Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 januari 2004, 22:30   #21
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Als we het splitsen. Dan kunnen we alles ontmantelen.
We moeten ten alle prijzen het Belgisch sociaal unicum behouden, en door te splitsen loopt dit gevaar, want dan komt er wss 'iedereen voor zijn eigen' en 'geen solidariteit' politiek meer...
§tijn is offline  
Oud 26 januari 2004, 14:08   #22
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Aandacht!

Onze site heeft nu ook een forum & een poll!

www.jongsolide.tk
§tijn is offline  
Oud 26 januari 2004, 14:13   #23
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

*spam spam spam spam spam bacon and spam eggs spam spam spam*

(even inhoudelijk dan maar: waarom alles zo ver opsplitsen tot er niks meer overblijft als we straks één Europa moeten vormen? )

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 26 januari 2004, 14:22   #24
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het niet spam, maar als kleintje kun je amper publicitiet maken in dit land, dus het is geen spam...

En SoLiDe is tegenstander voor verdere regionaliseringen, want idd, waarom alles splitsen om dan een ééngemaakt Europa te verkrijgen...
§tijn is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:14   #25
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SH85
Ik vind het niet spam, maar als kleintje kun je amper publicitiet maken in dit land, dus het is geen spam...

En SoLiDe is tegenstander voor verdere regionaliseringen, want idd, waarom alles splitsen om dan een ééngemaakt Europa te verkrijgen...
Waarom nog naar school gaan? Morgen knalt er een meteoor op de aarde en is het allemaal tijdverlies gebleken...

Gelieve dus te redeneren vanuit een hic et nunc-kader en niet vanuit "binnen twintig jaar"-vooronderstellingen zonder enige garantie of zekerheid.
zorroaster is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:17   #26
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
We zijn zeer duidelijk:
GEEN verdere regionaliseringen meer.
De zoveelste nep-federalist dus. U kan zich aansluiten bij die andere "federalisten" zoals B-Plus en Rudy van Nespen die wel beweren dat zij voor de federale staat zijn, maar in geen geval bevoegdheden willen afdragen aan het regionale niveau, a priori uitgesloten. Herfederaliseringen daarentegen, daar moet dringend werk van gemaakt worden!

Dit is natuurlijk een goed vermomde vorm van unitair belgicisme: Wie echt federalist is, legt zich evengoed neer bij regionaliseringen als federaliseringen.

Overigens, ik heb uw nick nog al eens ergens tegengekomen toen je druk reclame aan het maken was voor de BUB-jongeren. Hoe verklaar je dat?
zorroaster is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:18   #27
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tiens, moet u me toch eens uitleggen waarom uw voorzitter, Hendrik-Jan Ombelets, op 18 mei jongstleden verklaarde op de N-VA te stemmen voor de Senaat?
zorroaster is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:19   #28
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Waarom nog naar school gaan? Morgen knalt er een meteoor op de aarde en is het allemaal tijdverlies gebleken...

Gelieve dus te redeneren vanuit een hic et nunc-kader en niet vanuit "binnen twintig jaar"-vooronderstellingen zonder enige garantie of zekerheid.
Ik schat de kansen op een echt ééngemaakt Europa duizenden malen hoger in dan de kans op een meteorietinslag in de komende twintig jaar.
[size=1]Tenzij u al een meteoor zou hebben waargenomen die uw richting uitkomt, natuurlijk. [/size]

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:21   #29
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

Ik schat de kansen op een echt ééngemaakt Europa duizenden malen hoger in dan de kans op een meteorietinslag in de komende twintig jaar.
[size=1]Tenzij u al een meteoor zou hebben waargenomen die uw richting uitkomt, natuurlijk. [/size]
Dan weet je ofwel erg weinig van politiek ofwel erg weinig van astronomie.... Of beide, natuurlijk.
zorroaster is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:30   #30
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

* Onze Voorzitter, H.J. Ombelets is een oud-VU'er, maar dat is voltooid verleden tijd
* Ik ben nog ondervoorzitter geweest van de BUB-jongeren, vandaar dus...
* Laten we liever niet beginnen met zulke gissingen 'wat er zal er zijn binnen 20 jaar', daar heeft niemand baat bij...
* SoLiDe is helemaal niet unitaristisch, we vinden dat extreme oplossingen zoals unitarisme en seperatisme uit de boze zijn. Ons huidig federalisme is ontoerijkend en moet nog verder op punt worden gezet.. Maar verdere regionalisering vanuit de mentalitiet 'als we economie regionaliseren zijn er geen werkloze meer' is uiterst stupide. Wij zijn van mening dat regionaliseringen ook voltooid verleden tijd zijn. En vriendschap tussen beide gemeeschappen mag toch. Het is precies: als je sympathie betuigd aan de andere taalgemeenschap dat je al een doorwinterde belgicist bent....
§tijn is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:31   #31
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dan weet je ofwel erg weinig van politiek ofwel erg weinig van astronomie.... Of beide, natuurlijk.
http://www.solarviews.com/eng/comet/appendc.htm
http://seds.lpl.arizona.edu/nineplan...eteorites.html

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:33   #32
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

http://www.solarviews.com/eng/comet/appendc.htm
http://seds.lpl.arizona.edu/nineplan...eteorites.html
Daar ben je niet zoveel mee hoor. Herinner u de enorme meteoor die enkele jaren geleden tussen aarde en maan doorglipte en pas werd opgemerkt toen hij al gepasseerd was!

Hoe ga je dan de kans op een meteoor kunnen berekenen op twintig lange jaren?
zorroaster is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:36   #33
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zoveelste nep-federalist dus. U kan zich aansluiten bij die andere "federalisten" zoals B-Plus en Rudy van Nespen die wel beweren dat zij voor de federale staat zijn, maar in geen geval bevoegdheden willen afdragen aan het regionale niveau, a priori uitgesloten. Herfederaliseringen daarentegen, daar moet dringend werk van gemaakt worden!
Het blijft nog steeds federalisme, trouwens het strijddoel van de VU was tevens ook federalisme...

Citaat:
Morgen wordt Geert Boeurgois wel mss omvergereden, en misschien krijgt de NVA geen verkozen meer. Frieda is gefrustreerd en pleegt zelfmoord, geen charimatische figuren meer, de partij loop leeg, de nva wordt ontbonden enz.....
§tijn is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:39   #34
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
* Onze Voorzitter, H.J. Ombelets is een oud-VU'er, maar dat is voltooid verleden tijd
* Ik ben nog ondervoorzitter geweest van de BUB-jongeren, vandaar dus...
* Laten we liever niet beginnen met zulke gissingen 'wat er zal er zijn binnen 20 jaar', daar heeft niemand baat bij...
* SoLiDe is helemaal niet unitaristisch, we vinden dat extreme oplossingen zoals unitarisme en seperatisme uit de boze zijn. Ons huidig federalisme is ontoerijkend en moet nog verder op punt worden gezet.. Maar verdere regionalisering vanuit de mentalitiet 'als we economie regionaliseren zijn er geen werkloze meer' is uiterst stupide. Wij zijn van mening dat regionaliseringen ook voltooid verleden tijd zijn. En vriendschap tussen beide gemeeschappen mag toch. Het is precies: als je sympathie betuigd aan de andere taalgemeenschap dat je al een doorwinterde belgicist bent....
* Maar hij symphatiseert blijkbaar nog stevig met de N-VA in de tegenwoordige tijd...
* Ach zo. De BUB zendt zijn zonen uit, een tactiek die de VU in de jaren '90 ook succesvol beoefende. Uitkijken dus...
* U was diegene die afkwam met "Europa wordt binenkort één, dus...", dus is het wel aan u om van dat soort gissingen en luchtfietserij af te stappen.
* U sluit regionaliseringen bij voorbaat uit, maar wil wel sleutelen aan het federale systeem. Maak me dan niet wijs dat u geen belgicist bent dan, als u alleen maar herfederaliseringen bepleit.
Verder maakt u beter uw eigen argumenten dan die van anderen. Ik noch de N-VA hebben ooit beweerd dat regionaliseringen alle werkloosheid zullen oplossen.
Ik heb eveens symphatie en respect voor alle taalgemeenschappen ter wereld, maar dat maakt me nog niet minder separatist.
zorroaster is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:40   #35
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Morgen wordt Geert Boeurgois wel mss omvergereden, en misschien krijgt de NVA geen verkozen meer. Frieda is gefrustreerd en pleegt zelfmoord, geen charimatische figuren meer, de partij loop leeg, de nva wordt ontbonden enz.....
Je hebt écht niet door dat ik dat postte om de irrelevantie jouw belachelijke "Europa wordt één, dus niet meer federaliseren"-slogannetje te ontkrachten?
zorroaster is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:45   #36
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar ben je niet zoveel mee hoor. Herinner u de enorme meteoor die enkele jaren geleden tussen aarde en maan doorglipte en pas werd opgemerkt toen hij al gepasseerd was!

Hoe ga je dan de kans op een meteoor kunnen berekenen op twintig lange jaren?
Ik hou alleen rekening met meteorieten die een mogelijk "extinction event" risico met zich meebrengen. Maar misschien moeten we inderdaad meer geld stoppen in het detecteren van meteorieten en de Hubble Space Telescope niet zomaar opgeven om mensen naar Mars te kunnen sturen! (en ik ga het hierbij laten, want anders blijven we mijlenver van het topic af discussiëren )

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 26 januari 2004, 15:56   #37
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

sommige seperatisten noemen zichzelf zo, terwijl ze eigenlijk confederalist zijn en of dergelijke

En een eengemaakt Europa is toch niet helemaal ver verwijderd, het is ondenkbaar om te denken, dat Europa één dag op de ander verdwijnd, de band is té sterk...
En laten we ons maar stoppen met deze waanvoorstellingen over metorieten en dergelijke

Trouwens, ik ben niet uitgezonden door de BUB
§tijn is offline  
Oud 26 januari 2004, 16:00   #38
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een eengemaakt Europa is toch niet helemaal ver verwijderd, het is ondenkbaar om te denken, dat Europa één dag op de ander verdwijnd, de band is té sterk...

Regionalisering en Europese eenmaking sluiten elkaar toch ook niet automatisch uit! Ik begrijp niet dat een toekomstig eengemaakt Europa een argument kan zijn voor een Belgie waar niets meer mag geregionaliseerd worden. Een eengemaakt Europa zou tot gevolg kunnen hebben dat de Belgische federale overheid een heel aantal bevoegdheden moet afdragen aan Europa, het zou mij echter sterk verbazen dat Vlaanderen haar bevoegdheden die ze federaal niet kon realiseren plots wel op Europees niveau zou kunnen bereiken.
alpina is offline  
Oud 27 januari 2004, 15:08   #39
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Maar terug even op de kwestie: Hoe rechtvaardigt Solide zichzelf? Welk uniek project meent zij aan te bieden aan de kiezer, welk onderdeel van het politiek spectrum is haar nest?

Het zogenaamde links-liberale veld wordt door Spirit en de VLD gedeeld. Het centrum is overbevolkt met CD&V, VLD en SP.A die allemaal ideologisch naar elkaar toekruipen.

Waar profileert Solide zich? Wat is haar uniek formule, haar "unique selling position"? Die van Groen! is ecologisme, die van de N-VA het Vlaams-nationalisme, die van het Blok de harde vreemdelingenaanpak.

Denk daar eens over na, misschien kom je dan tot de conclusie waarom Solide na 10 jaar tijd nog geen stap verder is dan toen ze begon. Opbouwen is goed, maar na tien jaar nog altijd geen steen op de andere krijgen is wat veel van het goede.
zorroaster is offline  
Oud 28 januari 2004, 16:47   #40
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

SoLiDe

*paars
*sociaal-liberaal en niet links-liberaal van spirit (waar de nadruk ligt op links...)
*volledig zelfstandig, keen kartel
*positieve protesstem
*dynamisch
*"Klein Maar Fijn"
§tijn is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be