![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Je zal, maatschappijkritisch als je bent, natuurlijk ook wel weten dat het BBP een zielige poging is om een objectieve maatstaf te vinden voor het functioneren van een economie; laat ons alstublieft niet de ene nep-objectieve maatstaf vervangen door een andere. Hoe ga je de externaliteiten meten trouwens? In hun geldwaarde? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: dat ze niet moéten werken naar vermogen Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is nog een verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Er staat: als "ik werk, heb ik daar graag iets voor terug". Da's dus een voorwaardelijke uitspraak hé. Als ik werk, wil ik dus niet werken binnen een kapitalistisch systeem. Ook als ik niet werk, wil ik niet niet-werken in een kaptilistisch systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Wel, een normale geest redeneert zo: "ik werk, en daar krijg ik graag iets voor terug". En dat is geen voorwaardelijke uitspraak.
Laatst gewijzigd door Percalion : 21 april 2007 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik wil bijvoorbeeld maar 3 dagen per week werken. maar oei, dan kan ik de huur voor een appartementje niet betalen. en krijg ik geen lening bij de bank. en moet ik honger lijden. m.a.w. in de praktijk is er evenveel 'vrijheid' als achter tralies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Gij hebt dat niet gevraagd; gij hebt gesteld dat ze niet voorwaardelijk was. Ik zeg u: in deze nieuwe context is ze voorwaardelijk. ![]() Case closed. En ter conclusie: dus ook als ik niet wil werken wil ik niet niet-werken binnen een kapitalistisch systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet Cuba zijn politiek-ekonomisch stelsel zo niet ophemelen.
Ze hebben nu inderdaad een duizendste chance, want door de achterlijkheid van hun sisteem de laatste 30 jaren, hebben ze eenvoudigweg niet kunnen hun leefmilieu verpesten. En laat nou dat leefmilieu net nu schaarsen worden op mondiaal vlak, en dan weet ge dat ze "de lotto" gewonnen hebben ... Denk toch niet dat niemand daar met de grove winsten zou gaan lopen: de hogere militairen zullen hun boontjes wel op het droge hebben ... Overroep gratis medische zorgen en onderwijs niet. Staatsgeneeskunde is altijd van de kloten. Vraag dat aan de eerste de beste naar de UK uitgeweken Vlaming ... Bovendien is "de mens" niet gemaakt voor gratis dingen: als je gratis brood uitdeelt, gaat men het niet meer appreciëren, ermee morsen enzovoorts ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest zullen ze wsl wel eeuwen achteruit staan... Of zouden ze over de laatste snufjes beschikken? Waar zouden ze die trouwens gehaald hebben? Van nar Chavez gekregen in ruil voor Cubaanse doctors? Hoestsiroop zullen we wsl wel voldoende hebben... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Uw argument komt erop neer dat communisme "beter" is omdat er zodanig veel minder welvaart in wordt gegenereerd dat de natuurlijke hulpbronnen minder belast worden.
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Welvaart is ruimer dan louter consumptie van rommel en een hoog GDP. Dit is de discussie: welvaart herdefiniëren, aan de hand van ecologische en sociale duurzaamheidsindexen. De oude economische parameters zijn volledig failliet omdat ze een zeer beperkt en zelfs verkeerd beeld hanteren van wat welvaart eigenlijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar heeft men de welvaart reeds geruime tijd herbekeken... Spijtig genoeg kunnen die vier miljoen hongerdoden van die herbekijking geen gebruik maken... |
|
![]() |
![]() |