes uur wachten, om eens komen na te trappen en alles uit zijn context te halen? Zielig ventje toch. Ik gaf enkel mijn reactie op het volgende:

Citaat:
Idd... nu lees ik hier toch ook nogal wat tegenstrijdigheden... Plots is iemand van het VB voor gelijkheid, vrede, tegen discriminatie...
Oud 23 januari 2004, 00:44   #23
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoofddoeken daarentegen zijn een duidelijk vestimentair signaal, een soort uniform waarmee de draagsters ervan een bepaald standpunt wensen uit te dragen. Sikh-tulbanden hebben daarentegen een zeer praktische functie: de mannen mogen nooit hun haar afknippen en met een tulband blijft de hele boel tenminste netjes in de hand, het is geen signaal van "ik ben een Sikh" of "ik ben de enige eerbare persoon in de buurt", maar een signaal van "lang haar is lastig en dit is de netste oplossing".
Dat is het ultiemste bewijs van de diepe haat tegenover alles wat Islamitisch is.
Zo'n marginale uitleg, ik hoop dat hier geen sikh rondloopt.

Wil je mij dan uitleggen waarom ze een helm weigeren? Eventjes in de gang van je huis de tulband uitdoen en snel een help opzetten zal NIEMAND zien hoor

Natuurlijk is de tulband een religieus symbool.

Enfin, gastjes die hun klak moeten afzetten in de klas. Hier zit de oplossing!!! Laat je haar lekker groeien en doe een klak op en zeg tegen de leerkracht "donder op, mijn klak is de netste oplossing om mijn lang haar te verbergen"
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 00:59   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Citaat:
Hoofddoeken daarentegen zijn een duidelijk vestimentair signaal, een soort uniform waarmee de draagsters ervan een bepaald standpunt wensen uit te dragen. Sikh-tulbanden hebben daarentegen een zeer praktische functie: de mannen mogen nooit hun haar afknippen en met een tulband blijft de hele boel tenminste netjes in de hand, het is geen signaal van "ik ben een Sikh" of "ik ben de enige eerbare persoon in de buurt", maar een signaal van "lang haar is lastig en dit is de netste oplossing".
Dat is het ultiemste bewijs van de diepe haat tegenover alles wat Islamitisch is.
Zo'n marginale uitleg, ik hoop dat hier geen sikh rondloopt.

Wil je mij dan uitleggen waarom ze een helm weigeren? Eventjes in de gang van je huis de tulband uitdoen en snel een help opzetten zal NIEMAND zien hoor

Natuurlijk is de tulband een religieus symbool.

Enfin, gastjes die hun klak moeten afzetten in de klas. Hier zit de oplossing!!! Laat je haar lekker groeien en doe een klak op en zeg tegen de leerkracht "donder op, mijn klak is de netste oplossing om mijn lang haar te verbergen"
Klopt, dan laten ze hun haar groeien om religieuze redenen.
Ik hoop dat voor de moslima niet de reden is waarom ze een hoofddoek dragen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 01:06   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Het tij is aan het keren. Eindelijk. We hebben deze achterlijke rommel lang genoeg getolereerd.
Ha!Welpje, stappen jullie het af bij 't zwartblok?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 07:51   #26
Herbert
Vreemdeling

Standaard

De uiterlijke kenmerken van een moslimman zijn de baard en het meestal witte petje.
Eerst het petje. Volgens Abu Kabsha (Radhiallaahu Ánhu) moet het petje rond en wit zijn .(Mirqaat vol.8 pg.246)
Waarom? Omdat de eerste volgelingen / strijdmakkers van Mohammed het droegen.En omdat dat net iets is dat heidenen niet dragen. Je mag als moslim niet een ongelovige imiteren.
Mohammad had waarschijnlijk een tulband op. Dat mag dus ook, want als moslim moet je de profeet volgen. (Over tulband zie Bukhari 1;56)

Een baard is verplicht.Omdat:
1.Allah heeft de baard niet voor niets geschapen. De baard afscheren is een belediging voor Allah, want je zou twijfelen aan zijn volmaaktheid.
2.Een moslimman moet een echte man zijn, zonder baard zou een man een hermafrodiet zijn.
3.De meeste ongelovigen hebben geen baard. Als moslim mag je immers nooit een ongelovige immiteren.
Maar er zijn toch ook ongelovigen die hun baard laten staan?
Ja, daarom moet je bovenlip wel geschoren worden. Dat doet een ongelovige met baard niet.
4.De profeet Mohammed had een baard en als moslim ben je verplicht de profeet in alles te volgenQuran 4:59,8:24, 33:21, 59:7)
De baard moet echter wel langer dan een vuist zijn.

Lees meer over de baard: http://www.islam.tc/beard/beard.html
Herbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 09:46   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Willen de anti-baard aanhangers hier mij een keertje uitleggen hoe zij gaan achterhalen welke baardmens dat uit religieuze redenen doet en welke niet?

De tegenpool van de Taliban is dan wel een tegenpool, maar even extremistisch, hoor.
Oud 23 januari 2004, 12:24   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herbert
De uiterlijke kenmerken van een moslimman zijn de baard en het meestal witte petje.
Eerst het petje. Volgens Abu Kabsha (Radhiallaahu Ánhu) moet het petje rond en wit zijn .(Mirqaat vol.8 pg.246)
Waarom? Omdat de eerste volgelingen / strijdmakkers van Mohammed het droegen.En omdat dat net iets is dat heidenen niet dragen. Je mag als moslim niet een ongelovige imiteren.
Mohammad had waarschijnlijk een tulband op. Dat mag dus ook, want als moslim moet je de profeet volgen. (Over tulband zie Bukhari 1;56)

Een baard is verplicht.Omdat:
1.Allah heeft de baard niet voor niets geschapen. De baard afscheren is een belediging voor Allah, want je zou twijfelen aan zijn volmaaktheid.
2.Een moslimman moet een echte man zijn, zonder baard zou een man een hermafrodiet zijn.
3.De meeste ongelovigen hebben geen baard. Als moslim mag je immers nooit een ongelovige immiteren.
Maar er zijn toch ook ongelovigen die hun baard laten staan?
Ja, daarom moet je bovenlip wel geschoren worden. Dat doet een ongelovige met baard niet.
4.De profeet Mohammed had een baard en als moslim ben je verplicht de profeet in alles te volgenQuran 4:59,8:24, 33:21, 59:7)
De baard moet echter wel langer dan een vuist zijn.

Lees meer over de baard: http://www.islam.tc/beard/beard.html
Zoiets dus, met een wit potsje of tulband?
Oud 23 januari 2004, 13:51   #29
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

LOL!
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 14:33   #30
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Hoe zit het met de Joodse mannen?

Ik hoop dat er een Joodse-Islamitische alliantie groeit die fel zal protesteren tegen die onnozelheden!
Oud 23 januari 2004, 15:06   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat er een Joodse-Islamitische alliantie groeit die fel zal protesteren tegen die onnozelheden!
Tiens, ineens vind hij de Joden weer sympathiek. Tot voor kort zag hij ze liever in stukken gereten in autobussen en pizzeria's.
Oud 23 januari 2004, 15:07   #32
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Bewijs graag...

Ben jullie valselijke beschuldigingen meer dan beu!
Oud 23 januari 2004, 15:25   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs graag...

Ben jullie valselijke beschuldigingen meer dan beu!
Ik ga niet beginnen zoeken onder de duizenden berichten, maar ik herrinner mij zeer goed dat jij de zelfmoordaanslagen goedpraatte en dat je onze Joden hier in België ervan beschuldigde allemaal zionisten te zijn(terwijl dat precies een compliment hoort te zijn, maar da's weer een andere discussie).

Dus: wanneer je zo'n berichten plaatst en zo'n discussies houdt, dan moet je daarna niet gaan klagen als het terugketst in je smoel. Ik zou zeggen, blij dat je er tenminste over bent beginnen nadenken.
Oud 23 januari 2004, 15:28   #34
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onze "onnozelheid" is een reactie op die van jullie. Net als ons "racisme".

Je krijgt wat je geeft.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 15:28   #35
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Goed idee!!
Oud 23 januari 2004, 16:18   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Willen de anti-baard aanhangers hier mij een keertje uitleggen hoe zij gaan achterhalen welke baardmens dat uit religieuze redenen doet en welke niet?

De tegenpool van de Taliban is dan wel een tegenpool, maar even extremistisch, hoor.
Wanneer wordt deze "Taliban" geschoren?
(Denert, nù Liberaal Appèl, voor wie hem niet herkend had)

Oud 23 januari 2004, 23:23   #37
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

[quote="griffin"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
zeg maar gewoon enkel tgo het Blok! ik heb je nog niet veel tegen andere partijen horen argumenteren! En waar blazen het Blok warm en koud?

Hier wordt gepleit TEGEN ongelijkheid, discriminatie, geweld. In de discussie een eindje verder pleiten uw medestanders net voor afschaffing van de racismewet, wapenwet,... Ik word het moe om hier telkens weer dezelfde nonsens te horen te krijgen alsof je uit de lucht blijft vallen zu...
Of zijn jullie principes ook relatief misschien?
Toch vind ik het nodig nog eens te proberen :
Kan jij je inbeelden dat er mensen zijn die gelijkheid en mensenrechten vooropstellen en toch die verdomde racismewet willen afgeschaft zien?
Ik vraag me trouwens af waarom alle VB-stemmers worden vergeleken met geweldenaars of dat ze voor discriminatie zouden zijn, het tegendeel is waar : indien men in onze maatschappij wil "meedraaien" is het nodig dat allochtonen zich aanpassen juist om discriminatie te voorkomen.
Wanneer men 2 verschillende groepen mensen samenbrengt zullen er altijd spanningen zijn, daarvoor zijn niet alleen "racisten" nodig.
Wat de racismewet betreft : iedereen die nu een licht afwijkende mening vertoont , wordt aangepakt ! Neem Kardinaal Joos : er werd verschillende keren klacht neergelegd voor een méning !! Of die mening nu juist of fout is , doet er zelfs niet toe . Hij heeft helemaal niets gedaan , behalve iets gezegd : men kan zich terecht afvragen hoe homo's geschaad zijn door de mening van één man.
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 23:29   #38
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het plaatsen van een quote duidelijk nog niet onder de knie
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 00:07   #39
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Wanneer wordt deze "Taliban" geschoren?
(Denert, nù Liberaal Appèl, voor wie hem niet herkend had)

lol, was diee niet eerst naar het Blok overgestapt?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 07:54   #40
Hilde Dillen
Partijlid

Standaard

[quote="Laudi ! Neem Kardinaal Joos : er werd verschillende keren klacht neergelegd voor een méning !! Of die mening nu juist of fout is , doet er zelfs niet toe . Hij heeft helemaal niets gedaan , behalve iets gezegd : men kan zich terecht afvragen hoe homo's geschaad zijn door de mening van één man.[/quote]

Misschien enkele vrouwen toch wel Laudi...

Al bij al, er zit een halve waarheid in wat Joos verkondigde. Gedeeltelijk heeft hij wel ergens gelijk. Maar nu en dan schiet kardinaal Joos niet met het spreekwoordelijke spek meer, maar met hele varkens vond ik persoonlijk.
Hilde Dillen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be