Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2007, 12:09   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Vlaanderen, zondag 8 april 2007, Pasen. Het feest van de verrijzenis van de mens die niemand uitsloot en die tot in de dood zijn visie heeft verdedigd, om als voorbeeld te dienen voor de mensheid. Met warme weemoed herdenken mensen op een webforum de grootste orgie van de dood die ooit heeft plaatsgevonden.
Ik ben absoluut niet gelovig, maar dat is inderdaad bijzonder cynisch...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 12:09   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Onbenullge reactie die niets weerlegt.
Had je dan verwacht dat iemand de moeite zou nemen om jouw zotternijen te weerleggen?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 8 april 2007, 12:10   #23
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Had je dan verwacht dat iemand de moeite zou nemen om jouw zotternijen te weerleggen?
Ge kunt het niet weerleggen want het is feitelijk juist.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 12:17   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge kunt het niet weerleggen want het is feitelijk juist.
Jij komt hier dus doodleuk vertellen dat misdaden tegen de mensheid niet mogen bestraft worden als die misdaden niet expliciet in de vigerende wetgeving van het land van de dader beschreven staan? En je verwacht in alle ernst dat iemand dat weerlegt?

Citaat:
Oud 8 april 2007, 12:28   #25
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blabla.De ss maakte deel uit van de staatsmacht en het derde rijk was de legalitiet in duitsland.Met terugwerkende kracht de wetgeving van een ander land op duitsland toepassen om duitse organisaties met terugwerkende kracht tot criminele organisaties te maken,is lachwekkend.

Wie zegt dat ik wetgeving nodig heb om iets als crimineel te bestempelen?

Hé joh, die holocaust - ook perfect wettelijk toen hoor. Misschien maar meteen de Nürembergprocessen ongeldig verklaren ook.
Oud 8 april 2007, 12:30   #26
Percalion

Standaard

Godver, die john bell hood méént dat nog ook of wat.

Sommige mensen lijken door de goden gestuurd om mijn geloof in de democratie te laten wankelen.
Oud 8 april 2007, 12:34   #27
john bell hood
Banneling

Standaard

Rum und Ehre der Waffen ss.
http://www.youtube.com/watch?v=zTac3uSWXKU
Oud 8 april 2007, 12:35   #28
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht

Hé joh, die holocaust - ook perfect wettelijk toen hoor. Misschien maar meteen de Nürembergprocessen ongeldig verklaren ook.
"crimineel" is een juridisch begrip.
Oud 8 april 2007, 12:42   #29
Golradir
Vreemdeling

Standaard

En Hitler is geen oorlogsmisdadiger, want hij is nooit veroordeeld?
Golradir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 12:42   #30
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij komt hier dus doodleuk vertellen dat misdaden tegen de mensheid niet mogen bestraft worden als die misdaden niet expliciet in de vigerende wetgeving van het land van de dader beschreven staan? En je verwacht in alle ernst dat iemand dat weerlegt?
Iemand kan alleen vervolgd worden voor feiten die strafbaar zijn volgens vigerend recht nationaal en internationaal recht.Dat is vanzelfspekend.Moraal is niet afdwingbaar.In het proces van nurenberg werden mensen vervolgd op basis van wetten die niet van toepassing waren in duitsland op het ogenblik van de feiten.Niemand kan geacht worden zich te gedragen naar iets anders dan de wetten die van toepassing zijn.Dat is trouwens een basisbeginsel van het recht:geen straf zonder wet.
Oud 8 april 2007, 12:43   #31
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Golradir Bekijk bericht
En Hitler is geen oorlogsmisdadiger, want hij is nooit veroordeeld?
Klopt.Hij zou dat laatste ook alleen kunnen zijn volgens in duitsland geldend recht.
Oud 8 april 2007, 12:44   #32
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht

De Nürembergprocessen waren terecht maar ik begrijp niet waarom dat er geen rechtzaak heeft plaatsgevonden voor het bombardement op dresden en andere steden. De reden is simpel de overwinnaar schrijft de geschiedenis.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 12:47   #33
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand kan alleen vervolgd worden voor feiten die strafbaar zijn volgens vigerend recht nationaal en internationaal recht.Dat is vanzelfspekend.Moraal is niet afdwingbaar.In het proces van nurenberg werden mensen vervolgd op basis van wetten die niet van toepassing waren in duitsland op het ogenblik van de feiten.Niemand kan geacht worden zich te gedragen naar iets anders dan de wetten die van toepassing zijn.Dat is trouwens een basisbeginsel van het recht:geen straf zonder wet.
Het zou mij eerlijk gezegd nogal verbazen als er in de Duitse wetboeken uit die tijd niets terug te vinden was waaruit blijkt dat het folteren en doden van mensen strafbaar gesteld wordt. Dat vermenigvuldigd met een factor zes miljoen, lijkt me een aardig misdaadje op te leveren, denk je ook niet? Maar je mag me natuurlijk altijd terechtwijzen en me aantonen dat het doden van zes miljoen mensen volgens de vigerende wetgeving niet strafbaar was in die bepaalde periode in de geschiedenis...

Citaat:
Oud 8 april 2007, 13:13   #34
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou mij eerlijk gezegd nogal verbazen als er in de Duitse wetboeken uit die tijd niets terug te vinden was waaruit blijkt dat het folteren en doden van mensen strafbaar gesteld wordt. Dat vermenigvuldigd met een factor zes miljoen, lijkt me een aardig misdaadje op te leveren, denk je ook niet? Maar je mag me natuurlijk altijd terechtwijzen en me aantonen dat het doden van zes miljoen mensen volgens de vigerende wetgeving niet strafbaar was in die bepaalde periode in de geschiedenis...
Ik beweer niet dat niemand vervolgd had kunnen worden volgens geldend duirs recht maar het gebeurde niet.Volgens geldend recht had in ieder geval niemand kunnen vervolgd worden wegens bijvoorbeeld zogenaamde misdaden tegen de vrede want dat begrip heeft men met terugwerkende kracht ingevoerd.
Oud 8 april 2007, 13:26   #35
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist behalve dat de algemeine ss wel ook andere activiteiten had dan de door u genoemde.
in het begin stond SS voor "Saal Schutz".Dat was een gewone ordedienst in het begin van Hitler's aktiviteiten, die voor zijn protektie moesten zorgen als hij naar politieke bijeenkomsten ging.Daarna veranderde de naam in "Schutz Staffeln", letterlijk "veiligheidsgroepen, en de twee "s"-en van hun initialen werden gestyliseerd door de oude germaanse "rune van de overwinning" Sigel.Twee lijnen in zigzag, zoals een bliksemslag.Op dat moment was het uitgegroeid tot een echt korps, voor de Staatsveiligheid nu.Men zette Himmler aan het hoofd van deze organisatie, die ze verder uitbouwde tot een échte Orde.Himmler wou er een organisatie van maken waar de toekomstige aanvoerders van het Reich opgevoed zouden worden.Degenen die deel wilden uitmaken van de SS werden onderworpen aan een streng examen, zowel waar het intelligentie, lichamelijke kracht en moed betrof.Een ander clause was dat men puur arische wortels moest hebben teruggaande tot minstens in 1750.Men moest ook het typisch noordse type hebben (groot zijn, lichtgekleurde ogen en haar enz).SS-ers mochten niet trouwen met gelijk welke vrouw, deze moest eerst goedgekeurd worden door een officier van de "raciale zaken".Vrouwen van andere rassen waren natuurlijk uitgesloten.De SS-er had het recht om de officier zijn besluit niet te gehoorzamen, indien de vrouw niet aanvaard werd, maar moest dan de Orde verlaten.Iets wat bijna nooit gebeurde...
De WaffenSS was iets heel anders: dit waren weliswaar elite soldaten, onderworpen aan een uiterst strenge opleiding & discipline, maar moesten niet absoluut Ariërs zijn.In zowat elk Europees land, en zelfs bij de moslims, werden WaffenSS -regimenten opgericht, meestal om de communisten te helpen bestrijden, behalve de Moslims, dewelke het te doen was om Joden te vernietigen.
De rol der SS-ers in concentratie kampen is te verwaarlozen.Dat was het werk van de Wehrmacht, en voor de "bevoorrading" van gevangenen, die van de Gestapo, die in elk bezet land zijn afdelingen had, die bestonden uit plaatselijk volk, aangevoerd door Duitse officiers.De Duitsers ronselden onderandere in de gevangenissen van de landen die ze bezetten, bij de ter dood veroordeelden en de zéér lange straffen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 13:28   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet dat niemand vervolgd had kunnen worden volgens geldend duirs recht maar het gebeurde niet.Volgens geldend recht had in ieder geval niemand kunnen vervolgd worden wegens bijvoorbeeld zogenaamde misdaden tegen de vrede want dat begrip heeft men met terugwerkende kracht ingevoerd.
Is er dan iemand veroordeeld voor misdaden tegen de vrede? Ik dacht dat die mensen vervolgd werden voor misdaden tegen de mensheid...

Maar goed, je bent het er dus ondertussen toch al mee eens dat die mensen niet onterecht vervolgd werden voor het vermoorden van zes miljoen mensen?

Citaat:
Oud 8 april 2007, 13:29   #37
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Vlaanderen, zondag 8 april 2007, Pasen. Het feest van de verrijzenis van de mens die niemand uitsloot en die tot in de dood zijn visie heeft verdedigd, om als voorbeeld te dienen voor de mensheid. Met warme weemoed herdenken mensen op een webforum de grootste orgie van de dood die ooit heeft plaatsgevonden.
Hebt gij bewijzen dat die mens ooit bestaan heeft?
Oud 8 april 2007, 13:37   #38
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Is er dan iemand veroordeeld voor misdaden tegen de vrede? Ik dacht dat die mensen vervolgd werden voor misdaden tegen de mensheid...

Maar goed, je bent het er dus ondertussen toch al mee eens dat die mensen niet onterecht vervolgd werden voor het vermoorden van zes miljoen mensen?
de leiders werden toch opgehangen?Gerechtigheid is geschied dus.
Voor degenen die de orders uitvoerden...Hadden die écht veel keus?Ik ben er evenmin zeker van dat alle Duitsers die in concentratiekampen gekazerneerd waren hun militaire plicht met plezier uitvoerden...Weet wel dat men in oorlogstijd, en zeker in Nazi Duitsland, terechtgesteld werd als men de bevelen weigerde uit te voeren...
Heel de wereld was toen meegesleurd in een soort sneeuwbal effekt, waarin het moelijk is om verantwoordelijken aan te duiden.Elke oorlog is afschuwelijk trouwens, sinds het begin der tijden...
Oud 8 april 2007, 13:39   #39
Percalion

Standaard

Citaat:
"crimineel" is een juridisch begrip.
Het recht is ook een juridisch begrip. Dat betekent niet dat het recht reduceerbaar is tot het positieve recht.
Oud 8 april 2007, 13:39   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Gerechtigheid is geschied dus.
John Bell Hood is het daar klaarblijkelijk niet mee eens... Volgens hem waren die veroordelingen onwettig.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be