Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2004, 21:26   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz
Dat marleen vanderpoorterwijf moet het al ver zoeken om in de schijnwerpers te komen.
Kan dat kankerwijf geen holebifolderkens uitdelen in de moskee teneinde de moslims niet te onthouden van zo´n menslievende informatie.

Walgelijke nazi, ga den dolf nog wa aanbidden.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 21:40   #22
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof

Dus als er morgen een universiteit een enquete houdt over het Migrantenstemrecht met steun van het Vlaams Blok.
Zal je ook volmondig beweren dat deze volledig onafhankelijk is.
Ik ga er vanuit dat een universiteit over voldoende academische integriteit beschikt om zich geen conclusies te laten "voorschrijven" door de eventuele financiers.
Het gaat mij niet zo zeer om die financiële steun.
Wel om die logistieke.

Met het soort 'vraagstelling' kan je alle kanten uit.
Al naar gelang welk antwoord je graag wil horen.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 21:41   #23
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als er morgen een universiteit een enquete houdt over het Migrantenstemrecht met steun van het Vlaams Blok.
U moet met meer aandacht lezen, er stond enkel 'gedeeltelijk logistiek ondersteund door de Holebifederatie'. Ik ben er vrij gerust op dat de Universiteit Antwerpen wel weet hoe ze een (eenvoudig) onderzoek als dit moet uitvoeren.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 21:49   #24
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
U moet met meer aandacht lezen, er stond enkel 'gedeeltelijk logistiek ondersteund door de Holebifederatie'. Ik ben er vrij gerust op dat de Universiteit Antwerpen wel weet hoe ze een (eenvoudig) onderzoek als dit moet uitvoeren.
Of het nu een 'gedeeltelijke' of 'volledige' is speelt hier geen rol.

Objectief kan je ze niet noemen,er is 'belangenvermenging'
Oud 29 januari 2004, 22:01   #25
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann

Zonder al teveel bloedvergieten.
Zyklon-B dan maar?
Past in elk geval bij zijn Nickname, want het is Eichmann die de bevelen heeft geschreven om dat product te gebruiken.
Oud 29 januari 2004, 22:06   #26
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ach, zo een enquêtes bewijzen niets. Ik ga ervan uit dat onze jeugd homo-abnormaliteit nooit zal goedkeuren, en dat zij vindt dat er nu maar eens met dit volkje dient afgerekend te worden.
Triestig ventje. Ik heb echt medelijden met u, weet ge dat? Bestaan er voor mensen zoals jij geen zelfhulpgroepen?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 22:10   #27
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij begrijpt u het woord logistiek niet echt.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 22:15   #28
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies

Goed. Als u dat wenst aan te brengen.

Desondanks kan u de grote lijnen niet ontkennen. De initiatiefnemer is de overheid en de UA. En u kan zeggen wat u wil, maar ik acht deze overheid wel degelijk in staat een relatief objectief onderzoek naar deze materie uit te voeren. En al zeker een universiteit als die van Antwerpen. Zelfs al spreken ze nog zo raar.

Die grote lijnen zijn voorspelbaar: Jongeren zeggen dat ze tolerant zijn tov holebi's. Als ik in mijn onmiddelijke ex-schoolomgeving (weliswaar ASO) vind ik dat acceptabel. Dit is een toleranter wordende maatschappij. Vanzelfsprekend zijn er enkele reacties daarop. Maar deze kunnen zelden de mainstream beïnvloeden. Zeker niet in een stabiele maatschappij als deze.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 22:15   #29
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Ach, zo een enquêtes bewijzen niets. Ik ga ervan uit dat onze jeugd homo-abnormaliteit nooit zal goedkeuren, en dat zij vindt dat er nu maar eens met dit volkje dient afgerekend te worden.
Triestig ventje. Ik heb echt medelijden met u, weet ge dat? Bestaan er voor mensen zoals jij geen zelfhulpgroepen?
Ja: Broederband en St-Maartensfonds.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 23:11   #30
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:

Goed. Als u dat wenst aan te brengen.

Desondanks kan u de grote lijnen niet ontkennen. De initiatiefnemer is de overheid en de UA. En u kan zeggen wat u wil, maar ik acht deze overheid wel degelijk in staat een relatief objectief onderzoek naar deze materie uit te voeren. En al zeker een universiteit als die van Antwerpen. Zelfs al spreken ze nog zo raar.

Die grote lijnen zijn voorspelbaar: Jongeren zeggen dat ze tolerant zijn tov holebi's. Als ik in mijn onmiddelijke ex-schoolomgeving (weliswaar ASO) vind ik dat acceptabel. Dit is een toleranter wordende maatschappij. Vanzelfsprekend zijn er enkele reacties daarop. Maar deze kunnen zelden de mainstream beïnvloeden. Zeker niet in een stabiele maatschappij als deze.
De organisatoren van welke soort enquete ook,hebben een doel.
Deze materie ligt heel gevoelig,wat zou er gebeurt zijn moest een meederheid zich scharen achter de uitspraken van Kardinaal Joos.
Onmogelijk zal je misschien zeggen,kijk dat heb je al een vooroordeel.
Je acht dit niet mogelijk op basis van de 'vooruitgang' .In onze moderne maatschappij.
Dus deze enquete is zoals je zegt voorspelbaar,waarom hou je ze dan.
Om dat er een 'positieve' stijging is in de vorm die de organisatoren graag zien.
Ze willen er mee aantonen,dat dit de goede levensvorm is.
De verminderde en kleinere groep 'andersdenkende' zal men proberen te overtuigen dat ze "ongelijk" hebben tov van hun "gelijk".

Ik geef grif toe dat ik ook walg van die homohaat.
Maar evenals van zij ,die er alles opzetten om mensen met een christelijke geloofsovertuiging te verketteren
Oud 29 januari 2004, 23:57   #31
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk ben ik (mijn posts bewijzen evenwel het tegendeel) geen fan van het systematisch analyseren van iemand tekst en stukje voor stukje het te ontkrachtigen, maar sta me toe dat ik toch eens zondig:

Citaat:
De organisatoren van welke soort enquete ook,hebben een doel.
Vanzelfsprekend. En je kan een enquete altijd wel in een bepaalde richting duwen. Maar als ze niet op een Mugabese manier is afgenomen kan je dat niet in die mate doen dat de hoofdboodschap verandert.

Citaat:
Deze materie ligt heel gevoelig,wat zou er gebeurt zijn moest een meederheid zich scharen achter de uitspraken van Kardinaal Joos.
Onmogelijk zal je misschien zeggen,kijk dat heb je al een vooroordeel. Je acht dit niet mogelijk op basis van de 'vooruitgang' .In onze moderne maatschappij.
Ik dacht niets. Deze resultaten verbazen me, daar ik geloof dat de leerlingen in het BSO en TSO niet dermate tolerant zijn. Bovendien sta ik open voor "schokkende" zaken. Het is in om niet snel geshoqueerd te zijn. Bij de jeugd toch. Maar ik begrijp je punt, ik denk niet dat ik representatief ben in deze voor de gehele bevolking.

Citaat:
Dus deze enquete is zoals je zegt voorspelbaar,waarom hou je ze dan.
Omdat je niets voor waar mag aannemen tot erbij staat "onderzoek wees uit" en je in staat bent naar die studie te refereren. Anders mag men je woorden ogenblikkelijk in de wind slaan. Er zijn zoveel zaken die voor "waar" worden aangenomen terwijl daar eigenlijk weinig reden toe is.

Citaat:
Om dat er een 'positieve' stijging is in de vorm die de organisatoren graag zien.
Ze willen er mee aantonen,dat dit de goede levensvorm is.
De verminderde en kleinere groep 'andersdenkende' zal men proberen te overtuigen dat ze "ongelijk" hebben tov van hun "gelijk".
Dat kan inderdaad de bedoeling zijn, maar wat ik vooral aflees uit deze voor mij objectieve resultaten (daarover kan inderdaad geredetwist worden, door die "logistieke steun") is dat de jeugd beweert tolerant te zijn tov andersgeaardheid. Dit vind ik logisch, daar ze er ook constant mee geconfronteerd worden en onverschilligheid (dat niet-geschokt zijn van daarnet) geprezen wordt. Wat men ook vaak verwart met kracht, flexibiliteit in denken en openheid.

Citaat:
Ik geef grif toe dat ik ook walg van die homohaat.
Maar evenals van zij ,die er alles opzetten om mensen met een christelijke geloofsovertuiging te verketteren
In een vorig topic trok ik van leer tegen de liberalen. Het is een liberaal-progressief complot tegen de traditionele waarden. Zoals dat al is sinds het begin van de beschaving.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 07:26   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als deze enquite juist is ben ik niet ontevreden.

Na een stevige introspectie ben ik tot de conclusie gekomen dat een grootschalige bekering van de mensheid tot HoLe (de bi's uitgezonderd) een stevige ecologisch verantwoorde stap in de goeie richting is.Indien we de biologische consequenties aanvaarden.
[size=2]Dus de mannen voor mannen hun kwakjes gericht op gelijkgezinde mannen aub.Geen hypocrisie meer. [/size]

Nu nog de rest van de wereld overtuigen.
Raf en Bart, jullie doen goed werk, bekeer de wereld.
Oud 30 januari 2004, 10:36   #33
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ongeveer 2,2 procent van de ondervraagde jongeren zegt homo- of biseksueel te zijn, zowel bij de jongens als bij de meisjes.
Waarmee onmiddelijk bewezen wordt dat homosexualiteit een randfenomeen is die veel te veel aandacht krijgt.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 10:51   #34
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Citaat:
Ongeveer 2,2 procent van de ondervraagde jongeren zegt homo- of biseksueel te zijn, zowel bij de jongens als bij de meisjes.
Waarmee onmiddelijk bewezen wordt dat homosexualiteit een randfenomeen is die veel te veel aandacht krijgt.
... en een beetje verder lees je dat vele holebi's er niet voor durven uitkomen op school. Dus dat percentage zal wel wat hoger liggen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 13:27   #35
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

allez, een studie van de staat en een universiteit (eerder regel dan uitzondering) komt tot conclusies die de heren niet aan staan en lap, 't is alweer een complot...

kom nog es terug als jullie je eigen universiteit gesticht hebben, een soortgelijk onderzoek verricht is en stel dan resultaten en methodes open voor gefundeerde kritiek van collega's academici. Afspraak omstreeks januari 2177?

voor de moeilijke verstaanders: er is een goede reden dat heel wat meer mensen (overheid incluis) luisteren naar de bevindingen van een prof of een onderzoeksbureau dan naar "wat iemand u vertelde" of "iets wat ik in een gazet las"
Oud 30 januari 2004, 14:15   #36
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén van de aanbevelingen van het rapport is om meer informatie te verstrekken rond holebiseksualiteit. Scholen kunnen ook zorgen voor een veiliger klimaat waarin jongeren vlugger durven uitkomen voor hun geaardheid. Zo kunnen leerkrachten duidelijk maken dat de school een plaats is waar iedereen zijn eigen identiteit kan beleven. Minister Vanderpoorten nam al diverse maatregelen om het welzijn van holebi's op school te bevorderen.

Vanderpoorten is niet te spreken over de recente uitspraken van kardinaal Gustaaf Joos. "Het moet voor jongens en meisjes die al maanden overwegen om voor hun seksuele geaardheid uit te komen een schok geweest zijn te horen dat een kardinaal vindt dat 90 procent van de holebi's seksueel geperverteerde mensen zijn. Het is belangrijk dat politici, andere publieke figuren, maar ook mensen in de omgeving van jongeren, van dit soort gevaarlijke onzin publiek afstand nemen."

Meer inlichtingen vind je op www.holebifabriek.be
Het wordt tijd dat ze dat mens ook eens van hare post afsmijten.

Wat een onzin: "scholen zouden moeten zorgen voor een klimaat om sneller voor je geaardheid uit te komen".

Zouden ze er niet beter voor zorgen dat op school en in de rest van de samenleving een klimaat gecreëerd wordt waarin je rustig en op je eigen tempo je eigen persoonlijkheid kan ontdekken?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 14:21   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Eén van de aanbevelingen van het rapport is om meer informatie te verstrekken rond holebiseksualiteit. Scholen kunnen ook zorgen voor een veiliger klimaat waarin jongeren vlugger durven uitkomen voor hun geaardheid. Zo kunnen leerkrachten duidelijk maken dat de school een plaats is waar iedereen zijn eigen identiteit kan beleven. Minister Vanderpoorten nam al diverse maatregelen om het welzijn van holebi's op school te bevorderen.

Vanderpoorten is niet te spreken over de recente uitspraken van kardinaal Gustaaf Joos. "Het moet voor jongens en meisjes die al maanden overwegen om voor hun seksuele geaardheid uit te komen een schok geweest zijn te horen dat een kardinaal vindt dat 90 procent van de holebi's seksueel geperverteerde mensen zijn. Het is belangrijk dat politici, andere publieke figuren, maar ook mensen in de omgeving van jongeren, van dit soort gevaarlijke onzin publiek afstand nemen."

Meer inlichtingen vind je op www.holebifabriek.be
Het wordt tijd dat ze dat mens ook eens van hare post afsmijten.

Wat een onzin: "scholen zouden moeten zorgen voor een klimaat om sneller voor je geaardheid uit te komen".

Zouden ze er niet beter voor zorgen dat op school en in de rest van de samenleving een klimaat gecreëerd wordt waarin je rustig en op je eigen tempo je eigen persoonlijkheid kan ontdekken?
Ik denk niet dat het haar bedoeling is om zoveel mogelijk scholieren te "pushen" om met hun geaardheid naar buiten te komen. Ik denk dat ze eerder bedoelt dat de mentaliteitsverandering die nodig is om een tolerant klimaat te creëren op de schoolbanken moet beginnen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 01:03   #38
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie neemt zo'n oude zak nota bene nog serieus of houd rekening met wat de paus zegt bij het outen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 01:54   #39
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Wie neemt zo'n oude zak nota bene nog serieus of houd rekening met wat de paus zegt bij het outen.
2004. /facepalm
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 09:13   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ah... Nostalgie... Een topic uit de oude doos, uit de tijd dat ik nog pogingen ondernam om tot een ernstig debat te komen...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be