![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Heel gek want die roddel heb ik inderdaad ook al gehoord. Iemand technisch werkloos maken kost meer dan dat ze staken....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hier een uittreksel uit DS van 19 juli 2004 over Albert Faust: "Als algemeen secretaris van de bediendenvakbond BBTK/SETCA van Brussel-Halle-Vilvoorde stond hij in het midden van de storm, toen hij op 8 juli 2002 werd ontslagen wegens geldverduistering. Enkele maanden later, in januari 2003, werd hij beschuldigd van valsheid in geschrifte, gebruik van valse stukken, het witwassen van geld, misbruik van vertrouwen en bendevorming. " ![]() Een graaitaks zou voor bepaalde leden van de vakbonden niet misstaan... Laatst gewijzigd door Chipie : 2 mei 2007 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Op mijn huidig werk zouden we de vakbond eigenlijk is mogen langskomen.
Een multinational heeft aan mijn huidige werkgever een deel van de servers uitbesteed die wij moeten onderhouden. Dit gebeurd in teamverband 24*7. Ze hebben het geflikt om mensen die 8uur per dag achter de pc werken een cao te geven van metaalarbeider. Er zijn 3 shiften dagelijks van 8 uur waarvan 1 snachts. Weekend is 2 shiften van 12u. Nachten en weekend wordt het wettelijke minimum betaald wat neerkomt op 1.5€bruto per uur extra. 2 dagen weekend werken is 2*12u=36 maar 2 dagen werk dus 2 maaltijdcheques ipv 3. Voor weekend en nachten zijn er geen extra uur vrij. De planning wie wanneer moet werken is totaal onwettelijk opgesteld. De planning wordt naar willekeur veranderd en krijg je dikwijls de dag voor je moet werken. Ons bedrijf is een Frans en heeft alleen een postbus, geen kantoren of officiele verantwoordelijke in Belgie. Als de problemen aangekaart worden worden ze genegeert of antwoord Frankrijk iets belachelijk. We willen wel naar de vakbond maar niemand weet wat die kunnen doen. Staken is volgens het contract halfslachtig verboden, en heeft geen effect als niet iedereen dat doet. Gerechterlijke stappen, tegen een buitenlands bedrijf dat op het randje van het wettelijke werkt en rechtzaken lang kan rekken en dat voor 12 mensen? Vakbonden dienen voor arbeiders en voor grote groepen mensen, klein teams bedienden zijn gewoon de speelbal van de werkgever. Gelukkig heb ik ontslag genomen, er is goed mee gelachen en nu mij laatste week daar puur aan het niksdoen en koffies drinken. Alleen nog mijn achterstallige maaltijdcheques krijgen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus vijf dagen verlof/zeven dagen... Laatst gewijzigd door Chipie : 2 mei 2007 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Overuren die ge maakt niet betaald En wat dat verdient? Ge zijt officieel metaalarbeider. Als ge op een maand alle nachten en de helft van de weekends doet komde met wa geluk aan 1700€ bruto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Correctie: sorry, ik had niet je laatste zinnen gelezen, je was blijkbaar al zo verstandig geweest om ontslag te nemen i.p.v. naar die onozele vakbonden te stappen... Laatst gewijzigd door erasmus666 : 2 mei 2007 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Mensen die zich hierdoor benadeeld voelen, mogen evenzeer hun eventuele schade pogen aan te tonen voor een rechtbank. Dat is uw goed recht natuurlijk. Uw visie lijkt me echter eerder ingegeven door emotie dan door ratio. U bent kwaad dus grijpt u even naar de grove borstel. Ik ben libertariër en ben voor sterke vakbonden. Meer nog, ik vind dat ze op coöperatieve vrijwilligheid hun taken en dus maatschappelijke impact best mogen vergroten. Citaat:
De impact van de vakbonden moet worden opgetrokken op coöperatieve wijze. De impact van het rechtssysteem moet worden afgebouwd.
![]() |