![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zitten nog altijd mensen op sleutelplaatsen bij de PP, die nog onder Franco gediend hebben. Tot vorig jaar was Manuel Fraga minister-president van Galicië voor de PP. De man was één van de belangrijkste ministers onder Franco. Details... ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De PP probeert ook de miljoenen Spanjaarden die een naaste verloren tijdens het terreur-bewind van Franco een stokje tussen de wielen te steken. Sommige PP'ers wil niet dat mensen zoeken naar de verdwenen lijken van hun dierbaren, of dat ze de stoffelijke resten herbegraven, etc... Ze werken voortduren de verzoeningspogingen tussen Frankisten en Spanjaarden tegen. Kortom, de PP is een bende laffe rechtse zakken zonder enig humanitair aanvoelen. Laatst gewijzigd door C2C : 28 april 2007 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De assemblage moorden komen nog wel uit. Meestal slechts de typische jaren na feiten. Tenzij er eerst wat lokale "revoluties" plaatsvinden uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Chavez doet me meer en meer denken aan Idi Amin, maar dat zal wel zijn omdat ik net die film gezien heb.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Allez, Chavez begint er nu openlijk aan. Benieuwd welke argumenten bewonderaars van het nieuwste, rode wonder nu gaan aanvoeren, om de verkrachting van het elementair principe van de persvrijheid die Chavez pleegt, goed te praten.
Je moet al echt blind zijn om niet door te hebben dat die kerel gewoon verblind is door de macht. Hij is zo rotsvast - het begint nu duidelijk ziekelijke uitingen te krijgen - overtuigd van zijn gelijk dat hij geen inspraak noch tegensraak duldt. Het begint altijd met mooie idealen maar in de meeste gevallen eindigt het met een vernietigend inferno. Die kerel is verloren voor de wereld, hij is wereldvreemd aan het worden. Zijn wereldvreemdheid zullen de Venezolanen jammer genoeg duur betalen. Ik geef hem geen drie jaar meer tenzij hij een absolute dictatuur installeert. Zijn oliegeld slaagt er nooit in om op eigen kracht de nodige innovatieve inputs aan de Venezolaanse economie te geven en buitenlandse investeringen - die zulks wel kunnen - zullen beperkt blijven tot investeringen in de olie-sector. De groei van de Venezolaanse economie die ze tot nu toe kende, zal binnenkort stilvallen. Chavez gaat zijn land zo verzwakken dat hij uiteindelijk die buitenlandse investeerders zal toelaten om 'zijn' olie te exploiteren. Maw Chavez bereidt het pad van uitbuiting van Venezuela voor. Wat ik me nu zo afvraag... Waar zijn die rode paradijzen? USSR? Uitverkocht. China? Uitverkoop volop bezig. Cuba? Uitverkoop ingezet via toerisme. Venezuela? Uitverkoop in voorbereiding. Maar nooit de schuld van het rode gedachtengoed natuurlijk! Onze linkse vrienden moeten zich dringend eens afvragen of hun dogmatische en volledig achterhaalde maatschappijmodel, niet het zaad van haar eigen ondergang steevast in zich draagt. Nu ja, een mens gelooft wat hij wil natuurlijk en het opeenvolgend falen van grote,rode 'leiders' kan enkel bijdragen tot de absolute marginalisering van een gedachtengoed dat al vijftig jaar in de stoffigste bibliotheek van de geschiedenis had moeten belanden.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Een communistisch regime kan enkel via een keiharde, onmenselijke dictatuur (blijven) bestaan...
Of kan iemand dat ontkrachten? ![]() (mss de cappers) Laatst gewijzigd door Chipie : 27 mei 2007 om 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Waarover heeft u het La Chunga?
Verder, Venezuela was volgens Trends (denk ik) het land in L-A met de meeste nieuwe 'ondernemingen' |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oh, maar dat in Venezuela het meest aantal ondernemingen zijn opgericht, daar twijfel ik geen moment aan. Het gaat voornamelijk om coöperatieven (niet dat ik daar iets tegen heb) van Venezolanen die zich met oliegeld dat Chavez hen toestopt wat organiseren. Als Chavez zijn economie draaiend wil houden ,moet ze voortdurend vernieuwen en als hij dus geen buitenlandse investeringen aantrekt, gebeurt dat niet. Nu goed, het feit dat hij de pers aan banden legt, is voor de rode kameraden waarschijnlijk een positief gegeven. Er was in een andere draad al iemand, Samsa als ik mij niet vergis, die dat al aan het goedpraten was. Dan vragen de rooie rakkers zich af hoe het komt dat hun 'mooie ideologie' hier zo marginaal blijft. Chavez is misschien ooit begonnen met mooie voornemes, maar - zoals ik hierboven schreef - is hij al verblind door machtswellust. Als hij elke oppositie uitschakelt - en dat zal hij doen - gaat hij zijn volk in de afgrond storten, want, neem het van mij aan, nu krijgt geen verkiezing hem nog weg. Hij zit er en hij blijft zitten met de overtuiging dat hij en hij alleen de redder van Venezuela is. Drie jaar, niet meer, en hij ligt onder de zoden. Best mogelijk door de hand van meerdere van zijn 'revolutionaire' medestanders.
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Dat over die licentie is al uitgelegd.
Longhorn, linkje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.msnbc.msn.com/id/18868158/ Laatst gewijzigd door longhorn : 27 mei 2007 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k snap niet goed wat er paranoide is omtrent een correcte analyse?
drukkingsgroepen ergens?
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat Aznar betreft: Hij was inderdaad de loopjongen van Bush. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Aznar= Langharig liberaal arbeidersuitbuitend werkschuw tuig ![]() Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 28 mei 2007 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |