Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2004, 00:04   #21
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Back on topic nu, ik denk ook dat 'het Westen' de moslims/migranten zal laten vallen, voor de simpele reden dat ze nu niet genoeg opbrengen.
Ik zie nog een groot conflict komen tussen Europa en de Islamitische wereld. In dat scenario verwacht ik dat wij, het Westen, politieke ideeën zullen halen uit Azië, daar staat er namelijk veel te gebeuren : Economische opkomst, politiek multipolaire situate, groeiende macht op alle fronten, ... .
Al ooit zelf in Zuid-Oost Azie of China geweest? Wat je daaruit kunt leren is hoe het vooral niet moet. Overpopulatie, corruptie op grote schaal, milieuvervuiling ten top. Een economische groei die trouwens enkel ten goede komt aan een heel kleine elite ter plaatse. Ze stevenen daar af op een regelrechte ecologische ramp. Sars verleden jaar en de aanpak van de vogelpest nu zijn daar al de eerste voorbodes van.
Een tijd geleden (kan al twee jaar geleden zijn ondertussen, weet het niet precies) was er in het nieuws een reportage over zandstormen. Zandstormen zijn een probleem in China. En op National geografic was er een tijd geleden een reportage over overstromingen in China. Had allemaal met milieubeleid te maken.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 10:04   #22
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uwagan
Al ooit zelf in Zuid-Oost Azie of China geweest? Wat je daaruit kunt leren is hoe het vooral niet moet. Overpopulatie, corruptie op grote schaal, milieuvervuiling ten top. Een economische groei die trouwens enkel ten goede komt aan een heel kleine elite ter plaatse. Ze stevenen daar af op een regelrechte ecologische ramp. Sars verleden jaar en de aanpak van de vogelpest nu zijn daar al de eerste voorbodes van.
Hmm, nogal pessimistisch imo. Ik ben de laatste jaren een paar
keer ginder geweest en ik denk dat dit een stadium is waar
ze doorheen moeten. Overigens komt de economische groei
echt wel vele mensen ten goede maar vooral dan diegenen in
de verstedelijkte gebieden.
Zij maken ginder nu mee wat wij hier 40/50 jaar geleden meemaakten.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 01:02   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Ne Marokkaan van hier en ene van ginder daar kan ik nog wel aan uit, maar aan die dubbele dinges... dat is mij wat teveel gevraagd.

Kan dat dat de Marokkanen meervoudig stemrecht hebben? Ze mogen hier stemmen en ze mogen ginder stemmen?
Ja. De dubbele nationaliteit kan. Abu Jah Jah heeft zowel de Belgische als de Libanese nationaliteit. En dan met een onschuldig onnozel gezicht zeggen dat hij een burger is zoals iedereen. In 2Vandaag spraken ze ook over migranten van de derde generatie die de dubbele nationaliteit hebben. Maar de Marrokaanse overheid doet moeilijk. Over stemrecht hebben ze in de uitzending niets gezegd. Maar de Marrokaanse wet voor echtschijding geldt wel voor vrouwen met de Nederlands/Marrokaanse nationaliteit. Haar man kan haar dan verstoten ondanks haar Nederlands paspoort. Daar ging die reportage over. Die éne allochtoon zei dat hij ieder jaar naar Marroko reisde en dat zijn Marrokaans paspoort dan handig was. Die meisjes in Iran in de Belgische ambasade die volgens de Belgische wet ontvoerd werden door hun vader hadden ook de dubbele nationaliteit.
Stefanieke,
overgewaaid van RDV??

Die dubbele nationaliteit, alle kinderen van griekse vaders hebben die bvb... Dat is mogelijk met héél veel landen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 21:50   #24
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stefanieke,
overgewaaid van RDV??

Die dubbele nationaliteit, alle kinderen van griekse vaders hebben die bvb... Dat is mogelijk met héél veel landen.
??? 't Probleem is dat Marrokaans familierecht. Een allochtone vrouw die in Nederland geboren en opgegroeid is, ze kan zelfs zéér goed geïntegreerd zijn, kan dan verstoten worden door haar man. Dat was 't probleem. Wat Grieken daarmee te maken hebben, snap ik niet. Griekenland is lid van de EU en dat familierecht kan in de EU niet. Er bestaan voorwaarden voordat een land tot de EU kan toetreden. Ik snap trouwens niet waarom dat ge Grieken noemt. Of kunnen andere EUburgers van buiten België dat niet dan? Hoedanook, dat heeft er niets mee te maken, want geen enkel EUland heeft dat soort familierecht. D�*�*r gaat het om. Ik zie niet in wat die Grieken daarmee te maken hebben. Misschien dat daar ook wel problemen zijn, maar daar heb ik nog nooit iets van gehoord en dat moet dan maar in een andere draad besproken worden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 22:02   #25
Suetonius
Partijlid

Suetonius's schermafbeelding

Standaard

onze toekomst ziet er globaal gezien niet zo rooskleurig uit:

op 2 fronten zullen wij ons moeten handhaven. 1) ik voorspel dat het moslimterrorisme nog fel zal toenemen en dat de ver-van-ons-bed show wel eens gevaarlijk dichterbij zou kunnen komen. Een nog groter conflict kan het gevolg zijn als je dan bedenkt dat er in Lybië kernwapens zijn en in hele het midden oosten wsl nog massavernietigingswapens...........
2) een tweede conflict zullen wij moeten uitvechten tegen het 'gele gevaar',maar op een heel ander gebied. Wij zullen politiek en economisch moeten zorgen de sterkste te blijven en de grote bedrijven hier proberen houden en vooral nog harder gaan werken (tot we erbij neervallen?)

dit alles is niet zover af meer TENZIJ de VS het Midden OOsten blijft controleren en de verdeeldheid in Azië weet te behouden ( hun daden zijn dan soms wel niet te verantwoorden, en we hebben allemaal wel eens zin om Bush zijn strot dicht te knijpen),maar het grotere verdere doel,nl de handhaving van hun wereldmacht,is voor ons (kritische europeanen) nog niet zo slecht imo
Oud 29 januari 2004, 22:07   #26
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voorstander van het principe "If you can't beat them, join them".

Laat dus maar groeien die EU met Rusland erbij en dan maar verder groeien met China etc.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 22:51   #27
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahm, Darwin?

Islam?
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 01:09   #28
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Ahm, Darwin?

Islam?
We can/will beat them. Make no mistake about it.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 01:13   #29
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
De maffia doet het in Italië beter dan ooit tevoor.
Ze zoekt enkel naar nieuwe bondgenoten. Vroeger waren de natuurlijke geallieerden de Christelijke partij. Nu zoeken ze het elders. Dit zijn echter uitsluitend mijn vermoedens. Heb jij gegevens om je op te baseren, boer_bavo?
Er zijn al lang geen rechters een politici vermoord.
Oud 30 januari 2004, 01:16   #30
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan

Een tijd geleden (kan al twee jaar geleden zijn ondertussen, weet het niet precies) was er in het nieuws een reportage over zandstormen. Zandstormen zijn een probleem in China. En op National geografic was er een tijd geleden een reportage over overstromingen in China. Had allemaal met milieubeleid te maken.
Het grootste milieuprobleem is armoede. Neem dat weg en mensen investeren in het milieu. Anders niet. Dat is alvast mijjn mening. Je ziet het trouwens al gebeuren in China. In verschillende gebieden worden kolencentrales vervangen door gascentrales, hoewel die eerste goedkoper zijn.

Kwa landbouw bijvoorbeeld: vroeger( en nu in wettelijke zin nog steeds niet helemaal)was er geen privé-eigendom van de grond. Gevolg: niemand zal iets doen tegen erosie. Want om erosie te bestrijden moet je investeringen doen. En niemand doet investeringen in iets wat niet van hem is. Of is er in elk geval minder geneigd toe.
We zien op dit ogenblik de landbouwproductie van China trouwens fel dalen. Naar de stad trekken en er in een fabriek gaan werken en dan met het verdiende geld graan kopen uit de VS blijkt immers een pak goedkoper. Ook dat is goed voor het milieu. Want de gronden in de VS worden beter gebruikt.

't Wordt hier wel serieus off-topic. Ik zal er misschien eens een nieuw topic over openen.
Oud 30 januari 2004, 01:25   #31
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Je hebt gelijk Bavo, alleen is er niets mis met een versnellen van dat proces.

Wederom schijnt kapitalisme het op te lossen! Zie mij juichen zeg.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be