Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2007, 23:08   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Leve wodan, ...was hannibal een de wandalen die oprukten vanuit noord-afrika naar sicilie om rome te veroveren zelf geen europeanen ??
Hannibal was een Noord-afrikaner.

Hij was afkomstig van Carthago nabij het huidige Tunis

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hannibal_Barkas
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carthago
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 23:14   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De islamofobie en het platte racisme van sommigen is inderdaad van pathologische aard. De oplossing hiervoor is echter niet censuur (wat hier "modereren" genoemd wordt. Ik vind het verkieslijker dat aanstootgevende en domme meningen geuit kunnen worden en zichtbaar zijn voor iedereen. De oplossing voor domme meningen is niet ze te verbieden, maar wel ze benoemen en er betere meningen tegenover stellen.
Er word hier idd steeds vaker plat racisme en islamofobie tentoon gespreid, maar het ergste is dat men de oorzaken hiervan steeds meer en meer negeerd en af doet als onzin.

Moesten de problemen idd onbestaande zijn en zuivere onzin, dan zou een partij als het VB geen 25%stemmen behalen bij elke verkiezing steeds opnieuw en zou het CS niet nodig zijn om deze partij uit de bestuursorganen van ons land te houden.

Er is dus weldegelijk een bron en voedingsbodem voor dit racisme en deze islamofobie.
Oud 16 april 2007, 09:39   #23
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De islaam met zijn hadith etz heeft 1400 jaar overleefd waarom zouden de hadiths nu plots een vorm van oproep tot geweld zijn ??
Het lang overleven sluit de oproepen tot geweld niet uit. Probeer eens logisch na te denken.
Oud 16 april 2007, 09:55   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Het lang overleven sluit de oproepen tot geweld niet uit. Probeer eens logisch na te denken.
Het is juist het oproepen en gebruiken van geweld dat er voor heeft gezorgd dat de goddiensten wereldwijd zijn verspreid en na 2000 en 1400 jaar nog steeds bestaan.

Zonder geweld hadden het Christendom en de Islam het nooit zover gebracht dat ze wereldwijd de grootste twee goddiensten zijn.

Geloofsovertuigingen die echt vrede en verdraagzaamheid prediken zijn lang niet zo verspreid over de wereld als de agressieve goddiensten.
Oud 16 april 2007, 10:23   #25
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is juist het oproepen en gebruiken van geweld dat er voor heeft gezorgd dat de goddiensten wereldwijd zijn verspreid en na 2000 en 1400 jaar nog steeds bestaan.

Zonder geweld hadden het Christendom en de Islam het nooit zover gebracht dat ze wereldwijd de grootste twee goddiensten zijn.

Geloofsovertuigingen die echt vrede en verdraagzaamheid prediken zijn lang niet zo verspreid over de wereld als de agressieve goddiensten.
Zever tot in de wortels...
Oud 16 april 2007, 14:45   #26
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
De islamofobie en het platte racisme van sommigen is inderdaad van pathologische aard. De oplossing hiervoor is echter niet censuur (wat hier "modereren" genoemd wordt. Ik vind het verkieslijker dat aanstootgevende en domme meningen geuit kunnen worden en zichtbaar zijn voor iedereen. De oplossing voor domme meningen is niet ze te verbieden, maar wel ze benoemen en er betere meningen tegenover stellen.
Mijn verknochtheid aan de wetenschap in het algemeen en aan de evolutieleer in het bijzonder is volgens drh Ostyn aanstootgevend en pathologisch. Ook nog racistisch, dom en islamfoob. dhr Ostyn zit niet verlegen om een karakterisering. Onder zoveel karakteristieken bezwijkt de bescheiden frituur oswald. Nog net draaglijk, vind ik, is aanstootgevend en pathologisch. In mensentaal: schandalig en ziekelijk.
Ook mijn hang naar gelijkheid in het algemeen en de gelijkheid van de seksen in het bijzonder wordt door dhr Ostyn gediagnosticeerd als schandalig ziekelijk.

Hunkerend naar genezing en welwillend als ik ben zou ik graag te weten komen hoe ik de evolutietheorie op multiculturele wijze moet expliceren. Kwestie van niet meer voor racist gescholden te worden. Kwestie van dit onderwerp te kunnen aansnijden bij mijn moslimkennissen, zonder voor islamfoob gescholden te worden. En vooral, kwestie van verlost te raken van de schandalige ziekte die zo treffend door dhr Ostyn gediagnosticeerd werd.
En hoe moet ik op multiculturele wijze de gelijkheid van de seksen belijden? Wetend dat het vooropstellen van een onvoorwaardelijke gelijkheid een daad van plat racisme is. Was er toch maar één iemand die mij diets zou willen maken waarom de ene sekse zich moet bedekken en de andere niet en waarom het gewicht van een getuigenis afhangt van de sekse van de getuige. Ik durf het haast niet te zeggen, maar afgaande op de reacties van mijn moslimkennissen zijn mijn inzichten aangaande het erfenisrecht ook ziekelijk. En schandalig bovendien! Wie, o wie veduidelijkt mij de kwaliteiten van het multiculturele erfenisrecht? Zodat ik eindelijk kan toetreden tot de -van schandalige ziekten gespaarde- multiculturele kring.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 21:15   #27
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen een slechte moderator censureert. Modereren komt erop neer dat je ervoor zorgt dat iedereen zijn mening kenbaar kan maken en dat niemand op een oneerlijke manier monddood of belachelijk wordt gemaakt. De moderator zorgt er ook voor dat een debat nooit ontaardt in een scheldpartij.

De leiding van politics.be zegt een policy te hebben, maar in de praktijk wordt er totaal niet gemodereerd. Ik vermoed om redenen van tijdsgebrek. Het resultaat is er naar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be