![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een moslim??? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2007 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit gehoord dat het NT de bijbel vervangt Filo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() ook onjuist.
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2007 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 april 2007 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() "onze" maatschappij, volgens V**lB-normen?
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2007 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hun godsdienst is in zekere mate al verwesterd. Daar ligt het probleem allemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, "onze" maatschappij Filosoof. En als dat niet lukt kunnen ze misschien eens proberen om zich aan te passen aan de Israëlische maatschappij, bij voorbeeld. En als het daar niet lukt, dan hup terug naar hun maatschappij waar jij je moet aanpassen als jij er naar emigreert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Volgens Filosoof krijgt elke Vlaming de bijbel er met de paplepel in gegoten. En wijs je op de ontkerkelijking in Vlaanderen en Europa, dan sleept hij er uit onmacht de Amerikanen en Bush bij en - opmerkelijk genoeg -nooit staatshoofden zoals den deze met zijn potske.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen ze moeten niet naar Clouseau gaan luisteren (alhoewel dit zeker zou wijzen op een vorm van integratie inderdaad) maar er zijn talrijke kleine voorbeelden waaruit blijkt dat ze niet vlot integreren. Hier zijn er enkele. Wanneer ik in mijn gemeente een moslim zie wandelen met zijn vrouw, dan bemerk ik vaak dat zijn vrouw 2 meter achter de man aanloopt. Hier wandelen man en vrouw naast elkaar. Wanneer ik sommige moslimvrouwen over straat zie lopen helemaal ingepakt, dat vind ik dat deze vrouwen toch een kleine inspanning zouden kunnen doen om zich ongeveer zoals onze vrouwen te kleden. En als zich zedig willen kleden dan kunnen ze dat ook op onze manier. Met de hoofddoek op zichzelf heb ik niet zo’n probleem. Wanneer moslim jongeren zich echt niet goed gedragen (verkrachting van meisjes) dan zou ik eens een protest willen horen uit de moslimhoek dat dit niet kan. Het blijft altijd heel stil in die hoek op dit punt. Men zou ook eens uit de moslimhoek zijn massale afkeuring moeten laten blijken (zoals de Italianen dit deden bij aanslagen van de Maffia, of de Spanjaarden bij aanslagen van de ETA) wanneer moslim terroristen een zware aanslag plegen. Dan zou ik moslims eens massaal op straat willen zien komen om te protesteren tegen dit zinloos geweld en hen horen proclameren dat dit niet de ware islam is. Ik hoor nooit veel protest. Dus niet altijd protesteren wanneer een moslim verkeerd wordt behandeld (wat soms ook wel eens gebeurd).In onze streken is het de gewoonte dat man en vrouw mekaar de hand geven. Het zou getuigen van integratie dat een moslim de hand geeft een niet-islamitische vrouw, zoals het hier hoort.Wanneer moslims willen huwen dan zouden zij hun toekomstige vrouw niet moeten gaan halen in het land van herkomst maar hier in België. Importbruiden vertragen de integratie. Het feit dat zij hun vrouw bijvoorbeeld gaan halen in Marokko, bewijst gewoon dat zij niet goed geïntegreerd zijn want anders zou die import niet nodig zijn. Ander voorbeeld: Moslim-ouders zouden hun kinderen meer in de gaten moeten houden en hen niet op straat moeten laten rondslenteren na een bepaald uur. Ze zouden ook meer moeten komen naar ouderdagen op school, zich meer moeten interesseren en betrokken moeten voelen bij het hele schoolgebeuren. Ze zouden hun dochters ook eens naar een discotheek kunnen laten gaan zonder begeleiding van hun broer of van hun neef. Zonder chaperon dus. Enfin zich aanpassen aan het reilen en zeilen van hier. En zo kan ik nog vele voorbeelden opsommen. Laatst gewijzigd door system : 7 april 2007 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Onze maatschappij betekent in deze het leven in een Westerse democratie, waar godsdienst een privé-zaak is, waar er scheiding is van Kerk en Staat, waar er vrije gedachten en verkiezingen zijn en waar men zich houdt aan de wet, waar men recht heeft op de grondwettelijke vrijheden en waar men gehouden is aan bepaalde verplichtingen, zoals de behandeling van de vrouw als gelijkwaardige van de man bijvoorbeeld. En of men nu 'links' of 'rechts' georiënteerd is, doet hier niet terzake. Integendeel zelfs. Dat alles maakt deel uit van een democratie.
Laatst gewijzigd door system : 7 april 2007 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://www.thebricktestament.com/the_law/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(en géén majesteitsmeervoud gebruiken, of "c" schrijven ipv "k" in je onderschrift) ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 8 april 2007 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets kwetst meer dan de waarheid. ![]() Bijna aandoenlijk die onmacht van jou Filosoof. |
|
![]() |
![]() |