![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Wees maar zeker maar was toen nog zo naief te denken dat we mensen zijn die allemaal moeten werken voor hun brood....
Als we konden (en komt nog wel) planten we iedereen een chipie in het hoofd om de KPI's te meten en dan kunnen we alvast de Quality Manager buitensmijten... Kosten besparen en vereenvoudigen is echt zo moeilijk niet maar wanneer we vervolgens de gerealiseerde individuele vrijheid terug in het arbeidsproces brengen, wordt een mens een beetje moedeloos... Op den duur zou je je kunnen afvragen waarom we dan in feite moeten vereenvoudigen...schizofreen worden we daar van... Maar volgens mijn bescheiden mening heeft het iets met 'Kapitaal' te maken. Pas op, niet met 'geld' want dat blijkt iets totaal anders te zijn. Ik probeer nu de laatste dagen al een tijdje aan Boer Jan uit te leggen wat het verschil is tussen Kapitaal en Geld. Hij wil het maar niet snappen, den dommerik. Maar ja, het is natuurlijk geen econoom hé. Hij had maar moeten studeren. Enfin, we zullen er maar eens mee lachen. Als er niets is dat nog lukt, blijft een lach en een traan over ![]() ![]() ![]()
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() Sfax,
Het gaat niet over het opeisen van een deel van een ander. Het gaat over het feit dat mensen heel hun leven plots in duigen zien vallen wanneer het kapitaal beslist elders dezelfde slavenhandel te gaan opstarten. Als ik de commentaren hier zo lees heeft de opwarming van de aarde als neveneffect dat arbeiders gaan staken. Het is dan heel begrijpelijk dat VW en Opel naar de lage loonlanden trekken. Als iedereen begint te staken omdat het goed weer, wie gaat er dan nog voor de productie zorgen hé. Met al dat goed weer zou ne mens nog gaan denken dat er meer is dan werken alleen...als dat maar goed komt met die opwarming dan of we sterven allemaal van de honger omdat niemand nog wil werken ![]() ![]()
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je zelf manager geweest bent, dan ken je ook de waarde van geld versus opbrengst, stakeholder belangen en vooral de vraag van de klant. Het was gewoon afwachten tot de vraag naar almaar meer sociale voorzieningen, meer loon, minder druk en minder werkuren als een boomerang-effect zou terugkeren. Dat is wat vandaag gewoonweg gebeurt. Hard? Jazeker; zeker voor de mensen die nu moeten inleveren. Een zegen voor mensen aan de andere kant, wiens levensstandaard nu omhoog schiet. En voor wie? Op het einde van de rit eigenlijk allemaal voor de klant; de aandeelhouders mogen dan wel winstmarges verwachten, uiteindelijk is de klant de bron van die winst. Zolang die klant het liefste voor het goedkoopste kiest, blijf je in die molen verder draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() Sfax,
Leuke vragen. Weet niet of je dat gezien hebt maar we hebben op dit forum kunnen aantonen dat er een 'geldoverschot' is en dit zoveel we willen als we erin slagen om samen te werken (alvast een klein probleempje, geef ik toe). De waarde van geld is relatief en dit naargelang welke waarde we dat papier geven. Maw er is helemaal geen financieel probleem, we denken dat dat er is door onze manier van economie voeren in functie van de winsthonger, dat is nu juist die auto immuun ziekte waar ik het soms over heb. Mensen hebben blijkbaar precies moeite om dat te geloven, nochtans helemaal zo moeilijk niet, een regeltje van drie dat we als concept hebben opgesteld om dat rekenkundig te bewijzen. We proberen het al een tijdje aan onze politiekers uit te leggen maar die zijn bezig met de verkiezingen. We helpen graag mee maar als er niemand thuis is, is er niemand thuis natuurlijk. Komt misschien een beetje vreemd over maar het klopt rekenkundig wel. Dat we hiervoor dialoog nodig hebben, is ons al een tijdje duidelijk maar het komt er vooralsnog niet van. Hebben er ondertussen al een boekje over geschreven (van moetens).
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gecapt;nieuw woord voor leden van vakverenigingen die door de vleesmolen gedraaid worden omwille van hun domheid Chipie?
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() Hey Fox,
Voila, hier heb je het weer. Percalion heeft inmiddels al bevestigd dat er een 'geldoverschot' is. Jij zegt nu weer van niet. Hoe komt dat jullie elkaar dan tegenspreken ? Het gaat over dezelfde conceptuele oefening.
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Goeie grap, ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Percalion heeft volledig je theorie naar de vaantjes geholpen. Daarvoor hoef je zelfs geen uitgebreidde economische kennis voor te hebben. Ik zou weliswaar niet zoveel geduld gehad hebben om te discussieren met iemand die de axiomas zelfs niet WIL begrijpen. Daarom denk ik er zelfs geen seconde over na om die discussie te voeren. Percalion heeft het reeds gedaan en hij heeft gelijk. Toch wil ik je succes weinig in je pogingen om politici aan het lachen te brengen. Ik denk dat je daar grandioos in zal slagen, want je theorie is pure slapstick.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Hey Fox,
Dank voor je reactie. Wat Percalion bevestigde is dat er een 'geldoverschot' was maar dat we dat best in een potje kunnen steken omdat het anders de prijzen zou affecteren. Natuurlijk zou het spijtig zijn dat de prijzen terug zouden stijgen nadat we ze net gedeeld hadden en dat is inderdaad een beetje zinloos te noemen, dat begrijp ik natuurlijk wel. Maar het ging natuurlijk in essentie niet om terug dezelfde absurditeiten te doen die nu de huidige problemen veroorzaken, dat zou nog zinlozer zijn en derhalve is bovenstaande stelling nog absurder dan de stelling op zich maar dat stuk heb je denkelijk nog niet begrepen waardoor je nu stelt dat het zinloos is. In principe bevestig je dan dat het huidge systeem zinloos is want je maakt dezelfde denkfouten waardoor je denkt dat die theorie zinloos is. We vinden het altijd vreemd dat er mensen zijn die het wel begrijpen en nogal snel ook. Misschien zonder dat je het weet maar uiteindelijk heb je ze geconfirmeerd, het is dus inderdaad absurd waar de maatschappij mee bezig is. Enfin, in ieder geval is er een geldoverschot en kan er geen financieel probleem meer zijn als we ons denkpatroon wijzigen. Het is natuurlijk maar een optie, kunnen ook met MILJOENEN langer gaan werken. Maakt allemaal niet teveel uit, als we maar bezig blijven, sterven doen we toch. ![]() ![]()
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In De Standaard vandaag: Het loon van top-managers in België is dit jaar met 25% gestegen. Ik heb minstens twee, drie keer zo hard gewerkt dan deze top-managers en mijn loon is maar met 7% gestegen.
Ik kan aantonen dat mijn werk loont, dat valt objectief te controleren. Zoals de grote professor zegt kunnen we ook aantonen dat het werk van top-managers niet loont. Hij deed het onderzoek en vond dat ze meer kosten dan ze opleveren. Kortom, die top-managers verdienen dat geld niet. Ze moeten dat teruggeven aan de werknemers van hun bedrijf, die wel bijdragen aan de economie en de winstgevendheid van zo'n bedrijf. Aandeelhoudersgezwets heeft hier geen enkele waarde, aangezien aandeelhouders nooit de echte under-performance van het top-management te zien krijgen. Top-managers zetten het werk van werknemers op hun conto, - ze stelen dus ook daar. Kortom, we gaan die boel afschaffen. -vennootschapsbelasting op Europees niveau gelijkschakelen -vennootschapsbelasting voor bedrijven die winst uitkeren aan aandeelhouders verhogen, en verlagen voor bedrijven die winst uitkeren aan de werknemers en de gemeenschap -bij wet gouden parachutes aan falende managers verbieden (voorstel Sarkozy) -stopzetten van alle subsidies aan bedrijven, die gewoon dat geld plunderen en dan gaan lopen We kunnen veel doen om de zwetseconomie te hervormen. Het is in het belang van de vrije markt dat we dit moeten doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat verhaaltje is geen antwoord op de vraag die ik stel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burgemeester
|
![]() Hey C2C,
Inderdaad, revolutie zal het worden. Waarom zouden we wachten, politiek doet er toch niks aan. ONGEZIENE slavenhandel is het.
![]() |
#34 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 27 april 2007 om 19:14. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burgemeester
|
![]() Hey Sfax,
Zoals je het stelt, gewoon geld bijdrukken kan ook. Of denken dat een dergelijk systeem in België al niet lang bestaat. Lees het onderstaande dan maar. http://www.letsvlaanderen.be Korte analyse Om U volledige lezing te besparen zegt het LETS systeem dat mensen meer voor elkaar moeten gaan doen wat in zekere zin aansluit bij een andere denkeconomie zoals die zich in de toekomst zou kunnen manifesteren. Kunnen derhalve dit initiatief enkel steunen maar zien langs de andere kant fenomenen die onze maatschappij negatief beïnvloeden. Waar zijn we nu in Godsnaam nog mee bezig in feite ? 1) het LETS systeem laat toe dat mensen in het zwart werken en dit in z'n puurste vorm 2) hierdoor worden mensen die eerlijk naar een job zoeken gediscrimineerd waarmee men een averechts effect creëert 3) binnen het systeem zelf betaalt men elkaar met een nieuwe vorm van geld vergelijkbaar met Monopolygeld 4) deze nieuwe geldcreatie is vergelijkbaar met 'valsmunterij' 5) dit systeem bouwt middels haar technieken een staat binnen de staat en plaatst dit zelf openbaar op het internet 6) na parlementaire vragen zou het hier gaan om een minderheid en derhalve wordt dit dossier niet belangrijk genoeg geacht 7) dit systeem dat derhalve allerhande en fundamentele wetten overtreedt, geeft dus in essentie de vrijgeleide tot zwartwerk 8) in deze context is op de site duidelijk te lezen dat je het gewoon moet doen en zorgen dat je niet gepakt wordt 'Laat je door deze vragen en antwoorden niet bang maken. Start gewoon met de LETS-groep en de rest komt vanzelf wel' Maw doe gewoon waar je goesting in hebt, maakt allemaal niet teveel uit. Inderdaad, waarom drukken we niet gewoon wat geld bij, het is toch al chaos in België. Pas op, die nieuwe biljetten zijn zelfs heel mooi, men heeft er werk van gemaakt. De mensheid in verval, complete anarchie is onderweg.
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij ervan overtuigd bent dat met monopolygeld spelen dé oplossing is voor de vraag die gesteld wordt, voor de economie en voor het sociale stelsel, dan moet je by all means maar in die fantasie verder leven. Ik zal me tegen dan wel een printertje aankopen; dan doe je gewoon geen klop en print je gewoon wat geld wanneer je het nodig hebt. handig toch... Eens zien hoe ver dat nieuwe economisch bestel zal geraken en eens zien hoeveel gewone bakkers of slagers geneigd zullen zijn je iets te geven voor dat "geld"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
|
![]() Beste Sfax,
Voor alle duidelijkheid, wij hebben dat niet uitgevonden hé maar het bestaat dus echt hé. Het bovenstaande is geen fabeltje of een mooi sprookje. Op dit eigenste moment drukken er dus mensen hun eigen geld. De kapper geeft dan een briefje aan de pedofiel (sorry, pedicure) en voor de rest hoeft men dan geen RSZ, noch belasting te betalen voor die diensten, producten is nog iets moeilijker. Het is dus, zoals je ergens wel aangeeft, het onderuithalen van alle fundamenten waar deze maatschappij op steunt. Politiek ziet er blijkbaar geen graten in dus we kunnen ons allemaal inschrijven en ons eigen geld drukken. Een sekte is er niks tegen. Dat ik dan zeg dat er geldoverschot is wanner we de prijzen verlagen wereldwijd, begrijpt men het langs geen kanten. Anderen drukken gewoon geld bij binnen hun select groepje. Maakt allemaal niet uit tegenwoordig... Ren je rot, dit is Belgisch. We hebben nog enkel zo een wandeldijk (type Chinese Muur) nodig en België wordt de grootste toeristische trekpleister van de Wereld. Percalion en Fox zullen de prijzen wel bepalen, wordt allemaal geregeld door die mannen. Zijn we nu echt gek aan het worden of zo ? Over absurditeit gesproken...laat ons langer gaan werken, het generatiecomplot ten voeten uit. Denken wij nu niet meer na ?
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Laatst in De Standaard een intervieuw gelezen met de topmanager van Telenet. Een stuk ging over de tijd dat het slecht ging met Telenet en bijna faiet was. Het was toen dag en nacht onderhandelen en vergaderen om toch maar het bedrijf te redden.
Als Telenet faiet zou gegaan zijn zou dat betekenen dat hij met zijn gezin en kinderen terug zouden moeten verhuizen. De CEO van Microsoft heeft ooit zijn skivakantie in de USA afgebroken omdat Munchen bekend had gemaakt dat het op een concurrent ging overstappen. Gelukking staat in mijn contract niet dat ik mijn vakantie moet afbreken en naar een ander continent moet vliegen omdat een klant op het einde van zijn contract voor een andere concurrent kiest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() @ Werner,
Ik wil best wel geloven dat er geld in overschot is. Maar waar zit dat geld dan? We kunnen wel een paar topmanagers vermoorden en wat bankrekeningen leegplunderen om aan geld te geraken om de pensioenen te betalen maar dat is enkel een verplaatsing van geld. Tenzij we natuurlijk de financiele relativiteitstheorie toepassen en direct anders gaan denken en onze economie herwerken maar dan stel ik voor om het H5N1 los te laten das ook een methode om aan geld te geraken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |