![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat gemeten wordt is het aantal stofdeeltjes per m3. dus zand, dat totaal geen kwaad kan wordt idd meegemeten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd in mijn vb is het een oude soort. Maar het principe blijft hetzelfde dus.
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Bezin voor je begin ... ga eens na welke onverbrandde koolwaterstoffen worden uitgestoten door een benzine en een diesel moter ... ga dan eens na welke het meest kankerverwekkend en schadelijk voor de gezondheid zijn In diesel zitten bijvoorbeeld geen benzeenringen en qua chemische verbindingen stoot een diesel- enkel meer stikstofoxiden uit uit dan een benzine-motor. Uit onderzoek is trouwens ook gebleken dat de moderne direct ingespoten benzinemotor ook kleine hoeveelheden fijnstof uitstoten. Deze kleine hoeveelheden hebben een groter gezondheidsrisico omdat ze een stuk kleiner zijn dan de fijnstofdeeltjes uit een dieselmotor. Diesel brandstof is op een andere manier vervuilend dan benzine. Bij de verbranding van diesel komt per saldo minder CO2 vrij dan bij benzine. Een diesel is dus beter tegen het broeikas effect. Benzinemotor vuiler dan diesel De nieuwste generatie direct ingespoten benzinemotoren is een gevaar voor de volksgezondheid. Ze produceren meer fijn stof dan moderne dieselmotoren zonder filter en omdat de deeltjes kleiner zijn dan dieselroet, richten ze meer schade aan in het lichaam. Dat stelt universitair hoofddocent en uitlaatgasdeskundige Michiel Makkee van de TU in Delft. De Nederlander, die aan de wieg stond van het roetfilter voor diesels, baseert zich op onderzoek dat emissie-expert David Kittelson deed in opdracht van het Amerikaanse ministerie van Energie. Zijn conclusie luidt dat direct ingespoten benzinemotoren niet alleen meer, maar ook kleinere deeltjes - 20 tot 80 nanometer- uitstoten. De minuscule roetdeeltjes kunnen dieper in organen als de longen doordringen. Uit onderzoeken van onder meer de Wereldgezondheidsorganisatie blijkt dat dit bijzonder schadelijk is. Volgens het Nederlandse Milieu en Natuur Planbureau overlijden jaarlijks tussen de 2300 en 3500 mensen voortijdig door inademing van roetdeeltjes. Bij een gewone injectiemotor wordt een fijne benzinemist ingespoten vlak voor de inlaatklep van de verbrandingskamer. Bij directe inspuiting wordt via de inlaatklep alleen lucht aangezogen, de benzine wordt rechtstreeks in de cilinder gespoten. Dat levert in theorie een bezinebesparing van 10 �* 15 procent op, in de praktijk blijkt dat echter vaak minder te zijn. Anders dan bij dieselmotoren bestaat er geen EU-norm voor de uitstoot van fijn stof door benzinemotoren. Onder meer Alfa Romeo, BMW en de merken van de Volkswagen-Audi Groep leveren al motoren met directe benzine-inspuiting. De meeste andere Europese autofabrikanten zijn bezig met de ontwikkeling ervan. BMW zegt dat de techniek uiteindelijk in alle benzinemotoren van het merk te vinden zal zijn. Volgens een woordvoerder speelt het thema fijn stof in de ontwikkeling van de nieuwe motoren geen rol van betekenis. Voor andere merken geldt in grote lijnen hetzelfde. Volgens toeleverancier Siemens VDO is over drie jaar al bijna een op de drie benzinemotoren in Europa voorzien van directe injectie. Het ministerie van VROM ziet de uitstoot van fijn stof door benzineauto's niet als een probleem. Volgens VROM zijn er nog niet zoveel van dit soort wagens op de weg en zal de uitstoot sterk worden teruggedrongen wanneer de nieuwe Euro 5 emissie-eisen van kracht worden. Benzinemotoren zouden dan net zo veel fijn stof mogen uitstoten als dieselmotoren met filter nu doen. Vooralsnog mikt de Europese Unie daarbij op 2010. bron o.a. www.ad.nl
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Uit een artikel van de Standaar van 16 maart:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ![]() Dankzij die stofwolk heb ik mijn bolide mogen poetsen !!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb er jarenlang woestijnzand ingeademd. .. Maar ik leef toch niet lang meer genoeg om de longkanker te incasseren van deze fijne stofdeeltjes... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Gobi
Van Wikipedia ![]() Satellietfoto van de Gobi woestijn De Gobi woestijn (Chinees: 戈壁(沙漠) Gēbì (Shāmò); Mongools: Говь (Gowi)) is de grootste woestijn van het continent Azië. De woestijn ligt in het noorden van Volksrepubliek China en in het zuiden van Mongolië. Het meet 1600 kilometer van zuidwest naar noordoost tot 800 kilometer van noord naar zuid, en is 1,295,000 vierkante kilometer groot. Hierdoor is de woestijn ook meteen één der grootste woestijnen ter wereld. Voor een groot deel bestaat de woestijn niet uit zand maar uit rots. Gobi betekent in het Mongools "heel groot en droog". ![]() Bayanzag, een rotsachtig gebied in Gobi, is bekend door de eerste vondsten van dinosauriër eieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Gobi ligt nog wat verder dan de Sahara, een halve aardbol ver... Zoek maar een andere verklaring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is niet omdat die luchtmassa vanuit het Oosten België binnenkomt, dat ze daarvoor ook altijd alleen maar van oost naar west heeft bewogen. Het is best mogelijk dat die lucht in de dagen tevoren bv eerder van zuid naar noord ging, en nog wat vroeger eerder van west naar oost. De meeste zich verplaatsende luchtmassa's volgen gebogen trajecten rond hoog- of lagedrukgebieden. Een doorwinterde klimaat- en milieuprofeet zoals jij weet dat toch, mag ik hopen.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Gobi woestijn is bijna even groot als heel west europa. Alsof het in heel west europa allemaal lintbebouwing is. Er zijn stukken rotswoestijn, maar ook enorme vlaktes met zandduinen. Om maar een klein dingetje aan de halen. Löss ook well Loess genaamd. http://en.wikipedia.org/wiki/Loess En om natuurlijk het ultime argument aan te halen Tjernobil. De radioactive wolk is eerst helemaal naar Finland gewaaid (de eerste melding in het westen kwam uit Zweden trouwens), om dan met de wind over heel Europa te waaien. Dus, het Sahara zand dat via een omwegje hier geraakt is voor mij geen enkel probleem. Of moet ik nog een voorbeeld aanhalen. Fijnstof door vulkanen uitgebraakt kunnen we hier ook meten, een paar jaar nadat een vulkaan een uitbarsting van caliber heeft gehad. En 't is niet alsof er een vulkaan in de achtertuin staat.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 maart 2007 om 04:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar waarom vertellen ze ons dan niet op het nieuws waar die langdurige pieken dan wél vandaan kwamen? Omdat niemand het weet, misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Pas op! Ik herkauwde zopas de laatste Lovelock, dat zal je misschien beter liggen, zo'n geniale gek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stofwind is geen vervuiling. En toch krijgt men een hogere meting en zijn de normen overschreden.
Rest dan de vraag; hoe kunnen ze het verschil maken? En als ze het niet kunnen, voor wat waarschuwen ze dan telkens?