Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg

Discussietools
Oud 3 februari 2004, 19:17   #21
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AJL'er
Noem mij een linkse partij die naar een oafhankelijk Vlaanderen streeft.
En omdat er zo geen partij bestaat, zijn er volgens u geen mensen die en 'links' zijn en naar een onafhankelijk Vlaanderen streven? Volgens diezelfde redenatie is er niemand in dit land tegen de monarchie of tegen de inmenging van de staat in de econmie.
Ik ken zeker mensen dat voor het seperatisme zijn en links zijn, maar ik vroeg of er zoon partijen zijn. Dat was als antwoord op Tantist,

Citaat:
Voor de PVDA zijn alle partijen rechtser natuurlijk
Ik ken dus zeker linkse seperatisten.
Oud 3 februari 2004, 19:22   #22
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Om nogmaals dezelfde argumenten te horen?

Waarom staat er eigenlijk een afbeelding van Che Guevara onder uw naam? Linkse massamoordenaars dienen streng veroordeeld te worden.
We zullen maar aannemen dat dit ironie is...

Steeds dezelfde vragen impliceren steeds dezelfde antwoorden.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 3 februari 2004, 19:27   #23
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Waarom staat er eigenlijk een afbeelding van Che Guevara onder uw naam? Linkse massamoordenaars dienen streng veroordeeld te worden.
We zullen dan maar zwijgen over Hitler, Pinochett, Bush famillie,...
Dit vind ik trouwens maar swakke argumentatie u draagt een logo van mensen die vele ontschuldige mensen hebben gedood, maar ik heb daar geen last van hoor vrijemeeningsuiting is voor mij dan nog belangerijker. Verder ga ik hier niet op in .
Oud 3 februari 2004, 20:15   #24
Spelev
Minister

Standaard

Vertel mij dan wat er gaat gebeuren met de famillie's die half in Wallonië en half in Vlaanderen wonen? En ik denk niet dat het de extra jobs goed zal komen.
Oud 3 februari 2004, 20:18   #25
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vertel mij dan wat er gaat gebeuren met de famillie's die half in Wallonië en half in Vlaanderen wonen?
Het is niet de bedoeling dat er een muur komt hoor

Zelfde situatie als er nu mensen zijn die tegen de Nederlandse grens wonen bijvoorbeeld. Waarschijnlijk zullen daar ook wel families zijn die deels in Nederland deels in België wonen.
Oud 3 februari 2004, 20:21   #26
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Citaat:
Vertel mij dan wat er gaat gebeuren met de famillie's die half in Wallonië en half in Vlaanderen wonen?

Zelfde situatie als er nu mensen zijn die tegen de Nederlandse grens wonen bijvoorbeeld. Waarschijnlijk zullen daar ook wel families zijn die deels in Nederland deels in België wonen.
Ik praat nergens over een muur, maar ik zou het lastig vinden omtelkens via de grenswacht te moeten vernemen dat ik het bestek niet als kerstcadeau mag gaan geven. (dit is een onnozel voorbeeld he blaas het niet op). Om dan nog te zwijgen over het overbodige papierwerk.
Oud 3 februari 2004, 20:23   #27
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik praat nergens over een muur, maar ik zou het lastig vinden omtelkens via de grenswacht te moeten vernemen dat ik het bestek niet als kerstcadeau mag gaan geven. (dit is een onnozel voorbeeld he blaas het niet op). Om dan nog te zwijgen over het overbodige papierwerk.
In de meeste landen van de EU zijn er al een tijdje geen grenscontroles meer, dus ook niet tussen de de naties Vlaanderen en Wallonië.
Oud 3 februari 2004, 20:25   #28
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

In de meeste landen van de EU zijn er al een tijdje geen grenscontroles meer, dus ook niet tussen de de naties Vlaanderen en Wallonië.
U denkt dus echt dat de relaties tussen Vlaanderen en Wallonië nog hetzelfde gaan zijn?
Oud 3 februari 2004, 20:33   #29
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

U denkt dus echt dat de relaties tussen Vlaanderen en Wallonië nog hetzelfde gaan zijn?
Ik ga er allenzins niet vanuit dat Wallonië de grens zou afsluiten of grensposten zou oprichten. Verdere autonomie of onafhankelijkheid komt immers ook Wallonië ten goede.
Oud 3 februari 2004, 20:37   #30
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ga er allenzins niet vanuit dat Wallonië de grens zou afsluiten of grensposten zou oprichten. Verdere autonomie of onafhankelijkheid komt immers ook Wallonië ten goede.
Denkt je dat nu echt, ik denk al zeker niet dat Wallonië beter af zou zijn onafhankelijk. Grensposten enz denk ik ook niet dat er van gaat komen, maar als een rechtse of extreem-rechtse (ik noem N-VA niet extreem he) zich zo conservatief te werk gaat gaan zie ik dat niet als onmogelijk dat er in de verre toekomst wanneer er meer vrees voor terreur is,... enz. Je moet dan ook naar de toekomst kijken.
Oud 3 februari 2004, 21:40   #31
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Kortom, ik vraag me eigenlijk af waarom je zo'n zwakke stellingen poneert die zo makkelijk te weerleggen zijn met de feiten die je op 1-2-3 kan vinden met Google. Get in touch with reality, pal!
Als ik alles over politiek zou weten zou ik niet op het forum zitten. ik zit hier om te leren en van arrogante mensen die overal een sarcastische opmerkingen geven als ze koppig en alleen hun eigen gelijk geven, heb ik dan ook niet echt nood aan.

Citaat:
Voor de PVDA zijn alle partijen rechtser natuurlijk
Noem mij een linkse partij die naar een oafhankelijk Vlaanderen streeft.
Al ooit van Meervoud gehoord?

http://www.meervoud.org/

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 3 februari 2004, 23:52   #32
plons
Vreemdeling

Standaard

Ahum...sinds wanneer is meervoud een partij?
Meervoud is niet meer of minder dan een politiek geangageerd blaadje met een eigen progressieve mening. Niet meer niet minder.

Tenzij ik ernaast zit, maar daar twijfel ik eerlijk gezegd aan.
Oud 4 februari 2004, 00:36   #33
Bart De Wever
Burger

Standaard

Citaat:
Vertel mij dan wat er gaat gebeuren met de famillie's die half in Wallonië en half in Vlaanderen wonen? En ik denk niet dat het de extra jobs goed zal komen.
Dat is niet erg relevant, want we wonen allemaal in de EU waar vrij verkeer van personen, diensten en goederen is.

Zowel de OESO als het IMF raden België aan om de deelstaten het sociaal-economisch beleid zelf te laten voeren owv de grote verschillen qua socio-eco situatie. Twee patiënten ga je toch ook niet kunnen helpen als je voor de twee verschillende ziekten gedwongen bent één en hetzelfde medicijn voor te schrijven.
Bart De Wever is offline  
Oud 4 februari 2004, 11:10   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als alleen rechtse partijen hier in België seperatisme willen heb ik dat idee ja.
Ik zal eens zeggen waarom ik denk dat links bijna steevast de Belgicistische kaart trekt.

Lang geleden was de vlaamse beweging én de arbeiders beweging bijna gelijk in Vlaanderen. Ze voerden de sociale strijd naast de strijd voor een vrij Vlaanderen. In die zin vormden ze samen zowat de grootste bedreiging die de Belgische grootburgerij zich kon indenken. Het was dus noodzakelijk dit sterke front te doorbreken. Dus zijn ze de linkse sociaal democratische intelligentsia gaan betrekken in het establishment en zijn ze links gaan overtuigen dat het scheiden van vlamingen en walen heel on-links was, in naam van de broederschap tussen beide volkeren moest links mee het Belgisch unitarisme steunen. Alzo werd de band links en vlaams verbroken, en had de burgerij de helft van haar vijand weten uit te schakelen.

Gevolg is dat we nu met een van de meest anti vlaamse én anti sociale regeringen zitten. En wie is daar verantwoordelijk voor? Links, dat zich gewoon heeft laten vangen. De Belgische staat is nog steeds een van de meest reactionaire burgerlijke structuren in het land, en links zit lekker die 'eenheid' mee te steunen.
Oud 4 februari 2004, 11:19   #35
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plons
Meervoud is niet meer of minder dan een politiek geangageerd blaadje met een eigen progressieve mening. Niet meer niet minder.

Dat weet ik natuurlijk ook wel. Het was alleen maar om aan te tonen dat je niet per sé rechts moet zijn om voor een onafhankelijk Vlaanderen te zijn.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 4 februari 2004, 12:36   #36
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Citaat:
Kortom, ik vraag me eigenlijk af waarom je zo'n zwakke stellingen poneert die zo makkelijk te weerleggen zijn met de feiten die je op 1-2-3 kan vinden met Google. Get in touch with reality, pal!
Als ik alles over politiek zou weten zou ik niet op het forum zitten. ik zit hier om te leren en van arrogante mensen die overal een sarcastische opmerkingen geven als ze koppig en alleen hun eigen gelijk geven, heb ik dan ook niet echt nood aan.
Excuseer, maar de arrogantie komt volledig van uw kant. Ik geef u de feiten en u accepteert ze niet. Dat komt neer op dezelfde arrogantie als zeggen dat de aarde plat is nadat Magelhaens de aarde om zeilde.
Oud 4 februari 2004, 12:43   #37
Tantist

Standaard

Citaat:
Bij mij is dat dus het geval. Ik ben voor een kwart van Waalse familie afkomstig, uit Enghien, Wavre en ook Franstalige Brusselse roots. Houdt mij dat tegen?

Je doet precies alsof er een IJzeren Gordijn komt tussen VL en WA. Zoals Bart De Wever terecht opmerkt leven we in een Verenigd Europa met vrij verkeer van goederen, personen etc...
Oud 4 februari 2004, 15:07   #38
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer, maar de arrogantie komt volledig van uw kant. Ik geef u de feiten en u accepteert ze niet. Dat komt neer op dezelfde arrogantie als zeggen dat de aarde plat is nadat Magelhaens de aarde om zeilde.
Arrogantie komt van alle kanten en alle mensen maken fouten, en zolang dat besef niet is doorgedrongen, heb ik niet veel hoop voor een weg naar Vlaamse onafhankelijkheid bezaaid met begrip en solidariteit...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 4 februari 2004, 15:23   #39
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Arrogantie komt van alle kanten en alle mensen maken fouten, en zolang dat besef niet is doorgedrongen, heb ik niet veel hoop voor een weg naar Vlaamse onafhankelijkheid bezaaid met begrip en solidariteit...
Iedereen maakt fouten, maar als de fout is aangetoond corrigeren de meesten ze. Arrogantie is het tegen beter weten in deze fouten volhouden. Zolang dit besef niet is doorgedrongen zal het belgicisme blijven bestaan, maar verliest het alle contact met de samenleving.
Oud 4 februari 2004, 18:37   #40
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plons

Dat weet ik natuurlijk ook wel. Het was alleen maar om aan te tonen dat je niet per sé rechts moet zijn om voor een onafhankelijk Vlaanderen te zijn.
Hoeveel keer moet ik het nog zeggen dat ik mensen ken die pro-onafhankelijkheid zijn en links tot zelf radicaal links. En we hebben het over partijen he.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be