![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Volgens mij is politiek voor jongeren niet echt interessant genoeg. Gewoon omdat de besproken thema's niet in hun leefwereld bestaan. Welke puber is er nu met jobs, sociale zekerheid, justitie, gezondheidszorg,.... bezig?
Ik was toen meer met drinken en drugs en uitgaan bezig. Wat kon politiek mij toen schelen. Alleen de legalisatie van cannabis interesseerde me toen. Nu ben ik content dat het niet zo ver is gekomen als in Nederland, anders zat ik er nu nog altijd aan denk ik. Laat de jongeren gewoon in hun leefwereldje verder leven, ze zijn toch zo gelukkig. Moet je dat door politiek gaan verknoeien? Degenen die geïnteresseerd zijn, die vinden hun weg naar de politiek volgens mij zowieso. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ...MAW gij denkt dus dat 't kan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Was tegen doornroosje...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus waarom niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zou je geïnteresseerd zijn in iets waarmee je toch niets binnen kan bereiken. De huidige traditionele politiek kan de wereld niet veranderen, dus waarom zou ze interesse wekken.
In een systeem waar de meerdeheid toch steeds economisch onderdrukt wordt door een minderheid heeft politieke democratie en deelname aan politiek in het algemeen hoegenaamd geen zin... Waarom zou de jeugd zich dan laten meeslepen in iets dat henzelf toch niets zal opleveren (op een paar carriëristen na dan...)?
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() goh, zo negatief ingesteld jonas? mag je niet buitenspelen vanavond?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
debatjes organiseren op school is mooi, maar ofwel gaan ze over de lulligste onderwerpen eerst (een snoepautomaat op de speelplaats ja of nee?) of wel wordt er geen gevolg aan het debat gegeven. Jongeren voelen de gevolgen van de politiek direct, aan den lijven (budget onderwijs, openbaar vervoer, beleid tv). Om jongeren te intersseren voor politiek moet je hen het besef geven dat ze erbij betrokken zijn, en dat als ze zich organiseren, ze ook iets kunnen veranderen. Maar dat zullen de traditionele partijen net niet graag hebben. Want een zelfzekere jongere zal ook een zelfzekere arbeider zijn, die mee een strijdbare vakbondsdelegatie zal (trachten) op (te) bouwen. A pain in the ass of the boss. En dat willen de traditionele partijen vermijden als de pest. Vandaar: het zoveelste ongevaarlijke debatje dat zonder gevolg zal blijven, maar waar alleen de carrieristjes, de toekomstige hielenlikkers van het partijapparaat op blijven en zich in de schijnwerper zettten.
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() weet iemand een goede website waar ik goede informatie kan afhalen over kinderen tegenover de politiek het is nog altyd voor mijn jaarwerkje van ncz ik zou graag meerdere bronnen raadplegen dan dit forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
*doodstraf opnieuw invoeren *cannabis legaliseren en zo van die dingen... Bij geschiedenis krijgen wij informatie over 't Parlement, de Senaat, Gewesten, Gemeenschappen, info over belangenconflicten,... nu zijn we bezig met de europese éénmaking EGKS, EEG, EU, ... in 't kader van die lessen gaan we ook op 3daagse naar Straatsburg (Parlement bezoeken, presentaties geven over een onderwerp dat ermee verband houdt) ik denk wel dat er genoeg moeite gedaan wordt om iets of wat interesse te wekken bij de jongeren. 't probleem is dat de meeste zich liever met uitgaan bezig houden ![]() Ik kan mij toch zo ergeren aan die onverschilligheid van de mensen van mijn klas ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Een vlaamse La Ciccolina ,dan zou ik elke week naar villa politica zien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ja, alle Vlaamse koppeltjes eens laten wandelen door Antwerpen Berchem, Genk, Brussel, Mechelen, Borgerhout of Beringen....
Allemaal zullen ze Vlaams Belanger zijn, Allemaal extreem rechts. Ook ideaal om mensen, verziekt door Extreem links, terug op het goede pad te helpen. (dit 'fenomeen' is trouwens ook de reden waarom het Vlaams Belang zo gestaag blijft stijgen, en alsmaar feller onder de jeugd)
![]() |
#34 |
|
![]() Bij de jeugd is rechts populair omdat ze marrokanen haten.
Veel meer niet... Laatst gewijzigd door Bhairav : 23 januari 2005 om 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ge gaf de indruk dat ze er voor een andere reden op stemmen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() Laat de jongeren stemmen via sms en verbindt er prijzen aan. Vat het op als een spel.
Vraag 1; welke partij wint de volgende verkiezingen? Vraag 2; wie haalt de meeste voorkeurstemen? Schiftingsvraag. Hoeveel voorkeurstemmen behaald de winnaar. Eerste prijs een auto, 10 volgende ne deftige gsm en verder nog wat belwaarde en/of tickets voor film of evenementen. Over politieke agendapunten kun je dan kleinere spelletjes organiseren. Lagere prijzen. bv. wanneer komt de slitsing BHV erdoor en wat zal de prijs zijn? Als de jongeren een kans willen maken om te winnen moeten ze zich wat gaan informeren en zo komen ze vanzelf tot een politiek beeld en misschien zelfs bewustzijn.
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Het probleem met de meeste jongeren nu is dat ze absoluut 0.00% verstand hebben van politiek (uiteraard met een paar uizonderingen). Het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling de jeugd verplichten hun neus in de politiek te steken, maar een soort van politieke voorlichting zou zeker geen kwaad kunnen! Omschrijven vanwaar elke partij komt, wat ze inhoud, waar ze allemaal voor staan, etc... Het zal velen de kans geven ZELF eens een oordeel te vormen over politiek zonder dat hen een mening wordt opgedrongen door ouders, leerkrachten e.d. En veel tijd van de kostbare jeugd zal het wel niet innemen
![]() |
#40 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |