Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2007, 21:19   #21
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is een vlucht uit de realiteit. Hetzelfde dus als narcotica. Van mij mogen ze doen wat ze willen, zolang ik er de nadelen maar niet van ondervindt.
Je ondervindt er talloze voordelen van. Gelovige mensen zullen je bvb. niet snel aanvallen of beroven, aangezien ze geloven dat ze hierop zullen geoordeeld worden na hun dood.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 21:21   #22
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Je ondervindt er talloze voordelen van. Gelovige mensen zullen je bvb. niet snel aanvallen of beroven, aangezien ze geloven dat ze hierop zullen geoordeeld worden na hun dood.
De Polen zijn de grootste dieven die er zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 00:41   #23
ggolsteyn
Schepen

Standaard Adolf: "Gott mit Uns"

Ja, godsdiensten zijn een ideaal hulpmiddel voor mensen die niet in staat zijn zelfstandig zin te geven aan hun leven. Dat is waar. Er zijn dan ook veel hulpeloze mensen die in een godsdienst vluchten en er een veilige haven vinden. Dit is tevens juist. En op zichzelf zeker niet echt af te keuren. En godsdienten hebben veel macht op mensen. En dat is minder toe te juichen. Als neo-nazi (zo betitelt u zichzelf toch in de enquête over de collaboratie) zou u dat toch moeten weten. Hitler moest niets hebben van kerken en godsdiensten en zeker niet van de christelijke godsdienst.[/quote]

~~~~~~~~~~~~~~~~~
Waar haal je dat toch allemaal?

1. - Godsdienst is het beste middel om mensen helemaal in de put te helpen.

2. - Nog nooit gehoord van "Gott mit Uns" op de riem van Duitse soldaten?
Het klinkt bijna als : "God Bless You" van wereldterrorist George Wacko Bush.

3. - Nog niet gehoord van "zijne heiligheid PiusXII"? Een goede medewerker van Hitler?

4. - Hitler had natuurlijk zijn eigen "germaanse godsdienst. Maar hij betrouwde het hele zaakje niet goed. Hij beperkte zich dan ook tot de "SWASTIKA". (De zonnegodsdienst, zoals de katholieke en zoveel andere: het Boeddhisme (de dikbuik draagt op zijn borst een omgekeerde swastika, namelijk een SAUWASTIKA) "O, Sol invictus" en andere: Johannes Baptista die zegt: " Hij moet groter worden (de zon van 25 december) en ik (de zon van 24 juli) moet kleiner worden.Zie de bijbel.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Laatst gewijzigd door ggolsteyn : 27 april 2007 om 00:47. Reden: Nog...
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 06:58   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Polen zijn de grootste dieven die er zijn.
Vraag is evenwel of die Polen wel gelovig zijn... Of gaat u er misschien gemakkelijkheidshalve van uit dat "alle" Polen zonder onderscheid vrome katholieken zijn? Dat zou ik persoonlijk toch niet zo gauw stellen, hoor!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 06:59   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
3. - Nog niet gehoord van "zijne heiligheid PiusXII"? Een goede medewerker van Hitler?
Neen, die medewerker is me onbekend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 09:22   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik bedoelde eerder de opinie, die ik hier toch regelmatig lees, dat religie enkel verderf zaait en beter afgeschaft kan worden.

Het zaait idd verderf voor de mensen die niet gelovig zijn. Misschien zijn ze net daardoor minder gelukkig.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 09:28   #27
system
Banneling

Standaard

Citaat:
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Citaat:
Waar haal je dat toch allemaal?

1. - Godsdienst is het beste middel om mensen helemaal in de put te helpen.

2. - Nog nooit gehoord van "Gott mit Uns" op de riem van Duitse soldaten?
Het klinkt bijna als : "God Bless You" van wereldterrorist George Wacko Bush.

4. - Hitler had natuurlijk zijn eigen "germaanse godsdienst. Maar hij betrouwde het hele zaakje niet goed. Hij beperkte zich dan ook tot de "SWASTIKA". (De zonnegodsdienst, zoals de katholieke en zoveel andere: het Boeddhisme (de dikbuik draagt op zijn borst een omgekeerde swastika, namelijk een SAUWASTIKA) "O, Sol invictus" en andere: Johannes Baptista die zegt: " Hij moet groter worden (de zon van 25 december) en ik (de zon van 24 juli) moet kleiner worden.Zie de bijbel.

Gerard Golsteyn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1.Daar ben ik het niet mee eens.

4.U moet beter leren lezen. Begrijpend leren lezen. Ik zei dat Hitler het niet begrepen had op de christelijke godsdienst. Ik heb het niet over de kunstmatige nieuw leven ingeblazen Germaanse cultus van de Nazi's.
En zelfs dan is het nog maar zeer de vraag of Hitler zelf in deze opgepepte 'Germaanse' godsdienst geloofde. Vermoedelijk niet.

Laatst gewijzigd door system : 27 april 2007 om 09:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 23:58   #28
ggolsteyn
Schepen

Standaard U moet inderdaad beter leren lezen: zie mijn punt 4.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
1.Daar ben ik het niet mee eens.

4.U moet beter leren lezen. Begrijpend leren lezen. Ik zei dat Hitler het niet begrepen had op de christelijke godsdienst. Ik heb het niet over de kunstmatige nieuw leven ingeblazen Germaanse cultus van de Nazi's.
En zelfs dan is het nog maar zeer de vraag of Hitler zelf in deze opgepepte 'Germaanse' godsdienst geloofde. Vermoedelijk niet.
~~~~~~~~~~~~~~~
U moet inderdaad beter leren lezen: zie mijn punt 4., waarbij ik zeg dat Hitler het zaakje zelf niet betrouwde. Wat u zegt is na-aperij.

Wat ik over de nieuwe godsdienst van Hitler zeg, komt van jaren napluizen bij andere schrijvers. En alhoewel bijna niemand een heel duidelijke conclusie maakt, komt het meestal toch neer op hetgeen ik schreef.

Groetjs,

Gerard Golsteyn.
Oud 28 april 2007, 07:53   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
~~~~~~~~~~~~~~~

Wat ik over de nieuwe godsdienst van Hitler zeg, komt van jaren napluizen bij andere schrijvers. En alhoewel bijna niemand een heel duidelijke conclusie maakt, komt het meestal toch neer op hetgeen ik schreef.

Groetjs,

Gerard Golsteyn.
Dan moet u beter napluizen want tot nogtoe heeft u uw tijd op dit punt grandioos verloren.

Laatst gewijzigd door system : 28 april 2007 om 08:01.
Oud 28 april 2007, 16:01   #30
ggolsteyn
Schepen

Standaard Arme betweter!

Citaat:
Dan moet u beter napluizen want tot nogtoe heeft u uw tijd op dit punt grandioos verloren.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Arme sukkel.

Gerard Golsteyn.
Oud 28 april 2007, 17:21   #31
system
Banneling

Standaard

[
Citaat:
quote=ggolsteyn;2631874]~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Arme sukkel.
Daar waar het hart van vol is, loopt de mond van over.

Laatst gewijzigd door system : 28 april 2007 om 17:22.
Oud 2 mei 2007, 10:40   #32
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Ja, godsdiensten zijn een ideaal hulpmiddel voor mensen die niet in staat zijn zelfstandig zin te geven aan hun leven. Dat is waar. Er zijn dan ook veel hulpeloze mensen die in een godsdienst vluchten en er een veilige haven vinden. Dit is tevens juist. En op zichzelf zeker niet echt af te keuren. En godsdienten hebben veel macht op mensen. En dat is minder toe te juichen. Als neo-nazi (zo betitelt u zichzelf toch in de enquête over de collaboratie) zou u dat toch moeten weten. Hitler moest niets hebben van kerken en godsdiensten en zeker niet van de christelijke godsdienst.
Hé?
Oud 2 mei 2007, 10:51   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hé?
Ah ja, u hebt u naam toch in de enquête (over de collaboratie) gezet bij deze van de overtuigde de neo-nazi's.

Als overtuigd neo-nazi vind ik dat ze niet gestraft hadden moeten worden en een medaille verdienen . Hier staat ondermeer ook uw naam achter.

Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 10:52.
Oud 2 mei 2007, 11:12   #34
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En jij neemt meteen aan dat ik dat serieus meen? Relativeren? Ridiculiseren van een peiling met belachelijke opties? Nee?

De "hé" was trouwens niet echt daarop, maar op het eerste gedeelte.
Oud 2 mei 2007, 11:17   #35
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij neemt meteen aan dat ik dat serieus meen? Relativeren? Ridiculiseren van een peiling met belachelijke opties? Nee?

De "hé" was trouwens niet echt daarop, maar op het eerste gedeelte.
Ja en neen. Men moet niet altijd te ernstig zijn natuurlijk. Maar uiteindelijk vind ik (maar dat is mijn mening) dat je je naam daar niet achter moet zetten als je geen neo-nazi bent.

Maar kom, ik begrijp de 'hé' nog altijd niet.

Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 11:18.
Oud 2 mei 2007, 11:24   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en neen. Men moet niet altijd te ernstig zijn natuurlijk. Maar uiteindelijk vind ik (maar dat is mijn mening) dat je je naam daar niet achter moet zetten als je geen neo-nazi bent.

Maar kom, ik begrijp de 'hé' nog altijd niet.
Dat veel mensen C2C's peilingen niet al te serieus nemen, zie je aan het feit dat bijvoorbeeld Pelgrim ook zijn naam achter die optie heeft gezet. Maar goed.

De "hé" slaat op je uitspraak dat godsdienst iets is voor hulpeloze mensen die niet in staat zijn zelfstandig zin te geven aan hun leven. Dat vind ik best wel enerzijds voor de borst stotend en langs de andere kant grappig, want mocht je iets degelijk weten over het Genootschap der Vrienden of wat er tussen de lijnen van mijn tekstje stond, weet je dat binnen die bepaalde religie het zelfstandig denken hoog vaandel voert en dat er niets bestaat als een "algemene zin" die door alle leden aanvaard dient te worden of zelfs maar voorgeschoteld wordt. Ik daag je met liefde uit daar een tegenbewijs voor te zoeken, of je veralgemende stelling inzake godsdienst terug te nemen.

Als je dat niet te moeilijk vindt.
Oud 2 mei 2007, 11:32   #37
system
Banneling

Standaard

[
Citaat:
quote=lombas;2638374]Dat veel mensen C2C's peilingen niet al te serieus nemen, zie je aan het feit dat bijvoorbeeld Pelgrim ook zijn naam achter die optie heeft gezet. Maar goed.

De "hé" slaat op je uitspraak dat godsdienst iets is voor hulpeloze mensen die niet in staat zijn zelfstandig zin te geven aan hun leven. Dat vind ik best wel enerzijds voor de borst stotend en langs de andere kant grappig, want mocht je iets degelijk weten over het Genootschap der Vrienden of wat er tussen de lijnen van mijn tekstje stond, weet je dat binnen die bepaalde religie het zelfstandig denken hoog vaandel voert en dat er niets bestaat als een "algemene zin" die door alle leden aanvaard dient te worden of zelfs maar voorgeschoteld wordt. Ik daag je met liefde uit daar een tegenbewijs voor te zoeken, of je veralgemende stelling inzake godsdienst terug te nemen.
Wanneer ik zeg dat de godsdienst er is voor 'hulpeloze mensen' dan bedoel ik dit niet per se pejoratief. Met 'hulpeloos' bedoel ik dat deze mensen blijkbaar niet in staat zijn 'zin aan hun leven te geven' zonder godsdienst, zonder een god die hun schepper is. De gelovige in een godsdienst is afhankelijk van een opperwezen. En ze verwachten ook op tijd en stond (in moeilijke ogenblikken) hulp van het opperwezen. Ze kunnen zich wenden tot deze god met hun problemen. Vrijdenkers moet het allemaal zelf oplossen.

Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 11:34.
Oud 2 mei 2007, 11:34   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik stel je dus voor het probleem dat ik een vrijdenker ben. Ik aanvaard geen dogma's, en die worden me ook niet opgedrongen. Je ontwijkt mijn opmerking trouwens.
Oud 2 mei 2007, 11:35   #39
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel je dus voor het probleem dat ik een vrijdenker ben. Ik aanvaard geen dogma's, en die worden me ook niet opgedrongen. Je ontwijkt mijn opmerking trouwens.
Hoe ontwijk ik uw opmerking?

Overigens een vrijdenker kan in een vaag bestaan geloven van een opperwezen, een opperste kracht, maar dat is nog wat anders dan een godsdienst. Ik bedoel met gelovige iemand die een dogmatisch godsdienst heeft en meer bepaald een van de godsdiensten van het Boek.

Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 11:43.
Oud 2 mei 2007, 11:37   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe ontwijk ik uw opmerking?
(...) mocht je iets degelijk weten over het Genootschap der Vrienden of wat er tussen de lijnen van mijn tekstje stond, weet je dat binnen die bepaalde religie het zelfstandig denken hoog vaandel voert en dat er niets bestaat als een "algemene zin" die door alle leden aanvaard dient te worden of zelfs maar voorgeschoteld wordt. Ik daag je met liefde uit daar een tegenbewijs voor te zoeken, of je veralgemende stelling inzake godsdienst terug te nemen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be