Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2004, 13:59   #21
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Niet direct met dit onderwerp gerelateerd nee. Maar binnenkort komt er wel een film uit 'the day after tomorow" die over ijstijd gaat. Dzu, da idee is ook alweer gebruikt...
Misschien eens "het leven van een flamingo" verhalen?
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 14:00   #22
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max

En omdat deze golfstroom circulair is , neemt deze ook vochtigheid terug mee naar het Zuiden. Als deze dus wegvalt zal het in het Zuiden kurkdroog worden en zéér warm. Global warming zorgt voor extreem klimaat. Je moet dit niet zien als simpelweg lekkere zomertjes en een toekomstige Belgische wijnbouw.

Het blijft natuurlijk theorie. Als deze golfstroom niet wegvalt dan zullen we slechts last hebben van rijzende zeespiegel , overstromingen , besmet drinkwater en aardsverschuivingen.

Dan kunnen je aandelen in de Belgische wijnbouw wel opbrengen.
Vraagje Max: Jij bent een Eurofiel. Heb je nooit de neiging gevoeld te geloven in die Amerikaanse samenzweringstheorieën?
Geef eens een paar voorbeelden? Bedoel je ZOG (Zionist occupied governements) en al die toestanden? Ik geloof niet in donkere kamers waar sinistere figuren contempleren over hoe ze de wereld gaan "fucken". Wat wel zo is , is dat groeperingen hun eigen belangen nastreven en dat de accumulatie van al deze individuele belangen zich uiten in het beleid van de natie waartoe deze groepen behoren.
In Amerika zijn de machtigste groeperingen :
1) Joodse lobby => weinig stemmen , veel geld
2) Christelijke fundamentalisten (The Christian Right) => veel stemmen , weinig geld
3) Imperialisten (de PNAC) => veel stemmen door haar ideologische aantrek op zowel liberalere als conservatievere mensen in alle klassen van de maatschappij. Heeft ook veel aanhang in militaristische vleugel

Deze zijn de voedingsbodem van de overkoepelende Republikeinse partij. Puppet president Bush's State Of The Union is een perfect voorbeeld van de alliantie tussen deze drie groeperingen. Elke zin kan geattribueerd zijn aan één van deze 3 groepen.

Volgens mij is groep 3 de machtigste op dit moment - en niet de Joodse lobby - door haar brede en diverse aantrek doorheen ras , klasse en inkomen. Het is ideologie in haar puurste vorm. Heeft dezelfde latente ideologische kracht als het Nazisme of Romeinse Imperialisme of Bonapartisme. Wees maar zeker dat groep 3 het héél strategisch en tactisch aanpakken en inderdaad denken in termen van hoe ze kunnen zorgen dat zij Nr 1 worden/blijven ten koste van veel in alle situaties (nucleaire holocaust, natuurrampen , enz.) Dit kan aanzien worden als samenzweren ja , er wordt wel wat afgelogen en gemanipuleerd om hun publieke doelen te bereiken, maar echt veel moeite om hun motieven te verbergen doen ze niet. Het is politieke mainstream en in een democratie zeer zichtbaar. They want to have A New American Century and the people love them for it
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 14:06   #23
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vraagje Max: Jij bent een Eurofiel. Heb je nooit de neiging gevoeld te geloven in die Amerikaanse samenzweringstheorieën?
Geef eens een paar voorbeelden? Bedoel je ZOG (Zionist occupied governements) en al die toestanden? Ik geloof niet in donkere kamers waar sinistere figuren contempleren over hoe ze de wereld gaan "fucken". Wat wel zo is , is dat groeperingen hun eigen belangen nastreven en dat de accumulatie van al deze individuele belangen zich uiten in het beleid van de natie waartoe deze groepen behoren.
In Amerika zijn de machtigste groeperingen :
1) Joodse lobby => weinig stemmen , veel geld
2) Christelijke fundamentalisten (The Christian Right) => veel stemmen , weinig geld
3) Imperialisten (de PNAC) => veel stemmen door haar ideologische aantrek op zowel liberalere als conservatievere mensen in alle klassen van de maatschappij. Heeft ook veel aanhang in militaristische vleugel

Deze zijn de voedingsbodem van de overkoepelende Republikeinse partij. Puppet president Bush's State Of The Union is een perfect voorbeeld van de alliantie tussen deze drie groeperingen. Elke zin kan geattribueerd zijn aan één van deze 3 groepen.

Volgens mij is groep 3 de machtigste op dit moment - en niet de Joodse lobby - door haar brede en diverse aantrek doorheen ras , klasse en inkomen. Het is ideologie in haar puurste vorm. Heeft dezelfde latente ideologische kracht als het Nazisme of Romeinse Imperialisme of Bonapartisme. Wees maar zeker dat groep 3 het héél strategisch en tactisch aanpakken en inderdaad denken in termen van hoe ze kunnen zorgen dat zij Nr 1 worden/blijven ten koste van veel in alle situaties (nucleaire holocaust, natuurrampen , enz.) Dit kan aanzien worden als samenzweren ja , er wordt wel wat afgelogen en gemanipuleerd om hun publieke doelen te bereiken, maar echt veel moeite om hun motieven te verbergen doen ze niet. Het is politieke mainstream en in een democratie zeer zichtbaar. They want to have A New American Century and the people love them for it ;)
In Europa staan zulke organisaties minder sterk doordat de staten groter zijn. Er is minder ruimte. In België wordt er veel gepraat over de vrijmetselaars, maar zelfs hun invloed is gering. De situatie is ook bijzonder verschillend van staat tot staat. De werkelijke machtshebbers zijn maw de landen zelf, waardoor vanuit Europese hoek geen stuwende ideologische stromingen aanwezig zijn die het wereldtoneel kunnen beïnvloeden. Of het moet de Russische maffia zijn.
Oud 29 januari 2004, 14:16   #24
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Europa staan zulke organisaties minder sterk doordat de staten groter zijn. Er is minder ruimte. In België wordt er veel gepraat over de vrijmetselaars, maar zelfs hun invloed is gering. De situatie is ook bijzonder verschillend van staat tot staat. De werkelijke machtshebbers zijn maw de landen zelf, waardoor vanuit Europese hoek geen stuwende ideologische stromingen aanwezig zijn die het wereldtoneel kunnen beïnvloeden. Of het moet de Russische maffia zijn.
Europa is idd nog te gesloten voor belangengroepen , maar die tijd komt wel. Ik ben zeer benieuwd welke mainstream groeperingen er zich zouden vormen in echt gefederaliseerd Europa. Zowiezo komt er een ultra-fascistische raciale belangengroep die zich gaat positioneren in de Europese Volkspartijen. Een katholieke groepering zal ook wel een serieuze lobby worden.
Oud 29 januari 2004, 14:21   #25
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Europa is idd nog te gesloten voor belangengroepen , maar die tijd komt wel. Ik ben zeer benieuwd welke mainstream groeperingen er zich zouden vormen in echt gefederaliseerd Europa. Zowiezo komt er een ultra-fascistische raciale belangengroep die zich gaat positioneren in de Europese Volkspartijen. Een katholieke groepering zal ook wel een serieuze lobby worden.
Een oud-ecologische unie. Waarschijnlijk massa's linkse stromingen. Verdeeld als immer. Niet schrikken van een Moslimvereniging. Misschien ontstaat een krachtige anti-Amerikaanse drukkingsgroep.
Pas na enkele jaren (ik schat 20) zullen zich echte fronten vormen en zullen we een 3-tal belangrijke stromingen kunnen terugvinden.
Oud 29 januari 2004, 14:25   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Hoog tijd eigenlijk om actief tegenwerking te gaan bieden aan die lobby netwerken.
Oud 29 januari 2004, 14:29   #27
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoog tijd eigenlijk om actief tegenwerking te gaan bieden aan die lobby netwerken.
Schaf dan de democratie maar af , want anders kan je samenwerking niet tegengaan.
Oud 29 januari 2004, 14:30   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik had het niet over verbieden, dat zo nogal gortig zijn. Men zou wel tegenlobby kunnen uitbouwen.
Oud 29 januari 2004, 14:30   #29
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
In Europa zijn ze er nog niet. Het zou alleen een logisch gevolg zijn van intense federalisering.

In de USA kan je er weinig tegen doen. Uiteindelijk gaan mensen met macht en eenzelfde mening elkaar vinden en proberen hun visie door te drukken. Het is niet bevorderlijk voor de democratie, maar ik denk niet dat we ons model aan de USA kunnen opleggen.
Oud 29 januari 2004, 14:30   #30
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een oud-ecologische unie. Waarschijnlijk massa's linkse stromingen. Verdeeld als immer. Niet schrikken van een Moslimvereniging. Misschien ontstaat een krachtige anti-Amerikaanse drukkingsgroep.
Pas na enkele jaren (ik schat 20) zullen zich echte fronten vormen en zullen we een 3-tal belangrijke stromingen kunnen terugvinden.
En eenmaal er een Europese identiteit zou onstaan op middellange termijn , zal er ongetwijfeld een soortgelijke imperialistische stroming ontstaan.
Oud 29 januari 2004, 14:32   #31
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

En eenmaal er een Europese identiteit zou onstaan op middellange termijn , zal er ongetwijfeld een soortgelijke imperialistische stroming ontstaan.
Nee, ze zou terug aan de oppervlakte komen. Eurocentrisme en superioriteitsgevoel is niet weg. We wachten gewoon op betere tijden.
Oud 29 januari 2004, 14:32   #32
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee, ze zou terug aan de oppervlakte komen. Eurocentrisme en superioriteitsgevoel is niet weg. We wachten gewoon op betere tijden.
Correct
Oud 29 januari 2004, 15:05   #33
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Says a pinguin.
Ja die ijstijd komt net op tijd voor mij .

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 15:10   #34
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Aangebrande Phönix / Max (Uittreksels):
... de machtigste groeperingen: Joodse lobby & Christelijke fundamentalisten & Imperialisten ...
... In Europa staan zulke organisaties minder sterk ...
ydde:
En ik naïeveling die dacht dat multinationals (met Joodse-, Christelijke fundamentalistische-, Imperialistische-, Moslims-, kortom het hele zootje- medewerkers) aan de (wereld)touwtjes trokken ...
Oud 29 januari 2004, 15:16   #35
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Aangebrande Phönix / Max (Uittreksels):
... de machtigste groeperingen: Joodse lobby & Christelijke fundamentalisten & Imperialisten ...
... In Europa staan zulke organisaties minder sterk ...
ydde:
En ik naïeveling die dacht dat multinationals (met Joodse-, Christelijke fundamentalistische-, Imperialistische-, Moslims-, kortom het hele zootje- medewerkers) aan de (wereld)touwtjes trokken ...
Aaah, maar die zetten geen ideologische lijn uit. (Toch niet direct)

Zij streven naar directe winst. Niet naar hoe de wereld er in de toekomst uit moet zien. Enfin, ze willen daar natuurlijk ook wel iets in te zeggen hebben, maar het maakt ze niet uit als hun belangen niet aangetast worden.
Oud 29 januari 2004, 15:25   #36
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Aaah, maar die zetten geen ideologische lijn uit.
Gij hebt volledig gelijk, maar ik heb altijd het onverklaarbare gevoel dat het woordje "ideologie" in deze moderne tijd meer in de zin van "macht" (ergo rijkdom) moet geïnterpreteerd worden in plaats van zijn echte betekenis. Maar ik kan abuus zijn natuurlijk ...
Oud 29 januari 2004, 15:39   #37
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Aaah, maar die zetten geen ideologische lijn uit.
Gij hebt volledig gelijk, maar ik heb altijd het onverklaarbare gevoel dat het woordje "ideologie" in deze moderne tijd meer in de zin van "macht" (ergo rijkdom) moet geïnterpreteerd worden in plaats van zijn echte betekenis. Maar ik kan abuus zijn natuurlijk ...
De bedoeling van een drukkingsgroep is uw gedacht doordrukken. Het zou erg zijn als zelfs deze bastions zouden bezwijken onder kapitalistische druk.

Eigenlijk bestaan ze om bedrijfsleiders eens wat afwisseling te bezorgen.
Oud 29 januari 2004, 15:53   #38
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Machtig artikel. Geen inspirerendere manier dan de werkdag te beginnen met een doomsday scenario.
In "mijn tijd" was er een scenario waar de polen zodanig gingen smelten dat de aarde een kwart draai zou maken (De noord- en zuidpool zouden op de plaats komen waar nu de evenaar is en omgekeerd)
't Zal allemaal wel eens plaats vinden zeker ...
Dat is helemaal niet uitgesloten. Hoogstwaarschijnlijk zijn de polen in de geschiedenis van de planeet al meerdere malen van plaats verschoven onder invloed van het gewicht van het ijs (en dan gaat het om een verschuiving van duizenden km). Maar ook de magnetische polen zijn niet statisch. Af en toe, waarschijnlijk bij sterk verhoogde zonne-activiteit, swappen de polen (m.a.w. uw kompas zou naar het zuiden gaan wijzen). We spreken hier over intervals van vele tienduizenden jaren, trouwens.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 15:54   #39
Maus
Banneling

Maus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Volgens Fortune houdt het Pentagon serieus rekening met een drastische afkoeling van het klimaat op het Noordelijk halfrond. De opwarming zal een afkoeling veroorzaken want de zeestromen zullen zich verleggen. Tegen 2020 wellicht, misschien. De bewoners van Scandinavië zullen zuidwaarts moeten vluchten.

http://www.fortune.com/fortune/print...2584%2C00.html
Waardat die Amerikanen zich allemaal mee bezighouden ... Interesseert mij weinig. Zal dat wel zien over 16 jaar. Ik leef vandaag, niet in de toekomst! Voor hetzelfde geld ben ik tegen dan overreden ofzo!
Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 16:40   #40
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Volgens Fortune houdt het Pentagon serieus rekening met een drastische afkoeling van het klimaat op het Noordelijk halfrond. De opwarming zal een afkoeling veroorzaken want de zeestromen zullen zich verleggen. Tegen 2020 wellicht, misschien. De bewoners van Scandinavië zullen zuidwaarts moeten vluchten.

http://www.fortune.com/fortune/print...2584%2C00.html
Waardat die Amerikanen zich allemaal mee bezighouden ... Interesseert mij weinig. Zal dat wel zien over 16 jaar. Ik leef vandaag, niet in de toekomst! Voor hetzelfde geld ben ik tegen dan overreden ofzo!
16 jaar is best wel een korte periode hoor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be