![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Je ondervindt er talloze voordelen van. Gelovige mensen zullen je bvb. niet snel aanvallen of beroven, aangezien ze geloven dat ze hierop zullen geoordeeld worden na hun dood.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Schepen
|
Ja, godsdiensten zijn een ideaal hulpmiddel voor mensen die niet in staat zijn zelfstandig zin te geven aan hun leven. Dat is waar. Er zijn dan ook veel hulpeloze mensen die in een godsdienst vluchten en er een veilige haven vinden. Dit is tevens juist. En op zichzelf zeker niet echt af te keuren. En godsdienten hebben veel macht op mensen. En dat is minder toe te juichen. Als neo-nazi (zo betitelt u zichzelf toch in de enquête over de collaboratie) zou u dat toch moeten weten. Hitler moest niets hebben van kerken en godsdiensten en zeker niet van de christelijke godsdienst.[/quote]
~~~~~~~~~~~~~~~~~ Waar haal je dat toch allemaal? 1. - Godsdienst is het beste middel om mensen helemaal in de put te helpen. 2. - Nog nooit gehoord van "Gott mit Uns" op de riem van Duitse soldaten? Het klinkt bijna als : "God Bless You" van wereldterrorist George Wacko Bush. 3. - Nog niet gehoord van "zijne heiligheid PiusXII"? Een goede medewerker van Hitler? 4. - Hitler had natuurlijk zijn eigen "germaanse godsdienst. Maar hij betrouwde het hele zaakje niet goed. Hij beperkte zich dan ook tot de "SWASTIKA". (De zonnegodsdienst, zoals de katholieke en zoveel andere: het Boeddhisme (de dikbuik draagt op zijn borst een omgekeerde swastika, namelijk een SAUWASTIKA) "O, Sol invictus" en andere: Johannes Baptista die zegt: " Hij moet groter worden (de zon van 25 december) en ik (de zon van 24 juli) moet kleiner worden.Zie de bijbel. Groetjes, ![]() ![]() ![]() Gerard Golsteyn. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Denken is twijfel aan het eerste gebod van alle goden. Laatst gewijzigd door ggolsteyn : 27 april 2007 om 00:47. Reden: Nog... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vraag is evenwel of die Polen wel gelovig zijn... Of gaat u er misschien gemakkelijkheidshalve van uit dat "alle" Polen zonder onderscheid vrome katholieken zijn? Dat zou ik persoonlijk toch niet zo gauw stellen, hoor!
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
1.Daar ben ik het niet mee eens. 4.U moet beter leren lezen. Begrijpend leren lezen. Ik zei dat Hitler het niet begrepen had op de christelijke godsdienst. Ik heb het niet over de kunstmatige nieuw leven ingeblazen Germaanse cultus van de Nazi's. En zelfs dan is het nog maar zeer de vraag of Hitler zelf in deze opgepepte 'Germaanse' godsdienst geloofde. Vermoedelijk niet. Laatst gewijzigd door system : 27 april 2007 om 09:32. |
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Schepen
|
Citaat:
U moet inderdaad beter leren lezen: zie mijn punt 4., waarbij ik zeg dat Hitler het zaakje zelf niet betrouwde. Wat u zegt is na-aperij. Wat ik over de nieuwe godsdienst van Hitler zeg, komt van jaren napluizen bij andere schrijvers. En alhoewel bijna niemand een heel duidelijke conclusie maakt, komt het meestal toch neer op hetgeen ik schreef. Groetjs, Gerard Golsteyn.
|
|
|
|
#29 |
|
Banneling
|
Dan moet u beter napluizen want tot nogtoe heeft u uw tijd op dit punt grandioos verloren.
Laatst gewijzigd door system : 28 april 2007 om 08:01. |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Arme sukkel. Gerard Golsteyn.
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
[
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 april 2007 om 17:22. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#33 |
|
Banneling
|
Ah ja, u hebt u naam toch in de enquête (over de collaboratie) gezet bij deze van de overtuigde de neo-nazi's.
Als overtuigd neo-nazi vind ik dat ze niet gestraft hadden moeten worden en een medaille verdienen . Hier staat ondermeer ook uw naam achter. Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 10:52. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En jij neemt meteen aan dat ik dat serieus meen? Relativeren? Ridiculiseren van een peiling met belachelijke opties? Nee?
De "hé" was trouwens niet echt daarop, maar op het eerste gedeelte.
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar kom, ik begrijp de 'hé' nog altijd niet. Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 11:18. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De "hé" slaat op je uitspraak dat godsdienst iets is voor hulpeloze mensen die niet in staat zijn zelfstandig zin te geven aan hun leven. Dat vind ik best wel enerzijds voor de borst stotend en langs de andere kant grappig, want mocht je iets degelijk weten over het Genootschap der Vrienden of wat er tussen de lijnen van mijn tekstje stond, weet je dat binnen die bepaalde religie het zelfstandig denken hoog vaandel voert en dat er niets bestaat als een "algemene zin" die door alle leden aanvaard dient te worden of zelfs maar voorgeschoteld wordt. Ik daag je met liefde uit daar een tegenbewijs voor te zoeken, of je veralgemende stelling inzake godsdienst terug te nemen. Als je dat niet te moeilijk vindt.
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
|
[
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 11:34. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik stel je dus voor het probleem dat ik een vrijdenker ben. Ik aanvaard geen dogma's, en die worden me ook niet opgedrongen. Je ontwijkt mijn opmerking trouwens.
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Overigens een vrijdenker kan in een vaag bestaan geloven van een opperwezen, een opperste kracht, maar dat is nog wat anders dan een godsdienst. Ik bedoel met gelovige iemand die een dogmatisch godsdienst heeft en meer bepaald een van de godsdiensten van het Boek. Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 11:43. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
(...) mocht je iets degelijk weten over het Genootschap der Vrienden of wat er tussen de lijnen van mijn tekstje stond, weet je dat binnen die bepaalde religie het zelfstandig denken hoog vaandel voert en dat er niets bestaat als een "algemene zin" die door alle leden aanvaard dient te worden of zelfs maar voorgeschoteld wordt. Ik daag je met liefde uit daar een tegenbewijs voor te zoeken, of je veralgemende stelling inzake godsdienst terug te nemen.
|
|