![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had je dan verwacht dat iemand de moeite zou nemen om jouw zotternijen te weerleggen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij komt hier dus doodleuk vertellen dat misdaden tegen de mensheid niet mogen bestraft worden als die misdaden niet expliciet in de vigerende wetgeving van het land van de dader beschreven staan? En je verwacht in alle ernst dat iemand dat weerlegt?
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat ik wetgeving nodig heb om iets als crimineel te bestempelen? Hé joh, die holocaust - ook perfect wettelijk toen hoor. Misschien maar meteen de Nürembergprocessen ongeldig verklaren ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Godver, die john bell hood méént dat nog ook of wat.
Sommige mensen lijken door de goden gestuurd om mijn geloof in de democratie te laten wankelen.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Rum und Ehre der Waffen ss.
http://www.youtube.com/watch?v=zTac3uSWXKU |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() En Hitler is geen oorlogsmisdadiger, want hij is nooit veroordeeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Iemand kan alleen vervolgd worden voor feiten die strafbaar zijn volgens vigerend recht nationaal en internationaal recht.Dat is vanzelfspekend.Moraal is niet afdwingbaar.In het proces van nurenberg werden mensen vervolgd op basis van wetten die niet van toepassing waren in duitsland op het ogenblik van de feiten.Niemand kan geacht worden zich te gedragen naar iets anders dan de wetten die van toepassing zijn.Dat is trouwens een basisbeginsel van het recht:geen straf zonder wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() De Nürembergprocessen waren terecht maar ik begrijp niet waarom dat er geen rechtzaak heeft plaatsgevonden voor het bombardement op dresden en andere steden. De reden is simpel de overwinnaar schrijft de geschiedenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De WaffenSS was iets heel anders: dit waren weliswaar elite soldaten, onderworpen aan een uiterst strenge opleiding & discipline, maar moesten niet absoluut Ariërs zijn.In zowat elk Europees land, en zelfs bij de moslims, werden WaffenSS -regimenten opgericht, meestal om de communisten te helpen bestrijden, behalve de Moslims, dewelke het te doen was om Joden te vernietigen. De rol der SS-ers in concentratie kampen is te verwaarlozen.Dat was het werk van de Wehrmacht, en voor de "bevoorrading" van gevangenen, die van de Gestapo, die in elk bezet land zijn afdelingen had, die bestonden uit plaatselijk volk, aangevoerd door Duitse officiers.De Duitsers ronselden onderandere in de gevangenissen van de landen die ze bezetten, bij de ter dood veroordeelden en de zéér lange straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, je bent het er dus ondertussen toch al mee eens dat die mensen niet onterecht vervolgd werden voor het vermoorden van zes miljoen mensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor degenen die de orders uitvoerden...Hadden die écht veel keus?Ik ben er evenmin zeker van dat alle Duitsers die in concentratiekampen gekazerneerd waren hun militaire plicht met plezier uitvoerden...Weet wel dat men in oorlogstijd, en zeker in Nazi Duitsland, terechtgesteld werd als men de bevelen weigerde uit te voeren... Heel de wereld was toen meegesleurd in een soort sneeuwbal effekt, waarin het moelijk is om verantwoordelijken aan te duiden.Elke oorlog is afschuwelijk trouwens, sinds het begin der tijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Het recht is ook een juridisch begrip. Dat betekent niet dat het recht reduceerbaar is tot het positieve recht.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() John Bell Hood is het daar klaarblijkelijk niet mee eens... Volgens hem waren die veroordelingen onwettig.
![]() |
![]() |