Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2004, 00:19   #1
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Ik stel mij de vraag of het niet zou kunnen dat de rol van de moslimmigranten in Europa uitgespeeld.

Jarenlang deed het establishment in Europa er alles aan om zoveel mogelijk migranten uit moslimlanden naar hier te halen.
Bedoeling was : het kleine volk tegen mekaar uitspelen en de lonen laaghouden en zo zelf de touwtjes stevig in handen houden.

De laatste jaren echter heeft dit echter minder en minder zin. Door de delocalisatie van de economie verplaatsen hele onderdelen zich immers van Europa richting Azië. Niet enkel arbeidsintensieve maar ook steeds meer kennisintensieve sectoren gaan naar ginds. Naar landen als China en India die jaarlijks honderdduizenden ingenieurs uit hun scholen spuwen.

De Marokkaan en de Turk zijn met andere woorden OUT.

En dus laat het establishment de Turk en de Marokkaan met evenveel gemak vallen als ze hem naar hier gehaald hebben.

Jarenlang was het establisment de beschermheer van de moslimmigranten, maar nu ze geen enkel economisch nut meer hebben wordt plots de beschermende hand van boven hun hoofd gehaald.

Een beetje te vergelijken met de situatie van de Maffia in Italië die altijd in leven gehouden werd door de Amerikanen omdat ze nuttig waren in de strijd tegen het communisme, totdat dit communisme ten val kwam en de Maffia plots vogelvrij werd verklaard.


Plots ontdekken de Europese politiekers dat de islamitische vrouw 'onderdrukt' wordt en moet de hoofddoek in de ban. Was het toeval dat pater Leman werd weggepest?


Het kan zijn dat ik nogal cynisch doe, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat de realiteit ALTIJD sterker is dan de verbeelding.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 00:41   #2
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik stel mij de vraag of het niet zou kunnen dat de rol van de moslimmigranten in Europa uitgespeeld.

Jarenlang deed het establishment in Europa er alles aan om zoveel mogelijk migranten uit moslimlanden naar hier te halen.
Bedoeling was : het kleine volk tegen mekaar uitspelen en de lonen laaghouden en zo zelf de touwtjes stevig in handen houden.

De laatste jaren echter heeft dit echter minder en minder zin. Door de delocalisatie van de economie verplaatsen hele onderdelen zich immers van Europa richting Azië. Niet enkel arbeidsintensieve maar ook steeds meer kennisintensieve sectoren gaan naar ginds. Naar landen als China en India die jaarlijks honderdduizenden ingenieurs uit hun scholen spuwen.

De Marokkaan en de Turk zijn met andere woorden OUT.

En dus laat het establishment de Turk en de Marokkaan met evenveel gemak vallen als ze hem naar hier gehaald hebben.

Jarenlang was het establisment de beschermheer van de moslimmigranten, maar nu ze geen enkel economisch nut meer hebben wordt plots de beschermende hand van boven hun hoofd gehaald.




Plots ontdekken de Europese politiekers dat de islamitische vrouw 'onderdrukt' wordt en moet de hoofddoek in de ban. Was het toeval dat pater Leman werd weggepest?


Het kan zijn dat ik nogal cynisch doe, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat de realiteit ALTIJD sterker is dan de verbeelding.
De vasstelling die u doet is correct.
Ik hoop dat je ook inziet dat zij tevens een mooi voorbeeld is van de perversiteit van de door u zo aanbeden Westerse Beschaving.
En dan zijn ze verontwaardigd dat die moslims het getreiter zo langzamerhand kotsbeu zijn. Aleen al de manier waarop onze heilige Westerse Beschaving in het verleden en in het heden omgaat met andere volkeren roept bij mij eerder schaamte op dan trots.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 11:24   #3
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Het kan zijn dat ik nogal cynisch doe, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat de realiteit ALTIJD sterker is dan de verbeelding.
Dan heeft u een gebrekkige verbeelding...
In mijn ervaring is de realiteit slechts een armzalige schaduw
van de verbeelding.
Of hebt u al in het echt een quatrootje meegemaakt met Phaedra Hoste,
Dina Tersago en Inge Vervotte op een zwitserse alpenwei? 8)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 11:31   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Het kan zijn dat ik nogal cynisch doe, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat de realiteit ALTIJD sterker is dan de verbeelding.
Dan heeft u een gebrekkige verbeelding...
In mijn ervaring is de realiteit slechts een armzalige schaduw
van de verbeelding.
Of hebt u al in het echt een quatrootje meegemaakt met Phaedra Hoste,
Dina Tersago en Inge Vervotte op een zwitserse alpenwei? 8)
(Even antwoorden ipv Darwin Denkt u dat ik daar de hele dag sta te grazen misschien?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 11:44   #5
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik stel mij de vraag of het niet zou kunnen dat de rol van de moslimmigranten in Europa uitgespeeld.

Jarenlang deed het establishment in Europa er alles aan om zoveel mogelijk migranten uit moslimlanden naar hier te halen.
Bedoeling was : het kleine volk tegen mekaar uitspelen en de lonen laaghouden en zo zelf de touwtjes stevig in handen houden.

De laatste jaren echter heeft dit echter minder en minder zin. Door de delocalisatie van de economie verplaatsen hele onderdelen zich immers van Europa richting Azië. Niet enkel arbeidsintensieve maar ook steeds meer kennisintensieve sectoren gaan naar ginds. Naar landen als China en India die jaarlijks honderdduizenden ingenieurs uit hun scholen spuwen.

De Marokkaan en de Turk zijn met andere woorden OUT.

En dus laat het establishment de Turk en de Marokkaan met evenveel gemak vallen als ze hem naar hier gehaald hebben.

Jarenlang was het establisment de beschermheer van de moslimmigranten, maar nu ze geen enkel economisch nut meer hebben wordt plots de beschermende hand van boven hun hoofd gehaald.




Plots ontdekken de Europese politiekers dat de islamitische vrouw 'onderdrukt' wordt en moet de hoofddoek in de ban. Was het toeval dat pater Leman werd weggepest?


Het kan zijn dat ik nogal cynisch doe, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat de realiteit ALTIJD sterker is dan de verbeelding.
De vasstelling die u doet is correct.
Ik hoop dat je ook inziet dat zij tevens een mooi voorbeeld is van de perversiteit van de door u zo aanbeden Westerse Beschaving.
En dan zijn ze verontwaardigd dat die moslims het getreiter zo langzamerhand kotsbeu zijn. Aleen al de manier waarop onze heilige Westerse Beschaving in het verleden en in het heden omgaat met andere volkeren roept bij mij eerder schaamte op dan trots.
Als die westerse beschaving dan toch zo slecht is wat doe je hier dan nog?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 12:00   #6
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Winstbejag maakt deel uit van ELKE beschaving. Wat is uw punt?
De Westerse beschaving is zeker niet perfect , dat pretendeert ze ook niet. We zijn wel superieur in een aantal aspecten zoals technologie en wetenschap , vrijheid , gelijkheid , economie , enz.
We worden wel in snel tempo ingehaald door Azïe. Ooit zullen die ons leven hier beinvloeden zoals wij dat met hun gedaan hebben.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 12:51   #7
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

De maffia doet het in Italië beter dan ooit tevoor.

De economie verschuift niet naar Azië. Hij groeit hier. En dat komt vooral door de handel met Azië.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 14:56   #8
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
De maffia doet het in Italië beter dan ooit tevoor.
Ze zoekt enkel naar nieuwe bondgenoten. Vroeger waren de natuurlijke geallieerden de Christelijke partij. Nu zoeken ze het elders. Dit zijn echter uitsluitend mijn vermoedens. Heb jij gegevens om je op te baseren, boer_bavo?
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 18:50   #9
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Winstbejag maakt deel uit van ELKE beschaving. Wat is uw punt?
De Westerse beschaving is zeker niet perfect , dat pretendeert ze ook niet. We zijn wel superieur in een aantal aspecten zoals technologie en wetenschap , vrijheid , gelijkheid , economie , enz.
We worden wel in snel tempo ingehaald door Azïe. Ooit zullen die ons leven hier beinvloeden zoals wij dat met hun gedaan hebben.
1.Winstbejag is nog iets anders dan het uitbuiten en zelfs uitroeien van andere beschavingen.
2.Laat die vrijheid en gelijkheid er maar af, want dat is iets waar politici graag mee schermen terwijl ze door diezelfde politici aan banden wordt gelegd. Want als puntje bij paaltje komt blijkt de ene toch nog altijd wat vrijer of gelijker dan de andere. Als je denkt dat een neger gelijk is aan een blanke, raad ik je aan eens naar de States te reizen.
De Irakezen blijken zo gelijk te zijn aan ons dat de Amerikanen niet eens de moeite nemen om de burgerslachtoffers te tellen die er de laatste maanden zijn gevallen. Het enige wat belangrijk is, is hoeveel Amerikanen er sneuvelen.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 20:23   #10
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Winstbejag maakt deel uit van ELKE beschaving. Wat is uw punt?
De Westerse beschaving is zeker niet perfect , dat pretendeert ze ook niet. We zijn wel superieur in een aantal aspecten zoals technologie en wetenschap , vrijheid , gelijkheid , economie , enz.
We worden wel in snel tempo ingehaald door Azïe. Ooit zullen die ons leven hier beinvloeden zoals wij dat met hun gedaan hebben.
1.Winstbejag is nog iets anders dan het uitbuiten en zelfs uitroeien van andere beschavingen.
2.Laat die vrijheid en gelijkheid er maar af, want dat is iets waar politici graag mee schermen terwijl ze door diezelfde politici aan banden wordt gelegd. Want als puntje bij paaltje komt blijkt de ene toch nog altijd wat vrijer of gelijker dan de andere. Als je denkt dat een neger gelijk is aan een blanke, raad ik je aan eens naar de States te reizen.
De Irakezen blijken zo gelijk te zijn aan ons dat de Amerikanen niet eens de moeite nemen om de burgerslachtoffers te tellen die er de laatste maanden zijn gevallen. Het enige wat belangrijk is, is hoeveel Amerikanen er sneuvelen.
1. En dat is een monopolie van het Westen? Kom nou. Kijk eens rond in de wereld. We zijn nog braafkes in't Westen. Vooral de laatste 50 jaar hebben we zeer weinig uitgeroeid. We hebben zelfs de VN opgericht dat , al is ze niet perfect, toch wat oorlogen heeft tegengehouden. Of hebben wij die miljoenen Afrikanen in Rwanda met machetes gemutileerd? Of hebben wij de Afghaanse vrouw in de Burka gestoken en de ongehoorzame in een voetbalstadion afgeknald? Ge begint gewoon uw eigen linkse masochistische propaganda te geloven. Je moet u heus niet schamen omdat ge blank ziet. Als ge dan toch beschaamd wil zijn voor iets, wees dan beschaamd dat ge een mens zijt , want dat is het enige wat "verkeerd" is.

2. Tja , voor de wet is iedereen gelijk in de Westerse democratie. Je kan mensen inderdaad niet verplichten om een neger een goeie job te geven. Dat kan enkel in de linkse utopie , een Brave New World , of pakweg Cuba. De wetten zijn er , de praktijk laat altijd wat op zich wachten. Vooral in een land zoals Amerika waar er geen sociaal vangnet is noch adequaat educatief systeem. Allez tzal nog effe duren voor er een neger president wordt , voor de moment zullen ze het met Chief Of Staff doen, de arme stakkers.

Trouwens de regering Bush en z'n neoconservatieve mallooten zijn niet echt het toonbeeld voor de Westerse democratie. Ze zijn enkel een (hopelijk) tijdelijke reactie van een banggemaakt Amerikaanse publieke oppinie. Wat misschien begrijpelijk is als terroristen bereid zijn om dirty bombs te gebruiken op Amerikaanse steden (uit artikel van de humo , interview Al-Jazeera met Zawahiri)
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 20:35   #11
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Ok juist. Er is één ding dat ik vind dat er serieus fout is , maar dat is niet enkel het Westen die dat doet. Dat zijn de anti-liberale protectionistische landbouwsubsidies. Die zorgen idd voor véél armoede. Die worden notabene door het Linkse jobprotectionisme in stand gehouden. Eigen jobs eerst, weet je wel.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 20:37   #12
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Back on topic nu, ik denk ook dat 'het Westen' de moslims/migranten zal laten vallen, voor de simpele reden dat ze nu niet genoeg opbrengen.
Ik zie nog een groot conflict komen tussen Europa en de Islamitische wereld. In dat scenario verwacht ik dat wij, het Westen, politieke ideeën zullen halen uit Azië, daar staat er namelijk veel te gebeuren : Economische opkomst, politiek multipolaire situate, groeiende macht op alle fronten, ... .
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 21:25   #13
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Het kan zijn dat ik nogal cynisch doe, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat de realiteit ALTIJD sterker is dan de verbeelding.
Dan heeft u een gebrekkige verbeelding...
In mijn ervaring is de realiteit slechts een armzalige schaduw
van de verbeelding.
Of hebt u al in het echt een quatrootje meegemaakt met Phaedra Hoste,
Dina Tersago en Inge Vervotte op een zwitserse alpenwei? 8)
Ik moet toegeven dat ik dat nog niet heb meegemaakt maar was al tevreden met dat quatrootje op een afgelegen stukje kust aan de franse rivieira. Ik geef het echter wel toe, ik heb veel geluk gehad want het is niet simpel om die drie dames samen op een vrije moment te treffen. Een alpenweide is anders wel een goed idee, we zullen onze agenda's eens naast elkaar leggen en moest het zijn dat ik op de laatste moment verhinderd ben mag jij m'n plaats innemen.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 21:30   #14
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel


(Even antwoorden ipv Darwin Denkt u dat ik daar de hele dag sta te grazen misschien?
Voyeurkes
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 22:59   #15
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Plots ontdekken de Europese politiekers dat de islamitische vrouw 'onderdrukt' wordt en moet de hoofddoek in de ban. Was het toeval dat pater Leman werd weggepest?
In Netwerk op Ned. 2 meldden ze dat de CDA de dubbele nationalisteit wil verbieden. Als een vrouw de Nederlandse én de Marrokaanse nationaliteit heeft, kan haar allochtone of Marrokaanse man haar verstoten en kan de Nederlandse overheid of het Nederlands gerecht niets doen. Die vrouw heeft dan, ondanks haar Nederlands paspoort minder rechten dan de Nederlandse vrouw. Maar Marroko wil niet mee. Bovendien gaan veel Marrokanen 's zomers op reis naar Marroko en dan is hun Marrokaans paspoort handig en practisch. Over de dubbele nationaliteit heb ik hier bij ons niets gehoord. Wat is het ergste: een hoofddoek moeten dragen of verstoten worden door je man? Detail: Net nu moderniseert Marroko z'n wetten.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 23:23   #16
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Plots ontdekken de Europese politiekers dat de islamitische vrouw 'onderdrukt' wordt en moet de hoofddoek in de ban. Was het toeval dat pater Leman werd weggepest?
In Netwerk op Ned. 2 meldden ze dat de CDA de dubbele nationalisteit wil verbieden. Als een vrouw de Nederlandse én de Marrokaanse nationaliteit heeft, kan haar allochtone of Marrokaanse man haar verstoten en kan de Nederlandse overheid of het Nederlands gerecht niets doen. Die vrouw heeft dan, ondanks haar Nederlands paspoort minder rechten dan de Nederlandse vrouw. Maar Marroko wil niet mee. Bovendien gaan veel Marrokanen 's zomers op reis naar Marroko en dan is hun Marrokaans paspoort handig en practisch. Over de dubbele nationaliteit heb ik hier bij ons niets gehoord. Wat is het ergste: een hoofddoek moeten dragen of verstoten worden door je man? Detail: Net nu moderniseert Marroko z'n wetten.
Ergens halverwege die reply sloegen mijn hersens in een knoop...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 23:31   #17
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Bovendien gaan veel Marrokanen 's zomers op reis naar Marroko en dan is hun Marrokaans paspoort handig en practisch.
Allochtonen, bedoelde ik. Heb efkes gemist. Sorry. Mijn excuses daarvoor. Ik bedoelde allochtonen van Marrokaanse afkomst in Nederland.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 23:44   #18
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Bovendien gaan veel Marrokanen 's zomers op reis naar Marroko en dan is hun Marrokaans paspoort handig en practisch.
Allochtonen, bedoelde ik. Heb efkes gemist. Sorry. Mijn excuses daarvoor. Ik bedoelde allochtonen van Marrokaanse afkomst in Nederland.
Ne Marokkaan van hier en ene van ginder daar kan ik nog wel aan uit, maar aan die dubbele dinges... dat is mij wat teveel gevraagd.




Kan dat dat de Marokkanen meervoudig stemrecht hebben? Ze mogen hier stemmen en ze mogen ginder stemmen?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 23:46   #19
uwagan
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2003
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Back on topic nu, ik denk ook dat 'het Westen' de moslims/migranten zal laten vallen, voor de simpele reden dat ze nu niet genoeg opbrengen.
Ik zie nog een groot conflict komen tussen Europa en de Islamitische wereld. In dat scenario verwacht ik dat wij, het Westen, politieke ideeën zullen halen uit Azië, daar staat er namelijk veel te gebeuren : Economische opkomst, politiek multipolaire situate, groeiende macht op alle fronten, ... .
Al ooit zelf in Zuid-Oost Azie of China geweest? Wat je daaruit kunt leren is hoe het vooral niet moet. Overpopulatie, corruptie op grote schaal, milieuvervuiling ten top. Een economische groei die trouwens enkel ten goede komt aan een heel kleine elite ter plaatse. Ze stevenen daar af op een regelrechte ecologische ramp. Sars verleden jaar en de aanpak van de vogelpest nu zijn daar al de eerste voorbodes van.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 23:58   #20
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie

Allochtonen, bedoelde ik. Heb efkes gemist. Sorry. Mijn excuses daarvoor. Ik bedoelde allochtonen van Marrokaanse afkomst in Nederland.
Ne Marokkaan van hier en ene van ginder daar kan ik nog wel aan uit, maar aan die dubbele dinges... dat is mij wat teveel gevraagd.




Kan dat dat de Marokkanen meervoudig stemrecht hebben? Ze mogen hier stemmen en ze mogen ginder stemmen?
Ja. De dubbele nationaliteit kan. Abu Jah Jah heeft zowel de Belgische als de Libanese nationaliteit. En dan met een onschuldig onnozel gezicht zeggen dat hij een burger is zoals iedereen. In 2Vandaag spraken ze ook over migranten van de derde generatie die de dubbele nationaliteit hebben. Maar de Marrokaanse overheid doet moeilijk. Over stemrecht hebben ze in de uitzending niets gezegd. Maar de Marrokaanse wet voor echtschijding geldt wel voor vrouwen met de Nederlands/Marrokaanse nationaliteit. Haar man kan haar dan verstoten ondanks haar Nederlands paspoort. Daar ging die reportage over. Die éne allochtoon zei dat hij ieder jaar naar Marroko reisde en dat zijn Marrokaans paspoort dan handig was. Die meisjes in Iran in de Belgische ambasade die volgens de Belgische wet ontvoerd werden door hun vader hadden ook de dubbele nationaliteit.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be