![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoog tijd dat ze bij de nva eens leren wat "onverwijld", "uw woord houden" en "kunnen leven met" betekenen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan niet simpel zijn voor de N-VA:
Als liberaal ben je uiteraard voor de monarchie. Als Vlaams-nationalist ben je tegen de monarchie. Maar wat doe je dan als je een liberale Vlaams-nationalist als voorzitter hebt?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Private gezondheidszorg, privaat onderwijs, enz... zijn allemaal aanfluitingen van het gelijkheidsbeginsel. Kinderen uit rijke gezinnen krijgen dan immers beter (maar duurder) onderwijs dan kinderen uit arme gezinnnen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Maar mag een mandataris van BUB opkomen voor Vlaamse onafhankelijkheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() bljkbaar een wijziging nadat ik reeds gereageerd had..
ik laat er in ieder geval mijn slaap niet voor.. ![]() maar dat bedoelde ik niet.. het is gewoon zo dat op dit ogenblik belgië nog steeds een monarchie is.. (met de moeilijke verhoudingen tussen vlaanderen en wallonië en dan nog eens Brussel, zie ik nog niet snel een republiek te worden geïnstalleerd...) het is dan ook niet onlogisch dat de "gezichten" van belgië symbolisch toezicht uitoefenen... dus zolang er een monarchie is en er geen meerderheid gevonden wordt om die af te schaffen, heb ik er totaal geen probleem mee dat ook de portretten blijven.. (niet dat ik hierdoor plots monarchist word) de discussie over de portretten is niet meer of minder dan een symbolische discussie... niet echt iets waaraan ik al te veel tijd en energie zou willen verspillen... laat staan op gemeentelijk niveau... er zijn wel belangrijkere zaken dan dat.. neemt niet weg dat ik het symbolisch wel een teken vind... Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als NVA-simpatisant keur ik die houding van die nva-mandatarissen goed. Voorlopig toch.
Want naast het republikeins karakter dat ik goed vind in de nva, is er ook het kordon sanitair. Dus, zo af en toe moeten de leiders van het Vlaams Blok eens een speldeprik krijgen ... helaas reageren ze nooit korrekt op die speldeprik, want ze blijven volharden in de boosheid van sommige van hun ekstremistische standpunten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
En verklaar je eens nader ivm de boosheid van hun extremistische standpunten. Maar die moeten dan niet uit Blokkwatch maar wel uit het VB-programma opgediept worden. Liefst korrekt reageren op deze speldeprik! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() ![]() Citaat:
De mens is bij geboorte gelijk, maar niet 'hetzelfde'. Wie harder wil werken, mag daar de vruchten van plukken. Net IETS rechtvaardiger dan het geld afpakken van harde werkers, en overschrijven naar werkweigerende tamzakken. En trouwens, vrij (=katholiek) onderwijs is gratis, en stukken beter dan het huidige staatsonderwijs.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begint met mijn politiek standpunt een onredelijke obsessie te noemen. Je stelt vervolgens dat een taktische stemming de goedkeuring zou zijn van een Saksenkoburgse aanbidding. Je noemt dat een ziekelijke kronkel. Jullie levenshouding straalt hiermee uit dat ik geen aanhanger van een andere partij zou mogen zijn, dan die van jou. En zeker dus niet van een partij die gedeeltelijk dezelfde standpunten heeft. Denk je dat met jouw taaltje je iemand van de nva gaat overtuigen om toch met jullie samen te werken? Jullie zijn het uitschot van Vlaanderen. (niet de kiezers, zelfs niet het merendeel van de mandatarissen, zeker niet van de lagere mandatarissen).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Parlementslid
|
![]() neen, toch niet. Iedereen kan het proberen, maar het is onmogelijk dat iedereen ook effectief rijk wordt.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn genoeg studiebeurzen en dergelijke om mensen met minder geld ook de allerbeste opleidingen te laten volgen. In Amerika zou het niet waar zijn, maar in België krijgt iedereen op dat vlak dezelfde kansen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn die beurzen geen aanfluiting van het gelijkheidsbeginsel??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Beurzen moeten er voor iedereen komen. Ze niet uitdelen op basis van inkomen, maar na een examen (zoals in de VS).
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoveel wereldvreemdheid heb ik in jáááren niet gezien! Ben je zeker dat je geen verdoken VLD-militant bent?? Ik kan u genoeg mensen geven met universitaire diploma's, die alle jobjes bijeen scharrelen die ze kunnen vinden, en toch nauwelijks genoeg overhouden om er een normaal leven mee te lijden. En zij zijn dan al de happy few die het geluk hadden om te kunnen studeren. Of mensen die van het ene klotejobke naar het andere worden gestuurd, om dan van een burgerlijke parasiet te moeten horen dat hij een tamzak is. Het soort praat dat jij uit je botten slaat, hoor je normaal gezien enkel bij de Franstalige snobs van Watermaal-Bosvoorde of Ukkel! Je zit al in fijn gezelschap.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zin één spreekt zin twee tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi gelijkheidsbeginsel is me dat... ![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() wat bedoel je met 'gelijkheidsbeginsel'?
verder zie ik helemaal niet in waar de link wordt gelegd tussen universitaire studie en werk... Persoonlijk ben ik van mening dat het een volkomen achterhaalde benadering is van de werkgelegenheidsproblematiek. Er is ooit wel een tijd geweest dat wie een universitaire studie had gedaan zeker was van een 'goed werk'. Nu is dat - door de democratisering (en ik vrees soms ook door het 'niveau' van het onderwijs ) niet langer het geval. Er zijn veel meer universitaire studies + veel meer afgestudeerden, terwijl de jobs voor die mensen, in die verschillende richtingen niet altijd zijn toegenomen.. Ik zeg al jaren dat mensen af moeten stappen van de idee dat een diploma universitair onderwijs = goed betaalde job. Een diploma hoger onderwijs is een 'ticket' om te mogen meedoen aan de strijd om een goede job.. [Er zijn hopen mensen die afstuderen in Pol&Soc, criminologie etc.. maar de interessante jobs in de richtingen liggen er ook niet voor het oprapen.. Met juristen plaveien ze de straten.. je moet dus al 'goed' zijn, hard werken om boven de massa uit te steken..] ofte: waar vroeger de 'strijd' al was beslecht op het ogenblik van de geboorte (wie kan een opleiding betalen + de enkelingen die via de pastoor aan een beurs geraakten.. ), is de 'strijd' nu verplaatst ná de studies... Persoonlijk vind ik dat een zeer belangrijke evolutie.. ik ben namelijk zelf één van diegenen die van dit democratiseringsproces de vruchten op dit ogenblik plukt. anderzijds ben ik wel van mening dat het systeem van studiebeurzen misschien toch eens moet worden 'herdacht'. Nu is het zo dat jongeren te veel onderworpen zijn aan de houding van de ouders... Ik heb het geluk gehad dat mijn ouders studeren belangrijk vonden en dan ook daarin wilden investeren.. maar wat doe je als je ouders het geld eigenlijk niet willen ophoesten maar ze wél te veel verdienen waardoor je niet in aanmerking komt voor een studiebeurs? misschien dat Van Maerlant dat in gedachten heeft? Een systeem van studiebeurs als persoonlijk recht van de student, toegekend op basis van competentie. Dat er zijn die ook zonder zo'n beurs kunnen studeren zal mij eigenlijk worst wezen... men moet nog altijd slagen, zowel in de studies als op de markt. Ik meende ooit gehoord te hebben dat in nederland iets gelijkaardigs bestaat: een 'basisstudiebeurs' voor iedereen (op basis van bepaalde criteria) waarbij de mogelijkheid bestaat om een aanvullende studiebeurs aan te vragen. Voor de rest denk ik ook, naast beursen, aan goedkope leningen met uitgestelde terugbetaling tot op het ogenblik van het beeindigen van de studei.. wat betreft de toegang tot het onderwijs vind ik ten andere niet dat het in België zo slecht is gesteld... al vind ik wel dat beurzen - tenzij het ondertussen is veranderd - iets meer zouden mogen worden afgesteld we zijn natuurlijk wel aan het afwijken van het initiële onderwerp... toch nog even dit: men plaveit de straten met een overschot aan universitairen.. maar men vindt geen goede 'vakmannen'.... Dat is een andere punt waarom ik de nog vaak heersende visie op onderwijs en tewerkstelling 'achterhaald' vind... er wordt nog te veel gelieerd aan de 'hoogte van de studies' ipv aan de 'markt'.. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() @Hyoens:
ge hebt er nu éen of twee NVA'ers geselecteerd Weet je toevallig ook iets over die honderden andere gemeentes? |
![]() |
![]() |