Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2007, 12:41   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
??? Maar je accepteert wél de verfransing ervan? Brussel was een vlaamse stad, en kan het weer worden!

Gewoon laten stikken. Die komen wel met hangende pootjes af.

DAt alles kan dus anders. Vlaanderen moet het gewoon hard spelen. Wij hebben Brussel echt niet nodig. Vlaanderen pikt alle vlaamse gemeenten in. Brussel (dat kleine dorpje in het midden tussen die vlaamse gemeentes) krijgt geen centimeter vlaams gebied. Brussel is NIET het gebied binnen de Brusselse ring. Brussel is het gedeelte bestuurd door de brusselse burgemeester.... Laat ze maar de keuze. Hoofdstedelijk gebied? Awel, Di rupo wou toch gemeentelijk laten kiezen he? We zullen wel zien wie er eieren voor zijn geld kiest...

Stronly disagree... als men een stuk Vlaanderen meepikt, misschien...

?????????????????????????????????????????????????? ????????????????
Denk jij echt dat al die ambtenaren in Brussel WONEN? LOL

BTW, is al een oude maar: er zijn WALEN, VLAMINGEN en ... (NIEUWE )BELGEN
Wat betreft het niet wonen van Vlaamse ambtenaren die werken in Brussel: ik zit zeer regelmatig als ambtenaar op de trein naar Brussel en ik heb nog in Brussel gewerkt als ambtenaar. Ik weet dus goed genoeg hoe de vork aan de steel zit. Ik heb me onvoldoende duidelijk uitgedrukt: ik bedoelde: het is niet wenselijk om de werkplaats van al die ambtenaren te verhuizen naar Vlaamse steden ...
als gij mijn onduidelijke woorden zo slecht verstaat, dan denk ik eer dat ge mij niet wilt verstaan (ofwel zijt ge al bijna zo dom als ik)

Wat betreft het aksepteren van de verfransing van Brussel: niet zeveren hé; we zullen nooit kunnen terugkeren naar een zo ver verleden ... ik aksepteer dat Brussel nu een tweetalige stad is (en begrijp me ook weer niet verkeerd: tweetalig bestuurd, als men de grondwet zou naleven ... bla bla ...)

Wat jouw zever betreft over Brussel is het gebied bestuurd door de Brusselse burgemeester: zet dat maar in het meervoud.

Enfin, ik word gewaar dat je er met je klak naar gooit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 13:15   #22
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Vooral de stelling van Jan Hertogen dat de allochtonen “mee de basis vormen van het behoud van het Vlaamse karakter van Vlaamse Rand rond Brussel”, zal op meer dan wenkbrauwengefrons worden onthaald.
frons frons frons
Dan kan je evengoed Chinezen droppen bij de indianen en hopen dat men later het verschil niet gaat merken? *zucht*
Oud 7 april 2007, 13:28   #23
Dycore
Banneling

Standaard

Brussel moet een onafhankelijke stadstaat worden. Dat zal ook Europese soevereiniteit bevorderen. En zal de vreemdelingen die er aanwezig zijn uit Vlaanderen weghouden. Het begint namelijk in Brussel, maar wanneer ze de drukke grijze stad beu zijn, spreiden ze zich over het rustige Vlaanderen. Zo rap mogelijk afstoten die boel. De Vlamingen zullen zowieso wel een vinger in de pap houden. Alle Vlaamse Brusselaars in het onafhakelijk Brussel gewoon verenigen in één partij om onder andere de belangen van de Vlaming in Brussel te verdedigen. En dan Gent of Antwerpen hoofdstad van Vlaanderen maken.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 13:30   #24
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Brussel moet een onafhankelijke stadstaat worden. Dat zal ook Europese soevereiniteit bevorderen. En zal de vreemdelingen die er aanwezig zijn uit Vlaanderen weghouden. Het begint namelijk in Brussel, maar wanneer ze de drukke grijze stad beu zijn, spreiden ze zich over het rustige Vlaanderen. Zo rap mogelijk afstoten die boel. De Vlamingen zullen zowieso wel een vinger in de pap houden. Alle Vlaamse Brusselaars in het onafhakelijk Brussel gewoon verenigen in één partij om onder andere de belangen van de Vlaming in Brussel te verdedigen.
Heu, dus jij wil de mensen in Brussel effectief de "Brusselse nationaliteit" geven?

Citaat:
En dan Gent of Antwerpen hoofdstad van Vlaanderen maken.
Doe maar Antwerpen, Gent is rustig en daarom nu net goed. Antwerpen is meer geschikt voor zoiets.
Oud 7 april 2007, 13:31   #25
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Heu, dus jij wil de mensen in Brussel effectief de "Brusselse nationaliteit" geven? .
Tja, veel mensen met een Brusselse nationaliteit zullen er niet rondlopen. Het zal een vreemdelingenstad zijn. Multi-nationaal.

Laatst gewijzigd door Dycore : 7 april 2007 om 13:32.
Oud 7 april 2007, 13:32   #26
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Brussel moet een onafhankelijke stadstaat worden. Dat zal ook Europese soevereiniteit bevorderen. En zal de vreemdelingen die er aanwezig zijn uit Vlaanderen weghouden. Het begint namelijk in Brussel, maar wanneer ze de drukke grijze stad beu zijn, spreiden ze zich over het rustige Vlaanderen. Zo rap mogelijk afstoten die boel. De Vlamingen zullen zowieso wel een vinger in de pap houden. Alle Vlaamse Brusselaars in het onafhakelijk Brussel gewoon verenigen in één partij om onder andere de belangen van de Vlaming in Brussel te verdedigen. En dan Gent of Antwerpen hoofdstad van Vlaanderen maken.
Het is toch niet om dat het een apart 'land' zal worden dat de vreedelingen zich niet verder zullen verspreiden over het vlaamse land of je zou al prikkeldraad rond brussel moeten spannen, maar jij bent precies vergeten dat we in de eu wonen waar er geen grenzen zijn!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 13:38   #27
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Het is toch niet om dat het een apart 'land' zal worden dat de vreedelingen zich niet verder zullen verspreiden over het vlaamse land of je zou al prikkeldraad rond brussel moeten spannen, maar jij bent precies vergeten dat we in de eu wonen waar er geen grenzen zijn!
Da's waar. Maar het brengt wel een zekere barrière. Een onfhankelijk Brussel zou ook voor een sterkere EU zorgen, met meer kansen voor een verenigd immigratiebeleid. Bovendien: als Vlaanderen onafhankelijk is, en de Brusselse instroom wordt een probleem dat kan er makkelijk met een coherente staatstructuur zonder al te veel nutteloos overleg besloten worden om uit het Schengen akkoord te stappen indien de EU niet met een duidelijke oplossing voor de immigratie komt. Dat voorbeeld zou ongetwijfeld gevolgd worden door andere landen als drukkingsmiddel om een consensus over het immigratievraagstuk te bereiken.

Laatst gewijzigd door Dycore : 7 april 2007 om 13:39.
Oud 7 april 2007, 13:45   #28
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
En als Brussel beslist om zelfstandig te blijven?
Wat gebeurt er dan?
Brussel is niet zelfredzaam en hulpbehoevend. Berg uw dromen dus maar op
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 14:18   #29
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Brussel is niet zelfredzaam en hulpbehoevend. Berg uw dromen dus maar op
Honkong en Singapore hebben bloeiende economieën als Stadstaat.
Dat moet in Brussel toch ook lukken als alle EU landen mee-investeren en betalen.Voor Vlaanderen alleen maar een economische motor ,zo'n Brussel,
binnen of aan de rand van haar grensgebied.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 14:31   #30
born2bewild
Banneling

Standaard

het moet in Brussel ook lukken om iedereen English, Mandarin, Malay of Tamil te laten spreken, huh?

Als't in Singapore kan, dan ook in Broekzele
Oud 7 april 2007, 14:38   #31
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
het moet in Brussel ook lukken om iedereen English, Mandarin, Malay of Tamil te laten spreken, huh?

In Brussel is Frans of Engels de lingua franca
Oud 7 april 2007, 14:41   #32
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
In Brussel is Frans of Engels de lingua franca
en dan? Ik dacht dat punt was dat we alles kunnen veranderen, zelfs Brussel omturnen in een Hong-Kong aan de Zenne? Alles kan. Dacht ik begrepen te hebben.

Brussel heeft nu ook geen nagel om aan zijn *** te krabben, tenzij anderen iets in de uitgestoken hand duwen.
Brussel vergelijken met Singapore of Hong-kong is hilarisch.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 april 2007 om 14:49.
Oud 7 april 2007, 15:05   #33
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:

In Brussel worden al heel wat talen gesproken alleen met Nederlands lukt het nog niet zo goed.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 7 april 2007 om 15:05.
Oud 7 april 2007, 16:32   #34
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
en dan? Ik dacht dat punt was dat we alles kunnen veranderen, zelfs Brussel omturnen in een Hong-Kong aan de Zenne? Alles kan. Dacht ik begrepen te hebben.

Brussel heeft nu ook geen nagel om aan zijn *** te krabben, tenzij anderen iets in de uitgestoken hand duwen.
Brussel vergelijken met Singapore of Hong-kong is hilarisch.
Waarom zou een onafhankelijk Brussel niet kunnen bloeien? Het tegendeel is waar.
Oud 7 april 2007, 16:34   #35
evilbu

Standaard

Citaat:
Waarom zou een onafhankelijk Brussel niet kunnen bloeien? Het tegendeel is waar.
Een onafhankelijk Brussel zal waarschijnlijk onmiddellijk verfransen en enorm veel Franstaligen zullen zich vestigen in Vlaanderen.
Ik denk dat Brussel zeker niet in staat is om op zichzelf te overleven.
Ik denk dat Wallobrux zal gebeuren eigenlijk.
Oud 7 april 2007, 16:44   #36
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een onafhankelijk Brussel zal waarschijnlijk onmiddellijk verfransen en enorm veel Franstaligen zullen zich vestigen in Vlaanderen.
En op welke basis geef je dat laatste wel redelijke overlevingskansen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 16:48   #37
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
jaja 't is al lang goed.
Brussel zal kunnen bloeien, ik ben overtuigd nu
Oud 7 april 2007, 16:49   #38
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En op welke basis geef je dat laatste wel redelijke overlevingskansen?
Europese subsidies, aanhechting bij Frankrijk,......

Ik denk dat politici als Maingain ook wel verdomd goed weten dat Wallobrux niet leefbaar is, maar dat ze dat nooit zullen zeggen aan hun eigen kiezers.
De Franstaligen spreken meestal geen Nederlands en volgen onze media niet en geloven zo een beetje alles.
(Ik zag eens een Franstalige op het net die werkelijk geloofde dat de politie in Dilbeek de mensen in de gaten hield om te kijken of ze geen Frans spraken op straat, en dat de nieuwe wet inhield dat het nu ook verboden was om onder mekaar over "Fourons" of "Rhode Saint Ghenèse" te spreken. De RTL-TVI schrijft ook over "plusieurs couples"-drie dus -die weigeren om te trouwen bij Van Bellingen)
Of in het kort : ze hebben veel te veel schrik van ons denk ik.
Oud 7 april 2007, 16:51   #39
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen behoort iedereen Nederlands te spreken ,ook de Franstaligen als ze zich daar vestigen.
Inburgeren is toch een voorwaarde voor het Vlaamse staatsburgerschap.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 7 april 2007 om 16:51.
Oud 7 april 2007, 16:58   #40
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
In Vlaanderen behoort iedereen Nederlands te spreken ,ook de Franstaligen als ze zich daar vestigen.
Neen, in de EU zijn er open grenzen, je mag wonen waar je wil. Er is ook taalvrijheid, een restaurant of winkel openen zonder Nederlands tegen je klanten te spreken mag dus zeker ook.
Citaat:
Inburgeren is toch een voorwaarde voor het Vlaamse staatsburgerschap.
Dat hoop ik, maar dat heb je dus niet nodig om in te wijken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be