![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Wat vinden jullie van deze ideeen? | |||
goede ideeen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 46,34% |
slechte ideeen |
![]() ![]() ![]() |
20 | 48,78% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,88% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geschiedenisles: vertrekkend vanuit de Vlaamse geschiedenis leer je makkelijk genoeg de geschiedenis van europa, daar iedereen hier al baas heeft geweest/willen zijn. Het meest begeerde plekje op aarde in de geschiedenis. ![]() In de lager school kregen wij vlaamse liederen te leren. Staaltjes van eigen cultuur. Van andere culturen steek je genoeg op via tv en internet. De vlaamse leeuw is een must voor de scholen in een onafhankelijk Vlaanderen. Ik zou er NU al mee beginnen! ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Vlaamse liedjes: ik moet kotsen van "patriottische" liedjes, en zeker als ze verplicht worden aangeleerd aan kinderen. Vlaamse liedjes zijn wel leuk in uw studententijd als ge ze op cantussen half bezopen ligt te zingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Ik ben tegen uniformen.
Kledij is een vorm van zelf-expressie, wat belangrijk is voor pubers. Dmv kledij kunnen ze gelijkgezinden vinden en sneller vrienden maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er voor om ook volwassenen een uniform voor op het werk op te leggen. Dat zal het gemakkelijker maken de kinderen te overtuigen.
![]() Laatst gewijzigd door djimi : 24 april 2007 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Uniformen op school? Waarom niet,...iedereen is dan gelijk. En in het week-end hebben ze genoeg tijd om te paraderen met hun gewone kleding.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik woon in een vrij land, tenminste, buiten schooltijd. Wat ik zo leuk vond aan geschiedenis is dat je juist verschillende dingen leerde, iets meekreeg over de rest van de wereld, achtergrondinformatie over hoe de huidige wereldpolitiek tot stand is gekomen en vergelijkingsmateriaal voor situaties van nu. En ik ben geen ijdeltuit, maar schooluniformen is, ja, zo uniform. Bij de scouting vind ik het prima, daar kies je voor, maar scholen zijn zo massaal, je bent al een nummer, moet iedereen er dan ook nog hetzelfde uitzien? En het volkslied zingen? Is dat nuttig? Wordt je je daardoor meer bewust van in wat voor geweldig land je woont, ondanks het feit dat je verplicht bent om het volkslied te zingen? Ik weet niet, ik vindt het een beetje eng overkomen, ik krijg al visioenen uit allerlei communistische landen waar er naarmate het slechter gaat met het land steeds meer verheerlijking en propaganda en steeds minder vrije pers in het dagelijks leven komt.
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doen zoals in de oosterse landen, iedereen alles het zelfde, geen enkele uitzondering.
Zelfs de zelfde pen om mee te schrijven. En 's morgens voor aanvang van lessen en werk eerst een half uurtje turnen. Voor iedereen. En de meeste mensen dragen idd op hun werk een verplichte kledij, zelfs in veel grootwarenhuizen is dit zo, zo kan je als klant snel zien wie je moet aanspreken om iets te vragen. In de meeste bedrijven is voor de arbeiders ook een verplichte werkkledij van toepassing, geleverd door de werkgever en vaak zelfs verschillen naar gelang de functie. Zo weet iedereen ommiddelijk aan wie hij wat moet vragen en kan men van op een afstand reeds zien waar de persoon is die men nodig heeft. Alleen spijtig dat er zo weinig bedienden zijn die een verplichte kledij moeten dragen, hoewel er ook bedienden zijn die een uniform geleverd door de werkgever moeten dragen. Mensen die tegen een uniform zijn voor scholieren zijn dwazen die niet begrijpen dat een school en een bedrijf geen plaats zijn waar vrijheid heerst en men zijn zin kan doen. In sommige scholen is men dan ook terug bezig met een verplichte kledij in te voeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Er zullen in ieder geval geen mensen meer buitengesloten worden voor de manier waarop ze zich kleden. Er zal een sterker samenhorigheidsgevoel komen. Bovendien zal de invloed van de commercie minder worden. De kinderen zullen namelijk minder uren per dag in merkkleding rondlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zal hen leren, jonger te zijn dan mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zal de problemen met bepaalde groeperingen ook ineens van de baan helpen. In de tijd dat veel scholen een uniform hadden en er strikt kledingsregels heerste in de andere scholen, hadden de jongeren ook meer respect voor andere en was er geen zever over hoofdoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |