![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik herhaal tevens mijn voorgaande vraag, die u-al dan niet bewust- over het hoofd hebt gekeken:
In die zin is uw nationalisme een ideologie die beroep doet op kenmerken die buiten de mens liggen, in die zin dat hij er niet zelf voor gekozen heeft. Ze zijn wel makkelijk herkenbaar: taal bv. Wat is het verschil tussen iemand die zegt dat Nederlands- en Franstaligen niet in meertalige, democratische samenwerkingsverbanden tot politieke oplossingen kunnen komen en iemand die zegt dat Vlamingen en Marrokanen te veel van elkaar verschillen om samen te besturen? |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik zeg helemaal niet de Nederlandstaligen en Franstaligen per definitie geen natie kunnen vormen (er zijn genoeg meertalige naties). Ik zeg alleen dat het Belgisch nationaal project mislukt is en dat we daar conclusies moeten uit trekken. |
|
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk zou iemand hier toch een cartoon van moeten maken. Sedert 1916 roepen flaminganten: zelfbestuur! Federalisme! Grootnederland! Twee keer wordt er gecollaboreerd..., we krijgen federalisme door onze strot geramd omdat de VU een "beter bestuur" wilde, de complete Franstalige bevolking wordt gestigmatiseerd (transfers!!!), de media worden gesplitst, Vlamingen en Walen verboden om in 3e klasse nog samen te voetballen. Het geliefde VKN bestaat 15 jaar, België reeds meer dan 173 jaar en dan komt B. Dewever hier zeggen dat het "Belgisch staatsmodel mislukt is".
|
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Ja, 170 jaar Belgische geschiedenis. Je gaat toch hopelijk niet beweren dat de Vlaams-nationalisten België hebben doen barsten? Zo sterk zijn we niet, helaas.
|
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar euh... is la belgique in 1830 dan op zo'n democratische manier tot stand gekomen? Het zou me verwonderen, want de belgicisten schenen niet zo tuk te zijn op algemeen enkelvoudig stemrecht... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Sorry mijn beste, maar ik geef het op. U weet gewoon niet waarover u spreekt. Alle standpunten die u ons toedicht zijn allemaal geheel of gedeeltelijk verkeerd weergegeven. U vecht tegen de windmolens in uw eigen hoofd. En dat gaan we niet oplossen in zo'n forum. Alle Vlaamse partijen die in het parlement zitten, pleiten voor meer Vlaamse autonomie (de ene wat meer dan de andere). Samen vertegenwoordigen ze meer dan 95% van de bevolking. U bent een individu en uw ex-partij is, net als de PVDA en tutti quanti, een onbeduidend randfenomeen. (wat is dat trouwens met die belgicistische partijen. Het lijken wel zelfsplitsende ameubes... Wij wachten tenminste tot we een paar 100.000 stemmen hebben vooraleer te splitsen ![]() Ik wens u verder veel succes, want je moet het niet geloven maar ik heb waardering voor eenieder die met gedrevenheid vecht voor zijn idealen. Maar uw blind fanatisme en uw bijna pathologische hatelijkheid maken ieder verder gesprek tussen ons onnuttig. |
||
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij een peiling van DS bleek Vlaamse autonomie op de 19e/20e plaats van de desiderata te staan. U komt me toch zeker niet wijsmaken dat 95% van de bevolking flaminganten zijn zeker en dat 5% géén verdere Vlaamse autonomie wil? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij gaat ons hier nu toch niet komen wijsmaken dat de overgrote meerderheid der vlamingen overtuigde unitaristen zijn en op de BUB of Vivant stemmen?
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij zijn trouwens niet gesplitst. Enkele leden zijn eruit gestapt. Ik hoef u maar te wijzen op uw Turnhoutse afdeling om u te laten weten wat het verschil is. En dat randfenomeen, dat wil ik na de volgende verkiezingen pas zien of dat waar is ![]()
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar zijn de flaminganten dan toch belangrijk.
![]() |